Skocz do zawartości

Porównanie glowic


EmilSTo

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w posiadaniu trech glowic 1.1 spi 1.2 mpi 60 KM i 1.2 mpi 75KM i sam bylem ciekaw czym one sie roznia. Oto wyniki mojego sledztwa.

pg1mv8.jpg

oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 60KM, 1.1

pg2nv1.jpg

odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM

pg3hc4.jpg

Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace. Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek.

pg35hu4.jpg

otwory wydechowe w tych samych miejscach i o takich samych srednicach

pg4rv8.jpg

oznacza to ze do wszystkich glowic mozna stosowac zamiennie kolektory wydechowe

pg5fo5.jpg

jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM i 1.2 60KM to mniejszy przekroj kanalow sszacych w 60KM (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich glowicach)

pg6qn5.jpg

1.2 60 KM

pg7fa0.jpg

1.2 75KM

zawory maja te same srednice w 1.2 75KM i 1.2 60KM w 1.1 zawor ssacy ma o ok 1 mm mniejsza srednice niz w 1.2

pg8kc6.jpg

zawor ssacy 1.2 75KM

pg9ks6.jpg

zawor ssacy 1.2 60KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem w posiadaniu trech glowic 1.1 spi 1.2 mpi 60 KM i 1.2 mpi 75KM

> i sam bylem ciekaw czym one sie roznia. Oto wyniki mojego

> sledztwa.

> oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 60KM, 1.1

> odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego

> taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM

> Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace.

> Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek.

> otwory wydechowe w tych samych miejscach i o takich samych srednicach

> oznacza to ze do wszystkich glowic mozna stosowac zamiennie kolektory

> wydechowe

> jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM

> i 1.2 60KM to mniejszy przekroj kanalow sszacych w 60KM

> (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich

> glowicach)

> 1.2 60 KM

> 1.2 75KM

> zawory maja te same srednice w 1.2 75KM i 1.2 60KM w 1.1 zawor ssacy

> ma o ok 1 mm mniejsza srednice niz w 1.2

> zawor ssacy 1.2 75KM

> zawor ssacy 1.2 60KM

bardzo fajne porównanie ok.gif, ale ja widze jeszcze małą różnice w wyglądzie,

górne skrajne mocowania kolektora ssącego w 75KM sie "zlewają" z kanałem, a w 60KM nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego

> taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM

> Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace.

> Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek.

1.1 spi, w mpi rozstaw szpilek ssacego jest taki sam jak w 1.2 60 i 75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem w posiadaniu trech glowic 1.1 spi 1.2 mpi 60 KM i 1.2 mpi 75KM

> i sam bylem ciekaw czym one sie roznia. Oto wyniki mojego

> sledztwa.

> oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 60KM, 1.1

> odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego

> taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM

> Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace.

> Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek.

> otwory wydechowe w tych samych miejscach i o takich samych srednicach

> oznacza to ze do wszystkich glowic mozna stosowac zamiennie kolektory

> wydechowe

> jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM

> i 1.2 60KM to mniejszy przekroj kanalow sszacych w 60KM

> (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich

> glowicach)

> 1.2 60 KM

> 1.2 75KM

> zawory maja te same srednice w 1.2 75KM i 1.2 60KM w 1.1 zawor ssacy

> ma o ok 1 mm mniejsza srednice niz w 1.2

> zawor ssacy 1.2 75KM

> zawor ssacy 1.2 60KM

brawo.gif przyda sie brawo.gif napewno wielu osobom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, do swapa kupiłem wtedy 1.2 60 z 2000r.

DO tego doszedł cały osprzęt z 75 poza wałkiem, czy całośc wtryski z pompa i komp.

Teraz się zabrałem za wałek 866, przynajmniej na razie, i też cały czas się gryzłem tymi różnicami.

Ale wnioski miałem podobne, tylko te kanały, ale to nie szkodzi, po odpowiednich poprawkach można skorzystać z faktu, że mniejsza średnica daje większą prędkość przepływu smile.gif

Bardzo miło, ze sie chciało porównać i uwiecznić smile.gif

Raz jeszcze gratki brawo.gif - bardzo przydatne- jakiś FAQ z tego machnąć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, do swapa kupiłem wtedy 1.2 60 z 2000r.

> DO tego doszedł cały osprzęt z 75 poza wałkiem, czy całośc wtryski z

> pompa i komp.

> Teraz się zabrałem za wałek 866, przynajmniej na razie, i też cały

> czas się gryzłem tymi różnicami.

> Ale wnioski miałem podobne, tylko te kanały, ale to nie szkodzi, po

> odpowiednich poprawkach można skorzystać z faktu, że mniejsza

> średnica daje większą prędkość przepływu

pad.gifpad.gifpad.gifpad.gif

a od kiedy moc bierze się z prędkości przepływu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, do swapa kupiłem wtedy 1.2 60 z 2000r.

> DO tego doszedł cały osprzęt z 75 poza wałkiem, czy całośc wtryski z

> pompa i komp.

> Teraz się zabrałem za wałek 866, przynajmniej na razie, i też cały

> czas się gryzłem tymi różnicami.

> Ale wnioski miałem podobne, tylko te kanały, ale to nie szkodzi, po

> odpowiednich poprawkach można skorzystać z faktu, że mniejsza

> średnica daje większą prędkość przepływu

> Bardzo miło, ze sie chciało porównać i uwiecznić

> Raz jeszcze gratki - bardzo przydatne- jakiś FAQ z tego machnąć

Niestety to nie tak jak myslisz, rzeczywiscie predkosc przeplywu jest wieksza. Najbardziej chodzi o przekroj kanalu im jest wiekszy tym wiecej powietrza powinno trafic do cylindra przy tym samym podcisnieniu w kolektorze dolotowy. Im wieksza predkosc przeplywu tym wieksze sa opory przeplywu wywolane zawirowaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a od kiedy moc bierze się z prędkości przepływu?

A kto mówił o mocy - o sprawność istniejącej pojemności mowa, ja nie potrzebuje powiększonych kanałów - bo nie mam potrzeby (to nie burbo smirk.gif) - przy tej pojemności moc z jednego cylindra już jest na niezłym poziomie. Poza tym, różnice między tymi głowiczkami (60-75) nie są az tak drastyczne mod.gif270751858-jezyk.gif

Pełne spolerowanie i spasowanie całości układu dolotowo/wydechowego + ew. poprawa kształtu tych że kanałów - załatwia sprawę poprawy wydajności dość znacznie.

Odpowiednio zmniejszająca sie średnica zwiększa prędkość przepływu - nie można temu zaprzeczyć - elemantarne prawa fizyki.

Wiec błagam Cię Tommi - nie aż tak drastycznie, ja zdaje sobie sprawę, że przy uzyskiwaniu mocy innego rzędu te zabiegi są niezbędne, bo wydatek jest taki, ze to "gardło" jest za małe aby przełknąć ilość podawanej mu mieszanki.

Wiem, że może to brzmi, jakbym zaprzeczał po troszku temu co tu się robi, ale widziałem nie jednokrotnie w praktyce, jak mądra poprawka głowicy, z zachowaniem podstawowej architektury kanałów daje bardzo duże efekty - nie trzeba tam robić la manche wink.gif.

Do n/a nie trzeba robić masakry. waytogo.gif Ten silnik ma pewien potencjał, sporo już zrobiono, i jeszcze trochę zostawili dla nas.

Zresztą, ja się Tommi z Tobą kłócić nie zamierzam, podyskutować chętnie, choć to i tak szaleństwo, bo Ty masz tu opinie, ja żadnej, wiec i tak mnie skopią i oplują, że co ja, jak ja i w ogóle na drzewo biglaugh.gif

Nie jest to najlepsze miejsce na wyrażanie opinii waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety to nie tak jak myslisz, rzeczywiscie predkosc przeplywu jest

> wieksza. Najbardziej chodzi o przekroj kanalu im jest wiekszy

> tym wiecej powietrza powinno trafic do cylindra przy tym samym

> podcisnieniu w kolektorze dolotowy. Im wieksza predkosc

> przeplywu tym wieksze sa opory przeplywu wywolane zawirowaniami.

Ale właśnie te opory zostają zniwelowane odpowiednią obróbką, wygładzeniem powierzchni i poprawieniem "krągłości" kanałów, oraz dokładne zniwelowanie wszelkich barier, progów, jak również dobranie długości i rozmiaru dolotu.

Dopieszczenie gniazd, zawory trzeba już na 3kąty, spolerowanie ich dokładnie,i pełne oczyszczenie układu - a to wszystko to już wypada pod zadany wałek.

Wtedy też rozmiar kanałów w tej głowicy, przestaje być problemem, układ ciśnień zaczyna działać na naszą korzyść, bo nie oporów czy zawirowań, napełnianie i opróżnianie kanałów idzie sprawnie, pod warunkiem, że towarzyszy temu PRZEDE WSZYSTKIM dobry wydech, już o zjawiskach falowych nie mówię.

Zgrana całość daje efekt, nie zatrzymujmy myślenia na rozmiarze kanałów, tu trzeba myśleć o całości.

Niczego nei kwestionując powiem tylko, ze to tylko mój pogląd i nikt nei musi się z nim zgadzać - nic na siłe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ok, ale jeszcze taka sprawa że moja głowica ma identyczny kształt górnej części mocowania kolektora tak jak w 75 KM

Tak jak to jest na tych fotkach.

> jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM i 1.2 60KM to mniejszy

> przekroj kanalow sszacych w 60KM (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich

> glowicach)

> 1.2 60 KM

> 1.2 75KM

Cytat z tego.

I taka jeszcze jedna zagwostka, Kumpel ma punto II 1.2 8v ma wbite w dowodzie 75 KM i ma plastikowy dolot, to jest chyba dobra rozkmina ? jedni mówią ze były pII 75 drudzy ze nie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, ale jeszcze taka sprawa że moja głowica ma identyczny kształt górnej części mocowania kolektora

> tak jak w 75 KM

> Tak jak to jest na tych fotkach.

> Cytat z tego.

> I taka jeszcze jedna zagwostka, Kumpel ma punto II 1.2 8v ma wbite w dowodzie 75 KM i ma plastikowy

> dolot, to jest chyba dobra rozkmina ? jedni mówią ze były pII 75 drudzy ze nie

Nie było. No chyba, ze Fiat mu podarował w zestawie inny wałek rozrządu, czytaj nie" 4x4 " jaki jest w pierwszych 1.2 mpi 60km z Punto II a " 866 " z Punto I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> I taka jeszcze jedna zagwostka, Kumpel ma punto II 1.2 8v ma wbite w dowodzie 75 KM i ma plastikowy

> dolot, to jest chyba dobra rozkmina ? jedni mówią ze były pII 75 drudzy ze nie

Odpowiedź jest bardzo prosta: błąd w WK. Ja miałem w dowodzie wpisane 0 KW a autko jakoś jeździło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Głowice porównane, ale co z rozrządem, mam silnik 1.2 60KM z głowicą 1.2 75KM (866)

pasek rorządu i koło rozrządu w 1.2 75KM jest inne niz w 1.2 60KM.

jeśli wrzuce górne koło (od wałka rozrządu) z 1.2 60 KM do głowicy 1.2 75KM to będzie pasowac, czy lepiej zmienic koło pasowe rozrządu przy wale korbowym na koło z 1.2 75KM??

Kupiłem oba paski rozrządu pasek z 1.2 75KM ma inne zęby i jest dłuższy o ok. 1cm od paska rozrządu z 1.2 60KM.

Kolejna sprawa czy w silniku 1.1 pasek rozrządu jest taki sam jak w 1.2 60KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowice porównane, ale co z rozrządem, mam silnik 1.2 60KM z głowicą 1.2 75KM (866)

> pasek rorządu i koło rozrządu w 1.2 75KM jest inne niz w 1.2 60KM.

> jeśli wrzuce górne koło (od wałka rozrządu) z 1.2 60 KM do głowicy 1.2 75KM to będzie pasowac, czy

> lepiej zmienic koło pasowe rozrządu przy wale korbowym na koło z 1.2 75KM??

> Kupiłem oba paski rozrządu pasek z 1.2 75KM ma inne zęby i jest dłuższy o ok. 1cm od paska rozrządu

> z 1.2 60KM.

> Kolejna sprawa czy w silniku 1.1 pasek rozrządu jest taki sam jak w 1.2 60KM.

W 1.1 jest krótszy. Załóż komplet z 60 KM albo z 75 KM będzie działało tak samo. Wygodniej zmienić kółko przy głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.