Jump to content

Wyrównywanie szans - silniki F1


rwIcIk

Recommended Posts

TJA, czyli wstępną komorę spalania - piszą, że mercedes miał to od początku, Ferrari wdrożyło w 2015 r., Reno wdrożyło w tym roku, a Honda dopiero rozważa ;]

Może wreszcie, przynajmniej w mocy silników, zaczną wyrównywać się szanse.

Po ostatnich poprawkach aerodynamicznych widać, że RedBull zaczyna rywalizować z Mercem.

Ferrari zmienia kadry ds. aerodynamiki.

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-22879-Honda_rozwaza_wdrozenie_technologii_TJI.html

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-22881-Ferrari_potwierdza_zmiany_w_strukturach_technicznych.html

 

Link to comment
Share on other sites

czytając temat myślałem, że będzie o hurtowej wymianie silników u HAM w ostatni weekend ;]

Honda musi wprowadzić TJI jeżeli chce się liczyć w walce. Gdzieś czytałem jaką to daje zmianę w skuteczności silnika spalinowego, nie pamiętam cyferek, ale dużo.

Link to comment
Share on other sites

Honda rozważa bo jest gotowa wspomóc się konkurencją, chyba sami nie ogarniają. Dalej nie mogę przeżyć tego że Honda zrobiła tak kiepski silnik jak i układy odzyskiwania energii mając najwięcej czasu. Życzę im jak najlepiej bo choć lubię Mercedesa to znudziła mnie już dawno jego dominacja.

Link to comment
Share on other sites


Honda zrobiła tak kiepski silnik jak i układy odzyskiwania energii mając najwięcej czasu.

 

zdaje się AMuS ostatnio podawał, że ERS Hondy jest najlepszy w stawce obecnie - wnioskowali z analizy danych GPS chyba

Link to comment
Share on other sites

ciekawe jak z waga ich bedzie? bo mechanicy beda mieli ciezko

nie będą - opony może swoje ważą ale felgi przy tym sa tak lekkie, żę praktyczie czujesz w rękach samą wagę opon (które też są lżejsze niż zwykłe do osobówek)

Link to comment
Share on other sites

Znaczy się co? Wymyślono super lekką felgę do tych kapci?

Opona sporo szersza więc będzie cięższa, felga podobnie.

Mechanicy na siłownie pakować :d

 

RBR do Merca ma kawał drogi jedynie Ferrari pokonali.

nie będą to aż tak znaczące różnice w masie

w cywilnym aucie felga z oponą waży w pytę... szersza felga z szerszą oponą waży w pytę + odczywalne jeszcze trochę

felga stalowa 15" z oponą wazy coś około 20 kg. z alusem możę nieco mniej (choć oszałamiającej różnicy nie ma)

 

w F1 felga z oponą nie waży więcej niż 10kg więc nawet + 1 kg nie zrobi istotnej różnicy

Link to comment
Share on other sites

Cywilna felga alu waży więcej od stalowej ;]

Mozliwe. Nie wazylem. Opieralem sie na wadze recznej pi x oko (takie amatorskie narzedzie do pomiaru wagi - co jak dupohamownia)

Wysłane z deski do krojenia.

Link to comment
Share on other sites

zdaje się AMuS ostatnio podawał, że ERS Hondy jest najlepszy w stawce obecnie - wnioskowali z analizy danych GPS chyba

Faktycznie tak piszą

 

 

 

„Poziom odzyskiwania energii został w tym roku podwojony i osiąga już topowy poziom. Nie mogę powiedzieć czy jest lepszy od innych, ale można śmiało stwierdzić, że jest to obszar bardzo wyrównany.” 

Zostaje silnik spalinowy.

Link to comment
Share on other sites


Miałem koło z czasów Kubicy w rękach. Jakie to było lekkie :bzik: Mechanicy z nowymi kołami sobie poradzą.

 

jeżeli masz na myśli te 'koła' z bolidów reklamowych to one nie mają prawdziwej wagi, to były pokazówki tylko. Realnie koło waży trochę ponad 11kg, sama opona obecnie waży ca 8,5kg, felgi ok 3-3,5kg.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli masz na myśli te 'koła' z bolidów reklamowych to one nie mają prawdziwej wagi, to były pokazówki tylko. Realnie koło waży trochę ponad 11kg, sama opona obecnie waży ca 8,5kg, felgi ok 3-3,5kg.

 

no to jest jakieś 2 x mniej niż z cuwilnego auta wiec raczej wielce pakować na siłowni nie muszą z tego powodu

Link to comment
Share on other sites

Znaczy się co? Wymyślono super lekką felgę do tych kapci?

Opona sporo szersza więc będzie cięższa, felga podobnie.

Mechanicy na siłownie pakować :d

 

RBR do Merca ma kawał drogi jedynie Ferrari pokonali.

W F1 używa się felg wykonanych ze stopów magnezu z czymś tam. Generalnie jest to bardzo mocne i zarazem bardzo lekkie. Opona sama z siebie nie jest ciężka, felgi tam są lekkie (nie dość że 13", to jeszcze z lekkiego stopu). Trochę więcej bieżnika i trochę więcej felgi wiele wagi nie zmieni. Byle 16" koło do cywilnego samochodu będzie dużo cięższe. 

A mechanicy F1 to i tak sportowcy - kiedyś czytałem, że poza tym że poza trenowaniem obsługi bolidu, mają też regularne treningi fizyczne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.