Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

> np. z wyprzedaży i końcówek czy czekać???? bo kupić muszę tak czy tak

teraz cena letnich jest ok, oczywiscie musisz posprawdzać w kilku miejscach. Tuż przed sezonem letnim ceny wzrosną, a po 2 miesiacach znów lekko spadną do zwykłego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mianowicie, jak w temacie:

Rozmiar ostatnio uzywanych opon letnich: 195/65 R15.

Patrze na mozliwe zamienniki w rozmiarze 205.

Najblizej "oryginalu" sa 205/65 R15 i 205/60 R15.

Ktory z w/w profili bedzie bardziej odpowiedni?

Czy zmiana ze 195 na 205 przyniesie jakiekolowiek odczuwalne korzysci czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos takiego mam na jednej osi juz.

> Rozmiar 215/50 R17

> Czy na druga os kupowac znow to samo, czy cos bedzie lepszego?

> Styl jazdy raczej spokojny. Przebieg roczny 15-20 tys km, wiec raczej nie za duzo.

Ja jezdzilem 2 lata w Cromie, i jak dla mnie opony byly ok, i chcialem je znow kupic, ale auto zostalo sprzedane,aaa rozmiar ten sam mialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos takiego mam na jednej osi juz.

> Rozmiar 215/50 R17

> Czy na druga os kupowac znow to samo, czy cos bedzie lepszego?

> Styl jazdy raczej spokojny. Przebieg roczny 15-20 tys km, wiec raczej nie za duzo.

Miałem równiez w Cromie (choć już zjeżdżone) - kupiłem Kumho KU39 215/50/17 95 Y XL i jestem mega zadowolony yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie które do Mazdy 3 citd?

1. Firestone FHSZ90 91 V FR - 234,00

2. Kleber DYNAXER HP3 91 V - 245,00

3. Firestone TZ300 91 V - 248,00

4. Fulda SportControl 91 W - 258,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Potrzebuję w tym miesiącu kupić opony letnie w rozmiarze 205/55R16. Z przyczyn głównie rabatowych ograniczamy się do wyboru w koncernie GoodYear, czyli w zasadzie GoodYear lub Dunlop. Wymyśliłem sobie Dunlop SP Sport 01. Jeździ ktoś na tym? Ewentualnie GY Excelence? Jak się sprawują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam. Potrzebuję w tym miesiącu kupić opony letnie w rozmiarze 205/55R16. Z przyczyn głównie

> rabatowych ograniczamy się do wyboru w koncernie GoodYear, czyli w zasadzie GoodYear lub

> Dunlop. Wymyśliłem sobie Dunlop SP Sport 01. Jeździ ktoś na tym? Ewentualnie GY Excelence? Jak

> się sprawują?

Mam Optigrip i trzymaja jak wsciekle zarowno na mokrym jak i suchym. Jeden bardzo powazny minus wyja i szybko sie wyzabkowaly.

W chevrolecie mialem excelence i IMO w tej kasie nie ma lepszych. Swietne trzymanie, mala scieralnosc choc jest dosc miekka. Zaluje, ze ich nie kupilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Słyszałem już wiele opinii o bardzo elastycznych bokach tych opon. Wiąż się to ze słabym ich

> trzymaniem w zakrętach. Zauważyliście to? Jest to odczuwalne podczas normalnej eksploatacji?

Mam Rainexperty w rozmiarze 185/60R14 w Bravie i powiem tak jak były napompowane ok. 2,0-2,1 to faktycznie boki miękkie i do ostrej jazdy się nie nadawały i kładły się na zakrętach, ale wystarczyło je dopompować do ok. 2,4-2,6 i nie te opony - zrobiły się sztywne i pewne, a ja lubię czasami pojechać szybko w zakręcie i sprawdzić opony ok.gif

Teraz będę stał przed wyborem 205/55R16 i chyba padnie znowu na Uniroyale tym razem Rainsport tylko boje się tych opinii, że są głośne i dlatego nie wiem czy nie wziąć znowu Rainexpertów, które mają lepszą opinię od modelu Rainsport.

Moje podsumowanie Uniroyal Rainexpert:

- pompować min. 2,4 bar wtedy niwelujemy problem miękkich boków i prowadzą się jak po szynach

- szybko zmieniać je na zimówki bo jak są zimne (temp. powietrza poniżej 8*C) to są śliskie

- świetna przyczepność na suchym

- świetna przyczepność na mokrym

- ciche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje podsumowanie Uniroyal Rainexpert:

> - pompować min. 2,4 bar wtedy niwelujemy problem miękkich boków i prowadzą się jak po szynach

> - szybko zmieniać je na zimówki bo jak są zimne (temp. powietrza poniżej 8*C) to są śliskie

> - świetna przyczepność na suchym

> - świetna przyczepność na mokrym

> - ciche

W zasadzie mogę się pod tym podpisać. Z tym, że u mnie w lagunie w rozmiarze 195/65r15 wystarczało 2,2 - 2,3 i prowadziło się pewnie w zakrętach.

W każdym rzie nie zawiodłem się na Rainexpertach i już w garażu czekają nowe 205/60r16 do Grand Scenica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jakie macie doświadczenia komfortowymi i cichimi oponami UHP?

Szukam względnie komfortowych 235/40/18 w indeksie W

dość nietypowo, ponieważ inne parametry mają w tym aucie dla mnie drugorzędne znaczenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony w Uno (Kormoran Impulser 175/70R13) nie nadają się juz do jazdy - bieżnik zjechany, boki spękane, a wiek - pamiętają lata 90-te. Samochód użytkowany jest rzadko, więc opony nie muszą być jakieś bardzo trwałe - i tak pewnie przeżyja samochód wink.gif

Zastanawiam się czy wybrać najtańsze Dębice Passio 2, które w odróżnieniu od swych poprzedniczek - Passio mają niezłe oceny, czy dołozyc kilkadziesiąt zł na Uniroyal RainExpert albo coś innego.

Uzytkował/użytkuje ktoś z was wyżej wymienione Dębice? Warto się w nie zaopatrzyć? Trzymają się jakoś drogi (zwłaszcza przy lekkim aucie), radzą sobie w deszczu?

W używane opony nie chcę się pchać - no chybaże byłaby z pewnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosze o pomoc w wyborze opon.

> Musze kupic 2 szt.

> TOTALNIE nie wiem co wybrac, opinie na tych wszystkich portalach oponiarskich wydaja sie byc

> sponsorowane i kazda opona jest cicha, super trzyma na mokrym oraz oszczedza paliwo : )

> A co wy byscie wybrali?

> 542

> http://www.opony.com/parametry-opony/bridgestone-potenza-adrenalin-re002-215-50r17-91-w-fr

Toyo T1R +/- 440zł/szt się kupi, też powinny dawać radę <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze zawezimy do tych znanym marek, obok cena za sztuke:

> 470

Mam nokiany, co prawda w trochę innym rozmiarze i inny model - ale bieżnik mają bardzo podobny (Nokiany ZG2).

jakiś tekst

Moje wrażenia, trzymają dosyć dobrze - w tym przedziale opon, szczerze to trochę ciężko wskazać prostemu człowiekowi, która trzyma najlepiej smile.gif Spalanie na nich mam też wyraźnie niższe niż na zimówkach. Ale mają jedną zasadniczą wadę - dosyć miękkie ścianki boczne, co przy moim profilu (55) skutkuje tym, że mam wrażenie trochę jakby auto pływało przy dynamicznych zmianach pasów i np koleinach. Przy prowadzeniu w zakręcie pomimo tego, że wiem, że samochód na wiele pozwala ja nie czuję tej pewności z racji właśnie tego efektu pływania.

Nie jest to jakaś porażająca wada, jednak jako pierwszą się ją czuje po przesiadce z innych opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wiosnę ubiegłego roku kupiłem komplet tych:

http://www.opony.com/parametry-opony/kumho-ku39-215-50r17-95-y-xl

I jestem bardzo zadowolony. Dobra przyczepność na suchym i mokrym, nie odczuwam wjechania w kałużę, wzmacniane boki, nie "ciągną" w koleinach - a tych nie brakuje na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na wiosnę ubiegłego roku kupiłem komplet tych:

> http://www.opony.com/parametry-opony/kumho-ku39-215-50r17-95-y-xl

> I jestem bardzo zadowolony. Dobra przyczepność na suchym i mokrym, nie odczuwam wjechania w kałużę,

> wzmacniane boki, nie "ciągną" w koleinach - a tych nie brakuje na naszych drogach.

Uważam Kumho za bardzo niedocenione opony bo też są bardzo dobre ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Vectry C kombi

auto jeżdżące głównie w mieście

styl jazdy dynamiczny (żeby nie napisać agresywny)

po wstępnym rozpoznaniu myślę o takich propozycjach:

- BARUM BRAVURIS 2 - do kupienia w cenie poniżej 1800 pln za komplet, plusem jest 5 lat gwarancji

- Sailun Atrezzo ZS+ - cena poniżej 1200 pln za komplet, naprawdę dobre opinie zbiera ta guma

- TOYO PROXES T1-R - znalazłem za 1880 komplet

alternatywnie jakieś używki w cenie do 1600 komplet

mogą być w sumie jakieś inne chińczyki typu

FEDERAL SS-595

NANKANG NS-2

NEXEN N1000

co byście wybrali i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barumki ja bym sobie odpuścił,mają strasznie miękkie boki co znacząco wpływa na zachowanie auta w zakrętach,nie wspomnę już o ich odporności na zniszczenie przez dziurę w jezdni(znajomy uszkodził taką oponę po tygodniu użytkowania,a dziura oraz prędkość nie była wcale jakaś wybitnie duża).Co do chińczyków to bym sobie odpuścił,zachowanie na mokrym pozostawia wiele do życzenia.Z tych wymienionych to tylko T1R,ale dość szybko się zużywają i myślę,że po max trzech sezonach będą do wymiany,ale kleją super tak na mokrym jak i suchym. ok.gifCo do używek to jak stać Cię na nowe to nawet nie zawracaj sobie głowy,wcześniej kupowałem używki,ale to loteria,trafiłem na opony wyząbkowane i niemiłosiernie hałasowały,musiałem kupić i tak nowe więc pieniądze wyrzucone były w błoto. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tych wymienionych to tylko T1R,ale dość szybko się zużywają i myślę,że po max

> trzech sezonach będą do wymiany,ale kleją super tak na mokrym jak i suchym.

Z tym szybkim zużyciem to jakiś "urban legend", ostatni sezon przejeździłem na komplecie i zużycie mają zdecydowanie mniejsze od Bridgestone er300 oraz Yoko C.drive. Kumpel w Civicu ma T1R już piąty rok, a też nie oszczędza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę nad zakupem UNIROYAL RAINEXPERT.

> Czy mają jakieś wady?

> Czy jest coś co lepiej odprowadza wodę?

jeździłem 3 sezony i ok 45 tkm - opona rewelacyjna szczególnie na mokrym. Idealnie trzyma się drogi zaróno na suchym jak i na mokrym, pojęcie aquaplaningu jest im obce no i zużycie tych opon było minimalne.

Polecam!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do Vectry C kombi

> auto jeżdżące głównie w mieście

> styl jazdy dynamiczny (żeby nie napisać agresywny)

> po wstępnym rozpoznaniu myślę o takich propozycjach:

> - BARUM BRAVURIS 2 - do kupienia w cenie poniżej 1800 pln za komplet, plusem jest 5 lat gwarancji

> - Sailun Atrezzo ZS+ - cena poniżej 1200 pln za komplet, naprawdę dobre opinie zbiera ta guma

> - TOYO PROXES T1-R - znalazłem za 1880 komplet

> alternatywnie jakieś używki w cenie do 1600 komplet

> mogą być w sumie jakieś inne chińczyki typu

> FEDERAL SS-595

> NANKANG NS-2

> NEXEN N1000

> co byście wybrali i dlaczego?

Bridgestone Potenza RE05A- super się kleją do drogi - wada - dość szybko znikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czym różnią się wymienione modele (poza wzorem bieżnika) ?

> Czy to są kolejne generacje ?

> Jeśli miałbym wybierać to które ?

> ContiPremiumContact

> ContiPremiumContact 2

> ContiPremiumContact 5

Są to kolejne generacje modelu Premium. Nie zawsze nowsza generacja oznacza lepszą przyczepność. Piątki nie znam, ale porównując pierwszą i drugą generację, mam wrażenie, że pierwsza była bardziej przyczepna, szczególnie na mokrej jezdni. Może być problem z jej dostaniem, bo wyszła dawno z produkcji masowej i tylko sporadyczne rozmiary były dalej robione. Jak upierasz się na Conti, to bierz Premium 5, tragedii raczej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone Potenza RE05A- super się kleją do drogi - wada - dość szybko znikają.

przy moim stylu jazdy obawiam się, że po 2 sezonach będę je musiał zmieniać jeśli rzeczywiście tak szybko znikają ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Barumki ja bym sobie odpuścił,mają strasznie miękkie boki co znacząco wpływa na zachowanie auta w

> zakrętach,nie wspomnę już o ich odporności na zniszczenie przez dziurę w jezdni

no to zdecydowanie odpadają

u mnie jest mocno dziurawa okolica a opona powinna mieć raczej wzmocnione boki choćby ze względu na profil 45

> Z tych wymienionych to tylko T1R,ale dość szybko się zużywają i myślę,że po max

> trzech sezonach będą do wymiany,ale kleją super tak na mokrym jak i suchym. Co do używek to

> jak stać Cię na nowe to nawet nie zawracaj sobie głowy,

te T1R okazało się, że to profil 40 a nie 45

a szkoda, bo 1800 za komplet nówek to bardzo dobra cena ...

znalazłem jeszcze: VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA za 1750 ale haczyk jest że to DOT 4408 sick.gif

i jeszcze DUNLOP DIREZZA SPORT Z1 za 2k ale tutaj chyba przesada zakładać taką gumę do kombiaka pędzonego gnojówką biglaugh.gif

w ogóle znajduje się takie kwiatki jak nówki, może ze stówkę niżej na parze niż cena normalna a na samym dole napisane małym druczkiem, że produkcja 2005 albo 2006

coś czuję, że skończy się na jakichś nówkach

dwóch teraz, a dwóch na koniec sezony albo na początku następnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są to kolejne generacje modelu Premium. Nie zawsze nowsza generacja oznacza lepszą przyczepność.

> Piątki nie znam, ale porównując pierwszą i drugą generację, mam wrażenie, że pierwsza była

> bardziej przyczepna, szczególnie na mokrej jezdni. Może być problem z jej dostaniem, bo wyszła

> dawno z produkcji masowej i tylko sporadyczne rozmiary były dalej robione. Jak upierasz się na

> Conti, to bierz Premium 5, tragedii raczej nie będzie.

Dzięki ok.gif

W poprzednim samochodzie miałem dwójki i byłem bardzo zadowolony.

Piątki w danych mają lepsze hamowanie niż 2 i 1 na mokrym, ale tabelki to nie wszystko.

Nie upieram się Continentale, coś innego polecasz ?

Rozmiar to 205/55/16

Myślę jeszcze nad Yokohama C.drive 2 i Uniroyal RainSport 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym profilu to chyba co byś nie założył to nie oprze się przed większą dziurą. Nie wiem na ile ostrożnie jeździsz, ale na superbie mieliśmy Michelin Pilot Sport, Dunlop SP Sport, z zimówek Nokian WR, Michelin Pilot Alpin A3 i wszystkie na większej dziurze z ostrym rantem lądowały na śmietniku crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tym profilu to chyba co byś nie założył to nie oprze się przed większą dziurą. Nie wiem na ile

> ostrożnie jeździsz, ale na superbie mieliśmy Michelin Pilot Sport, Dunlop SP Sport, z zimówek

> Nokian WR, Michelin Pilot Alpin A3 i wszystkie na większej dziurze z ostrym rantem lądowały na

> śmietniku

styl jazdy mam raczej dynamiczny

drogi staram się wybierać bez dziur a i tak niejeden raz wpadłem w jakąś

od czerwca w każdym razie do listopada śmigałem na letnich i żadnej dziury nie zrobiłem

przez niecałe 10kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> W poprzednim samochodzie miałem dwójki i byłem bardzo zadowolony.

> Piątki w danych mają lepsze hamowanie niż 2 i 1 na mokrym, ale tabelki to nie wszystko.

> Nie upieram się Continentale, coś innego polecasz ?

> Rozmiar to 205/55/16

> Myślę jeszcze nad Yokohama C.drive 2 i Uniroyal RainSport 2

Miałem C.drive ac01 i jak dla mnie były to najlepsze opony w 17 letniej karierze kierowcy. Teraz mam na osi napędowej C.drive ac02 i póki co mam wrażenie, że gorzej trzyma, ale są ujemne temperatury i opona zimna. Dupka kilka razy mi wyjechała. Pomyśl też nad Bridgestone er300, dobry kompromis między przyczepnością i żywotnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak upierasz się na

> Conti, to bierz Premium 5, tragedii raczej nie będzie.

Bardzo dobre opony. Miałem Premium 3, teraz mam Premium 5 i są cichsze, trakcja podobna czyli bardzo dobra ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba GoodYear EfficientGrip Performance to nowość, więc na opinie nie mogę za bardzo liczyć. Niemniej jednak może ktoś poleci coś dobrego w niższej cenie? Potrzebuję cichych 225/55/16 95W do wielowahaczowego tylnonapędowca na szybkie autostrady.

Czy GoodYear'y nie miewają jakichś problemów z wyważaniem, ząbkowaniem itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie.

Dylemat następujący - trzeba kupić do Astry H GTC nowe papućki. Poczytałem i mam takie typy:

Yokohama C DRIVE AC 01 - cena 481

test-opony-yokohama_cdrive.jpg

Yokohama S.drive AS01 - cena 516

1867.jpg

Pirelli Pzero - cena 517

1420.jpg

Pirelli Pzero Nero - cena 511

9.jpg

Dunlop SP Sport 01 - cena 492

330.jpg

Vredestein Ultrac Sessanta - cena 470

3738.jpg

Nie będę zdradzał swojego faworyta, zaczekam na wasze opinie smile.gif

PS. Fo tej pory jeździłem na fabrycznych Falken-ach i Firestone-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.