famot0 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux z numerem ramy 00025 Mało tego,wyprodukowano ich około 300szt i były sprzedawane z silnikiem 027 produkowanym w Dezamecie a mój egzemplarz należy do grupy 100 sztuk z zamontowanym fabrycznie silnikiem ZUNDAPP Oczywiście stan jest na razie kiepski ale trzeba będzie powoli się za niego wziąć.Silnik nie palił i mimo wlania paliwa do zbiornika nie odezwał się.Ważne że złapał na plaka,czyli silnik w miarę OK i elektronika silnika też Wziąłem się za czyszczenie całego układu paliwowego,bo wszystko zarosło.Ostatnie 3-4 lata Dantom stał w koncie warsztatu nie ruszany. Macie może jakieś informacje na temat owego pojazdu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubertmlody Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Gratulacje ale wypas !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Że tak powiem nie chcesz sprzedać Fajna będzie zabawka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux > z numerem ramy 00025 Który to rok produkcji? Niezły rarytas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Ciekawe czy to było prawdą Quote: Ciekawostką był dodawany podczas zakupu drugi zapasowy silnik zamiast gwarancji na motorower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Ciekawe czy to było prawdą > Quote: > Ciekawostką był dodawany podczas zakupu drugi zapasowy silnik zamiast gwarancji na motorower. Z tego co wiem to raczej nie jest prawda,ale zapytam oto człowieka który miał z tym pojazdem do czynienia przy produkcji.Montowany silnik 027 to była pozostałość po produkcji do Charta,a wcale ich za dużo nie zostało.... Mam też drugą ramę pod sinik Charta z mniejszym numerem,ale jest to sama rama. Rocznik 99-00 bo w tym zasie była produkcja i sprzedaż. Czy na podstawie zdjęcia tabliczki na silniku możecie pomóc mi znaleźć jakieś parametry,rysunki,cokolwiek o tym silniku? Mam też zdjęcia kierunkowskazu i tylnej lampy.Czy to jest do kupienia czy było to tylko użyte w tym motorowerze? Wymyłem dzisiaj gaźnik i go wyczyściłem,bo był cały zaklejony osadem.Mam nadzieję że udało mi się przetkać wszystkie kanały.Gaźnik to Dellorto SHA16.16.Zbiornik tez przepłukałem i jutro zacznę to może składać. A wiecie może jaką mieszankę stosować? 1:50 będzie dobra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Dzisiaj siedziałem przy elektryce.Starałem się przenieść instalację na kartkę.Okazało się że uszkodzone są przełączniki na kierownicy ale jakoś udało mi się je polutować i na razie działają.Usunąłem też parę innych pierdół i po odpaleniu silnika,zaświeciła się nawet tylna lampa,działa stop i kontrolki (oprócz kierunkowskazów ) tylko muszę wymienić jedną żarówkę podświetlenia licznika jak widać. Ale gaźnik dalej nie domaga.Muszę poszukać jakiegoś płynu żeby wytrawił syf w kanałach,chyba że podpowiecie coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Wczoraj zdemontowałem tylne koło i okolice bo biorę pierwszą partię żelastwa do cynkowania.Może mi się uda gdzieś to zrobić. Przy okazji zidentyfikowałem tylną lampę i jest to na szczęście Polska produkcja,ale jest mały problem,mianowicie chodzi o kolor klosza.Jest to lampa firmy Wesem ale że jest to jednoślad to w tylnej lampie nie potrzebny jest kolor pomarańczowy,a tylko taki można kupić U mnie był klosz cały czerwony (stop i postojowa). Jutro do nich dzwonię i zapytam czy jest taka opcja.Chyba że można to jakoś ładnie i niezauważalnie przemalować na czerwony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux > z numerem ramy 00025 Gratulacje. Nie miałem pojęcia, że taki pojazd był w Polsce produkowany. I to jeszcze z importowanym silnikiem? Dobre wrażenie robi solidny widelec przedni i chyba większe niż w komarkach bębny hamulcowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Nie miałem pojęcia że u nas to robiono! Gratki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > Przy okazji zidentyfikowałem tylną lampę i jest to na szczęście Polska produkcja,ale jest mały > problem,mianowicie chodzi o kolor klosza.Jest to lampa firmy Wesem ale że jest to jednoślad > to w tylnej lampie nie potrzebny jest kolor pomarańczowy,a tylko taki można kupić > U mnie był klosz cały czerwony (stop i postojowa). Jutro do nich dzwonię i zapytam czy jest taka > opcja.Chyba że można to jakoś ładnie i niezauważalnie przemalować na czerwony. Kup albo lakier do lamp,albo folię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > Kup albo lakier do lamp,albo folię. I tak się pewnie to skończy. > Dobre wrażenie robi solidny widelec przedni i chyba większe niż w komarkach bębny hamulcowe. Niestety ale jedna laga w widelcu cieknie a co do bębnów to są sporo większe,a napis na nich to Famel. >Nie miałem pojęcia że u nas to robiono! W sumie też nie bardzo wiedziałem ale że pracuje w zakładzie gdzie go robiono to chcąc nie chcąc dowiedziałem się Dzisiaj wróciła pierwsza próbna partia z cynkowania i powiem Wam że ładnie to wygląda Za to czyszczenie bębna w kole to jakaś masakra.Nie dość że szprychy przeszkadzają to jeszcze środek pomalowany jest na czarno Doradźcie mi co zrobić z kolankiem.Wygląda na to że oryginalnie było pomalowane na czarno,chyba proszkowo.Co można z tym zrobić żeby to jakoś wyglądało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > I tak się pewnie to skończy. > Niestety ale jedna laga w widelcu cieknie a co do bębnów to są sporo większe,a napis na nich to > Famel. > W sumie też nie bardzo wiedziałem ale że pracuje w zakładzie gdzie go robiono to chcąc nie chcąc > dowiedziałem się > Dzisiaj wróciła pierwsza próbna partia z cynkowania i powiem Wam że ładnie to wygląda > Za to czyszczenie bębna w kole to jakaś masakra.Nie dość że szprychy przeszkadzają to jeszcze > środek pomalowany jest na czarno Trzeba rozpleść koło, bęben wyszkiełkować i pomalować proszkowo a szprychy po czyszczeniu do ocynku. I tak koło pewnie wymaga centrowania, więc jak robić, to rób porządnie > Doradźcie mi co zrobić z kolankiem.Wygląda na to że oryginalnie było pomalowane na czarno,chyba > proszkowo.Co można z tym zrobić żeby to jakoś wyglądało ? Piaskowanie i malowanie proszkowe farbą odporną na temperaturę. Lakierowałem tak tłumik od WSK, było dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Trzeba rozpleść koło, bęben wyszkiełkować i pomalować proszkowo a szprychy po czyszczeniu do > ocynku. I tak koło pewnie wymaga centrowania, więc jak robić, to rób porządnie Powiem Ci że koła nawet ładnie "stoją" a bębna nie będę ruszał bo jest pomalowany proszkowo i bardzo dobrze się trzyma Ale koła rozplotę i ocynkuje szprychy bo nic z nich nie będzie. > Piaskowanie i malowanie proszkowe farbą odporną na temperaturę. Lakierowałem tak tłumik od WSK, > było dobrze To w takim razie trzeba będzie się rozglądnąć za jakąś firmą która się tym zajmuje. Dzięki za naprowadzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Dzisiaj też byłem chwilkę Zdemontowałem tylny wahacz,łańcuch i dekiel silnika,bo przy zębatce zdawczej jak wiadomo jest ogrom syfu. Nie uwierzycie ale udało mi się dzięki koledze,zdobyć oryginalny czerwony klosz do tylnej lampy Powoli zbiera się materiał na drugą partię do cynkowania no i będę musiał rozkminić temat tylnych amortyzatorów,bo chrom na sprężynach nie wygląda najlepiej.Za koła planuje wziąć się na samym końcu,bo rozszprychować je a potem złożyć i wycentrować to nie jazda na rowerze jak dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Gdzieś Ty tą lampę wytrzasnął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Gdzieś Ty tą lampę wytrzasnął Nawet nie pytałem kolegi o szczegóły,ważne że już jest Dorwałem dzisiaj nowy,oryginalny korek do zbiornika paliwa i złożyłem podpórki pod nogi.Imo ładnie to wygląda. Przy okazji za parę zeta udało mi się kupić niekompletny silnik 027.Będzie do drugiej ramy Dantoma którą posiadam,bo właśnie pod taki silnik jest ona przygotowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Jeśli chodzi o Dantoma to dostałem dzisiaj parę pierdół od znajomego i mówił coś że ma dla mnie w domu jeszcze troszkę gratów Między innymi dostałem posklejaną,połataną i poskręcaną przednią cześć gdzie mocowana jest lampa,ale jest przynajmniej jakiś wzór,PRL-owski,nowy pokrowiec na klucze,i trochę innych drobiazgów.Jest też nowa osłona na łańcuch i prawie nowe stopki.Lepsze to niż nic hehe.Przy okazji wymyłem silnik przy kole zdawczym bo syf był niemiłosierny Aha dołączam też zdjęcie z plakatu na którym Dezamet chwali się swoimi produktami i właśnie w takich barwach najbardziej podoba mi się Dantom i w takich chcę go zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Muszę pomalować tylny bagażnik bo jest dość mocno porysowany ale nie wiem co zrobić ze stopkami,bo dostałem inne-lepsze ale czarne.Malować je na czerwono czy założyć czarne ? Oczywiście plastiki muszą być pomalowane bo ogólnie to one są piętą achillesową Dantoma Zdemontowałem dzisiaj silnik i go wreszcie umyłem,bo wyglądał fatalnie.Kurcze umyć cylinder to ...... szkoda gadać.Poszło mi ponad litr tetry na umycie. Ale ładnie się już prezentuje,a po wyjęciu doczyściłem ramę.Trzeba będzie wymienić olej w silniku bo nie wiem ile i jaki tam jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Żeby nie było,to prace cały czas trwają,no może nie w tempie ekspresowym,ale wszystko idzie do przodu. Ostatnio wróciło trochę pierdół z cynkowania,rozebrałem motor do końca,troszkę poprawiłem parę spraw,segreguję części i szukam zakładu aby mi je pomalował proszkowo.Będę tez musiał poszukać kogoś kto by mi zrobił naklejki. Aha wykąpałem też gaźnik w myjce ultradźwiękowej,może coś z niego będzie. Ale są dobre wiadomości,mianowicie dorwałem NOWY przedni błotnik i osłonę reflektora trochę popękaną.Wpadły mi też w ręce dwa koła w bardzo dobrym stanie,linki,czy kawałek widełek oraz kolejne parę plastików. No i najlepsze udało mi się kupić kolejnego Dantoma hehe co prawda ten wygląda jak po drugiej wojnie światowej,ale po myciu myjką i psiknięciu plakiem,odpalił od strzała hehe.Numer ramy to 00022.Aha żona jeszcze mnie z domu nie wykopała Najlepszy w tym wszystkim jest przedni błotnik,z blachy 4mm Tym razem nowy nabytek nie trafił do mojego garażu tylko do innego,bo był tak uwalony że musiałem go umyć choć trochę z tego syfu. Po kąpieli wygląda dużo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > No i najlepsze udało mi się kupić kolejnego Dantoma Jestem pod wrażeniem.....większość ludzi nie ma pojęcia, że coś takiego było produkowane, a Ty kupujesz jednego za drugim...jak to robisz? Trafiłeś na ogłoszenie? Skąd bierzesz części do tego sprzętu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 26 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 >Będę tez musiał poszukać > kogoś kto by mi zrobił naklejki. W Tarnowie bodaj w Rynku lub okolicy jest firma,która wykonuje naklejki na dowolnej folii(grubość,kolor). W przyszłym tygodniu jak spotkam kolegę,który u nich zamawia naklejki to dam Ci namiary . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 > Jestem pod wrażeniem.....większość ludzi nie ma pojęcia, że coś takiego było produkowane, a Ty > kupujesz jednego za drugim...jak to robisz? > Trafiłeś na ogłoszenie? Skąd bierzesz części do tego sprzętu? Wszystko to jest związane z moją pracą,mianowicie pracuje w Dezamecie i rozmawiam ze starszymi pracownikami co i jak.Tego drugiego kupiłem przez przypadek,pojechałem na inną halę gdzie znajomy miał mi dać parę plastików do Dantoma i jak inny to zauważył to powiedział że stoi u niego taki i mu zastępuję.Dwa razy nie musiał mówić Najgorsze jest to że sporo części leżało na magazynie i przeważnie wszystko wylądowało na złomie.Część wzięli pracownicy a część osoby postronne,ale spora część po prostu poszła na przetop > W Tarnowie bodaj w Rynku lub okolicy jest firma,która wykonuje naklejki na dowolnej > folii(grubość,kolor). W przyszłym tygodniu jak spotkam kolegę,który u nich zamawia naklejki to > dam Ci namiary . O super,jak by się dało był bym bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Oczywiście coś tam przy Dantomie robię lub poprawiam,ogólnie lubię wyskoczyć na garaż i dłubać przy sprzęcie Dorobiłem i przyspawałem nowy ogranicznik kierownicy,rozebrałem i wyczyściłem licznik do którego muszę jeszcze kupić żarówki no i odebrałem kolejną,małą partię dupereli po cynkowaniu. Niestety ale prace znacznie zwolnią przez finanse. Muszę znaleźć kogoś w okolicy do piaskowania bo malarza już mam,firma od naklejek też wstępnie jakaś jest,muszę jeszcze znaleźć kogoś kto zregeneruje mi przednie lagi bo ciekną a to dopiero wierzchołek góry lodowej hehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 znajdź firmę która piaskuje i maluje proszkowo efekt widziałeś na moim Simku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 > znajdź firmę która piaskuje i maluje proszkowo efekt widziałeś na moim Simku Malarza już mam tylko chodzi o piaskowanie ale jakoś i przez to przebrnę. Dzisiaj przytargałem z wykopalisk nówkę oponę z lat produkcji Dantoma do Dantoma i odebrałem sprężyny z chromowania do tylnych amorów.Teraz wyglądają nieco lepiej Aha i "parę" ori gum na zapas do dźwigni zmiany biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Gumek to na trochę Ci wystarczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Gumek to na trochę Ci wystarczy... Nie no trzeba będzie parę opchnąć Dotarły pierścienie do tylnych amortyzatorów Mam pytanie,czy będzie można pomalować proszkowo amortyzator,bo jak wiadomo potem trzeba go wygrzać a są w nim elementy gumowe i olej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Nie no trzeba będzie parę opchnąć > Dotarły pierścienie do tylnych amortyzatorów Mam pytanie,czy będzie można pomalować proszkowo > amortyzator,bo jak wiadomo potem trzeba go wygrzać a są w nim elementy gumowe i olej ? Nie można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Nie można Dzięki za info. A więc amory pomaluję zwykłym lakierem. Obecnie rama jest już prawie prosta i z powrotem pospawana,jeszcze tylko jedna poprawka i będzie można odkładać euro na piaskowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Dzięki za info. > A więc amory pomaluję zwykłym lakierem. > Obecnie rama jest już prawie prosta i z powrotem pospawana,jeszcze tylko jedna poprawka i będzie > można odkładać euro na piaskowanie nie przesadzaj mnie wypiaskowanie - pomalowanie proszkowe całego Simsona jak dobrze pamiętam wyniosło coś około 360zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Na razie rozmawiałem telefonicznie z kolesiem od malowania proszkowego i powiedział (nie widząc co i ile tego jest) że coś w okolicach 300-400zł a piaskowanie u innego gościa (z nim nie rozmawiałem) jakieś 150-200zł a w tym momencie leże i kwicze jeśli chodzi o kasę Ale nie ma pośpiechu i powoli się zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 ja wszystko robiłem w jednej firmie i tobie też tak radzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > ja wszystko robiłem w jednej firmie i tobie też tak radzę Może i mi się tak uda. Skończyłem pasowanie plastikowych osłon,zostały tylko dwa małe kawałki na dole,ale na nie przyjdzie czas dopiero gdy będzie już włożony silnik,więc nie prędko Trzeba to teraz rozebrać,posegregować,policzyć i zawieść do piaskującego malarza.Mowa oczywiście o elementach metalowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Dzisiaj rozebrałem wszystko na części.Ramę oczyściłem po spawaniu i poprawiłem jakieś pierdółki.Wszystko spisane i policzone.Można zawieść do malarza,jak będzie euro Jak pamiętacie jakiś czas temu,udało mi się dorwać dwa stare,oryginalne koła do Dantoma.Dzisiaj za jedno się wziąłem i muszę powiedzieć że tylko wyglądało na stare.Bęben może hamował dwa-trzy razy.Po wyczyszczenie troszkę się zmieniło Niestety ale drugie koło już tak ładnie nie wygląda,ale mimo to jest w lepszym stanie niż te co miałem przy Dantomie. I jak się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > Gdzieś Ty tą lampę wytrzasnął Pewnie wersja na USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 > Pewnie wersja na USA Może przejdzie przegląd W poniedziałek zawiozłem żelastwo do piaskowania i malowania,ciekawy jestem jaki będzie efekt. Dzisiaj pomalowałem podkładem tylne amorki a jak wyschną to pójdzie na nie czarny połysk Wypucowałem tylną lampę i założyłem świeżo ocynkowane wkręty klosza,teraz tylko montaż. Aha pisałem wcześniej że jak będzie okazja to zrobię zdjęcia haka i przyczepki która była sprzedawana jako komplet z Dantomem.Udało mi się,a tak ona wygląda.Na pierwszym zdjęciu hak przy Dantomie,a reszta to przyczepka: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Co prawda post nie dotyczy mojego Dantoma,ale myślę że tutaj mogę zapodać takie foto i nikt się nie obrazi. Na fotkach Dantomy na hali na której były produkowane.Zdjęcia były robione do prospektu handlowego Jest wersja dla wojska jak i Dantom wiozący samego Cimoszewicza Jest też zdjęcie z targów na których Dezamet dostał medal właśnie za pojazd Dantom. No i na koniec rarytas,czyli ścigacz SPORT 50 zrobiony na bazie Dantoma,z silnikiem Zundappa o pojemności 50cm3 z sześciobiegową skrzynią i mocą 8 KM Ze względu na osiągane prędkości,został zamontowany hamulec tarczowy. Na zdjęciu z targów jest widoczny człowiek z którym dzisiaj rozmawiałem i to on głównie zajmował się Dantomem. Kopiowanie zdjęć zabronione,własność Dezamet S.A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Mam jeszcze parę fotek. Były też próby z silnikiem rowerowym ale również spalił na panewce. W latach 90' gdy wszystko się sypało Bernard Moteurs Poland przejął produkcję silników i zaczął też produkować pojazdy. Na zdjęciu 023 ale już ze znakiem BMP,stacjonarny silnik do pomp i dwa motorydwany Jak by ktoś nie wiedział,to Dezamet oprócz silników,żelazek czy gofrownic,produkował też silniki zaburtowe do motorówek No i dwa zdjęcia z Dezametu,magazyn wyrobów gotowych i hamownia Powstał na próbę też traktorek ale i on poszedł w zapomnienie Jeszcze trzy zdjęcia Dantomów,z czego jeden pod czas produkcji A na tym zdjęciu jest pierwszy Dantom który nie dostał się do produkcji i był zrobiony z przy współpracy z inną firmą niż ostatecznie A tak wyglądał Dantom przed ostateczną zmianą.Trzeba było przenieść zbiornik pod siedzenie,ponieważ dość znacznie nagrzewały się elementy obok widocznych szczelin (ciepło z silnika) Kopiowanie zdjęć zabronione,własność Dezamet S.A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 bardzo ciekawy gaznik w nowszej wersji silnika 023. Masz moze jakies informacje na jego temat ?? Moze mozna go jeszcze u was zdobyc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Niestety ale w Dezamecie od parunastu lat nie ma śladu że była tu produkcja żelazek czy silników. A ten gaźnik był montowany już w BMP a nie znam nikogo kto tam pracował.Ciężki temat.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Dzisiaj skończyłem tylne amory.Trochę dłubania było ale wyglądają zadowalająco.Nowy chrom na sprężynach i talerzach od sprężyn,do tego dorobione nowe tulejki wewnętrzne no i oczywiście podkład i czarny połysk Niestety nie znalazłem nowych czy w dobrym stanie,więc musiałem zrobić moje.Jeśli dobrze widzę to są takie same jak w Charcie.Z miłą chęcią bym je już założył,ale lakiernik coś się opiernicza i nie daje znaku życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Dzwoniłem do lakiernika i teoretycznie na koniec przeszłego tygodnia mają być graty pomalowane. Udało mi się pożyczyć instrukcję do Dantoma w celu zeskanowania Można się z niej dowiedzieć np. że rozmiar tylnej opony jest inny niż przedniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Rozszprychowałem koło i żelastwo dałem do cynkowania.Rafka została bo chrom jest elegancji więc nie ma co ruszać Rozebrałem też hamulce, wszystko wyczyściłem i to żelastwo też poszło do ocynkowania.Wyczyściłem też silnik,spuściłem stary olej i wszystkie śrubki zewnętrzne również będą ocynkowane. Jakim olejem zalać silnik? Aha szukam opony takiej jak na zdjęciu,jest szansa czy to biały kruk ? A to nófki oryginały które udało mi się dorwać do Kadeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 zamiast cynkować śruby trzeba było kupić żeglarskie dostępne np. w Leroy merlin. W większości Simsona składałem na takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > zamiast cynkować śruby trzeba było kupić żeglarskie dostępne np. w Leroy merlin. W większości > Simsona składałem na takie Łoo a co to są za śruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Łoo a co to są za śruby np. http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/gwozdzie-wkrety-sruby/sruby/sruba-6x50mm-standers,p167785,l1094.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Łoo a co to są za śruby Ze stali kwasoodpornej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Link nie działa. A czy mi są aż takie śruby potrzebne? Raczej dalekich wędrówek dantomem nie zamierzam robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rsad Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 > Link nie działa. Trzeba sobie radzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.