Skocz do zawartości

Podwyższona lambda - o czym to świadczy?


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać.

Na dorocznym BT przy analizie spalin wyszła lambda 1,05.

Doczytałem, że powinna być 0,97-1,03, jak również i to, że do pomiaru płyn chłodzący powinien mieć min. 80* a olej 70* (silnik nie był aż tak rozgrzany).

Pytanie brzmi: o czym świadczy taki wynik (oprócz błędnego pomiaru)?

I czy jest to aż takie wielkie przewinienie, by oblać badany pojazd?

Pozostałe wartości w normie.

Gdzie szukać przyczyny: krótkie trasy, "zamulenie" silnika cy cuś? niewiem.gif

Pozdrawiam - romano11 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rozporządzeniu jest napisane jak i co ma być zrobione przed badaniem "spalin". Auto/silnik ma być 30 min przed badaniem rozgrzane/y. Nawet w nowym aucie skład będzie przekroczony minimalnie jeżeli np jeździ tylko na krótkich odcinkach. Dobry diagnosta wychwyci to momentalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,05 to "lekko" zubożona mieszanka, wynik uzyskany na wolnych obrotach czy przy ~3000obr/min?

W sumie to trudno powiedzieć - wydruk jest jeden, ale diagnosta analizował spaliny na wolnych obrotach, jak również w przedziale 2000-3000 rpm (nie widziałem obrotomierza, ale znęcał się nad pedałem gazu grinser006.gif)

W ogóle to było BT pokazowe, wzorcowe: trzech gejów (pewnie ze starostwa) przyglądało się pracy diagnosty - takich rzeczy to jeszcze w życiu nie widziałem: kontrola dokręcenia kół kluczem dynamometrycznym icon_eek.gif sprawdzenie/uzupełnienie ciśnienia w ogumieniu grinser006.gif sprawdzenie siły wywieranej na pedał hamulca jakimś dynamometrem/innym tensometrem spineyes.gif kontrola rozwijania/zwijania pasów oraz ich zatrzaśnięcie grinser006.gif

Nie sprawdził jedynie stanu zamocowania akumulatora, ciśnienia w kole zapasowym i przeglądu gaśnicy grinser006.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegoń autko porządnie po autostradzie i wtedy pojedź rozgrzanym na przegląd.

Taki mam zamiar. Auto jest użytkowane w trybie "emeryt mode on" grinser006.gif i rzadko kiedy dystans przejechany "na raz" przekracza 7km...

Dodatkowo myślałem nad wgraniem nowego softu, bo drażni mnie "ospała, tępa" reakcja pedału gazu, czego kiedyś nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegoń autko porządnie po autostradzie i wtedy pojedź rozgrzanym na przegląd.

Taki mam zamiar. Auto jest użytkowane w trybie "emeryt mode on" grinser006.gif i rzadko kiedy dystans przejechany "na raz" przekracza 7km...

Dodatkowo myślałem nad wgraniem nowego softu, bo drażni mnie "ospała, tępa" reakcja pedału gazu, czego kiedyś nie było.

 

Nie ma sensu przejmować się tak minimalną różnicą wsp. lambda w stosunku do zaleceń fabrycznych, jednak objawy o których piszesz mogą świadczyć o tym, że coś niedobrego zaczyna się z silnikiem dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać.

Na dorocznym BT przy analizie spalin wyszła lambda 1,05.

Doczytałem, że powinna być 0,97-1,03, jak również i to, że do pomiaru płyn chłodzący powinien mieć min. 80* a olej 70* (silnik nie był aż tak rozgrzany).

Pytanie brzmi: o czym świadczy taki wynik (oprócz błędnego pomiaru)?

I czy jest to aż takie wielkie przewinienie, by oblać badany pojazd?

Pozostałe wartości w normie.

Gdzie szukać przyczyny: krótkie trasy, "zamulenie" silnika cy cuś? niewiem.gif

Pozdrawiam - romano11 30.GIF

 

Nieszczelny wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu przejmować się tak minimalną różnicą wsp. lambda w stosunku do zaleceń fabrycznych, jednak objawy o których piszesz mogą świadczyć o tym, że coś niedobrego zaczyna się z silnikiem dziać.

Epilog :phi: bolid po przeglądzie, czyszczeniu i smarowaniu hampelków, dzisiaj ponad 50km zrobione w przyzwoitym tempie po A1 i co się okazało?

Inny diagnosta w tej samej OSKP sprawdził bez zbędnego wydziwiania hamulce, analizatora spalin nie dotknął nawet kijem... i następna wizyta za rok :papa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epilog :phi: bolid po przeglądzie, czyszczeniu i smarowaniu hampelków, dzisiaj ponad 50km zrobione w przyzwoitym tempie po A1 i co się okazało?

Inny diagnosta w tej samej OSKP sprawdził bez zbędnego wydziwiania hamulce, analizatora spalin nie dotknął nawet kijem... i następna wizyta za rok :papa:

 

Kolega diagnosta zaraz napisze żebyś nie opowiadał bajek bo to jest niemożliwe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.