Skocz do zawartości

Emulator OBDII Memory 6


marivs

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takowy założony i ostatnio sprawdzałem czy działa. Praca na benzynie świeci dioda zółta (prawidłowo), przełączenie na LPG to gaśnie żółta i zapala się zielona (prawidłowo) ale niestety po chwili zapala się czerwona (źle). Wg instrukcji należy sprawdzić połączenia - są ok bo już je kontrolowałem.

Jedyna różnica polega na tym, że emulator tylko pobiera sygnał z sondy lambda (na schemacie jest że emulacja trafia do ECU). Emulacja pochodzi z Bingo S4 i takie połączenie raczej nie powinno mieć negatywnego skutku dla pracy samego emulatora. Ma ktoś pomysł dlaczego wyrzuca błąd (czerwona dioda) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest bardzo prawdopodobne, że właśnie przez emulację sondy. Przepnij

> kabelek na ten z emulatora OBD....

no więc... miałem chwilę czasu to posprawdzałem przewody i zmieniłem podłaczenie tj. odłączyłem emulację z Bingo i podłączyłem emulację od Memory6 i efekt = żaden niewiem.gif

wciąż po przejściu na LPG świecą diody: zielona (dobrze) i czerwona (źle). Czyżby emulator padł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no więc... miałem chwilę czasu to posprawdzałem przewody i zmieniłem

> podłaczenie tj. odłączyłem emulację z Bingo i podłączyłem

> emulację od Memory6 i efekt = żaden

> wciąż po przejściu na LPG świecą diody: zielona (dobrze) i czerwona

> (źle). Czyżby emulator padł?

a jest chociaz prawidłowo podłączony ten "emulator" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jest chociaz prawidłowo podłączony ten "emulator" ?

Oto chodzi, że jest prawidłowo podłączony, to tylko kilka kabelków. Przełączają się diody itd a mimo to razem z zieloną zapala się czerwona, krótki opis:

"Working description

In the upper part of the emulator there are three LEDs: red, yellow and green. The LEDs give the following indications

while running on gas:

RED LED

On: there are some emulation troubles (check the wiring).

Off: OK

GREEN LED

On: OK, communication in progress (the LED takes approximately 20 seconds before the connection).

Off: no communication in progress.

YELLOW LED

On: the LED is always on while running on petrol.

Off: OK, running on gas (the LED takes approximately 20 seconds before turning off).

N.B. Should the LED, while running on gas, be on for a long time, it means that there are some communication

troubles. Check the wiring."

Aktualnie jest podłączony jak na schemacie i też coś nie korbi hmm.gif

278621560-schemat01.jpg

wg tej listy został wybrany schemat i gaziarze też tak go podłączyli

278621560-Schowek02.jpg

post-78374-14352480688336_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Mam takowy założony i ostatnio sprawdzałem czy działa. Praca na

> benzynie świeci dioda zółta (prawidłowo), przełączenie na LPG to

> gaśnie żółta i zapala się zielona (prawidłowo) ale niestety po

> chwili zapala się czerwona (źle). Wg instrukcji należy sprawdzić

> połączenia - są ok bo już je kontrolowałem.

> Jedyna różnica polega na tym, że emulator tylko pobiera sygnał z

> sondy lambda (na schemacie jest że emulacja trafia do ECU).

> Emulacja pochodzi z Bingo S4 i takie połączenie raczej nie

> powinno mieć negatywnego skutku dla pracy samego emulatora. Ma

> ktoś pomysł dlaczego wyrzuca błąd (czerwona dioda) ?

Przepraszam za małe wykopalisko ale jak wynika ze schematu to ma być podłączone tak:

-przewód sygnałowy sondy (czarny) jest przecięty przed ECU i idzie do emulatora OBD-II (przewód żółty) i równolegle do centralki LPG (żółty);

-przewód z centralki LPG, który miał być podłączony do przeciętego przewodu sondy od strony ECU (wyjście emulatora) ma być nie podłączony (jasno niebieski z centralki LPG);

-jasno niebieski przewód z emulatora OBD-II ma być podłączony do ECU do przeciętego przewodu sygnałowego sondy.

Jeśli stosuje się połączenia lutowane i lutuje się lutownicą transformatorową trzeba bezwzględnie pamiętać o odłączeniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

hmm tylko co moze byc zle?

Czerwony mam do plusa, czarny do minusa.

Brazowy plus po stacyjce, zielony plus z elektrozaworu.

Bialy do pinu z eobd, zolty do sondy, blekitny do ecu od sondy. Jedyne czego brak to centralki lpg, bo gaz jest bez krokowca na naprostszy przelacznik lpg bez centralki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyne czego brak to centralki lpg,

> bo gaz jest bez krokowca na naprostszy przelacznik lpg bez centralki.

To bardzo nie dobrze, niestety dokumentacja nie wspomina czy układ monitoruje jakoś sygnał z sondy. Na Twoim miejscu założył bym centralkę LPG (tzw. w ogóle to ja bym tą instalację wyrzucił i ew. założył IV generację...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bardzo nie dobrze, niestety dokumentacja nie wspomina czy układ monitoruje jakoś sygnał z sondy.

> Na Twoim miejscu założył bym centralkę LPG (tzw. w ogóle to ja bym tą instalację wyrzucił i

> ew. założył IV generację...).

Wyrzucac raczej nie bede zlosnik.gif jezdzi juz tak ponad 300tys km i ma sie dobrze, bez strzalow w dolot, szarpania, itp.

Jedynie spalanie ok 8-9. Narazie eemulator kasuje checka a takie bylo zalozenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez Bingo ma emulator sondy wbudowany...

Kwestia jak jest ustawiona emulacja sygnalu, bo moze komputr nie ma 50/50 wypelnienia sygnalu, tylko jakos inaczej. (Chociaz katalizatory trojdrozne wymagaja 50/50)

Trzebaby podejrzec prace sondy na benzynie i taka wlasnie ustawic emulacje.

(stad sie to nazywa wlasnie emulacja).

Kabel z sondy ma isc na bingo, a z niego, na ECU i tyle. Nie wierze ze komp z 2002 roku jest w stanie odczytac szybkosc narastania zbocza w sygnale z sondy lambda (bo emulacja ma bardzo ostre narastanie/opadanie).

"Jedyne czego brak to centralki lpg, bo gaz jest bez krokowca"

No to ladnie puszczasz kase z dymem! Zebys glowicy sobie tez nie puscil wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez Bingo ma emulator sondy wbudowany...

> Kwestia jak jest ustawiona emulacja sygnalu, bo moze komputr nie ma 50/50 wypelnienia sygnalu,

> tylko jakos inaczej. (Chociaz katalizatory trojdrozne wymagaja 50/50)

> Trzebaby podejrzec prace sondy na benzynie i taka wlasnie ustawic emulacje.

> (stad sie to nazywa wlasnie emulacja).

> Kabel z sondy ma isc na bingo, a z niego, na ECU i tyle. Nie wierze ze komp z 2002 roku jest w

> stanie odczytac szybkosc narastania zbocza w sygnale z sondy lambda (bo emulacja ma bardzo

> ostre narastanie/opadanie).

> "Jedyne czego brak to centralki lpg, bo gaz jest bez krokowca"

> No to ladnie puszczasz kase z dymem! Zebys glowicy sobie tez nie puscil

ile zejde ze spalania przy elektronice, litr? chyba niema sensu.

glowica byla robiona przy 350tys km, teraz ma 410tys km i ma sie dobrze zlosnik.gif jest opuszczona 1.5mm i cisnienie blisko 15 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.