Skocz do zawartości

szczotki- alternator


Przemas

Rekomendowane odpowiedzi

> co i jak zrobić aby je wymienić.

Odkręcic dwie śrubki - chyba kluczyk 7

> dam radę na podwórku ??

Jak masz sucho to nawet się nie ufaflunisz biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcic dwie śrubki - chyba kluczyk 7

a gdzie te śrubki są ??

trzeba wymontować alternator cały ??

jak się do niego dostać ??

> Jak masz sucho to nawet się nie ufaflunisz

sucho mam wink.gif

nie bić za takie pytania nigdy tego nie robiłem oink.gif

a szczotki kupię w sklepie ?? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie te śrubki są ??

Trzymają regulator przy altku ok.gif

> trzeba wymontować alternator cały ??

nie

> jak się do niego dostać ??

Trzeba zanurkować pod autko 270751858-jezyk.gif

> sucho mam ok.gif

> nie bić za takie pytania nigdy tego nie robiłem

> a szczotki kupię w sklepie ??

Same szczotki ciężko dostać - bo nie opłaca się nimi handlować, lepiej wcisnąć klientowi cały regler..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzymają regulator przy altku

jeśli dobrze zrozumiałem szczotki są z regulatorem ?? 270751858-jezyk.gif

> nie, Trzeba zanurkować pod autko

będę nurkował mam cross cuntry uno zlosnik.gif

> Same szczotki ciężko dostać - bo nie opłaca się nimi handlować,

> lepiej wcisnąć klientowi cały regler..

nie ważne to ma jeździć i ładować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli dobrze zrozumiałem szczotki są z regulatorem ??

> będę nurkował mam cross cuntry uno

> nie ważne to ma jeździć i ładować

Dobra procedura krok, po kroku (mogę wszystkiego nie pamiętać) 893goodvibes.gif

Odpinasz klemę z aku

Nurkujesz pod wozideł

Odkręcasz regulator( a w nim są szczotki)

Zostaje jeszcze wypiąć dwie wsuwki - i masz regler w dłoni, a i jeszcze jedno -jest taki śmieszny "płotek", który wyciąga się do góry ok.gif

Chyba wsio ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra procedura krok, po kroku (mogę wszystkiego nie pamiętać)

jakoś może sobie poradzę

> Odpinasz klemę z aku

z tym nie będzie problemu bo nie mam aku zlosnik.gif

> Nurkujesz pod wozideł

z tym też sobie poradzę zlosnik.gif oby nie padało tylko zlosnik.gif

> Odkręcasz regulator( a w nim są szczotki)

odkręcę go kluczykiem chyba 7ką smile.gif

pooglądam sobie szczotki a co mi tam zlosnik.gif

nigdy ich nie widziałem, więc z ciekawości to zrobię zlosnik.gif

> Zostaje jeszcze wypiąć dwie wsuwki - i masz regler w dłoni,

wypnę, może się uda zlosnik.gif

>a i jeszcze jedno -jest taki śmieszny "płotek", który wyciąga się do góry

poszukam tego czegoś smile.gif

> Chyba wsio

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Jak coś mętnie opisałem to pytaj - narobiłem się tego troszkę, aż w końcu się wqrfiłem i zapakowałem altek od polonezury biglaugh.gif

Tam przynajmniej obudowa nie pękała ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Jak coś mętnie opisałem to pytaj - narobiłem się tego troszkę, aż w

> końcu się wqrfiłem i zapakowałem altek od polonezury

> Tam przynajmniej obudowa nie pękała

mam nadzieję że się uda.

jutro mam wolne więc od rana ruszam na wojnę z altkiem

oby to było to co Egon powiedział zlosnik.gif

dobrze że sklep mam blisko ewentualnie czacha.gif ASO czacha.gif jeszcze blizej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam nadzieję że się uda.

> jutro mam wolne więc od rana ruszam na wojnę z altkiem

> oby to było to co Egon powiedział

> dobrze że sklep mam blisko ewentualnie ASO jeszcze blizej

ASO omijaj szerokim łukiem nono.gif

Powodzenia i zdaj relację co i jak ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASO omijaj szerokim łukiem

od dawna omijam zlosnik.gif

tam to tylko jadę przegląd robić, znaczy się tuż obok, bo tam mnie znają i zawsze przejdzie a do tego mam po przeglądzie myjnię gratis zlosnik.gif

> Powodzenia i zdaj relację co i jak

nie dziękuję <--- ach te zabobony zlosnik.gif

zdam zdam powiem czy się udało czy poległem wink.gif

a teraz koniec pisania tutaj licznik stop na troszkę, bo mi się podoba zlosnik.gif

Hysek wielkie dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i poległem, albo ja mam jakiś inny altek, albo ja jestem ślepy.

wymacałem go całego od góry do dołu, wszerz i w poprzek i dupa nigdzie nie znalazłem takich śrubek ani regulatora.

jedyne śrubki jakie znalazłem to te od plastikowej obudowy z boku altka. są ich 4 sztuki, 3 trzymają obudowę i tylko to, czwarta jeszcze jakiś kabel trzyma i jej nie mogłem odkręcić bo za mało miejsca miałem...

dooopa pod blokiem tego raczej nie dam rady zrobić..

ja mam chyba taki alternator jak tutaj na focie. przynajmniej optycznie tak samo wygląda wink.gif

278541500-170603249.jpg

post-39041-14352479921994_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja sie podepne w temacie altka... Da rade samemu lozyska wymienic?

Ja wymieniałem niedawno, to i ty dasz radę. Jedyna rzecz, którą musisz mieć z narzędzi to ściągacz do łożysk. Reszta (tzn klucze, śrubokręty) są raczej typowe wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w załączniku widok na tył alternatora MM ze zdjętą osłoną plastikową

> na prostownik. W dłoni regulator napięcia ze szczotkami.

dzięki wielkie ok.gif

to jednak muszę tą śrubę odkręcić smile.gif jutro zaczynam z nią wojnę, bo dzisiaj stawiała opór smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co trzeba zrobić zeby sprawdzić szczotki w jakim są stanie, u mnie

> to chyba by sie to przydało ???

pewnie rozmontować alternator, wyciagnać regulator w którym są szczotki i ocenić na oko wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie rozmontować alternator, wyciagnać regulator w którym są

> szczotki i ocenić na oko

Przemek no a jesli sa do bani to wtedy co nowe w skelpie czy co tam sie wymienia bo cos wczesniej było mówinoe tylko nie zamocno wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przemek no a jesli sa do bani to wtedy co nowe w skelpie czy co tam

> sie wymienia bo cos wczesniej było mówinoe tylko nie zamocno

> wiem o co chodzi.

ja tam jestem ciemny w tych sprawach, ale z tego co się dowiedziałem to szczotki kupuje się razem z regulatorem napięcia. To jest razem złączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz do wyboru: kupno nowego regulatora, lub wymiana szczotek w starym. Wymiana polega na wyrwaniu starej szczotki, (uwaga na sprężynkę, będzie potrzebna). W regulatorze po przeciwnej stronie szczotki wiercisz otwór 1,5-2 mm. Na linkę nowej szczotki zakładasz sprężynkę, koniec linki przeciągasz przez wywiercony otwór i lutujesz to luten cynowym. I masz wymienioną jedną szczotkę. Analogicznie wymieniasz drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniałem niedawno, to i ty dasz radę. Jedyna rzecz, którą

> musisz mieć z narzędzi to ściągacz do łożysk. Reszta (tzn

> klucze, śrubokręty) są raczej typowe .

No wlasnie... Sciagacza nie mam, wiec nie sciagne lozyska - bo zalozyc to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie... Sciagacza nie mam, wiec nie sciagne lozyska - bo

> zalozyc to nie problem.

Możesz próbować wybić łożyska ale może się skończyć uszkodzeniem obudowy, albo osi. Ale ściągacze można kupić w supermarketach budowlanych za 20~30 zł. Za wymianę łożysk mechanik powiedział mi 40~50 zł + koszty łożysk. Więc opłaca się nawet kupić ściągacz wink.gif. Gdybyś był bliżej, to pożyczyłbym ci go.

Co do szczotek, to proponuję je odlutować a nie wyrywać - rozwiązanie bardziej kulturalne. Szczotki zależy jaki masz regulator ale czasem pasują np. od malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz próbować wybić łożyska ale może się skończyć uszkodzeniem

> obudowy, albo osi. Ale ściągacze można kupić w supermarketach

> budowlanych za 20~30 zł. Za wymianę łożysk mechanik powiedział

> mi 40~50 zł + koszty łożysk. Więc opłaca się nawet kupić

> ściągacz . Gdybyś był bliżej, to pożyczyłbym ci go.

To ze to jest niebezpieczne to ja wiem... Zobacze ile mi zaprzyjazniony warsztat policzy, bo ze znalezieniem sciagacza nie bedzie tak latwo. No ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz do wyboru: kupno nowego regulatora, lub wymiana szczotek w

> starym. Wymiana polega na wyrwaniu starej szczotki, (uwaga na

> sprężynkę, będzie potrzebna). W regulatorze po przeciwnej

> stronie szczotki wiercisz otwór 1,5-2 mm. Na linkę nowej

> szczotki zakładasz sprężynkę, koniec linki przeciągasz przez

> wywiercony otwór i lutujesz to luten cynowym. I masz wymienioną

> jedną szczotkę. Analogicznie wymieniasz drugą.

czyli jak mam do d...y szczsotki moge kupić cos takiego wymienic i będzie ok ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, ale wygląd ma jakiś nietypowy. U mnie jest trochę inny(Montowane były alternatory różnych producentów więc można naciąć się, kierując się informacją że do uno i powinien pasować). Kwestię wymieniać szczotki czy cały regulator rozstrzygam na korzyść wymiany samych szczotek. Przy uszkodzonej diodzie wzbudzania i po wymianie regulatora na nowy kontolka świeciła na wolnych obrotach przygasała dopiero po przegazowaniu. Na starym regulaorze lekko żarzyła się. Uznałem że stary regulator lepiej działa i po wymianie diody i szczotek w altku pracuje stary regulator a nowy leży w szufladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.