TarNovy Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 www.baloon.pl www.opony.com.pl www.opony.pl www.motoricus.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murcialago Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 Ja się podłączę, jaki jest standartowy rozmiar opon w UNO? (takie z fabryki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie > oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym > Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam > dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera pytanie to jaki rozmiar kupić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Ja się podłączę, jaki jest standartowy rozmiar opon w UNO? (takie z > fabryki) 155 /75 /r13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murcialago Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 155 /75 /r13 Ooo właśnie, dzięki wielkie Tylko że nigdzie nie ma takiego rozmiaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 A nie przypadkiem 155/70/R13? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > A nie przypadkiem 155/70/R13? Moze.... Chyba masz racje tak na 99% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy1981 Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie > oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym > Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam > dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera Dostałem dziś takiego linka: JAKIE OPONKI DO UNO ogumienie seryjne 135/80R13 ogumienie opcjonalne 145/80R13 ogumienie opcjonalne 155/70R13 wymiary felgi 4.50BX13 parametry montażowe 4X98X58 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Dostałem dziś takiego linka: JAKIE OPONKI DO UNO > ogumienie seryjne 135/80R13 To takie jak do maluch ??? Cos chyba nie tak z tym wykazem. Choc moze, ale chyba nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 145 były chyba standartowo w uniakach z litrowym silnikiem. Ja w 1.4 w standardzie miałem 155/70R13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > To takie jak do maluch ??? Cos chyba nie tak z tym wykazem. > Choc moze, ale chyba nie Witam Niestety ale takie szły na pierwszy montaż i mam takie jeszcze... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 145 były chyba standartowo w uniakach z litrowym silnikiem. 135 na lato, 145 na zimę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 135 na lato, 145 na zimę A nie powinno być odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > A nie powinno być odwrotnie? Nie wiem. Takie są. Na 135 wyjechał z fabryki bo to standard w 1.0. 145 nie były montowane seryjnie chyba w żadnym modelu. Zresztą imho 135 na zimę to samobójstwo. Jazda jak na łyżwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > pytanie to jaki rozmiar kupić ? Jak 13" to kup 165/55R13 i będzie git. Gdybym miał kupować nowe to tylko takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 Ja ze swojej strony moge polecić netcar. Kupowałem u nich 2 razy i nie było żadnych problemów. Wysyłka dhl'em na ich koszt, ale to już jest chyba standard w takich sklepach. PS. W turbawce chyba byly opony 165/65/13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > To takie jak do maluch ??? Cos chyba nie tak z tym wykazem. > Choc moze, ale chyba nie Maluch miał 135/80 tyle że na 12" felgach Uno turbo w ostatnich latach produkcji miało 175/60 R13 Normalny rozmiar do Uno: 155/70 R13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 bierz jakieś 165 łądnie wyglądają i nie spowalniają autka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Ja ze swojej strony moge polecić netcar. Kupowałem u nich 2 razy i > nie było żadnych problemów. Wysyłka dhl'em na ich koszt, ale to > już jest chyba standard w takich sklepach. > PS. W turbawce chyba byly opony 165/65/13. Nie tylko w turbawce, u mnie też wg ksiazki ma byc 165/65/13 ale w tym roku kupię chyba 175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Nie tylko w turbawce, u mnie też wg ksiazki ma byc 165/65/13 > ale w tym roku kupię chyba 175 ja już mam z tyłu 175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > ja już mam z tyłu 175 a ja kupię wszystkie 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adalbert Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Nie wiem. Takie są. Na 135 wyjechał z fabryki bo to standard w 1.0. > 145 nie były montowane seryjnie chyba w żadnym modelu. Zresztą > imho 135 na zimę to samobójstwo. Jazda jak na łyżwach. Na zimę bezpieczniej 135 niż 145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > a ja kupię wszystkie 4 ja na przodzie mam 165, rok temu takie dostałem promocyjnie, więc muszą jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 14 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > bierz jakieś 165 łądnie wyglądają i nie spowalniają autka 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ministrant Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to > może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155 Glaca miał 195 w swojej 899-tce, fakt że przez chwilę ale miał. Ja na lato mam 185/55 R14 ale tobie polecił bym 165 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to > może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155 Skay ma 195 i jeździ jeden zero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to > może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155 Ja mam 1.0, 155/70 R13, wcześniej miałem 135/80 R13 (tragedia ) - powiem szczerze że nie czuję różnicy w przyspieszeniu (no oczywiście poprawiło się prowadzenie na zakrętach ) A następne oponki jakie kupię to właśnie 165/ileś tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną Stereotyp, który trzeba obalić. Ja mam 165 i silnik (o ile to coś pod maską można tak nazwać) o nieziemskiej pojemności 899ccm. I co? NIC!!! spalanie normalne, prędkości też w normie, jedyne co się zmieniło to poprawa przyczepności i hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 14 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Stereotyp, który trzeba obalić. Ja mam 165 i silnik (o ile to coś pod > maską można tak nazwać) o nieziemskiej pojemności 899ccm. No to się muszę poważnie zastanowić nad 165, tylko trzeba jakiejś promocyjnej ceny poszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > No to się muszę poważnie zastanowić nad 165, tylko trzeba jakiejś > promocyjnej ceny poszukać Ja też teraz Fuldy Linero 165/65/13 kupiłem i jest troche lepiej w zakrętach, Przedtem miałem 155/70/13. Osiągi takie same, spalanie też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Na zimę bezpieczniej 135 niż 145 Się nie wygłupiaj. To żadnej przyczepności nie ma i na śniegu się jak na łyżwach jeździ. 145 to minimum, zresztą 135 i w lecie jest do niczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Się nie wygłupiaj. To żadnej przyczepności nie ma i na śniegu się jak > na łyżwach jeździ. 145 to minimum, zresztą 135 i w lecie jest do > niczego. Ja mam teraz zimówki 135, na lato to też takie były ale zakładam teraz 145 bo te rowerówki to wstyd. W zimie 135 idą bez problemu, węższa opona większy nacisk jednostkowy. No ale wiadomo bez przesady. Brat raz nie mógł dojechać golfem do domu na swoich 185 to była przekładka od mojego uniaka 135, szpilki minimalnie nie pasowały ale szedł jak burza, kłęby pyłu ze śniegu tylko były a śnieg pchał że na masce był. Aha da się założyć 165 na felgę pod 135? Będzie to normalnie wyglądać? Chyba trochę balonówki sie zrobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 czyli mówicie, że można z silnikiem 1.0 przymierzyć się do 165 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > czyli mówicie, że można z silnikiem 1.0 przymierzyć się do 165 ?? spokojnie możesz zakładać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > spokojnie możesz zakładać jak nie ruszę to będzie na Ciebie 165/65 czy 165/70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > jak nie ruszę to będzie na Ciebie 165/65 czy 165/70 ja mam u siebie 165/70, ale lepsze i bliższe naturalnej wysokości będą 165/65 jak nie ruszysz to przyjeżdżaj do mnie ja dam dwie 155 bo leżą sobie w zamian za dwie 165 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > jak nie ruszę to będzie na Ciebie 165/65 czy 165/70 165/65 masz wtedy troszkę wiecej miejsca w nadkolu na skręt - nie za dużo ale zawsze i lepiej wygladaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 >Aha da się założyć 165 na felgę pod 135? Będzie to normalnie wyglądać? Chyba trochę balonówki sie zrobią. Bardziej 135 jest za wąska, niż 165 za szeroka na fabryczną felgę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 14 Marca 2007 Udostępnij Napisano 14 Marca 2007 > Bardziej 135 jest za wąska, niż 165 za szeroka na fabryczną felgę Ja dotychczas miałem 135/80/R13, a teraz założyłem 155/70/R13. Kierowalność dużo lepsza i przyczepność. Niestety odrobinę bardziej przenoszą się drgania na kierownicę (większe koła, większe momenty od nierówności drogi). Ale to nie przeszkadza. Ja założyłem na lato Yokohama A.drive. Jeszcze nie miałem okazji bujać się na nich podczas deszczu więc nie mogę ich ocenić. Ja dotychczas kupowałem w: www.netcar.com www.opony.com (oponki otrzymałem...na trzeci dzien!) Polecam stronkę www.oponytanio.pl - duużo testów opon. Rozmiar opon można sprawdzić programem: http://www.126fan.pl/www/felgi.htm Rozmiar felg i odpowiadających im opon: http://www.unomania.republika.pl/tuning/opony_do_felg.htm Śruby do felg alumionowych: http://www.abbco.pl/sruby_do_felg_stalowych_i_aluminiowych_cennik.htm Jeżeli chodzi o rozmiary to w Unie 899 standardem były 135/80R13. Na zimę super!-rewelacyjne trzymanie na zakrętach a i pod górkę nigdy nie zawiodły. Na lato...gorzej. Na mokrym brak hamowania:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 > 165 , na 1.0 to by sie chyba nieuciągną, jak by tak było z 1.4 to > może tak, ja cały czas się zastanawiam nad 145 lub max 155 Ja nikogo nie będę pouczał w sprawie opon, ale mam porównanie jak jeździłem na 135 a potem 155. 1. Jeżeli chodzi o opory toczenia to różnica jest, może nie ogromna, ale odczuwalna. 2. Przyczepność sporo większa, więc co tracisz na prostej zyskujesz na zakrętach z nawiązką 3. Największa różnica przy manewrach na parkingu, kierownicą manewruje się znacznie ciężej. 4. U mnie opony większe jak 155 nie weszły by z tyłu, bo już te 155 przycierały o nadkola. Lepiej zobacz jak jest u Ciebie, żebyś potem nie musiał demontować nadkoli. 5. Przy standardowym zawieszeniu Uno i silniku 1.0 opony 155 są moim zdaniem optymalne. Do tego 165 będą droższe, może nie dużo, ale zawsze. Zresztą w mojej Fieście, która jest cięższa o 300 kg od Uno i ma parę koni więcej są opony 175 i dają radę bez problemu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 > ja mam u siebie 165/70, ale lepsze i bliższe naturalnej wysokości > będą 165/65 > jak nie ruszysz to przyjeżdżaj do mnie ja dam dwie 155 bo leżą sobie > w zamian za dwie 165 o.k. mam już chwilowo 165/70/13 i nawet ruszyłem tylko ten profil 70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 > Ja nikogo nie będę pouczał w sprawie opon, ale mam porównanie jak > jeździłem na 135 a potem 155. > 1. Jeżeli chodzi o opory toczenia to różnica jest, może nie ogromna, > ale odczuwalna. > 2. Przyczepność sporo większa, więc co tracisz na prostej zyskujesz > na zakrętach z nawiązką > 3. Największa różnica przy manewrach na parkingu, kierownicą > manewruje się znacznie ciężej. > 4. U mnie opony większe jak 155 nie weszły by z tyłu, bo już te 155 > przycierały o nadkola. Lepiej zobacz jak jest u Ciebie, żebyś > potem nie musiał demontować nadkoli. > 5. Przy standardowym zawieszeniu Uno i silniku 1.0 opony 155 są moim > zdaniem optymalne. Do tego 165 będą droższe, może nie dużo, ale > zawsze. Zresztą w mojej Fieście, która jest cięższa o 300 kg od > Uno i ma parę koni więcej są opony 175 i dają radę bez problemu. > Pozdro Po części masz rację, ale to zależy jakie masz założone nadkola, ja cały czas jeżdżę na 165 i nie mam żadnych problemów z pomieszczeniem ich lub trudności w zakręcaniu i w tym roku chcę założyć 175. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 > Po części masz rację, ale to zależy jakie masz założone nadkola, ja > cały czas jeżdżę na 165 i nie mam żadnych problemów z > pomieszczeniem ich lub trudności w zakręcaniu i w tym roku chcę > założyć 175. u mnie nie obcierają z tyłu w ogóle. Nie mam plastikowych nadkoli + felgi z ET18 robią swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 > Po części masz rację, ale to zależy jakie masz założone nadkola, ja > cały czas jeżdżę na 165 i nie mam żadnych problemów z > pomieszczeniem ich lub trudności w zakręcaniu i w tym roku chcę > założyć 175. No dokładnie zależy od nadkoli. Ja już miałem takie zamontowane i na pewno szersze oponu odpadają. No ostatecznie można zdemontować nadkola, ale czy warto. Jak nie ma nadkoli, to 175 wchodzą bez problemu (kolega miał), ale moim zdaniem na seryjnej feldze wyglądają trochę "balonowato" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 mi nie przycierają 155 ale nie mam plastikowych nadkol z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 15 Marca 2007 Udostępnij Napisano 15 Marca 2007 Ja tam nie odczułem żadnej różnicy przy zmianie opon z 135 na 155, zarówno przy przyspieszaniu czy manewrach na parkingu (a mam mocnego potwora zwanego 899 ). Czas 0-100 km/h jest taki sam (czytaj dalej dużo za duży). Spalania nie sprawdzalem, ale to nie jest obiektywne badanie bo zalezy jakiego ma się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 > Nie wiem. Takie są. Na 135 wyjechał z fabryki bo to standard w 1.0. > 145 nie były montowane seryjnie chyba w żadnym modelu. Zresztą > imho 135 na zimę to samobójstwo. Jazda jak na łyżwach. Z fabryki rzeczywiście 1.0 wyjeżdżał na 135. W lecie mogą być szersze. Natomiast samobójstwem jest zakładać w zimę szersze. Wąskie zachowują się jak łyżwy, a nie jak narty i tak ma być - to chyba jasne na czym skręca się bez poślizgu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 > się jak łyżwy, a nie jak narty i tak ma być - to chyba jasne na > czym skręca się bez poślizgu. W Uno na zimę miałem 145 w Lanosie 185, w poślizg jakoś nie wpadałem. Za to doskonale się hamowało. Oczywiście na porządnym bieżniku bo zużyte to w każdej szerokości będą do bani. Tez uważam że lepiej mieć szerzej na lato ale standard 135 jest imho za wąski na wszelkie warunki i na lato i na zimę. Imho 165 na lato i 145 w zimie to dla Uno najlepszy rozkład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 Tak od siebie dodam TEST OPON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.