Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Skrzynia biegów od zawsze jest protezą. Urządzeniem, które niweluje kiepską charakterystykę pracy silnika spalinowego (moc i moment dostępne tylko w określonym zakresie obrotów). Minusem skrzyni biegów jest utrata ciągu i szarpnięcie podczas zmiany biegów. A Toyota oferuje przekładnię pozbawioną tych wad, jednak ze sztucznie wprowadzonymi namiastkami tychże. Pytam się po co?? Czy Toyota ma innych za idiotów? Przecież CVT istnieje od dawna. Nie trzeba go porównywać do manuala bo bije go na głowę.
  3. Co to za apka? Możesz się"połączyć" z samochodem?
  4. Po to, ze czlowiek to dziwna istota, i ciezko mu przyzwyczajenia zmienic. To ma byc bardziej ' naturalne', ze masz sztuczne biegi. Inne tlumaczenie bylo, zebys wiedzial kiedy rpm dojda do czerwonej kreski, przy linowej zmianie biegow - nie czujesz (wycie silnika pomijam). Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  5. Po co? Przecież to tak samo sensowne jak montowanie w Tesli generatora hałasu silnika czy rozpylacza smrodu spalin.
  6. A sorry to Sosnowski dalej jest chwalony
  7. a wiesz co znaczy CVT? Wiesz, że jakiekolwiek "biegi" kłócą się z jej zasadą działania? Przeciętny Mietek, wychowany na trzybiegowym Żuku, potem czterobiegowym Fiacie, pięciobiegowym Oplu, sześciobiegowym Mercedesie i ośmiobiegowym VAG'u nie jest w stanie pojąć, że skrzynia może mieć jeden bieg, którego nie trzeba zmieniać, bo ten bieg sam się zmienia i cały czas jest tym najlepszym. Dla takich właśnie laików motoryzacji Toyota wprowadziła 10-biegową CVT. Ona tak naprawdę mogłaby być dwudziesto albo i trzydziestobiegową skrzynią bo to wszystko zależy od sztucznego programu. Ale na chwilę obecną wprowadźmy "10-biegową skrzynię CVT" bo przeciętny współczesny znawca motoryzacji łyknie to jak pelikan jarając się, że ta skrzynia jest lepsza dlatego, że ma aż 10 biegów. Ten zabieg Toyoty jest żałosny
  8. Jakubowicz mam wrażenie się ... Zmodułował. Ludzie teraz gdzieś tam przy chyba Słowackiego coś chwali
  9. 10 stopniowa cvt = odczuwasz 10 szarpnien - jak sztucznie zmienia 'biegi'. Moze jestem malo wrazliwy, ale ja odczuwalem jedno, przy 'sztucznej' 1 na 2, reszta 'wyje, wyje bo z tego zyje'. Nie wiem, egzemplarz dopiero co mial folie sciagniete, moze zanim zacznie szarpac, musi przejechsc z 2-3k km. Zawsze mi zarzucano, ze jestem fanboyem Toyota, ale to tak jak jestes dxieckiem, i masz urodziny, cieszysz sie, ze tort dostaniesz, a tam w srodku .... guana, totalne rozczarowanie... Hybrid podrzuca w poniedzialek... czekam. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  10. Co Ty gadasz? A kojarzysz z jaką firmą się bił?
  11. OC ("na chłopaki rozum") ma Ci pozwolić doprowadzić auto do stanu sprzed zdarzenia. Czyli niech sobie robią co chcą a na końcu dorobią te rysy co były bo jesteś z nimi bardzo sentymentalnie związany i ich brak ryje Ci psychikę....... No koloryzuje, ale mój szwagier w ten sposób wygrał kilka lat temu z ubezpieczalnia. Generalnie w sądzie czy tam innym arbitrażu jakimś stanęło na tym, "że ma uraz psychiczny w związku z samochodem, którym brał udział w wypadku" i choćby powleki go złotem i dorzucili milion baxow to do niego nie wsiadzie
  12. Kontaktowałem się z zaprzyjaźnionym ubezpieczycielem i powiedzieli, że te dopłaty to do ich warsztatu, bo oni już z góry szacują, że Warta nie wypłaci 100% np. za zderzak, który ma ryski w miejscu, gdzie nie został uszkodzony, czyli chcą ciągnąć hajs i tyle tak?
  13. Normalnie. Konstrukcja CVT ale z zaprogramowanymi 10 ustawieniami. To troche jak jak dyskusja czy DSG jest automatem czy nie https://autoexpert.com.au/posts/2020-toyota-rav4-review-buyers-guide-
  14. spad

    Kura 1,2 TSI 85 KM

    Najtańsze 1,5 150 KM kupisz za około 70 kPLN. Słabszy 1.0 115 KM jest około 5kPLN tańszy. Tego 85KM już nie ma, ale idąc polityką VAG to kolejne 5 kPLN byłoby w dół. Golfy z tym silnikiem chodziły po ok. 64 kPLN jako nówki.
  15. Życzliwy serwis nie robiłby problemu. Kiedyś miałem stłuczkę starą Laguną I. Naprawa z OC sprawcy w ASO Renault na granicy całki, choć tylko lampa poszła, lekko zderzak i lekkie wgięcie na masce. Co istotne maska miała wcześniej rysę na całej długości. W ramach naprawy usunęli rysę i nigdy nie wspomnieli o dopłacie. A jakby chcieli to mogliby naprawić maskę z lekkim cieniowaniem bez dotykania tej rysy.
  16. Szeryf w USA macie w eksploatacji 90% aut z ASB, więc i naprawę ogarnia więcej warsztatów. U nas auta z ASB to chyba ok 5-10%, więc i warsztaty zdrowo kroją za naprawę. Jak się w zeszłym roku rozglądałem za skrzynią, to u was po regeneracji kosztowała coś ok. 3-3,5 tyś $, więc w przeliczeniu na PLN to takie same kwoty.
  17. Ja wiem, że czasem stosuje się kretyńskie symulowanie biegów. To takie rozwiązanie dla prymitywnych znawców motoryzacji, którzy nie potrafią pojąć o co chodzi w przekładni bezstopniowej. Ale ja pytam jak może istnieć 10-stopniowa CVT?
  18. Pewnie symuluje zmiany. Honda te ma CVT ale dzieki zabiegowi wirtualnych biegów nie ma efektu gastrokuriera
  19. Zmień warsztat bo chyba łosia znaleźli.
  20. Today
  21. Chodzi ponoć nie tyle o samą poduszkę co jej zaślepkę plastikowa, to co widzisz na wierzchu środka kierownicy
  22. Akurat ta fma mocno krytykował bitexy i inne baranki. "Krown Polska" zabezpieczenia antykorozyjne
  23. Nigdy nie odpaliłem poduszki. Nigdy nie miałem dzwona. Jak trzeba jeździć, żeby tak dzwonić?
  24. Ale ja nie napisałem że mają być do spawarki tylko że są diody dużej mocy więc i dla kolegi coś by się znalazło (mniejszej mocy niż potrzebne w spawarce)
  25. Obawiam się że się nie zmieszczą do lampy Dioda-mocy-250A-700V-spawarki.webp
  26. w moim przypadku przy naprawach bezgotówkowych (3 razy) warsztat nigdy nie robił takich jaj i chyba mieli zaprzyjaźnionego rzeczoznawcę, któremu nie przeszkadzał zderzak porysowany z drugiej strony albo odpryski na masce, która była do wymiany
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.