Skocz do zawartości

OPONY- wiosna za pasem juz przecież


TarNovy

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie

> oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym

> Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam

> dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera

pytanie to jaki rozmiar kupić ? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie

> oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym

> Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam

> dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera

Dostałem dziś takiego linka: JAKIE OPONKI DO UNO

ogumienie seryjne 135/80R13

ogumienie opcjonalne 145/80R13

ogumienie opcjonalne 155/70R13

wymiary felgi 4.50BX13

parametry montażowe 4X98X58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie powinno być odwrotnie?

Nie wiem. Takie są. Na 135 wyjechał z fabryki bo to standard w 1.0. 145 nie były montowane seryjnie chyba w żadnym modelu. Zresztą imho 135 na zimę to samobójstwo. Jazda jak na łyżwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To takie jak do maluch ??? Cos chyba nie tak z tym wykazem.

> Choc moze, ale chyba nie

Maluch miał 135/80 tyle że na 12" felgach

Uno turbo w ostatnich latach produkcji miało 175/60 R13

Normalny rozmiar do Uno: 155/70 R13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ze swojej strony moge polecić netcar. Kupowałem u nich 2 razy i

> nie było żadnych problemów. Wysyłka dhl'em na ich koszt, ale to

> już jest chyba standard w takich sklepach.

> PS. W turbawce chyba byly opony 165/65/13.

Nie tylko w turbawce, u mnie też wg ksiazki ma byc 165/65/13

ale w tym roku kupię chyba 175 zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem. Takie są. Na 135 wyjechał z fabryki bo to standard w 1.0.

> 145 nie były montowane seryjnie chyba w żadnym modelu. Zresztą

> imho 135 na zimę to samobójstwo. Jazda jak na łyżwach.

Na zimę bezpieczniej 135 niż 145

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bierz jakieś 165 łądnie wyglądają i nie spowalniają autka

165 yikes.gif, na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to

> może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155

Glaca miał 195 w swojej 899-tce, fakt że przez chwilę ale miał. biglaugh.gif

Ja na lato mam 185/55 R14 ale tobie polecił bym 165 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to

> może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155

Ja mam 1.0, 155/70 R13, wcześniej miałem 135/80 R13 (tragedia crazy.gif) - powiem szczerze że nie czuję różnicy w przyspieszeniu (no oczywiście poprawiło się prowadzenie na zakrętach palacz.gif)

A następne oponki jakie kupię to właśnie 165/ileś tam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną

Stereotyp, który trzeba obalić. Ja mam 165 i silnik (o ile to coś pod maską można tak nazwać) o nieziemskiej pojemności 899ccm. I co? NIC!!! spalanie normalne, prędkości też w normie, jedyne co się zmieniło to poprawa przyczepności i hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stereotyp, który trzeba obalić. Ja mam 165 i silnik (o ile to coś pod

> maską można tak nazwać) o nieziemskiej pojemności 899ccm.

No to się muszę poważnie zastanowić nad 165, tylko trzeba jakiejś biglaugh.gif promocyjnej ceny poszukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to się muszę poważnie zastanowić nad 165, tylko trzeba jakiejś

> promocyjnej ceny poszukać

Ja też teraz Fuldy Linero 165/65/13 kupiłem i jest troche lepiej w zakrętach, Przedtem miałem 155/70/13. Osiągi takie same, spalanie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zimę bezpieczniej 135 niż 145

Się nie wygłupiaj. To żadnej przyczepności nie ma i na śniegu się jak na łyżwach jeździ. 145 to minimum, zresztą 135 i w lecie jest do niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Się nie wygłupiaj. To żadnej przyczepności nie ma i na śniegu się jak

> na łyżwach jeździ. 145 to minimum, zresztą 135 i w lecie jest do

> niczego.

Ja mam teraz zimówki 135, na lato to też takie były ale zakładam teraz 145 bo te rowerówki to wstyd. W zimie 135 idą bez problemu, węższa opona większy nacisk jednostkowy. No ale wiadomo bez przesady. Brat raz nie mógł dojechać golfem do domu na swoich 185 to była przekładka od mojego uniaka 135, szpilki minimalnie nie pasowały ale szedł jak burza, kłęby pyłu ze śniegu tylko były a śnieg pchał że na masce był. Aha da się założyć 165 na felgę pod 135? Będzie to normalnie wyglądać? Chyba trochę balonówki sie zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie ruszę to będzie na Ciebie 165/65 czy 165/70

ja mam u siebie 165/70, ale lepsze i bliższe naturalnej wysokości będą 165/65 zlosnik.gif

jak nie ruszysz to przyjeżdżaj do mnie ja dam dwie 155 bo leżą sobie w zamian za dwie 165 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej 135 jest za wąska, niż 165 za szeroka na fabryczną felgę

Ja dotychczas miałem 135/80/R13, a teraz założyłem 155/70/R13. Kierowalność dużo lepsza i przyczepność. Niestety odrobinę bardziej przenoszą się drgania na kierownicę (większe koła, większe momenty od nierówności drogi). Ale to nie przeszkadza. Ja założyłem na lato Yokohama A.drive. Jeszcze nie miałem okazji bujać się na nich podczas deszczu więc nie mogę ich ocenić.

Ja dotychczas kupowałem w:

www.netcar.com

www.opony.com (oponki otrzymałem...na trzeci dzien!)

Polecam stronkę www.oponytanio.pl - duużo testów opon.

Rozmiar opon można sprawdzić programem:

http://www.126fan.pl/www/felgi.htm

Rozmiar felg i odpowiadających im opon:

http://www.unomania.republika.pl/tuning/opony_do_felg.htm

Śruby do felg alumionowych:

http://www.abbco.pl/sruby_do_felg_stalowych_i_aluminiowych_cennik.htm

Jeżeli chodzi o rozmiary to w Unie 899 standardem były 135/80R13. Na zimę super!-rewelacyjne trzymanie na zakrętach a i pod górkę nigdy nie zawiodły. Na lato...gorzej. Na mokrym brak hamowania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to

> może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155

Ja nikogo nie będę pouczał w sprawie opon, ale mam porównanie jak jeździłem na 135 a potem 155.

1. Jeżeli chodzi o opory toczenia to różnica jest, może nie ogromna, ale odczuwalna.

2. Przyczepność sporo większa, więc co tracisz na prostej zyskujesz na zakrętach z nawiązką biglaugh.gif

3. Największa różnica przy manewrach na parkingu, kierownicą manewruje się znacznie ciężej.

4. U mnie opony większe jak 155 nie weszły by z tyłu, bo już te 155 przycierały o nadkola. Lepiej zobacz jak jest u Ciebie, żebyś potem nie musiał demontować nadkoli.

5. Przy standardowym zawieszeniu Uno i silniku 1.0 opony 155 są moim zdaniem optymalne. Do tego 165 będą droższe, może nie dużo, ale zawsze. Zresztą w mojej Fieście, która jest cięższa o 300 kg od Uno i ma parę koni więcej są opony 175 i dają radę bez problemu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam u siebie 165/70, ale lepsze i bliższe naturalnej wysokości

> będą 165/65

> jak nie ruszysz to przyjeżdżaj do mnie ja dam dwie 155 bo leżą sobie

> w zamian za dwie 165

o.k. ok.gif mam już chwilowo 165/70/13 i nawet ruszyłem grinser006.gif tylko ten profil 70 sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nikogo nie będę pouczał w sprawie opon, ale mam porównanie jak

> jeździłem na 135 a potem 155.

> 1. Jeżeli chodzi o opory toczenia to różnica jest, może nie ogromna,

> ale odczuwalna.

> 2. Przyczepność sporo większa, więc co tracisz na prostej zyskujesz

> na zakrętach z nawiązką

> 3. Największa różnica przy manewrach na parkingu, kierownicą

> manewruje się znacznie ciężej.

> 4. U mnie opony większe jak 155 nie weszły by z tyłu, bo już te 155

> przycierały o nadkola. Lepiej zobacz jak jest u Ciebie, żebyś

> potem nie musiał demontować nadkoli.

> 5. Przy standardowym zawieszeniu Uno i silniku 1.0 opony 155 są moim

> zdaniem optymalne. Do tego 165 będą droższe, może nie dużo, ale

> zawsze. Zresztą w mojej Fieście, która jest cięższa o 300 kg od

> Uno i ma parę koni więcej są opony 175 i dają radę bez problemu.

> Pozdro

Po części masz rację, ale to zależy jakie masz założone nadkola, ja cały czas jeżdżę na 165 i nie mam żadnych problemów z pomieszczeniem ich lub trudności w zakręcaniu i w tym roku chcę założyć 175.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po części masz rację, ale to zależy jakie masz założone nadkola, ja

> cały czas jeżdżę na 165 i nie mam żadnych problemów z

> pomieszczeniem ich lub trudności w zakręcaniu i w tym roku chcę

> założyć 175.

u mnie nie obcierają z tyłu w ogóle. Nie mam plastikowych nadkoli + felgi z ET18 robią swoje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po części masz rację, ale to zależy jakie masz założone nadkola, ja

> cały czas jeżdżę na 165 i nie mam żadnych problemów z

> pomieszczeniem ich lub trudności w zakręcaniu i w tym roku chcę

> założyć 175.

No dokładnie zależy od nadkoli. Ja już miałem takie zamontowane i na pewno szersze oponu odpadają.

No ostatecznie można zdemontować nadkola, ale czy warto.

Jak nie ma nadkoli, to 175 wchodzą bez problemu (kolega miał), ale moim zdaniem na seryjnej feldze wyglądają trochę "balonowato" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie odczułem żadnej różnicy przy zmianie opon z 135 na 155, zarówno przy przyspieszaniu czy manewrach na parkingu (a mam mocnego potwora zwanego 899 smile.gif ). Czas 0-100 km/h jest taki sam (czytaj dalej dużo za duży). Spalania nie sprawdzalem, ale to nie jest obiektywne badanie bo zalezy jakiego ma się but.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem. Takie są. Na 135 wyjechał z fabryki bo to standard w 1.0.

> 145 nie były montowane seryjnie chyba w żadnym modelu. Zresztą

> imho 135 na zimę to samobójstwo. Jazda jak na łyżwach.

Z fabryki rzeczywiście 1.0 wyjeżdżał na 135. W lecie mogą być szersze.

Natomiast samobójstwem jest zakładać w zimę szersze. Wąskie zachowują się jak łyżwy, a nie jak narty i tak ma być - to chyba jasne na czym skręca się bez poślizgu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się jak łyżwy, a nie jak narty i tak ma być - to chyba jasne na

> czym skręca się bez poślizgu.

W Uno na zimę miałem 145 w Lanosie 185, w poślizg jakoś nie wpadałem. Za to doskonale się hamowało. Oczywiście na porządnym bieżniku bo zużyte to w każdej szerokości będą do bani. Tez uważam że lepiej mieć szerzej na lato ale standard 135 jest imho za wąski na wszelkie warunki i na lato i na zimę. Imho 165 na lato i 145 w zimie to dla Uno najlepszy rozkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.