Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

> Miałem GoodYear Excellence i były strasznie głośne.

> Teraz mam Bridgestone'a Turanze ER300 i są zdecydowanie cichsze - dodatkowo odgłos tej opony jest

> typowym szumem kół a nie warkotem Goodyear'a.

icon_eek.gif dawno nie jezdzilem na tak glosnych oponach, niby w testach mialy przecietna ocena za halas, ale po zmianie z uniwersalnej Yokohamy okazalo sie, ze sa bardzo glosne. Szczegolnie czuje roznice jak zmieniam zima/lato. Takze w kategorii glosnosci zdecydowanie odradzam Turanzy tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dawno nie jezdzilem na tak glosnych oponach, niby w testach mialy przecietna ocena za halas, ale

> po zmianie z uniwersalnej Yokohamy okazalo sie, ze sa bardzo glosne. Szczegolnie czuje roznice

> jak zmieniam zima/lato. Takze w kategorii glosnosci zdecydowanie odradzam Turanzy

A w jakim miałeś rozmiarze i z którego roku produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w jakim miałeś rozmiarze i z którego roku produkcji?

215/55 r17, 2013

Ale tttm, tak przynajmniej stwierdzil ostatnio kolega pracujacy wbranzy oponiarskiej,niby glosne ale dobre opony.Dla mnie jednym z atutow byla cena, byly to najtansze opony, po noname oraz rodem z Chin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 215/55 r17, 2013

> Ale tttm, tak przynajmniej stwierdzil ostatnio kolega pracujacy wbranzy oponiarskiej,niby glosne

> ale dobre opony.Dla mnie jednym z atutow byla cena, byly to najtansze opony, po noname oraz

> rodem z Chin.

Ja mam 205/55R16 z 2010 roku Made in Poland i po Goodyear Excellence uważam je za świetne opony. Dobrze trzymają i są dużo cichsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w tytule. Samochód Citroen C8, średnio waży dwie tony.

Dzisiaj kupiłem opony Riken Maystorm B2B. Kolega jeździ na takich już bodajże 3 sezon i bardzo chwali przyczepność na suchym i mokrym (z resztą, jak poczytałem opinie w necie, to są na tak).

Cena też nie zabija, dałem 176 za sztukę (nowe, tego roczne gumki wyprodukowane w Serbii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poszukuję wiarygodnych opinii (a nie kopiowanych wzajemnie przez sklepiki internetowe) o Pirelli SCORPION VERDE (225/65R17) - letnie.

A może ktoś miał do czynienia z Vredestein Sprtrac 5 ?

Z góry dziękuje za informacje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem GoodYear Excellence i były strasznie głośne.

> Teraz mam Bridgestone'a Turanze ER300 i są zdecydowanie cichsze - dodatkowo odgłos tej opony jest

> typowym szumem kół a nie warkotem Goodyear'a.

> Przymierzam się do Brigdestone'a Ecopia EP001S - wedle norm EU opona doskonała na mokrym i

> ekonomiczna - średnio głośna. Niestety nie mogę się doprosić od nikogo parametru Treadware

> żeby porównac jej trwałość.

A co można powiedzieć o Michelin Energy Saver? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co można powiedzieć o Michelin Energy Saver?

Nie wiem. Nigdy nie miałem. Zerknę na parkingu jak będzie jakiś samochód na tych oponach jaki ma parametr Treadware.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co można powiedzieć o Michelin Energy Saver?

Kią jeździłem na tych oponach, szczerze to nie pamiętam, aby były specjalnie głośne, raczej z tych cichszych, teoretycznie są oponami energy saver, więc oporów toczenia powinni mieć mniej niż inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem. Nigdy nie miałem. Zerknę na parkingu jak będzie jakiś samochód na tych oponach jaki ma

> parametr Treadware.

Znalazłem.

Michalin Energy Saver ma parametr Treadware na poziomie 400, czyli jest ona 4 razy trwalsza od amerykańskiej opony referencyjnej.

Generalnie 400, to jest dość spora wartość: Turanza ma 320, ContiEcoContact ma 280, Kleber Dynaxer ma 240.

Zgodnie z opiniami Michelin będzie dość "plastikowy" - trwały, ale śliski.

Pozdrawiam

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem.

> Michalin Energy Saver ma parametr Treadware na poziomie 400, czyli jest ona 4 razy trwalsza od

> amerykańskiej opony referencyjnej.

> Generalnie 400, to jest dość spora wartość: Turanza ma 320, ContiEcoContact ma 280, Kleber Dynaxer

> ma 240.

> Zgodnie z opiniami Michelin będzie dość "plastikowy" - trwały, ale śliski.

> Pozdrawiam

> JK

Dziękuję serdecznie smile.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami? Powiem w prost - chcę je włożyć do Uno i zastanawiam się czy 195/50/15 (Uniroyal Rainsport 3) czy 195/45/15 (Nankang NS-2) - aspekt cenowy. Moc jaką będzie docelowo dysponował to ~130 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

za kryterium wziąłem:

Opór toczenia: C/B

Przyczepność na mokrym: C/B

wyszło mi, że stać mnie na:

1. Nankang Comfort Eco-2 C/B

2. Nexen N Blue Eco C/C

3. Hankook Kinergy Eco K425 C/B

4. Kumho Ecowing Es01 Kh27 B/B

Brać Nexen'a ?

Warto sugerować się tymi parametrami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za kryterium wziąłem:

> Opór toczenia: C/B

> Przyczepność na mokrym: C/B

> wyszło mi, że stać mnie na:

> 1. Nankang Comfort Eco-2 C/B

> 2. Nexen N Blue Eco C/C

> 3. Hankook Kinergy Eco K425 C/B

> 4. Kumho Ecowing Es01 Kh27 B/B

> Brać Nexen'a ?

nie, kumho

> Warto sugerować się tymi parametrami ?

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panie i Panowie co powiecie na temat głosności opon letnicch Goodyear-a? A dokładnie o model Efficientgrip? pytam bo mam możliwośc zakupu, a wiem że znajomy z rodziny zakupił nowe opony Goodyear-a, niewiem jaki model i strasznie hałasowały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kupiłem używane felgi z 3 oponami KENDA Kaiser 215/40 R17, każda ok 7mm bieżnika.

Zastanawiam się czy kupić dwie inne na oś czy dokupić jedną nową Kende.

Ktoś miał styczność z tymi oponami? Wiem że to typowe chińczyki ale na nokianach dużo osób jeździ i sobie chwali.

Doradźcie coś? smile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami? Powiem w prost - chcę je włożyć do Uno i zastanawiam się

> czy 195/50/15 (Uniroyal Rainsport 3) czy 195/45/15 (Nankang NS-2) - aspekt cenowy. Moc jaką

> będzie docelowo dysponował to ~130 KM.

Jak lubisz jezdzic w deszczu to tylko uni. Troche podsterowne na suchym, ale na deszczu bije konkurencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jakies Zeetex lub accelera?

Osobiscie mam NANKANG NS 20 w 17" i musze powiedziec ze nie ma sie do czego czepiac.

PIRELLKI DRAGO 5000 byly bardziej sliskie w slabszym aucie wiec jakby MAGIA marki srednio na mnie dziala.

Teraz planuje kupic 18" i zwracam uwage na etykiete bo o ile ona prawde mowi to niektore FIRMOWE sa gorsze,glosniejsze od chinolka,tajwanczyka czy indonezyjczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też - to są niezłe opony

> Kendę mam tylko w rowerze , ale jak bym miał 3 szt. po 7mm to bym dokupił 4-tą i w ramach

> eksperymentu założył...

nie bardzo chce mi się eksperymantować na bezpieczeństwie...

Jak bym jeszcze wiedział jak się sprawują te opony to może, ale ciężko na niezależną opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi się zawsze wydawało że tak.

> Ale dobra żeby nie było to:

> Wanli

> Nanakang

> Hifly

> Mam nadzieję ze teraz każdy zrozumie o co mi chodzi.

ja mam Wanli 19cali i jak na razie nie mogę narzekać na opony,suche trzyma super w deszczu również wiec ja polecam. Zresztą dużo pozytywnych opinii znajdziesz w necie o tych oponach , mowa oczywiście o normalnej jeździe na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 4 tygodnie później...

> Michalin Energy Saver ma parametr Treadware na poziomie 400,

> (ciach) Turanza ma 320, ContiEcoContact ma 280, Kleber Dynaxer

> ma 240.

Hej!

Jesteś może w posiadaniu jakiegoś szerszego zestawienia tego parametru "treadwear" różnych opon?

Ostatnio producenci/sprzedawcy go utajniaja coraz bardziej. A w internecie coraz trudniej o takie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając opon trafiłem na powyższe Vredesteiny. Mało info w sieci o niej poza marketingowym bełkotem, może ktoś zakupił lub miał okazję testować? Byłem niemal zdecydowany na Pirelli P7 AS, ale ta podobno ma być minimum równie dobra i o wiele cichsza, a ten paramter ma też dla mnie znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam

Wiem, że jeszcze nie czas ale pomału rozglądam się za oponami letnimi do nowych felg na lato w rozmiarze 215/45/17. Póki co wpadły mi w oko Barum Bravuris 3 HM z końcówki 2013 roku za 1200zł oraz używane Uniroyal RainSport 2 za ok 800zł.

Nie potrzebuję super-wypas opon ale nie chcę pchać się w chińskie bo jakoś się ich boję.

Od opon oczekuję, że będą ciche i że będą się dobrze trzymały asfaltu. W poprzednim aucie miałem Toyo Proxes T1R i były świetne grinser006.gif obecne auto raczej spełnia inne zadanie i niebawem będzie podróżowało nim dziecko, więc Toyo raczej odpada.

Przedział cenowy to za nowe ok 1200zł byłbym zadowolony ok.gif

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Barum Bravuris 3 HM

nówki można dostać za 270/szt

jak ma być ekonomicznie, to bym brał Nexen N8000

jesteś pewien rozmiaru tych opon (225/45/17 jest większy wybór) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wiem, że jeszcze nie czas ale pomału rozglądam się za oponami letnimi do nowych felg na lato w

> rozmiarze 215/45/17. Póki co wpadły mi w oko Barum Bravuris 3 HM z końcówki 2013 roku za

> 1200zł oraz używane Uniroyal RainSport 2 za ok 800zł.

> Nie potrzebuję super-wypas opon ale nie chcę pchać się w chińskie bo jakoś się ich boję.

> Od opon oczekuję, że będą ciche i że będą się dobrze trzymały asfaltu. W poprzednim aucie miałem

> Toyo Proxes T1R i były świetne obecne auto raczej spełnia inne zadanie i niebawem będzie

> podróżowało nim dziecko, więc Toyo raczej odpada.

> Przedział cenowy to za nowe ok 1200zł byłbym zadowolony

> Adrian

Rainsporty 2 są świetne, IMHO nieco lepsze od T1R, szczególnie na mokrym. Są cichsze i bardziej komfortowe. Przed Toyo jeździłem właśnie na rainsportach 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nówki można dostać za 270/szt

pytanie czy warto? mało opinii o tych oponach i nie wiem, czy dokładać do czegoś lepszego czy kupić lepszy model używek? confused.gif

> jak ma być ekonomicznie, to bym brał Nexen N8000

nie musi być ultra-ekonomicznie wink.gif

> jesteś pewien rozmiaru tych opon (225/45/17 jest większy wybór) ?

no właśnie wg instrukcji rozmiar homologowany do mojego wozidła to 215/45 R17... ja bym wolał nawet 225/50 żeby nie uszkadzać opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rainsporty 2 są świetne, IMHO nieco lepsze od T1R, szczególnie na mokrym. Są cichsze i bardziej

> komfortowe. Przed Toyo jeździłem właśnie na rainsportach 2

włąsnie wiem, o Rainsportach poczytałem i pamiętam jak wybierałem Toyo do swojego Bravo ale wtedy nie miałem kasy, żeby dołożyć do Uniroyalów... Pytanie czy one mają rant ochronny? I czy taki komplecik (2szt 7mm, 2szt 8,5-9mm - wg sprzedawcy, rok 2012, nie łatane) za ~800zł będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włąsnie wiem, o Rainsportach poczytałem i pamiętam jak wybierałem Toyo do swojego Bravo ale wtedy

> nie miałem kasy, żeby dołożyć do Uniroyalów... Pytanie czy one mają rant ochronny? I czy taki

> komplecik (2szt 7mm, 2szt 8,5-9mm - wg sprzedawcy, rok 2012, nie łatane) za ~800zł będzie ok?

tak, mają rant,

co do ceny to się nie wypowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, mają rant,

> co do ceny to się nie wypowiem

ooo a BTW jak się Bravo spisuje?

dzisiaj byłem u wulkanizatorów dwóch z lekkim rekonesansem bo mam wolne i oboje twierdzą, że lepiej markowe używki niż pchać się w chińczyka (to to ja też wiem) i żebym poczekał na opony do lutego-marca to będzie lepszy wybór confused.gif i nie wiem czy teraz kupować coś czy faktycznie czekać.

A co do rozmiaru to obecnie mam chyba 205/55/16 i powiedział mi jeden z gości, że zamiennikiem tej wielkości jest 225/45/17 lub chyba 205/60/17... Nie chcę balonów ale też nie cieniutkiego walca... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ooo a BTW jak się Bravo spisuje?

> dzisiaj byłem u wulkanizatorów dwóch z lekkim rekonesansem bo mam wolne i oboje twierdzą, że lepiej

> markowe używki niż pchać się w chińczyka (to to ja też wiem) i żebym poczekał na opony do

> lutego-marca to będzie lepszy wybór i nie wiem czy teraz kupować coś czy faktycznie czekać.

> A co do rozmiaru to obecnie mam chyba 205/55/16 i powiedział mi jeden z gości, że zamiennikiem tej

> wielkości jest 225/45/17 lub chyba 205/60/17... Nie chcę balonów ale też nie cieniutkiego

> walca...

Przeciez te Barum Bravuris to nie jest chinczyk...

Mam je u siebie w C4 i w zupelnosci daja rade ok.gif

Co do rozmiaru to raczej chodzilo o 205/50/17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.