Skocz do zawartości
FrugOs

***Chcę kupić UNO oraz inne F.A.Q. ***

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo czesto na forum pojawiaja sie pytania w stylu "na co zwrocic uwage podczas kupna uno". Wychodzac naprzeciw oczekiwaniom zainteresowanych, w tym watku przedstawiamy informacje na temat uzywanych fiatow uno, a takze inne, najpopularniejsze pytania na temat naszych samochodow.

Jezeli nie znajdziesz tutaj tego, czego szukasz, polecamy przegladniecie archiwum oraz naszego klubowego wortalu www.fiatuno.pl.

Ponizszy watek NIE SLUZY do dyskusji. Mozna w nim dodawac jedynie swoje uwagi oraz uzupelnieniac tresc. (Posty po akceptacji beda integrowane z watkiem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na co zwrócić uwagę podczas kupna?

Ponizej przedstawamy najbardziej typowe usterki w uzywanych uniakach.

Silnik:

Cieknące uszczelki pod pokrywą zaworów, kable WN, kopułka aparatu zapłonowego, palec, pasek rozrządu, silniki FIRE (1.0, 1.1) sa bezkolizyjne, lubi padac podcisnieniowy regulator zaplonu

Zawieszenie:

wahacze przednie, poduszki gumowe, poduszki tylnych amortyzatorów

Skrzynia:

Cieknące osłony półosi, luźna dźwignia zmiany biegów (tani zestaw naprawczy)

Hamulce:

Zapieczone zaciski hamulców przednich, słaby hamulec ręczny (rozpieraki)

Nadwozie:

Młodsze rocznikowo modele, często atakowane przez rdzę (brak ocynkowanych blach), w szczególności sprawdzić doły drzwi

Zalety: Dobre osiągi, tania eksploatacja (części), niewygórowany apetyt na paliwo podczas normalnej

jazdy, przestronny, w sumie mało awaryjny, bardzo dobrze znosi instalacje gazowa...

Wady: Słabej jakości lakier, dosyć "miękka" karoseria, słabe światła (przekaźniki rozwiązują problem), hałas

przy większych prędkościach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Silniki fiatow uno generalnie bardzo dobrze znosza gaz. Obecnie nie ma "zlych" instalacji gazowych, najwazniejsza sprawa jest znalezienie fachowego warsztatu, ktory porzadnie wykona instalacje. Namiary na warsztaty mozna znalezc na kacikach regionalnych.

Link do artykułu, jest zbiorem doświadczeń użytkowników Fiata Uno z instalacją LPG. (www.fiatuno.pl)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Informacje na temat wyposazenia oraz gamy montowanych silnikow znajduja sie w naszym klubowym serwisie www.fiatuno.pl.

silniki

wyposazenie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ciechwoj UNO 1.4 i.e.S 5D '97

Ja bym z checia cos napisal, ale oprocz dolewania i regularnej wymiany plynow ustrojowych tongue.gif uniacza nie mialem po co zagladac pod maske..nic sie nie psuje 001.gif ..a usterki typu wahacz czy przegub, to od rocznika juz chyba nie zaleza, ale od kierowcy drive.gif ..

Pomyslmy..

niech bedzie moze tak...

UNO 1.4 i.e.S 5D '97

Wyposazenie ponadstandardowe verS (chyba 270751858-jezyk.gif)..

Centralny zamek,szyby przednie elektryczne,

zamykany schowek na desce,

obudowany tunel srodkowy z dodatkowa "kieszenia", zegarek..

dotychczasowe awarie/naprawy/wymiany..

-wymienione wahacze przednie (ok 120kkm)

-amortyzatory (+poduszki..tak sie to chyba nazywa 270751858-jezyk.gif ) ok 80kkm( prawy tylny zmieniany czesciej (2-3 razy) na gwarancji..czemu akurat ten pierwszy sie konczyl nie wiem smile.gif zmienione na gazowe, kolejna zmiana 180kkm

-kopułka (183kkm)

-wydech (po ok 140kkm)

-naprawiany alternator ( 90kkm)

-silowniki centralnego zamka (pojedynczo, drzwi tylne)

-czesto padaja zarowki przednie

...

Osiagi

0-100 - 12sek

Vmax - 165

spalanie trasa 5,8

miasto - nie mierzone

Co trzeba sprawdzic...nie wiem, czy tylko ten model, czy odnosi sie to wiekszosci uniakow, ale gumowe oslony polosi(lubia sie uszkodzic..rozwiazaniem moga byc plastykowe ze sieny..podobno pasuja, ale nie sprawdzone), uszczelka pod pokrywa zaworów, wahacze, luz ukladu kierowniczego( przy moim przebiegu juz dosc odczuwalny), "majtajaca sie" dzwignia zmiany biegow...

Uwagi:

-model w tym roczniku posiada 12letnia gwarancje na nawozie, stad wnioskuje, ze blachy sa ocynkowane (jak na razie sladow rudej brak)..

-kolor czerwony kod 113(chyba) bardzo slaby i miekki, szybko plowieje i nieduzo trzeba by powstaly male odpryski, zwrocic uwage na progi..moje sie wycieraja na krawedzi, wiec lepiej to zabezpieczyc,

-dosc czesto zapiekajace sie hamulce

-silnik wrazliwy na wilgoc(dosc brawurowe pokonywanie duzych kaluz jest co prawda efektowne(czlowiekowi sie wydaje, ze jedzie w jakims rally rotfl.gif ), ale okupione moze to byc zalaniem aparatu zapolonowego/swiec, co powoduje pozniejsze problemy z rozruchem)

Na razie tyle..jakby cos sie przypomnialo zaktualizuje zlosnik.gif

Pozdro

=================================================================

dejv667 Uno 1.5.i.e.

Model: Uno 1.5.i.e. (146A)

Silnik: 1.5i.e. (149 C.000)

nadwozie: 3d

rok produkcji: 1988

przebieg: ~167tys km

paliwo: Pb

zuzycie: 7,1-9l/100km (tryb "podmiejski" i niezbyt lekka noga)

wyposazenie: kompeltnie nic

osiagi: 0-100km/h: nie mierzylem. fabryka twierdzi, ze 11,2s.

v-max: 175km/h (wedlug licznika)

Wizyty w warsztatach i wymienione podzespoly (na podstawie rachunkow od poprzedniego wlasciela):

11.12.2003 (nie znam przebiegu w moemncie naprawy) - Rozrusznik, akumlator

12.02.2005 163 tys km - kable WN, kopulka aparatu zaplonowego, palec (mocne zuzycie kopulki i palca, kable wymienione w komplecie)

usterki:

1. silnik pracujacy na 3 cylindry a w koncu nie pracujacy wcale (wiazka kabli wypiela sie z zaczepow i opadla na kolektor wydechowy) - koszt naprawy: 0zl + nerwy

2. korozja na dole drzwi po stronie kierowcy (srednio zaawansowana)

wady:

fabryczne lusterka (male)

swiatla (moglby byc silniejsze)

halas powyzej 120km/h

zalety:

ilosc miejsca w srodku

osiagi

zawieszenie (dosc dobrze trzyma sie w drodze)

umiarkownie spalanie

duzy bagaznik z mozliwoscia powiekszenia przez zlozenie foteli (jak na samochod tej wielkosci to jest niemaly)

przy przebiegu okolo 175 tys km (niestety dokladnego nie podam bo linke szybkosciomierza szlak trafil) wymienione zostaly:

-uszczelka pod glowica. pusciala ale samochod dojechal az do domu (ponad 30km z walnieta uszczelka).

-piercienie tlokowe (silnik byl juz rozebrany wiec jakos tak przy okazji).

-wszystkie uszczelki silnika (tez przy okazji)

-uszczelnienie walka rozrzadu od strony kola pasowego (zaczynalo slimaczyc).

-sworznie i tuleje zawieszenia przedniego.

-lewy przegub (od stycznia mial calkiem rozpruta gumowa oslone przegubu).

z usterek nie naprawionych:

-silnik krokowy padl w tym samym czasie co cala reszta. silnik zostal wymontowany i umieszczony w smietniku-obecnie zrobilem juz okolo 3 tys km bez niego.

i to chyba narazie tyle. jesli wyjda kolejne usterki i naprawy to dam znac.

pogladowe foto pojazdu http://forum.autokacik.pl/files/274495304-david003.jpg

=================================================================

klon75 Uno 1,4 rocznik `95

To może i ja się dopiszę:

Uno 1,4 rocznik `95 wer z katalizatorem.

Kupiłem go przy przebiegu realnym 62 kkm. Zaraz po zakupie założyłem instalację gazową f-my BRC.

Silnik:

do momentu założenia gazu - ło jezuuu!!! Strach dotykać gazu bo może kark złamać to przyspieszenie. Po założeniu gazu (oczywiście i zwęzki miksera) osiągi na benzynie spadły ale nie aż tak tragicznie by się załamać. Instalacja mimo, że droga - sprawuje się doskonale - żadnych kłopotów. Polecam ten zabieg gdyż 1,4 to bardzo paliwożerne silniki. Usterki: cieknące uszczelki pod deklem zaworów i misą. Pomogła wymiana uszczelek i dodatkowo osadzenie ich na silikonie. Ja wymieniłem świece na iskrę gaz - sprawują się doskonale. Wymina pasków po przebiegu 65kkm - to tez normalka i nie ma co się nad tym rozwodzić. Wymieniona pompa wody - nie lała ale zaczynała "zgrzypieć" (hałasować) wymieniłem zawczasu zanim zaczęła lać. Ogólne wrażenia co do silnika: 4+ (ponad dobrze) - to miłe zaskoczenie, silnik bardzo mało awaryjny. PS przy wymianie pompy wodnej uwaga - w moim typie silnika pompa jest od fiata tempry!!!

Skrzynia: Brak negatywnych uwag oprócz tego, ze trzeba smarować wszystkie dzwignie bo rdzeiweją i ciężko chodzi lewarek (ciekaw jestem dlaczego nazywa się go lewarkiem skoro obsługuje się go prawą ręką??? Odpowiedzi nadsyłać na mojego maila). Po przebiegu 70kkm wymieniłem mieszki półosi przy kołach i przy skrzyni zaczynały pękać ze starości. Ogólne wrażenia: 4(dobry)

Zawieszenie: niestety nie na nasze drogi, delikatne, miękkie i każda dziura zaliczona niestety "boli". Jazda w 4 osoby powoduje, że nasz Uno zachowuje się tak jakby był z gumytroszkę pływa po drodze ale nie aż tak jak duży fiat, wybijające się poduszki gumowe pod tylnymi amorkami trochę denerwują ale poduchy są tanie i można je szybko samemu wymienić. przy przebiegu około 75kkm amory przednie się "spociły" niedługo pożyją już. Ogólne wrażenia:3+(dość dobrze ale mogłoby być lepiej)

Hamulce:

Przód trzeba często czyścić bo zaciski sie przypiekają i klocki popiskują - tył spoko, trochę słaby ręczny. Ocena 4- ( nawet nieźle)

Nadwozie:

Ja mam 5 drzwi więc trochę mało sztywne, przy pełnym obciązeniu trzeszczą uszczelki w drzwiach. Lakier - trzyma się ale rdza jest nieubłagana - trzeba ją gonić z każdego kąta. Przydatny jest super specyfik o nazwie KORTANIN F. jest niezły. Troszkę za nisko zawieszony przedni zderzak - trzeba omijać krawężniki. Miska olejowa też czasem ucierpi.

Ocena: 3+( da się wytrzymać)

Ogólne wrażenia:

Autko jak na nasze kieszne całkiem fajne - niedrogie w eksploatacji, wygodne z dość pojemnym bagaznikiem, nie za dużo elektroniki, tanie częsci, prosta budowa. Godny polecenia.

To ja chyba tyle...

Pozdrawiam wszystkich Uporczywie Nakręconych Odlotowców!!!

=================================================================

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Należało by wspomnieć że do nie dawna Una służyły jako samochody do Nauki Jazdy. Pomocna w rozpoznaniu takiego samochodu może być wnikliwa obserwacja pewnych miejsc samochodu mi: wykładziny podłogowej na wysokości stóp pasażera, (bywa ona tam wytarta wskutek ocierania się o nią dodatkowej pary pedałów) ,pedały sprzęgła i hamulca są "podrapane"/poobijane od wsporników dodatkowej pary pedałów (dla instruktora), należy bacznie przyjrzeć się masce w odległości ok. 40 - 50 cm od przedniej szyby, przednim drzwiom,oraz lusterkom,gdzie zwykle montowano dodatkowe lusterko/a dla instruktora (w samochodzie bez haka może to oznaczać tylko jedno ; samochód z NJ).Wszelakie ślady po belce dachowej (jednej belce) również świadczą o użytkowaniu Una jako samochodu NJ. W celu obniżenia kosztów eksploatacji samochodu instruktorzy nauki jazdy bardzo często montowali instalacje gazowe ("stara" instalacja z czasów gdy paliwo było "tanie" a stacje LPG były rozlokowane co kilkadziesiąt kilometrów powinna wzbudzać pewne podejrzenia). Tanie Uno z instalacją gazową nie zawsze musi być samochodem z NJ !!! Czasem zdarzają się okazje wink.gif

275316015-uno%20L.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chipy - czyli wszelkiej maści "dopały" sprzedawane na różnych aukcjach internetowych, dające niesamowity przyrost mocy (mówimy tu o "modyfikacjach" elektronicznych) - to nic innego, jak tylko oszustwo klienta, a dalej - układu sterującego dawkowaniem paliwa i regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu.

Cały pic polega na "wszczepieniu" w wiązkę przewodów idących do urządzenia sterującego - rezystora - który to "oszukuje" w/w urządzenie. "Komputer" odbiera cały czas sygnał - "silnik zimny" i podaje zwiększoną dawkę paliwa - dzięki czemu posiadacz takiego "czipa" myśli, że jego autku przybyło parę koni mocy... Nic bardziej mylnego.

Jedziemy cały czas jakby na "ssaniu" - taka jazda może się skończyć nieciekawie - może dojść do samozapłonu, spalania stukowego.

Czyli jeśli chcesz mieć większą moc bez podwyższenia spalania zadbaj o czysty filtr powietrza za pieniądze które miały być przeznaczone na chip.

Strumienice - następny pic na wodę na który nabiera się coraz więcej ludzi. Ta metalowa puszka w miejscu katalizatora zamiast pomagać to może jeszcze zaszkodzić. Nie dość, że nie dbasz o czystość spalin to pogarszasz osiągi auta w niektórych wypadkach.

Magnetyzery - powietrza i paliwa zmniejszające spalanie, zwiększające osiągi i jeszcze co one nie robią to kolejny wymysł bujnej wyobraźni. Jednym słowem szkoda pieniędzy.

Sportowe filtry - sportowe wkładki k&n czy innej maści dają tyle w porównaniu do starego filtra powietrza co nowy, papierowy, czysty filtr za kilkanaście złotych (badane na hamowni). Nie dość, że taka wkładka kosztuje nie małe pieniążki to daje tyle co kot napłakał czyli nic. Przejdźmy do filtrów stożkowych - typowe montowanie filtra stożkowego z byle jaką rurą pod maską mija się z celem. Silnik zasysa ciągle gorące powietrze spod maski i w związku z tym osiągi mogą drastycznie spaść. Więc zanim kupisz stożek to pomyśl nad umieszczeniem go w takim miejscu aby miał cały czas zaciągał powietrze z zewnątrz. Obliczony dolot ze stożkiem odizolowanym od silnika plus modyfikacje układu wydechowego mogą dać jedynie pozytywne efekty.

Więcej o na temat tuningu znajdziesz tutaj, tutaj i na kąciku Centomania.

autorzy: Hysek & maras_uno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lista wraz z posiadanymi silnikami

0.9: Sim86, Powel_13, OldHorse, mlodysc, djsidu,

1.0 fire; maras_uno, fenix8, mariolka, Muzyk007, Kordek, diablun, Lord Falcon, Raven, djinsekt, KupisS, zefir, Majkiel, BOGUS, kwiatekRADOM, jajo81, Pavel_, grand1, Mati_1990, Spiller, Szwaggier, kuzi76, Marcin1234, Micoo, maly35, MURZ, rafi1979, Porki89,

1.0 clip; grabol_87, alamo888,

1.1; dyniek000,

1.2; Tschoob (1.2 16v),

1.3T; mariolka, Echuu, Pawel_, Zibi_UT,

1.4: adam0729, DamianBad, wojtu1989, Grrruby, Rzucio, Ortes, Przemas, MaRo2k, PietroDJ, BartoSMK, Gała, rafi1979,

1.4T: Glaca (1.4 fire), kwiatekRADOM, Spiller,

1.5: Junak_1991, REYMANN, marekpast, gzymsik, gajoss, JFK,

1.3D:

1.7D: marcinqqq,

1.6: Puzon (1.6 T), Joshi, Torba,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lista wraz z posiadanymi silnikami

0.9: Sim86, Powel_13, OldHorse, mlodysc, djsidu,

1.0 fire; maras_uno, fenix8, mariolka, Muzyk007, Kordek, diablun, Lord Falcon, Raven, djinsekt, KupisS, zefir, Majkiel, BOGUS, kwiatekRADOM, jajo81, Pavel_, grand1, Mati_1990, Spiller, kuzi76, Marcin1234, Micoo, maly35, MURZ, rafi1979, Porki89,

1.0 clip; grabol_87, alamo888,

1.1; dyniek000,

1.2; Szwaggier,

1.3T; mariolka, Echuu, Pawel_, Zibi_UT,

1.4: adam0729, DamianBad, wojtu1989, Grrruby, Rzucio, Ortes, Przemas, MaRo2k, PietroDJ, BartoSMK, Gała, rafi1979,

1.4T: Glaca (1.4 fire), kwiatekRADOM, Spiller,

1.5: Junak_1991, REYMANN, marekpast, gzymsik, gajoss, JFK,

1.3D:

1.7D: marcinqqq,

1.6: Puzon (1.6 T), Joshi, Torba,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledze @Majkiel udało się uratować cześć zawartości ze strony Pepeja - www.team.fiatuno.pl.

W miarę możliwości na naszej klubowej stronie - http://www.fiatuno.pl będą publikowane odzyskane materiały.

Oto jeden z ostatnich - lista felg wraz ze zdjęciami (i innymi dodatkowymi informacjami) jakie można założyć do uno)

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.