Jump to content

kłopoty z odpalaniem...


a_sa
 Share

Recommended Posts

Cześć!

Też mam problem z odpalaniem matizka...buu. Po nocnym postoju, rano odpalił od pierwszego pyknięcia smile.gif Przejechałam nim może 4 km, zgasiłam dosłownie na 10 min, odpalił ponownie z wielkim trudem, ale ja mu w gaz, a ten mi ... bujaj się smile.gif zdechł. Po 3 godzinach odpalił bez problemu, przejechałam 4 km, zgasiłam i chcę odpalić i znowu nic. Pompa paliwa uruchamia się, dyskoteki na kablach nocą nie widać.

Co i w jakiej kolejności mam sprawdzać?

Może ktoś miał już podobne przygody ze swoim mieciem i mógłby coś poradzić?

Link to comment
Share on other sites

> Czujnik optyczny wymienia sie na nowy,czyszczenie nie pomoze

Potwierdzam - czyszczenie czasem pomoże na dosłownie kilka dni, czasem wcale. Przypadków skutecznego wyczyszczenia "na zawsze" jest niewiele. Przy okazji trzeba sprawdzić, czy nie przepuszcza oring na wałku rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

> Potwierdzam - czyszczenie czasem pomoże na dosłownie kilka dni, czasem wcale. Przypadków

> skutecznego wyczyszczenia "na zawsze" jest niewiele. Przy okazji trzeba sprawdzić, czy nie

> przepuszcza oring na wałku rozrządu.

Mi tam sie udało. Jaja sie zaczely po wymianie kopulki, (pewnie cos wpadlo przy rozbiorce, kurz albo brud).

Potem caly czas wywalal blad i szarpal. Z 3 razy czyscilem, denaturatem i innymi srodkami, dodatkowo sprezonym powietrzem, zanim problemy ustały. Pozniej spokuj byl przez 5 lat az auto zostalo sprzedane.

Problem z czyszczeniem jest taki, ze nie idzie tam dojsc.

Sa dwie srubki ktore po rezkreceniu daja mozliwosc rozchylenia szczeliny w ktora wchodzi tarczka, ale nie za duzo bo porozrywa sie polaczenia elektryczne i po module.

A wyczyscic trzeba elementy optyczne ktore nie dosc ze sa w szczelinie z dwuch stron, to jeszcze w zaglebieniach..

Mowa o aparacie Mando

Link to comment
Share on other sites

Właśnie pamiętam, że w moim mietku też był czyszczony moduł i auto długo po tym jeździło bez problemów, aż do teraz.

A propos aparatu, ja mam DAC na pewno, bo wymieniałam kiedyś kopułkę i palec rozdzielacza. W Mando jest jakiś płaski. Zastanawiam się, czy wymieniać tylko moduł, czy cały aparat, a jeśli tak to czy warto zmienić DAC na Mando. Podobno tak można. I gdzieś przeczytałam, że ten drugi mniej się psuje...Jeszcze tylko zastanawiam się co jest grane z tymi cenami, bo czasami aparat nowy można dostać za 180 zeta, a czasem chcą niby za taki sam 360...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej! Nie wiem, czy jeszcze ktoś tu zagląda...ale odświeżam temat.

Niestety, ale problemów z odpalaniem ciąg dalszy. Powiedziałabym nawet, że się nasiliły. Auto od tygodnia stoi. Po wymianie kopułki, kabli i rozdzielacza zaczął odpalać, nawet na ciepłym silniku. Jeździł spoko. Już myślałam, że będzie ok. Po dwóch dniach znowu. Po zagrzaniu silnika znowu pojawiło się dławienie po dodaniu gazu. Nierówna praca, falowanie obrotów (jakbym mu gazowała). W czasie wielkich mrozów nie odpalił. Aku został podładowany, ale po podłączeniu niestety nie odpalił. Więc został wymieniony dodatkowo moduł optyczny w aparacie i dalej nic. Rozrusznik działa, pompa się załącza, tyle, że silnik nie zaskakuje. Czy to mogą być objawy padniętej cewki? Czy ktoś wymieniał? Jak sprawdzić czy cewka działa, bez mierników da się? (podłączyć bezpośrednio do masy i zobaczyć iskrę, nie zepsuję czegoś, można tak?)

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

cewka to banał zdejmujesz kabel ze świecą przykładasz do bloku silnika a ktoś zakręca silnikiem i patrzysz czy masz iskry jak na wszytskich masz to cewka ok

u mnie przy podobnych objawach ale na zimnym i wilgotnym nie palił okazało się coś w rozrządzie... tyle wiem bo tyle mi mechanik przekazał auto od tego czasu czyli 3 m-ce mimo mega mrozów i wilgoci pali aż miło

Link to comment
Share on other sites

> cewka to banał zdejmujesz kabel ze świecą przykładasz do bloku silnika a ktoś zakręca silnikiem i

> patrzysz czy masz iskry jak na wszytskich masz to cewka ok

A jeśli nie ma iskry na świecach (bo nie ma) to czy jest to jednoznaczne z wadliwą cewką? czy jednak może to być jeszcze wada aparatu, w którym wymieniony został moduł (na nowy)?

Niestety nie mam od kogo pożyczyć cewki na podmianę, żeby sprawdzić, czy działa na innej.

Cewka dostaje sygnał na wejściu, ale przewód wyjściowy przyłożony do bloku silnika nie iskrzy...walnięta cewka?

Link to comment
Share on other sites

> no to skoro po przyłożeniu przewodu nie bangla znaczy cewka poszła

no właśnie czy na pewno...

ja się na tym nie znam, tylko tak sobie myślę, że jeśli przewód wychodzący z cewki jest wypięty z aparatu zapłonowego i dany na blok silnika, to może iskry nie być...bo komp nie sczytał jakiegoś parametru z czujnika w aparacie i nie podaje sygnału na cewkę??

Link to comment
Share on other sites

> jakiegoś parametru z czujnika w aparacie i nie podaje sygnału na cewkę??

Odczytaj kody migowe bedziesz wiedzial czy jest blad modulu.

Poza tym, schemat w dlon i miernikiem (albo lepiej probówka z lampką) mozesz sprawdzic czy dochodzi zasilanie cewki i "sterowanie" masa przy kreceniu rozrusznikiem z ECM,a .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.