Skocz do zawartości

Kia Rio - czyli moje subiektywne wrażenia (long)


maro_t

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zaznaczam, że to nie jest wątek dla miłośników motoryzacji. Jeżeli ktoś oczekuje emocji, samochodów z duszą, osiągów itd, niech od razu go zamyka. zlosnik.gif

Wątek jest moim subiektywnym zbiorem plusów i minusów dotyczących jeździdła, które kupiłem miesiąc temu. Nie wiem, może komuś pomoże w wyborze auta ok.gif

Tak się złożyło, że żona rozwaliła samochód na koniec roku. Jako że mieszkamy na zadupiu, nie możemy żyć bez auta, to szybko kupiliśmy następcę. Auto to Kia Rio, wersja L, rocznik 2014, silnik 1.4 109KM. Benzyna oczywiście. I o tym aucie będzie ten wątek. Jest to typowy współczesny, nudny i plastikowy samochód klasy B. I między innymi za tę nudę zaczynam go już lubić zlosnik.gif

Ale po kolei. Jak wygląda Kia, to chyba każdy wie. Ale dla niewiedzących jedno zdjęcie: zlosnik.gif

ca0547a5c617efc8.jpg

Jakie były kryteria wyboru auta? Że ma być klasa B i ma się żonie dobrze jeździć zlosnik.gif Przejechaliśmy się kilkoma na jeździe próbnej i zdecydowała, że na pewno chce Kię. Miał być Swift, ale okazał się autem małym, ciasnym, twardym, jeszcze bardziej plastikowym i bez bagażnika. A niewiele tańszym od Kijanki.

Dziś, miesiąc od zakupu, auto ma 2500km przebiegu, który zrobiłem głównie ja, więc mam jakieś wnioski i obserwacje.

Przede wszystkim samochód jest bardzo obszerny w środku jak na klasę B. Nie jest to dziwne, bo ma rozstaw osi 257cm, co jest już blisko kompaktów. Naprawdę w środku można wygodnie podróżować, z tyłu miejsca na nogi jest więcej niż w moim Bravo, które jest kompaktem. Z drugiej strony auto na parkingu jest jednak z zewnątrz mniejsze niż kompakty. Różnica jest chyba głównie w krótszej masce i mniejszym bagażniku. Jechaliśmy tym autem z dzieckiem w trasę 2x400km i było całkiem wygodnie.

Kolejny plus to wyciszenie, które też jest niezłe jak na klasę B. Super jest wyciszony silnik. Mój tata miał poprzedni model i30 z tym silnikiem: 1.4 109 KM i pamiętam, że tam ten silnik był głośny, po prostu wył przy większych obrotach. Tutaj jest lepiej wyciszony, do tego dźwięk jest niższy i przyjemniejszy, a na luzie praktycznie wcale go nie słychać. Nieźle są wyciszone szumy powietrza. Przy normalnych prędkościach, do 140km/h jedzie się naprawdę komfortowo.

No właśnie, czy to na pewno jest klasa B? Sporo miejsca w środku, niezłe wyciszenie, skrzynia 6b, wygodne fotele, podłokietnik - to wszystko sprawia, że to auto całkiem dobrze się nadaje również na trasy, a nie tylko do miasta. No i jeden ważny szczegół. Coś co mnie irytuje w wielu autach w tej klasie: bębny z tyłu. Tutaj tego nie ma, w każdej wersji są tarcze. zlosnik.gif

Co więc decyduje, że to auto to jednak klasa B, a nie kompakt? Wspomniane mniejsze rozmiary zewnętrzne, bagażnik 288l, zbiornik paliwa 43l, no i najważniejsze: zawieszenie i prowadzenie. Jak na klasę B jest naprawdę nieźle, ale tutaj najbardziej czuć, że nie jedziemy kompaktem. Auto jest takie mniej stabilne przy większych prędkościach, układ kierowniczy jest zbyt gumowy. Co nie znaczy, że jest źle. Według mnie, jak na klasę B jest naprawdę nieźle.

Jeżeli ktoś potrzebuje w miarę przestronnego auta za jak najmniejsze pieniądze, to na pewno Rio jest warte rozważenia. Jeśli potrzeba bagażnika, to jest też wersja sedan. Jako alternatywa np. dla Peugeota 301.

Auto jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi: 1.2 85KM i 1.4 109KM. Wzięliśmy ten mocniejszy ze względu na lepszy komfort jazdy i skrzynię 6b. W 1.2 jest skrzynia 5b. Uważam, że jest to optymalny silnik do tego auta. Do miasta wystarczający, w trasie też można wyprzedzić jak jest potrzeba. Ale demon prędkości to nie jest. Nie wiem dlaczego w Polsce nie oferują do tego auta silnika 1.6 GDI 135KM, który występuje na innych rynkach. Z tym silnikiem, to już by było całkiem żwawe autko.

Jakie są największe minusy. Zauważyłem dwa: za każdym razem jak się ustawia nawiew na szybę, to włącza się klima i trzeba wyłączyć. Jak nawiew jest ustawiony na szybę w momencie uruchamiania silnika, to też klima się sama włączy, nawet jak wcześniej była wyłączona. Irytujące.

No i termometr. Dlaczego nie dało się wyświetlać temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu radia obok godziny? Nie wiem. Zamiast tego temperatura wyświetlana jest na ekraniku komputera między zegarami, ale nie na stałe, tylko jako jedna z możliwości. Czyli wyświetlamy albo przebieg, albo spalanie, albo zasięg, albo temperaturę zewnętrzną hehe.gif Taka duperela, a drażni mnie, bo lubię zerkać na termometr w czasie jazdy.

No i w sumie tyle. Podsumowując, jak ktoś szuka auta klasy B, ale większego niż micra czy swift, nadającego się też od czasu do czasu na trasę, to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są największe minusy. Zauważyłem dwa: za każdym razem jak się ustawia nawiew na szybę, to

> włącza się klima i trzeba wyłączyć. Jak nawiew jest ustawiony na szybę w momencie uruchamiania

> silnika, to też klima się sama włączy, nawet jak wcześniej była wyłączona. Irytujące.

Też to mam. I też mnie irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wątek jest moim subiektywnym zbiorem plusów i minusów dotyczących jeździdła, które kupiłem miesiąc

Gratuluję zakupu !

Najważniejsze być zadowolonym z auta w rozsądnej cenie

Mozna wiedzieć jaka była cena - rozumiem ze w wyprzedaży na koniec roku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gratuluję zakupu !

> Najważniejsze być zadowolonym z auta w rozsądnej cenie

> Mozna wiedzieć jaka była cena - rozumiem ze w wyprzedaży na koniec roku ?

cena cennikowa minus standardowy reklamowany rabat 4 tys minus niewielki rabat wynegocjowany ok 1 tys. pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cena cennikowa minus standardowy reklamowany rabat 4 tys minus niewielki rabat wynegocjowany ok 1

> tys. pln.

Nie chcieliscie poczekac na nowe I20?

Widzialem ostatnio w salonie i wyglada naprawde fajnie jak na takie miejskie auto grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Corsie C i Merivie po przestawieniu nawiewu na szybę wyłączał się obieg wewnętrzny aby szyba przednia nie parowała. Gdy miałem ustawiony nawiew na szybę i widziałem z daleka chmurę dymu, denerwująca była konieczność najpierw przestawienia nadmuchu na inną pozycję, aby można było włączyć obieg wewn.

Pomogło rozebranie panelu sterującego i wyjęcie jednego małego elementu który łączył pokrętło z małą krańcówką smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chcieliscie poczekac na nowe I20?

nie. Potrzebowaliśmy samochodu na już. Braliśmy to co było na stanie, bo musimy czymś jeździć. Pożyczyłem dla żony samochód od mojej siostry, która akurat była na L4 i nie musiała jeździć, ale L4 się kończyło... zlosnik.gif

> Widzialem ostatnio w salonie i wyglada naprawde fajnie jak na takie miejskie auto

ja jeszcze nie widziałem na żywo, ale czuję że też może być fajnym autkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiń myśl, co Cię irytuje w bębnach z tyłu?

Wyglądają okropnie, zwłaszcza jak obrosną rdzą, co dzieje się już często po jednej zimie, słabo hamują, a remont tego (bębny, szczęki, cylinderki itd) kosztuje często więcej niż tarczowych. Nie wiem po co to się jeszcze stosuje.

Ale mam świadomość, że to taki mój osobisty uraz, po wielokrotnych remontach hamulców w lanosie i matizie, bo byłem głupi i uparty, żeby to poprawnie hamowało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyglądają okropnie, zwłaszcza jak obrosną rdzą, co dzieje się już często po jednej zimie, słabo

> hamują, a remont tego (bębny, szczęki, cylinderki itd) kosztuje często więcej niż tarczowych.

> Nie wiem po co to się jeszcze stosuje.

> Ale mam świadomość, że to taki mój osobisty uraz, po wielokrotnych remontach hamulców w lanosie i

> matizie, bo byłem głupi i uparty, żeby to poprawnie hamowało

widac słabo sie brałeś za te bębny, hamulce bębnowe z założenia wymagają mniej obsługi niż tarczowe a ich siła hamowania jak na tylną oś samochodu o tej masie jest w zupełności wystarczająca, dlatego do takich pierdziwozów sie je montuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widac słabo sie brałeś za te bębny, hamulce bębnowe z założenia wymagają mniej obsługi niż tarczowe

> a ich siła hamowania jak na tylną oś samochodu o tej masie jest w zupełności wystarczająca,

> dlatego do takich pierdziwozów sie je montuje

ok, może masz rację. Może ja tak trafiłem, ale doświadczenia mam odwrotne. Hamulce tarczowe są bezobsługowe, a z bębnami ciągle coś się działo. Ale może to kwestia konkretnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyglądają okropnie, zwłaszcza jak obrosną rdzą, co dzieje się już często po jednej zimie, słabo

> hamują, a remont tego (bębny, szczęki, cylinderki itd) kosztuje często więcej niż tarczowych.

Miałem poprzednio bębny - niewidoczne, więc kwestie estetyczne odpadają; hamowały rewelacyjnie; mechanik przy przebiegu ok. 80 tys. stwierdził, że jeszcze dłuuuugo pożyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są największe minusy. Zauważyłem dwa: za każdym razem jak się ustawia nawiew na szybę, to

> włącza się klima i trzeba wyłączyć. Jak nawiew jest ustawiony na szybę w momencie uruchamiania

> silnika, to też klima się sama włączy, nawet jak wcześniej była wyłączona. Irytujące.

Mam to samo w Cruze.

Co ciekawe, gdy wcisnę przycisk klimy i kontrolka zgaśnie, to klima dalej działa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto ok.gif

Całkiem mi się podoba. Co do bębnów z tyłu mam takie same odczucia co ty. Jest to ciężki i przestarzały element i montuje je się chyba tylko ze względu na niższe koszty. A samo auto nie jest chyba zbyt popularne na naszym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe, spróbuję

Tam jest kombinacja przyciskow tak to sobie zjadacze psow wymyslili grinser006.gif Ja mam caly czas klime wlaczona.

jeżeli ktoś życzy sobie wyłączyć automatyczne włączanie się klimatyzacji przy ustawieniu nawiewu na szybę - to proszę postępować tak :

1. ustawić temperaturę na skrajnie zimno oraz nawiew na przednią szybę ( skrajnie prawo )

2. nacisnąć pięć razy przycisk zmiany obiegu powietrza z wew. na zew. ( w ciągu 2 sekund )

3. przycisk obiegu powietrza mignie 3-krotnie

4. od tego momentu przy ustawieniu nawiewu na szybę klimatyzacja nie włączy się " z automatu"

5. przywrócenie ustawienia do stanu poprzedniego następuję po powtórzeniu całej procedury.

Procedura dotyczy tylko aut z klimatyzacją ręczną!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo w Cruze.

> Co ciekawe, gdy wcisnę przycisk klimy i kontrolka zgaśnie, to klima dalej działa

W kila w manualu da sie wylaczyc w automatycznej niestety nie. Albo i stety ja mam klime przez caly czas wlaczona. W zimie i tak nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, może masz rację. Może ja tak trafiłem, ale doświadczenia mam odwrotne. Hamulce tarczowe są

> bezobsługowe, a z bębnami ciągle coś się działo. Ale może to kwestia konkretnych aut.

Raczej kwestia mechaników.

Miałem bębny w dwóch FWD a teraz w RWD i jak są dobrze zmontowane to są bezobsługowe. Nie mogę tego powiedzieć o tarczobębnach, gdzie co jakiś czas trzeba przyhamować ręcznym, żeby działał.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kila w manualu da sie wylaczyc w automatycznej niestety nie. Albo i stety ja mam klime przez caly

> czas wlaczona. W zimie i tak nie dziala.

W Cruze podobno nie da się wyłączyć tej opcji no.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne auto

> Całkiem mi się podoba. Co do bębnów z tyłu mam takie same odczucia co ty. Jest to ciężki i

> przestarzały element i montuje je się chyba tylko ze względu na niższe koszty. A samo auto nie

> jest chyba zbyt popularne na naszym rynku.

czy jest popularne, to ciężko powiedzieć. Na pewno salon Kia na początku roku wygląda jak tłoczny bazar, tyle ludzi kupuje auta. Najlepiej sprzedaje się Sportage, Ceed i Rio. A sama marka pnie się do góry w wynikach sprzedaży.

W Krakowie teraz Rio jeździ na naukach jazdy. W zasadzie już większość L-ek to te Kijanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koniecznie musisz zamienić auta w podpisie, będzie Rio Bravo

hehe.gif świetne skojarzenie, ale żeby nie odbiegać od tematu i być merytorycznym: Fabia II to już trochę mały wybór a na F3 trzeba poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabia, hit sprzedaży w PL

> koniecznie musisz zamienić auta w podpisie, będzie Rio Bravo

najnowsza Fabia naprawdę mi się podoba. Byłem w salonie, macałem. W środku trochę mniej miejsca niż w Rio, ale też jest nieźle. Niestety z jedynym sensownym do tego auta silnikiem, czyli 1.2 TSI, to już będzie wydatek ponad 50 tys. pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko co innego? Kompakta za tyle nie kupisz. Inne auto klasy B? Jakie?

Coś z mikrovanów - merivę, C3 picasso, note.

Do kompakta musiałbym z 5k dołożyć, żeby to nie była wersja "zaślepka" (Astra, Focus, Lancer, Megane do 55k)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najnowsza Fabia naprawdę mi się podoba. Byłem w salonie, macałem. W środku trochę mniej miejsca niż

> w Rio, ale też jest nieźle. Niestety z jedynym sensownym do tego auta silnikiem, czyli 1.2

> TSI, to już będzie wydatek ponad 50 tys. pln

Trzeba spokojnie poczekać na sensowne upusty.

Rapida TSI można już za 45k kupić, więc pewnie cenę fabii też rynek sprowadzi do rozsądnych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko co innego? Kompakta za tyle nie kupisz. Inne auto klasy B? Jakie?

chyba byłes tylko w salonie Kia bo na wiecej Ci sie nie chciało

Fiesta od 45 tys

http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Fiesta/Ceny

Citroen C3

http://otomoto.pl/citroen-c3-gwarancja-C33263991.html

i jest jeszcze troche wiec nie wymyślaj że tylko Kia była w tej cene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba byłes tylko w salonie Kia bo na wiecej Ci sie nie chciało

pudło zlosnik.gif

> Fiesta od 45 tys

> http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Fiesta/Ceny

oglądaliśmy i jeździliśmy fiestą. Wersja minimalna, która nam pasowała, czyli silnik 1.4, wersja titanium wyszła 49 tys. pln. A osiągi ma gorsze niż Kia 1.4, skrzynia tylko 5b, w środku ciaśniej i design deski rozdzielczej po prostu dramatycznie brzydki. Optymalny był 1.0 Ecoboost, który wychodził 51 tys., ale też tylko 5 biegów i dalej trzeba cały czas patrzeć się w tę okropną deskę. Za taką kasę to było nie do zaakceptowania zlosnik.gif

> Citroen C3

> http://otomoto.pl/citroen-c3-gwarancja-C33263991.html

> i jest jeszcze troche wiec nie wymyślaj że tylko Kia była w tej cene

Citroena nie braliśmy pod uwagę. Tak po prostu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś z mikrovanów - merivę, C3 picasso, note.

widzisz, gust jest jak d. zlosnik.gif Mnie się takie autka strasznie nie podobają. Takie nadmuchane, niekształtne. Od początku nastawialiśmy się na zwykłą klasę B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się to wyłączyć aby klima nie włączała się przy nawiewie na szybę:)

> Instrukcja jest ukryta TU

> No z wyświetlaniem temperatury to chyba się nic nie poradzi

no i zadziałało, wyłączyłem klimę, jeszcze raz dzięki yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.