romano11 Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Powitać. Na dorocznym BT przy analizie spalin wyszła lambda 1,05. Doczytałem, że powinna być 0,97-1,03, jak również i to, że do pomiaru płyn chłodzący powinien mieć min. 80* a olej 70* (silnik nie był aż tak rozgrzany). Pytanie brzmi: o czym świadczy taki wynik (oprócz błędnego pomiaru)? I czy jest to aż takie wielkie przewinienie, by oblać badany pojazd? Pozostałe wartości w normie. Gdzie szukać przyczyny: krótkie trasy, "zamulenie" silnika cy cuś? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 1,05 to "lekko" zubożona mieszanka, wynik uzyskany na wolnych obrotach czy przy ~3000obr/min? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 w rozporządzeniu jest napisane jak i co ma być zrobione przed badaniem "spalin". Auto/silnik ma być 30 min przed badaniem rozgrzane/y. Nawet w nowym aucie skład będzie przekroczony minimalnie jeżeli np jeździ tylko na krótkich odcinkach. Dobry diagnosta wychwyci to momentalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > 1,05 to "lekko" zubożona mieszanka, wynik uzyskany na wolnych obrotach czy przy ~3000obr/min? W sumie to trudno powiedzieć - wydruk jest jeden, ale diagnosta analizował spaliny na wolnych obrotach, jak również w przedziale 2000-3000 rpm (nie widziałem obrotomierza, ale znęcał się nad pedałem gazu ) W ogóle to było BT pokazowe, wzorcowe: trzech gejów (pewnie ze starostwa) przyglądało się pracy diagnosty - takich rzeczy to jeszcze w życiu nie widziałem: kontrola dokręcenia kół kluczem dynamometrycznym sprawdzenie/uzupełnienie ciśnienia w ogumieniu sprawdzenie siły wywieranej na pedał hamulca jakimś dynamometrem/innym tensometrem kontrola rozwijania/zwijania pasów oraz ich zatrzaśnięcie Nie sprawdził jedynie stanu zamocowania akumulatora, ciśnienia w kole zapasowym i przeglądu gaśnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Przegoń autko porządnie po autostradzie i wtedy pojedź rozgrzanym na przegląd. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > Przegoń autko porządnie po autostradzie i wtedy pojedź rozgrzanym na przegląd. Taki mam zamiar. Auto jest użytkowane w trybie "emeryt mode on" i rzadko kiedy dystans przejechany "na raz" przekracza 7km... Dodatkowo myślałem nad wgraniem nowego softu, bo drażni mnie "ospała, tępa" reakcja pedału gazu, czego kiedyś nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 > Przegoń autko porządnie po autostradzie i wtedy pojedź rozgrzanym na przegląd. Taki mam zamiar. Auto jest użytkowane w trybie "emeryt mode on" i rzadko kiedy dystans przejechany "na raz" przekracza 7km... Dodatkowo myślałem nad wgraniem nowego softu, bo drażni mnie "ospała, tępa" reakcja pedału gazu, czego kiedyś nie było. Nie ma sensu przejmować się tak minimalną różnicą wsp. lambda w stosunku do zaleceń fabrycznych, jednak objawy o których piszesz mogą świadczyć o tym, że coś niedobrego zaczyna się z silnikiem dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 Powitać. Na dorocznym BT przy analizie spalin wyszła lambda 1,05. Doczytałem, że powinna być 0,97-1,03, jak również i to, że do pomiaru płyn chłodzący powinien mieć min. 80* a olej 70* (silnik nie był aż tak rozgrzany). Pytanie brzmi: o czym świadczy taki wynik (oprócz błędnego pomiaru)? I czy jest to aż takie wielkie przewinienie, by oblać badany pojazd? Pozostałe wartości w normie. Gdzie szukać przyczyny: krótkie trasy, "zamulenie" silnika cy cuś? Pozdrawiam - romano11 Nieszczelny wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Nie ma sensu przejmować się tak minimalną różnicą wsp. lambda w stosunku do zaleceń fabrycznych, jednak objawy o których piszesz mogą świadczyć o tym, że coś niedobrego zaczyna się z silnikiem dziać. Epilog bolid po przeglądzie, czyszczeniu i smarowaniu hampelków, dzisiaj ponad 50km zrobione w przyzwoitym tempie po A1 i co się okazało? Inny diagnosta w tej samej OSKP sprawdził bez zbędnego wydziwiania hamulce, analizatora spalin nie dotknął nawet kijem... i następna wizyta za rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Epilog bolid po przeglądzie, czyszczeniu i smarowaniu hampelków, dzisiaj ponad 50km zrobione w przyzwoitym tempie po A1 i co się okazało? Inny diagnosta w tej samej OSKP sprawdził bez zbędnego wydziwiania hamulce, analizatora spalin nie dotknął nawet kijem... i następna wizyta za rok Kolega diagnosta zaraz napisze żebyś nie opowiadał bajek bo to jest niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Kolega diagnosta zaraz napisze żebyś nie opowiadał bajek bo to jest niemożliwe Kucze, analiztorem spalin to mi ostatnio Nubire sprawdzali z... 8 lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Kucze, analiztorem spalin to mi ostatnio Nubire sprawdzali z... 8 lat temu Bo tak w PRAKTYCE jest. Jak nie wali z wydechu, nie świeci kontrolka silnika i katalizator jest na swoim miejscu to nikt się raczej nie czepia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.