Jump to content

Przy obciążeniu wyskakuje check silnika. Czy to cewka, czy coś innego ?


Krajowy

Recommended Posts

Witam,

Pacjent to Opel Astra H Z20LEL 170KM. Przebieg na liczniku 170 000 km.

 

Błędy które występują:

 

P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach
P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
 
 
 
Wypadanie zapłonu występuje tylko w momencie przyspieszania (nie ma różnicy czy delikatne czy szybkie). Kiedyś (ok 20tys km temu) występowało to raz na miesiąc, teraz występuje to za każdym razem gdy chce przyspieszyć i mam obroty od 2k wzwyż.
 
 
Czy to wina cewki ?
W serwisie Opla powiedzieli 1213 zł netto.
 
Jakiej firmy kupić cewkę ? Bosch w hurtowni kosztuje 403 zł, ale po doświadczeniu z przewodami WN we Fiacie nie chciałbym inwestować w tą firmę.
 
Ktoś coś może polecić ?
Link to comment
Share on other sites

To jest cewka z siusiakami. Świece zmieniałem wcześniej i nic nie pomogło.

 

No to raczej czeka Cię wymiana cewki i kilka zł popłyniesz  :no:  Jednak pozwolę sobie napisać że od 1982 roku użytkuję Fiaty (2x126,CC, Bravo) i nigdy mi nie padła cewka, kable i owszem, stąd moja sugestia o kablach.

Link to comment
Share on other sites

To jest cewka z siusiakami. Świece zmieniałem wcześniej i nic nie pomogło.

 

 

Cewka może być dobra, gumki od cewki mogą mieć przebicie. Zobacz w jakim stanie są te gumki, u mnie przy identycznych objawach gumki rozsypywały się w palcach, wymiana gumek pomogła.

 

Sprawdz sobie czy do twojej cewki można kupić same gumki, bo nie do każdej można.

Link to comment
Share on other sites

Kojarzysz pod jakim hasłem tego szukać?

Cewka może być dobra, gumki od cewki mogą mieć przebicie. Zobacz w jakim stanie są te gumki, u mnie przy identycznych objawach gumki rozsypywały się w palcach, wymiana gumek pomogła.

Sprawdz sobie czy do twojej cewki można kupić same gumki, bo nie do każdej można.

Link to comment
Share on other sites

Kojarzysz pod jakim hasłem tego szukać?

 

 

gumki cewki, fajki cewki zapłonowej, gniazdo cewki zapłonowej pod taki nazwami to występuje

Link to comment
Share on other sites

Delphi a Bosch to 100zl różnicy. Dużo i malo, wiec ktora kupic ?

Fajki cewki są raczej niewymienne w tym modelu. Taniej od Boscha możesz kupić jeszcze Delphi, niecałe 300zł w hurcie, ale samego Boscha bym się nie bał.

Link to comment
Share on other sites

zmien cewke z 3 cylindra na 2 cylidner i obserwuj bledy. Jezeli bedzie blad nadal wystepowac na 3 cylindrze to znaczy ze przyczyna gdzie indziej

Niby jak to ma zrobić, przecież tam jest cewka zintegrowana na 4 gary w komplecie :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Delphi a Bosch to 100zl różnicy. Dużo i malo, wiec ktora kupic ?

Nie jestem pewien, ale Delphi chyba robiło cewki dla Opla na oe. Kiedyś w Astrze H 1.6 wymieniałem taką, jeszcze fabryczną, co nie zmienia faktu, że 100 kkm nie wytrzymała. W BMW na oe kładli Bosch, a dzisiaj aso wymienia na Delphi markując cewki logo z Monachium. 

Powiem jeszcze inaczej, w pudełku Delphi równie dobrze może być cewka Bosch i na odwrót.

Link to comment
Share on other sites

Delphi kojarzy mi sie z niska ceną i średnią półką. Da sie sprawdzić przed zakupem jaka firma wykonała produkt dla delphi ? Jest to gdzies napisane ?

Co to jest oe ?

Nie jestem pewien, ale Delphi chyba robiło cewki dla Opla na oe. Kiedyś w Astrze H 1.6 wymieniałem taką, jeszcze fabryczną, co nie zmienia faktu, że 100 kkm nie wytrzymała. W BMW na oe kładli Bosch, a dzisiaj aso wymienia na Delphi markując cewki logo z Monachium.

Powiem jeszcze inaczej, w pudełku Delphi równie dobrze może być cewka Bosch i na odwrót.

Link to comment
Share on other sites

Delphi kojarzy mi sie z niska ceną i średnią półką. Da sie sprawdzić przed zakupem jaka firma wykonała produkt dla delphi ? Jest to gdzies napisane ?

Co to jest oe ?

Jak masz znajomych w hurtowni, to otwórz pudełko i zobacz, co jest na produkcie napisane. Naklejka lub grawer oznacza, że firma tylko pakowała w swoje pudełko (choć nie zawsze), jeśli napis firmy jest tłoczony, to masz odpowiedź, kto produkował. Np do mojego BMW Beru nie robi cewek, ale je sprzedaje, na cewkę przykleja swoją naklejkę w miejscu, gdzie jest oryginalny nadruk firmy Bosch, a przy wtyczce powinno być tłoczone logo Boscha, a jest piękny szlif. 

Taki jest rynek części zamiennych, nie opłaca się wszystkiego produkować, ale czołowi producenci muszą mieć wszystko w ofercie, dlatego robią wymiany. 

OE, inaczej oryginal equipment, czyli części z pierwszego montażu.

Link to comment
Share on other sites

ori siedzi Delphi. Niestety ale te cewki padają na potęgę . Konstruktor nie popisał się jeśli chodzi o wykonanie. W hurtowni, w której się zaopatruje sprzedają średnio od 2 do 5 szt. tygodniowo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.