Skocz do zawartości

Za moto.onet.pl: Opuszczona kolekcja pod Warszawą ...


Rekomendowane odpowiedzi

> Ciekawa notatka na onet.pl

> Swoją drogą - co to za model?

Przydałoby się zdjęcie z boku - by przynajmniej określić typ nadwozia... Stawiam na lata 40ste czyli okres wojenny i coś niemieckiego. Widać po liniach nadwozia, że nie jest to auto jakieś bardziej eleganckie - albo tania osobówka albo pickup lub furgon. Charakterystyczne są te światła wbudowane w błotniki/maskę - taki zabieg lubiło stosować swego czasu DKW - włosi czy francuzi lubili mieć światła doczepiane na błotnikach a nie wewnątrz. Zastanawiałem się też czy to niej jest czasem jakiś amerykański pick-up z lat 40stych ale oni mieli o wiele większe i lubili zupełnie inne grille.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie to jest Steyr 50

> edit:

> zdjęcie z otwartą maską chyba rozwiewa wątpliwości

> http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Steyr_50/55

Zgadza się ok.gif nawet nie wiedziałem, że Steyr takie coś robił - zawsze mi się tylko z traktorami, ciężarówkami i terenówkami kojarzył smile.gif a tu taka ciekawostka, że przed wojną jednak normalne auta też były smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się nawet nie wiedziałem, że Steyr takie coś robił - zawsze mi się tylko z traktorami,

> ciężarówkami i terenówkami kojarzył a tu taka ciekawostka, że przed wojną jednak normalne

> auta też były

Ciekawostką jest też ta odmiana Kafer'o-podobna ...

A co do samego Steyer'a, produkował też np. własną odmianę FIAT'a 126 ... z dwucylindrowym boxerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> produkował też np. własną odmianę FIAT'a 126 ... z dwucylindrowym boxerem.

Nom, to też fajne. Fiat się od zawsze na przeróbki genialnie nadawał smile.gif przerabiali go wszyscy od Karla Abartha po NSU (gdzie robili wersje elektryczne oraz z silnikiem Wankla). Koncern dodatkowo nawet zachęcał do tego i podpisywał z chęcią umowy ze wszystkimi (dlatego w bloku wschodnim Zastava, Polski Fiat czy Lada były zaznane przez ludków dzięki Italii) i ratował z opresji inne firmy (np. Saaba w latach 90tych).

Steyr z tego co pamiętam też zapoczątkował erę Fiatów 4x4. Coś mi się kojarzy, że Panda I 4x4 właśnie dzięki nim powstała...

BTW. Do dzisiaj jest tajemne know-how przeróbek Fiata smile.gif był taki świetny program brytyjski gdzie tuningowali kolesiowi Ładę, jakiś dziadek tęga głowa od Fiatów przybył i na bazie zestawu Abartha - bez turbo - (z tego co pamiętam) dwukrotnie moc zwiększył smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW. Do dzisiaj jest tajemne know-how przeróbek Fiata był taki świetny program brytyjski gdzie

> tuningowali kolesiowi Ładę, jakiś dziadek tęga głowa od Fiatów przybył i na bazie zestawu

> Abartha - bez turbo - (z tego co pamiętam) dwukrotnie moc zwiększył

W zakładach Lotusa to robili, a tęga głowa od silników Fiata, to mi Guy Croft przychodzi na myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

To sa dwie posesje oddalone od siebie 500m.Jedna miesci się na ul.Orlat a druga na ul.Zygmunta Krasinskiego 10.Warto pojechać i poczuc ducha tego miejsca.

Dziś byłem na posesji przy Orląt.

Brama jest uchylona i można bez problemu wejść. Zresztą na jednym boku działki siatki nie ma.

W zasadzie można pospacerować po cmentarzysku bo praktycznie żaden samochod już się nie nadaje do odbudowy.

Te zewnętrzne są prawie całkiem skorodowane, te w środku i te wyciągnięte ze środka ciut lepiej ale też agonia.

Największy żal tego Ramblera na wejściu - co ciekawe jeszcze nikt nie ukradł zderzaka, który jako jedyny na tej smutnej posesji uśmiecha się do nas chromem.

Porsche 911 w środku to w zasadzie zrujnowana skorupa.

Dopiero teraz odgrzebalem ten wątek bo nie potrafiłem znaleźć tej drugiej posesji - teraz już wiem gdzie i może jutro sobie podjadę popatrzeć - tam chyba w ciut lepszym stanie są te autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej posesji chyba tylko skoda ktora stoi przy ogrodzeniu jest w lepszym stanie.

Dziś przejechałem obok tej drugiej posesji na Krasińskiego.

 

Jest biały Bis, jest niebieski X 1/9, jakiś niebieski amerykaniec i jeszcze kilka trupów po krzakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Zgadza się nawet nie wiedziałem, że Steyr takie coś robił - zawsze mi się tylko z traktorami,

> ciężarówkami i terenówkami kojarzył a tu taka ciekawostka, że przed wojną jednak normalne

> auta też były

Ciekawostką jest też ta odmiana Kafer'o-podobna ...

A co do samego Steyer'a, produkował też np. własną odmianę FIAT'a 126 ... z dwucylindrowym boxerem.

Wcześniej Steyrem 650 TR jeżdzil S.Zasada zdobywając tytul Mistrza  Europy :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.