Przemas Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 co i jak zrobić aby je wymienić. dam radę na podwórku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > co i jak zrobić aby je wymienić. Odkręcic dwie śrubki - chyba kluczyk 7 > dam radę na podwórku ?? Jak masz sucho to nawet się nie ufaflunisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Odkręcic dwie śrubki - chyba kluczyk 7 a gdzie te śrubki są ?? trzeba wymontować alternator cały ?? jak się do niego dostać ?? > Jak masz sucho to nawet się nie ufaflunisz sucho mam nie bić za takie pytania nigdy tego nie robiłem a szczotki kupię w sklepie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > a gdzie te śrubki są ?? Trzymają regulator przy altku > trzeba wymontować alternator cały ?? nie > jak się do niego dostać ?? Trzeba zanurkować pod autko > sucho mam > nie bić za takie pytania nigdy tego nie robiłem > a szczotki kupię w sklepie ?? Same szczotki ciężko dostać - bo nie opłaca się nimi handlować, lepiej wcisnąć klientowi cały regler.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Trzymają regulator przy altku jeśli dobrze zrozumiałem szczotki są z regulatorem ?? > nie, Trzeba zanurkować pod autko będę nurkował mam cross cuntry uno > Same szczotki ciężko dostać - bo nie opłaca się nimi handlować, > lepiej wcisnąć klientowi cały regler.. nie ważne to ma jeździć i ładować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > jeśli dobrze zrozumiałem szczotki są z regulatorem ?? > będę nurkował mam cross cuntry uno > nie ważne to ma jeździć i ładować Dobra procedura krok, po kroku (mogę wszystkiego nie pamiętać) Odpinasz klemę z aku Nurkujesz pod wozideł Odkręcasz regulator( a w nim są szczotki) Zostaje jeszcze wypiąć dwie wsuwki - i masz regler w dłoni, a i jeszcze jedno -jest taki śmieszny "płotek", który wyciąga się do góry Chyba wsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Dobra procedura krok, po kroku (mogę wszystkiego nie pamiętać) jakoś może sobie poradzę > Odpinasz klemę z aku z tym nie będzie problemu bo nie mam aku > Nurkujesz pod wozideł z tym też sobie poradzę oby nie padało tylko > Odkręcasz regulator( a w nim są szczotki) odkręcę go kluczykiem chyba 7ką pooglądam sobie szczotki a co mi tam nigdy ich nie widziałem, więc z ciekawości to zrobię > Zostaje jeszcze wypiąć dwie wsuwki - i masz regler w dłoni, wypnę, może się uda >a i jeszcze jedno -jest taki śmieszny "płotek", który wyciąga się do góry poszukam tego czegoś > Chyba wsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 [...] Jak coś mętnie opisałem to pytaj - narobiłem się tego troszkę, aż w końcu się wqrfiłem i zapakowałem altek od polonezury Tam przynajmniej obudowa nie pękała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > [...] > Jak coś mętnie opisałem to pytaj - narobiłem się tego troszkę, aż w > końcu się wqrfiłem i zapakowałem altek od polonezury > Tam przynajmniej obudowa nie pękała mam nadzieję że się uda. jutro mam wolne więc od rana ruszam na wojnę z altkiem oby to było to co Egon powiedział dobrze że sklep mam blisko ewentualnie ASO jeszcze blizej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > mam nadzieję że się uda. > jutro mam wolne więc od rana ruszam na wojnę z altkiem > oby to było to co Egon powiedział > dobrze że sklep mam blisko ewentualnie ASO jeszcze blizej ASO omijaj szerokim łukiem Powodzenia i zdaj relację co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > ASO omijaj szerokim łukiem od dawna omijam tam to tylko jadę przegląd robić, znaczy się tuż obok, bo tam mnie znają i zawsze przejdzie a do tego mam po przeglądzie myjnię gratis > Powodzenia i zdaj relację co i jak nie dziękuję <--- ach te zabobony zdam zdam powiem czy się udało czy poległem a teraz koniec pisania tutaj licznik stop na troszkę, bo mi się podoba Hysek wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > zdam zdam powiem czy się udało czy poległem Nie zapomnij dokładnie obfocić całej operacji i zrobić manuala na stronę fiatuno.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 A ja sie podepne w temacie altka... Da rade samemu lozyska wymienic? Jak sa jakies cheaty to prosze o podpowiedz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 no i poległem, albo ja mam jakiś inny altek, albo ja jestem ślepy. wymacałem go całego od góry do dołu, wszerz i w poprzek i dupa nigdzie nie znalazłem takich śrubek ani regulatora. jedyne śrubki jakie znalazłem to te od plastikowej obudowy z boku altka. są ich 4 sztuki, 3 trzymają obudowę i tylko to, czwarta jeszcze jakiś kabel trzyma i jej nie mogłem odkręcić bo za mało miejsca miałem... dooopa pod blokiem tego raczej nie dam rady zrobić.. ja mam chyba taki alternator jak tutaj na focie. przynajmniej optycznie tak samo wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terminux Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A ja sie podepne w temacie altka... Da rade samemu lozyska wymienic? Ja wymieniałem niedawno, to i ty dasz radę. Jedyna rzecz, którą musisz mieć z narzędzi to ściągacz do łożysk. Reszta (tzn klucze, śrubokręty) są raczej typowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 w załączniku widok na tył alternatora MM ze zdjętą osłoną plastikową na prostownik. W dłoni regulator napięcia ze szczotkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > w załączniku widok na tył alternatora MM ze zdjętą osłoną plastikową > na prostownik. W dłoni regulator napięcia ze szczotkami. dzięki wielkie to jednak muszę tą śrubę odkręcić jutro zaczynam z nią wojnę, bo dzisiaj stawiała opór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba064 Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 A co trzeba zrobić zeby sprawdzić szczotki w jakim są stanie, u mnie to chyba by sie to przydało ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A co trzeba zrobić zeby sprawdzić szczotki w jakim są stanie, u mnie > to chyba by sie to przydało ??? pewnie rozmontować alternator, wyciagnać regulator w którym są szczotki i ocenić na oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba064 Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > pewnie rozmontować alternator, wyciagnać regulator w którym są > szczotki i ocenić na oko Przemek no a jesli sa do bani to wtedy co nowe w skelpie czy co tam sie wymienia bo cos wczesniej było mówinoe tylko nie zamocno wiem o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Przemek no a jesli sa do bani to wtedy co nowe w skelpie czy co tam > sie wymienia bo cos wczesniej było mówinoe tylko nie zamocno > wiem o co chodzi. ja tam jestem ciemny w tych sprawach, ale z tego co się dowiedziałem to szczotki kupuje się razem z regulatorem napięcia. To jest razem złączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 To masz do wyboru: kupno nowego regulatora, lub wymiana szczotek w starym. Wymiana polega na wyrwaniu starej szczotki, (uwaga na sprężynkę, będzie potrzebna). W regulatorze po przeciwnej stronie szczotki wiercisz otwór 1,5-2 mm. Na linkę nowej szczotki zakładasz sprężynkę, koniec linki przeciągasz przez wywiercony otwór i lutujesz to luten cynowym. I masz wymienioną jedną szczotkę. Analogicznie wymieniasz drugą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Ja wymieniałem niedawno, to i ty dasz radę. Jedyna rzecz, którą > musisz mieć z narzędzi to ściągacz do łożysk. Reszta (tzn > klucze, śrubokręty) są raczej typowe . No wlasnie... Sciagacza nie mam, wiec nie sciagne lozyska - bo zalozyc to nie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terminux Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > No wlasnie... Sciagacza nie mam, wiec nie sciagne lozyska - bo > zalozyc to nie problem. Możesz próbować wybić łożyska ale może się skończyć uszkodzeniem obudowy, albo osi. Ale ściągacze można kupić w supermarketach budowlanych za 20~30 zł. Za wymianę łożysk mechanik powiedział mi 40~50 zł + koszty łożysk. Więc opłaca się nawet kupić ściągacz . Gdybyś był bliżej, to pożyczyłbym ci go. Co do szczotek, to proponuję je odlutować a nie wyrywać - rozwiązanie bardziej kulturalne. Szczotki zależy jaki masz regulator ale czasem pasują np. od malucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Możesz próbować wybić łożyska ale może się skończyć uszkodzeniem > obudowy, albo osi. Ale ściągacze można kupić w supermarketach > budowlanych za 20~30 zł. Za wymianę łożysk mechanik powiedział > mi 40~50 zł + koszty łożysk. Więc opłaca się nawet kupić > ściągacz . Gdybyś był bliżej, to pożyczyłbym ci go. To ze to jest niebezpieczne to ja wiem... Zobacze ile mi zaprzyjazniony warsztat policzy, bo ze znalezieniem sciagacza nie bedzie tak latwo. No ale zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba064 Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > To masz do wyboru: kupno nowego regulatora, lub wymiana szczotek w > starym. Wymiana polega na wyrwaniu starej szczotki, (uwaga na > sprężynkę, będzie potrzebna). W regulatorze po przeciwnej > stronie szczotki wiercisz otwór 1,5-2 mm. Na linkę nowej > szczotki zakładasz sprężynkę, koniec linki przeciągasz przez > wywiercony otwór i lutujesz to luten cynowym. I masz wymienioną > jedną szczotkę. Analogicznie wymieniasz drugą. czyli jak mam do d...y szczsotki moge kupić cos takiego wymienic i będzie ok ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > czyli jak mam do d...y szczsotki moge kupić cos takiego wymienic i > będzie ok ??? u mnie był dokładnie taki i konektorki wpinało się idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 Pewnie tak, ale wygląd ma jakiś nietypowy. U mnie jest trochę inny(Montowane były alternatory różnych producentów więc można naciąć się, kierując się informacją że do uno i powinien pasować). Kwestię wymieniać szczotki czy cały regulator rozstrzygam na korzyść wymiany samych szczotek. Przy uszkodzonej diodzie wzbudzania i po wymianie regulatora na nowy kontolka świeciła na wolnych obrotach przygasała dopiero po przegazowaniu. Na starym regulaorze lekko żarzyła się. Uznałem że stary regulator lepiej działa i po wymianie diody i szczotek w altku pracuje stary regulator a nowy leży w szufladzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 Moje autko już ładuje. Dzięki wszystkim za pomoc. Fotorelacji nie będzie bo nie robiłem u siebie a aparat siostra zabrała. koszt niewielki + zapalenie mięśnia szyjnego normalnie masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > koszt niewielki + zapalenie mięśnia szyjnego normalnie masakra Ale stysfakcja bezcenna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Ale stysfakcja bezcenna tak tak teraz pora na progi w których jest dziura taaaaaaaaaaakaaaaaa wielka ale to nie ja tym się zajmie profesionalista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.