Jump to content

cc900 po swapie na 16v - schemat el. , zasilanie


erjotes

Recommended Posts

witam.

cc900 spi po swapie na 1.2 16v, osprzet magneti marelli

 

pierwsze pytanie, zostala jedna niepodlaczona wtyczka typu bosch, 2 przewody, niebieski (idzie do2 przekaznikow na podszybiu) oraz zielony z czarnym paskiem (masa?)

 

wyglada tak(zdj zaczerpniete z seci)

 

post-142233-0-46081500-1454565700_thumb.jpg

 

drugiej strony nie moge zlokalizowac, ktos podpowie do czego to powinno byc podpiete?

moze ktos dysponuje chematami el. cc900?

 

 

2 sprawa

po przekreceniu kluczyka swieci sie kontrolka wtrysku, silnik kreci,iskry brak 

 

chyba ze ma to zwiazek z powyzsza wtyczka?

 

z gory dzieki za podpowiedz

Link to comment
Share on other sites

Ta wtyczka do czujnik polozenia walu. Dziwne ze poakzujesz zdjecie 700tki jak ma 900 spi i tej wtyczki tam nie ma, gdyz w 900tce jest ona po stronie rozrzadu przy zbiorniczku wyrownawczym.

Skoro silnik nie pali to podlacz go pod kompa i sprawdz co mu dolega.

Link to comment
Share on other sites

Probuje sobie przypomniej jak to bylo w moim cc900  na wtrysku, ale ta wtyczka chyba nie byla do niczego podlaczona, byla tam zalozona zaslepka. Musze zajrzec w garazu do wiazki calej ktora wyciagnalem i to sprawdzic. Jestes pewny ze wiazka calego auta jest oryginalna ?? Bo ogolnie zielono czarny to masa idaca do ecu i grzalki sondy lambda. W schemacie z 700tki ta wtyczka co pokazujesz posiada kable niebieski (sygnal) i zielony (masa). Wedlug mnie to moze byc jakas pozostalosc po wiazce 700tkowej

Link to comment
Share on other sites

wiazka na pewno z tego auta, z cc 900, mozliwe ze nigdzie to nie bylo podpiete, przy demontazu wiazki nikt nie zwrocil uwagi

 

trzeba bedzie dluzej przy elektryce posiedziec najwidocznie.

 

 

czy iaw 18fd jak blokuje go imm to nie daje iskry wogole?

Link to comment
Share on other sites

wpielismy sie testerem dzis rano

sterownik nie pokazuje zadnych bledow, mimo to kontrolka wtrysku swieci

 

w testerze jest mozliwosc przeprowadzenia testow pompy paliwa, wtryskiwaczy czy cewek

 

pompa pompuje

wtryskiwacze sie otwieraja

iskra jest bo strzelila mieszanka w dolot

 

 

niepokoila mnie informacja o obrotach (1340) na zgaszonym silniku

po odpieciu czujnika walu wciaz pokazywalo taka wartosc

 

wieczorem bedziemy walczyc dalej

Link to comment
Share on other sites

No takiej wartosci byc nie powinno i gdyby bledow nie bylo to wtrysk by nie swiecil. Podlacz swojego kompa z 900tki, powinien odpalic (bedzie go zalewalo) i wtedy zobaczycie czy wsio jest ok. Mi to troche wyglada na uwalony komp od 1.2.

 

A ten terster to dobrze ustawiony ?? Bo moze testy wykonal, ale same wartości zle zczytuje. Ja bym sprobowalem vagie kkl i IAW scan

Link to comment
Share on other sites

mozliwe ze nas skaner nie radzi sobie w 100% z komunikacja z ecu skoro bledu nie pokazuje

 

jeszcze pytanie, czujnik polozenia walu zostal ten ktory byl z silnika 1.2 (albea) 2 pinowy, wtyczka nowego typu

 

czy nie powinien byc 3 pinowy ze stara prostokatna wtyczka? jesli tak czy moze byc jakis z 900 czy 1.1 ba taki gdzies chyba mam

 

po odpieciu calkiem czujnika nie powinien pokazac jakiegos bledu?

 

 

ecu z 900 mam zawsze mozna przetestowac

Link to comment
Share on other sites

Po odpieciu czujnika blad powinien wyjsc. Zaloz czujnik 3 pinowy z 1.1 i wtedy sprawdzaj (co prawda ten czujnik jest na 2 przewodach i 3 to masa ekranu). Skombinuj jakiegos laptopa z IAW scanem

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzalem teraz swoja wiazke z bylego cc i nie mam wtyczki boscha, ale wtyczka jest juz nowsza z seal (taka jak do cewek) i ma ona fabryczna zaslepke. Nie wiem do czego to jest

Link to comment
Share on other sites

po podpieciu i uruchomieniu iaw scanera:

 

blad immo :/

blad czujnika polozenia walu 

 

 

czujnik podmieniony na 3 pinowy z prostokatna wtyczka, blad zniknal

 

na kompie z 900 blad immo sie nie pojawia 

za to pojawia sie blad cewek- zwarcie do masy

mimo to przy kreceniu silnikiem iskra jest, ze 2 razy strzelil w wydech ale nie odpalil

 

problem w tym rowniez ze zaden z komputerow nie steruje przekaznika pompy/cewki, dopiero po recznym podaniu impulsu przekaznik zapina napiecie

 

po weekendzie komp z 16 wraca do magika co mial immo zdjac

Link to comment
Share on other sites

A nie masz cewek na odwrot podlaczonych ?? Bo ja wpierw podlaczylem cewki zgodnie z tym jak mialem w 900tce i bylo na odwrot :/ wtyczka z krotszymi kablami idzie w kierunka pasa przedniego i na odwrot. Dodatkowo skoro pompa paliwa nie dziala to immo musi blokowac ja

Link to comment
Share on other sites

od ecu do przekaznika jest jeden przewod, sprawdz napiecie. Jezeli bedzie dochodzic napiecie na styki 85 i 86 przekaznika to moze sam przekaznik sie spsul i jest kicha. Podmieniales przekaznik ?? Jezeli przekaznik jest ok, ma napiecie to zostaje tylko zasilanie podawane na styk 30

Link to comment
Share on other sites

sprawdzalem sprawdzalem,

napiecie na 30 jest

napiecie na 85 lub 86 jest

ecu nie podaje tylko masy na 85 lub86 aby zapiac przekaznik

 

po recznym podaniu masy z aku przekaznik zapina napiecie

 

jeszcze sprawdze sam przewod od ecu ale ta wiazka byla tutaj od poczatku auto jezdzilo wiec i pompa musiala pracowac

 

wracajac do kwestii z 1 posta, wtyczka bosch, bedzie to zasilanie i masa sondy lambda :)

 

 

jedna mala niescislosc w temacie czujnika map i iat

schemat z ktorego korzystalem

2.jpg

 

 

9BVqzmQ.jpg

 

 

ten 2 z ksiazki "sam naprawiam" rozmieszczenie pinow w mapie troche inne jest ale tymsiezajme tez jak ecu wroci po weekendzie

 

 

musze znalezc jeszcze wieksze wtryskiwacze bo te obecne pochodza z instalacji boscha i maja za mala wydajnosc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

wracajac do tematu po 2 miesiacach....

"specjalista" od immo trzymal komputer, mowil ze robi, oddawal, dalej blad immo, i tak w kolko... szkoda gadac

 

w koncu zawiozlem do innego i po 15 min immo zdjecie, przekaznik pompy sie załącza, iskra jest

w sterowniku jedynie blad "centralka immo niezaprogramowana"

 

silnik po podaniu startera w dolot zapala i wiadomo gasnie

 

brakuje paliwa, wtryskiwacze dosyc dziwnie pracuja tzn nie pracuja, nr cos wtrsykuje, reszta praktycznie nic

jakby sterowanie bylo jakies dziwne lub skopane

wtryskiwacze podmienione na inne i dalej to samo takze wina lezy gdzies w ich sterowaniu

 

nie wiem czy sciagac immo mogl wgrac jakis soft z silnika spi 

czy sterownik uszkodzony

musze znalezc jakis na podmianke chyba

Link to comment
Share on other sites

Zamieniles przewody do,wtrysskiwaczy. Jak ori wiazke przerabiasz i ori wtryskiwacz mial dwa przewody to one nie mogą byc dowolnie podlaczone do wtryskow w 16v. Sprawdz to, przewod na ktorym jest 12v po stacyjce masz zaamieniony z przewodem sterujacym.

Link to comment
Share on other sites

teoria sie potwierdzila, po naprawie silnik odpala od strzala :)

 

przy okazji jakby ktos szukal wtryskiwaczy z 1.2 16v 86km to mozna zastosowac wtryski z francuskiej dwulitrowki, tanie i latwo dostepne 

Jakieś oznaczenia masz ? :cfaniak:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.