Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie moje opony Bridgestone B391 już się skończyły. Szukam czegoś niedrogiego max 200zł/sztuka do normalnej jazdy 90% miasto i czasem jakaś trasa, niezbyt szybko. Na pewno nie chcę polskich wynalazków oraz Barum - strasznie śliskie na deszczu były.

Rozmiar 185/70/14 88H, chociaż pewnie 88T też wystarczy.

Do wyboru mam Yokohama A.drive, Uniroyal RainExpert, Uniroyal Rallye 680, BFgoodrich G-GRIP.

Zależy mi na kontroli na mokrym oraz na suchym ale brudnym asfalcie (piasek na drodze), bo w takich warunkach zdarza mi się jeździć. Bridgestone były sztywne - nie pływały, ale ABS załącza się ciągle na mokrym, na suchym też się trafia. No i problem z ruszaniem - stare Bridgestony buksowały przy ruszaniu, a moc seryjna, więc opony się nie kleiły już...

Co niedrogiego polecicie z własnych doświadczeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie patrzę na ceny opon letnich i wpadła mi w oko taka oto opona:

fulda

Zależy mi na tym aby opona była względnie cicha, przyczepna. Jazda po mieście, byc może dłuższa trasa po europejskich autostradach. Nada się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie patrzę na ceny opon letnich i wpadła mi w oko taka oto opona:

> fulda

> Zależy mi na tym aby opona była względnie cicha, przyczepna. Jazda po mieście, byc może dłuższa

> trasa po europejskich autostradach. Nada się?

Dołożył bym ciut i kupił to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm powiadasz?

Mam w lanosie na jednej osi Fuldy Eco a na drugiej Uniroyale 680 (poprzednik RE). Co roku po zimie zamieniam tylko przód-tył dla równomiernego zużycia opon. Lepiej wypadają Uniroyale a na mokrym zdecydowanie na plus dla Uniroyalek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w lanosie na jednej osi Fuldy Eco a na drugiej Uniroyale 680 (poprzednik RE). Co roku po zimie

> zamieniam tylko przód-tył dla równomiernego zużycia opon. Lepiej wypadają Uniroyale a na

> mokrym zdecydowanie na plus dla Uniroyalek.

hehe ostro - wysłałem zamówienie... opera nasrała cos w formularzach i... zamówiła mi... fuldy pad.gif mszue tam zadzownić angryfire.gif

zadzwoniłem, zmieniłem zamówienie na unirojale ok.gif

mój bła był zeby.GIF o jeden raz za dużo się cofnałem w przegladarku zeby.GIF

no nic, teraz czekac tylko oponek food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem opinie, że Uniroyal na deszczu super, ale na suchym, gorącym asfalcie (jak ktoś czasem na południe jeździ na wakacje) to raczej są mocno niestabilne. Nie specjalnie nadają się do jazdy autostradowej.

Tak na marginesie na jakie kraje i strefy geograficzne są robione opony deszczowe, takie jak RainExpert? Czy to jest pod deszczowy Londyn robione, czy pod Lądek Zdrój też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem opinie, że Uniroyal na deszczu super, ale na suchym, gorącym asfalcie (jak ktoś czasem na

> południe jeździ na wakacje) to raczej są mocno niestabilne. Nie specjalnie nadają się do jazdy

> autostradowej.

> Tak na marginesie na jakie kraje i strefy geograficzne są robione opony deszczowe, takie jak

> RainExpert? Czy to jest pod deszczowy Londyn robione, czy pod Lądek Zdrój też?

e tam, nie marudź wink.gif przetestuje unirojale i się wypowiem pod koniec września smile.gif

sie mi przypomina, że fuldy były dość głośne hmm.gif pozatym - większe niebezpieczeństwo grozi mi przy jeździe po mokrej nawierzchni w mieście niz na suchej, czystej autostradzie gdzie nie mam w zwyczaju odstawiać oberków, tylko wleke sie swoim 130 max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie patrzę na ceny opon letnich i wpadła mi w oko taka oto opona:

> fulda

> Zależy mi na tym aby opona była względnie cicha, przyczepna. Jazda po mieście, byc może dłuższa

> trasa po europejskich autostradach. Nada się?

mam takie gumy w innym rozmiarze

wg. mnie bardzo dobra guma, gdybym musiał znowu wybierać nie zawahałbym się ponownie wybrać tą Fuldę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to sie do czgoś tak realnie przydaje? mowa o zwykłej, kapeluszniczej jeździe

masz sztywniejsze boki opony i większą ochrone przed krawężnikami, pozatym znacznie lepiej to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sie mi przypomina, że fuldy były dość głośne pozatym - większe niebezpieczeństwo grozi mi przy

> jeździe po mokrej nawierzchni w mieście niz na suchej, czystej autostradzie gdzie nie mam w

> zwyczaju odstawiać oberków, tylko wleke sie swoim 130 max.

Dokładnie

Na suchym to i vivo w Cienkolocie i kuhmo w Lanosie dawały radę ok.gif

...a po deszczy zamieniały się w łyżwy frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam jednej oponki, najchętniej nowej lub bardzo mało używanej Uniroyal Rainsport 1 195/50/15 FR czyli z rantem ochronnym.

Niestety żonka przejechała kawałek na kapciu i opona poszła na śmietnik beksa.gif

Zostałem tym sposobem z ręką w nocniku i 3 oponami, bo albo uda mi dokupić sztukę albo będę musiał kupić dwie nowe inne lub nawet komplet innych co aktualnie nie jest mi na rękę.

Może ktoś widział gdzie takowe zostały lub leżą i się cieszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem wreszcie kola na letnie (jeszcze na nich nie jezdzilem)

na zime byly 205/55/16 i fajnie sie auto prowadzilo i przyjemnie

na lato sa 17" i wyglad oczywiscie lepszy

opona to niestety 235/45/17

niestety bo jazda na niej to ciagla walka, fatalne prowadzenie na naszych wspanialych drogach

no i spalanie podskoczylo

myslalem o 215/50/17 niestety sa one sporo drozsze niz 235/45 czy 225/45 (ktore sa w podobnej cenie)

No wiec wlasnie: czy przy rozmiarze 225/45/17 odczuje roznice w prowadzeniu na plus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na zimowych 205 auto super stabilnie sie prowadzilo, praktycznie nie trzeba bylo kierownicy trzymac

> a na tych 235 jest ciagla walka

bo letnie sa sztywniejsze a do tego szersze wiec wszystko zgodnie z tym co powinno byc

u mnie np teraz juz zimowki 235 sa bardzo plywajace i jazda tez zaczyna przypominac probe uspokojenia rozbujanej galarety z niecerpliwoscia czekam az kupie felgi i naloze letnie kola - tez 235

przy zmianie z 235 na 225 praktycznie nie poczujesz roznicy na plus

a w jakim samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ prawdopodobnie nie uda mi się dokupić jednej sztuki Uniroyal Rainsport 1 195/50/15 FR więc muszę kupić dwie sztuki jakiejś innej firmy.

I teraz pytanie co kupić w cenie do 200zł za 1szt. ?? warunek że muszą mieć rant ochronny

na razie wyskakują mi takie typy:

1. Toyo PX4 195/50 R15 Japonia cena 156zł

2. Toyo Proxes T1-R 195/50 R15 Japonia cena 171zł

3. Barum Bravuris 2 195/50 R15 Niemcy cena 147zł

4. Dunlop SP Sport 01 195/50 Niemcy cena 190zł

5. Nokian V 195/50 R15 Rosja icon_eek.gif cena 199zł

No i to na razie chyba wsio, posiada ktoś może któreś z tych opon w tym rozmiarze i mógłby coś o nich powiedzieć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Toyo Proxes T1-R 195/50 R15 Japonia cena 171zł

Jezdzilem w podanym przez Ciebie rozmiarze i innych. Jak dla mnie najlepsze opony na jkich jezdzilem. Jak bede szukal kolejnego kompletu letnich to tylko te. Na suchym ideal, na mokrym bardzo dobrze. Ciche, i nigdy nie mialem z nimi problemu.

> 3. Barum Bravuris 2 195/50 R15 Niemcy cena 147zł

Maja bardzo atrakcyjna cene. Jezdzilem na zwyklych Bravurisach w tym rozmiarze i na Bravurisach 2 w 195/55, czyli podobnym. Dobre opony. Bardzo dobra na suchym i przecietna na mokrym. Jak jezdzisz agresywnie to bedzie bieznik lecial w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzilem w podanym przez Ciebie rozmiarze i innych. Jak dla mnie najlepsze opony na jkich

> jezdzilem. Jak bede szukal kolejnego kompletu letnich to tylko te. Na suchym ideal, na mokrym

> bardzo dobrze. Ciche, i nigdy nie mialem z nimi problemu.

o widzisz cenne info ok.gif

> Maja bardzo atrakcyjna cene. Jezdzilem na zwyklych Bravurisach w tym rozmiarze i na Bravurisach 2 w

> 195/55, czyli podobnym. Dobre opony. Bardzo dobra na suchym i przecietna na mokrym.

no ja jeździłem kiedyś na bravurisach tylko na innym bieżniku i rozmiarze, byłem zadowolony, potem zmienili bieżnik a w zasadzie zrobili dwa w zależności od rozmiaru i nawet zamawiałem dwa komplety dla kolegów w różnym odstępie czasu i obydwaj stwierdzili to samo że na mokrym robią się śliskie.

natomiast nie wiem jak się zachowują te bravurisy 2.

> Jak jezdzisz agresywnie to bedzie bieznik lecial w oczach.

jazda normalna, a że bieżnik może lecieć szybciej to wiem bo zawsze tak jest przy większym indeksie prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ prawdopodobnie nie uda mi się dokupić jednej sztuki Uniroyal Rainsport 1 195/50/15 FR więc

> muszę kupić dwie sztuki jakiejś innej firmy.

> I teraz pytanie co kupić w cenie do 200zł za 1szt. ?? warunek że muszą mieć rant ochronny

> na razie wyskakują mi takie typy:

> 1. Toyo PX4 195/50 R15 Japonia cena 156zł

> 2. Toyo Proxes T1-R 195/50 R15 Japonia cena 171zł

> 3. Barum Bravuris 2 195/50 R15 Niemcy cena 147zł

> 4. Dunlop SP Sport 01 195/50 Niemcy cena 190zł

> 5. Nokian V 195/50 R15 Rosja cena 199zł

> No i to na razie chyba wsio, posiada ktoś może któreś z tych opon w tym rozmiarze i mógłby coś o

> nich powiedzieć ??

biez PX4

miałem taki sam dylemat 2 lata temu

PX4 są świetne zarówno na suchym jak i na mokrym (poza jazdą na drodze miałem okazje testować je na torze oraz na wyścigach na 1/4 mili)

jedyny ich minus że dość szybko się zdzierają, ale to przez to że mają najbardziej miękką mieszankę, nawet chyba miększą od T1R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnowię trochę wątek. Poszukuję opinii "na gwałt" o oponie Matador MPS320 (letnie). Czy macie jakieś doświadczenie z tym konkretnym modelem opony?

Opony są do samochodu dostawczego, Renault Master.

ps. rozmiar opon jaki mnie interesuje to 215/70 R15C lub 225/70 R15C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnowię trochę wątek. Poszukuję opinii "na gwałt" o oponie Matador MPS320 (letnie). Czy macie

> jakieś doświadczenie z tym konkretnym modelem opony?

> Opony są do samochodu dostawczego, Renault Master.

Sam na tych oponach nie jeździłem, ale kolega miał je w fiacie ducato... po około pół roku oddał jedną na gwarancji, bo popękała na bokach koło napisów ( tak jak by były stare ) w ramach gwarancji dostał nową, ale rok później miał to samo z inna oponą... więc trzeba je kontrolować co jakiś czas... on był zadowolony...

a jak mam polecić coś do małolitrażówek... to na lato kupiłem ( wreszcie nowe, a nie z odzysku ) oponki Kumho solus 165/65 R14, i w porównaniu do hankook, które miałem wcześniej, to zastanawiałem się co się dzieje !? jadę i oprócz silnika i szumu wiatru nic nie słychać, trzymanie poprawiło się zdecydowanie, a co do komfortu, hmmm jakieś tak jak by twardsze były...co do ścieralności to powiem pod koniecc sezonu zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Potrzebuję zakupić kpl 4 szt opon letnich 175/65/R14.

Poruszam się raczej spokojnie, więc nie szukam też czegoś extra.

Mam do wyboru 3 marki opon - wszystkie nowe, wszystkie w cenie 110zł/szt.

1. DĘBICA PASSIO 2 - początek 2010r.

debica_passio_2.jpg

--------------------------

2. GOODRIDE SP06 - połowa 2009r.

goodride_sp06.jpg

--------------------------

3. SEMPERIT COMFORT-LIFE - połowa 2008r.

semperit_comfortlife.gif

--------------------------

Która Waszym zdaniem opona jest najlepsza i na którą warto się pisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedziałeś się coś więcej od wczoraj o nich? Też mi się rzuciły w oczy za sprawą ceny i już nie

> wiem co wziąć

odgrzebuje kotleta

dzisiaj zakupiłem wspomniane Barum Bravuris 2 195/45/16

narazie przejechałem dopiero kilka km, ale wrażenia puki co są ok

mieszanka średnio miękka, na suchym przyśpieszenie i hamowanie ok, w zakrętach i na mokrym jeszcze nie próbowałem

mam nadzieje że okażą się sporo lepsze niż poprzedni model,

ważne że świeże (DOT 1110) i nie biją oraz są cichutkie

dalsze opinie wkrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odgrzebuje kotleta

> dzisiaj zakupiłem wspomniane Barum Bravuris 2 195/45/16

> narazie przejechałem dopiero kilka km, ale wrażenia puki co są ok

> mieszanka średnio miękka, na suchym przyśpieszenie i hamowanie ok, w zakrętach i na mokrym jeszcze

> nie próbowałem

> mam nadzieje że okażą się sporo lepsze niż poprzedni model,

> ważne że świeże (DOT 1110) i nie biją oraz są cichutkie

> dalsze opinie wkrótce

Ja w końcu dałem sobie spokój z Bravurisami, bo nigdzie nie było rozmiaru jakiego szukałem (205/50R17 93 V/W). A dzwoniąc na infolinie nie potrafili w żadnym sklepie powiedzieć kiedy będą - do czerwca na zimówkach nie miałem zamiaru jeździć.

ps. póki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam ten rozmiar w Epice i jest bardzo W poprzednim aucie miałem 235/40/17 i nie musiałem

> walczyć z koleinami

zmienilem na 225/45/17 i odczulem na duzy plus (chociaz z drugiej strony tez sa i minusy, ale musze jeszcze troche potestowac)

Zmiana jest na tyle duze, ze to jednak nie chodzi chyba o szerokosc tylko bardziej o ksztalt bieznika.

Bieznik mocno kierunkowy (jodelka) ciagnie mocno w tym kierunku co opona, mocno prostuje kierownice a przy nierownej nawierzchni jest wlasnie uciekanie w dziwnych kierunkach

Natomiast bieznik niekierunkowy z duzymi rowami jest pod tym wzgledem neutralny (w moich nowych Conti wlasnie az za bardzo neutralny i opona ma minimalny wplyw na kierownice)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze trzymające na suchym, nieźle na mokrym (jak jest nowe). ściera się błyskawicznie ( ok 40kkm

> i do wyrzucenia )

> bardzo delikatne boczne ścianki.

wlasnie czytalem duzo o scieralnosci Continentali bo zamierzalem (i kupilem) SportContact3

W firmie na sluzbowkach (takich typu dziwka) mamy wlasnie PremiumContact i samochody (dosyc mocne diesele) maja nalatane 60-80 kkm (oczywiscie czesc z tego na zimowkach) i opony wygladaja calkiem dobrze i jeszcze daleko im IMO do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Co byście polecili w rozmiarze 195/60 r15 do F.Mondeo HB? Na oku mam 3 oponki:

1. Barum Bravuris 2 195/60R15 88 H

2. Fulda CARAT PROGRESSO 195/60R15 88 H

3. Uniroyal RainExpert 195/60R15 88 H

Wszystko z jednej półki cenowej.... ale nie znam tych oponek kompletnie, Fuldy miałem zimówki i całkiem przyzwoicie, Barumy miał znajomy ale po sezonie ostrej jazy ok 40kkm mocno się starły... Uniroyala nie znam ale jak widze w testach na opony.com całkiem całkiem w testach wychodzą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> 2. Fulda CARAT PROGRESSO 195/60R15 88 H

Kupiłem 2 używki roczne (2009 r.) z niezłym bieżnikiem, wsadziłem na tył (kombi), huczą jak 100 diabłów, pewnie dlatego ktoś sięi ch pozbył w dobrej cenie smile.gif

> 3. Uniroyal RainExpert 195/60R15 88 H

W testach ADAC wypadły rewelacyjnie, a cena z dolnej półki, z netu kupisz za 220 zł/szt. Jeżdże na nich od miesiąca, teraz ciągle pada deszcz, więc mam co testować. Przesiadka ze starych, zajechanych Dunlopów... Prowadzenie na suchym bdb, na mokrym super, hamowanie i ruszanie w deszczu bdb, poza tym się nie znam. W każdym razie jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w stilo(195/65R15 91H), całkiem fajnie się na tym jeździ a płaciłem w granicach 170zł/sztukę.

> Pozdrawiam BAS

dodam też kolejną opinię na temat bravuris 2

przy dzisiejszych opadach bardzo pozytywne zachowanie na deszczu, zarowno w zakrętach jak i podczas hamowania i przyśpieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem duuuuuuużo i wybrałem takiego kapcia i teraz mam tylko pytanie dot. oznaczeń, bo jest ich trochę, waham się między:

do 210 TL ML MO za 330

do 240 TL FR za 280

ML - opona ma pierścień ochronny na boku (wzmocniona struktura wewnętrzna)

FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi

wrzucam je na alufelgi. Lepiej brać z ML czy FR ?

prędkości do 170-180

Pozdr.

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze mi podpowiecie jakas oponke. Szukam lapci przede wszystkim nieco mocniejszych od szosowek.

Musi sie nadawac na realne 5-10% poza szosa z blotem wlacznie, a nie sciemniarsko, jak Uniroyale Rallye4x4 Street, ktore powoli juz wykanczam i ktore jako tako (poki mialy duzo bieznika) piasku i lekkim blocie robily, ale miekkie sa, jak slimak po maratonie z jednej do drugiej piaskownicy - to pomaga na sypkim i miekkim, ale na skalach juz nie bardzo. Ta miekkosc przeklada sie zreszta rowniez na czarne - byle ostrzejszy zakret i zaraz piszcza i zawijaja sie do wewnatrz, jakby chcialy mi dodatkowo zabezpieczyc przeguby oslona gumowa. Jedyna ich zaleta, to niezle trzymaja na mokrym.

Wracajac jednak do wymagan - musza robic lepiej w terenie, co najmniej tak samo na mokrym asfalcie i duzo lepiej na suchym. Przeznaczenie, to szybki, acz lekki (nieco ponizej 1.5t) SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No raczej zdecyduję się na Yokohama A.drive, ewentualnie Uniroyal, niestety muszę gdzieś je

> obejrzeć, bo w teorii i na zdjęciach to one wszystkie piękne Jeździł ktoś na Yokohama A.drive

> - podobno fajne opony na każde warunki?

Uniroyal lepsze wink.gif . mialem Yokohame A drive, fulde ecocontro a teraz mam Uniroyal Rainsport ,wypada najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.