PaXon Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Witam Szukam kogoś kto podejmie sie podłączenia wiązki z fiata brava do seicento 1.1 spi. Problem polega na tym ze żaden elektryk w okolicy nie chce sie podejmować tego. Do instalacji boscha mam schemat instalacji lecz ja nie potrafię tego czytac. Jeżeli chodzi o silnik (1.2 16v) to jest juz włożony w aucie i czeka na podłączenie instalacji. Bardzo prosze o pomoc ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Tak sobie myślę, że chyba dobrze by było napisać gdzie ten bolid stoi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 7, 2017 Author Share Posted February 7, 2017 Bolid stoi koło Oświęcimia w (Jawiszowicach) i możliwy jest niedaleki transport tego auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roach Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 szybciej by się znaleźli gdybyś chciał to odpalić na osprzęcie z MM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 7, 2017 Author Share Posted February 7, 2017 To bym sobie sam poradził Ale przt bosch jest trochę więcej roboty :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 28 minut temu, roach napisał: szybciej by się znaleźli gdybyś chciał to odpalić na osprzęcie z MM Nie mozna iść na łatwizne. pamiętaj, sikając z wiatrem idziesz na łatwizne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Podrzuć mi ten schemat Boscha, wiązkę SPI wciąż mam jeszcze w głowie to jeżeli znajdę chwilę coś Ci tam może podpowiem. W zasadzie jeżeli masz całą wiązkę pod ten silnik to jest jedynie kwestia podpięcia się pod "przednie złącze" i ewentualnie drobne czary mary przy przekaźnikach. Chyba, że mnie zaraz koledzy obudzą ze snu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj76 Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 7 minut temu, rusala napisał: Chyba, że mnie zaraz koledzy obudzą ze snu No będą chociaż próbować - nie wiem co to za komp i instalacja, ale nie jest to przypadkiem ten z elektronicznym gazem i wymagający pełnego podłączenia body kompa, żeby immo działało tak jak trzeba, itd. itp.? Wszyscy co robili na Boschu trochę się z tym narobili. Zaletą natomiast jest to, że można zapomnieć o tyrkoleniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Mniejwiecej dobrze mowisz. w kompie sa dwie.kostki, jedna to wiazka na sulnik i ta w calosci musi byc zalozona. z drugiej kostki trzeba wyporwadzic kabelek na immo, chyba plus po stacyjce. Jeszcze sygnal obrotka tam jest. Są ta tez chyba dwa stopnie (chociaz moze jest jeden bo dawca nie mial klimy) stopnie wentylatora. Mozna zrobic zalaczanie go z ecu, ale mozna zostawic normalnie z czujnika w chlodnicy. jeszcze lreszta tam nie potrzebna. W wiazce silinka jest tez to duze zlacze takie jak normalnie w seju do laczenja z kabiną. tam ptzeba.poprowadzic plus zasilajacy cewke, plus na grzalke sondy. tam tez z tego co pamietam sa kabelki do rozrusznika, cczujnik cisnienianoleju, czujnik temperatury plynu. kilka mniej przydatnych rzeczy jak czujnik wstecznego. Kurcze, to proste jest, ale wlasciciel nie ogarnia schematu a ja tez zdalnie nie potrafie tej.wiedzy jakoś zastosowac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Teraz, woj76 napisał: No będą chociaż próbować - nie wiem co to za komp i instalacja, ale nie jest to przypadkiem ten z elektronicznym gazem i wymagający pełnego podłączenia body kompa, żeby immo działało tak jak trzeba, itd. itp.? Wszyscy co robili na Boschu trochę się z tym narobili. Zaletą natomiast jest to, że można zapomnieć o tyrkoleniu. Nie, to wersja linkowa jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Tak zbierając do kupy powyższe wypowiedzi powinno dać radę tylko trzeba to rozpisać kolorkami przewodów na tyle na ile się da. Wrzuć ten schemat żeby było wiadomo o czym tu rozmawiamy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 bravo.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 (edited) 41 minut temu, Lesiu_Zett napisał: bravo.pdf W sumie wszystko jasne. Teraz tylko kolorki dodać i numery pinów / kolory z przedniej wtyki seja. Lekka przeróbka może być potrzebna przy przekaźnikach tak jak pisałem. Zakładam, że kawałek wiązki SPI się ostał i jest w komplecie immo. Podoba mi się ta możliwość sterowania wentylatorem. Edited February 7, 2017 by rusala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Mozna wykozystac przekazniki z brawo. one sa ze sobą ladnie polaczone, steruje pompą i zasilaniem odbiornikow w osprzecie silnika. Ogolnie zrobilem kilka silnikow na tym osprzecie i oczywiacie pomoge jak cos bede mogl podpowiedziec. tylko od zainteresowanego bedzie potrzeba sporo zdjec bo ja pamięc mam dobrą, ale wzrokową :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 (edited) heh właśnie miałem to napisać, że mi umknęło, że na tej wiązce już są przekaźniki. Immo widzę też jest. Edited February 7, 2017 by rusala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 4 minuty temu, rusala napisał: heh właśnie miałem to napisać, że mi umknęło, że na tej wiązce już są przekaźniki. Immo widzę też jest. Immo on ma u siebienchyba fabrycznie to mozna wykozystac jego instalacje i tylko przepiąć puszke pod kierownicą i pentelke z kluczykiem pod deską umieścic. Tak, przekazniki są na tej plycie obok kompa, pod czarną pokrywką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Dobry pomysł z tą wiązką immo, nie trzeba będzie kabelków ciągnąć. Natomiast przekaźniki to zdaje mi się że widzę (przed oczyma duszy mojej ) na wiązce - czerwony i chyba czarny też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Interesujace nas przekazniki sa pod pokrywka. te co widac na instalacji to jest wiazka.kabinowa ktorej w nadmiarze bylo wyciagniete z dawcy. jak sie przyjzysz to zobaczysz tez dekielek od plynu hamulcowego. a.to tez nie potrzebne. tak jak posze głownie to dwa przekazniki i dwa bezpieczniki obok kompa.pod pokrywķa. to są te przekazniki ktore w.sc sa kolo kompa a w cc to biały podwojny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 mhm, pewnie masz rację Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Taką kolorowankę sobie szczeliłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 A czy moze ktoś wrzucić schemat spi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 (edited) Będzie Ci głównie potrzebne "przednie złącze wiązki silnika" dla SPI (numer 16 na schemacie na końcu posta): 1. Czerwony ( R ) -> Bendix rozrusznika 2. --- brak --- 3. Czerwono-Czarny (RN) -> obrotomierz / przekaźnik (nie pamiętam czy czerwony czy czarny, ten włączający pompę, lambdę cewki i zawór par paliwa) 4. Zielono-Biały (VB) -> kontrolka temperatury cieczy chłodzącej na desce 5. Szaro-Zielony (HV) -> FIAT CODE pin 6 (centralka immo) 6. Czarny (N) -> masa 7. Pomarańczowy ( C ) -> +12V po stacyjce 8. Szaro-Żółty (HG) -> ciśnienie oleju (kontrolka na desce) 9. Biało-Czerwony (BR) -> check engine (kontrolka na desce) 10. --- brak --- 11. Czarno-Zielony (NV) -> +12V po przekaźniku np. do pompy paliwa 12. Fioletowo-Czarny (ZN) -> D+ wzbudzanie alternatora (przez kontrolkę na desce) 13. Biało-Niebieski (BA) -> czujnik wbicia wstecznego - 14. --- coś od klimy --- 15. --- brak --- 16. --- brak --- 17. --- brak --- 18. Czerwono-Niebieski (albo pomarańcz? RC) -> czujnik wbicia wstecznego + 19. --- brak --- 20. Różowy (S) -> +12V z akumulatora Schematy najłatwiej wziąć z "Sam naprawiam". Jutro pokminię co by było potrzebne ponad powyższy opis. Edited February 9, 2017 by rusala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 (edited) Na szybko naniosłem kółkami miejsca podpięcia do pinów przedniego złącza SPI (kolor kółka i kolor cyfry oznacza kolor kabla a cyfra to numer pinu). Hmm... to chyba załatwia sprawę: - wywalasz wiązkę kompa SPI łącznie z przekaźnikami, - dajesz tę z Bravo i podpinasz do oznaczonych powyżej pinów przedniego złącza seja, - zostawiasz do tego złącza podpięty rozrusznik, alternator, czujnik wbicia wstecznego, czujnik ciśnienia oleju i ewentualnie czujnik do kontrolki temperatury cieczy chłodzącej, - wywalasz centralkę immo z 1.1 i w jej miejsce wpinasz tę od Bravo podmieniając też cewkę odbiorczą przy stacyjce. Lesiu, coś pominąłem? Edited February 9, 2017 by rusala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 (edited) pomożecie znowu bo jest problem Silnik jest podłączony bo immo działa, paliwo dochodzi, iskra jest, tylko cały czas świeci sie kontrolka wtrysku i auto juz prawie załapuje ale nie chce zapalić. Dodałem filmik ktory nagrałem jak auto pali (sorry za jakosc). P1030185.MOV Edited February 12, 2017 by PaXon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 (edited) Masz może interfejs diagnostyczny? Można by odczytać co tam kompa boli. To może być sporo różnych rzeczy np. problem z podłączeniem któregoś czujnika lub samym czujnikiem. Zacząłbym może od CLT. Sprawdzałeś wtryskiwacze? Edited February 12, 2017 by rusala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 Bardzo micno mi sie wydaje, ze komputer musi mieć mase. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj76 Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 A konkretniej, bez masy prawdopodobnie ekranowanie sygnału CPW jest do bani (lambdy też, ale na obecnym etapie prac to jest mniej istotne). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 Gdzie dostane taka wtyczkę po ten interfejs jak tam sa chyba 3 kable. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 (edited) Panowie, rozwińcie tę myśl o masie, czyżby była przez obudowę? Bo coś faktycznie nie widzę jej na schemacie Tylko jakim cudem to działa, przez jakiś czujnik przechodzi Co do interfejsu to kupujesz standardowy KKL i przejściówkę na fiatowskie 3 piny. Trzeba się tylko zorientować czy k-line jest na pinieA10 czy A11 no chyba, że na wiązce jest już wtyczka.. Edited February 12, 2017 by rusala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 będzie to działać? http://allegro.pl/komplet-fiat-alfa-lancia-adapter-3-pin-vag-kkl-i5079900270.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rusala Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 ta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 13, 2017 Author Share Posted February 13, 2017 Panowie pomocy bo ja juz sam nie wiem Wczoraj pompa działała normalnie a dziś przeskakuje na przekaźniku (wyczyszczone styki) Na zdj sa zaznaczone przekaźniki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtala Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 skoro przeskakuja przekazniki to szukaj czegos w masie skoro wczoraj dzialalo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Ech, jak mam to przed oczami to z tym kompem robie takie cyrki (jak na obrazku) ale zdalnie ciezko mi to ogarnąć :D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 14, 2017 Author Share Posted February 14, 2017 A gdzie wpiąć i przykrecic stukowy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Przykrecici od tylu, pod kolektorem ssacym. Wpina sie go w wiqzke, jest kostka. Gdzies w okolicy laczenia skrzyni biegow i silnika powinna byc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 14, 2017 Author Share Posted February 14, 2017 A czy stukowy musi byc podpięty? bo na kompie mam tylko bład p0443 i wentylator bo nie jest podpięty. Dzis go odpaliłem ale trzyma 3 tys obrotów P1030191.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Powinien byc zalozony. A podcisnjenje do serwa polaczyles? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 14, 2017 Author Share Posted February 14, 2017 tak podłaczyłem jak składałem kolektor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 One generalnie maja wysokie obroty po dluzszym postoju, moze nie 3 tysiace, ale te 2 to trzyma przez paredziesiat sekund na poczatku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 14, 2017 Author Share Posted February 14, 2017 (edited) odpaliłem go i chodził dobre kilka minut 3-5 min i cały czas takie obroty ma. A moze to wina krokowca? A gdzie dokładnie jest map sensor w 1.2 ? Edited February 14, 2017 by PaXon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzechu46 Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 21 godzin temu, PaXon napisał: A gdzie dokładnie jest map sensor w 1.2 ? W kolektorze, po lewej stronie stojąc przodem do silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 15, 2017 Author Share Posted February 15, 2017 Dzis sprawdziłem korkowca i to chyba jego wina bo błąd w kompie mam tylko (p0443 i p0105) Mianowicie wykręciłem krokowca (nie odpinając go) i odpaliłem, samochód zapalił od pierwszego lecz musiałem trzymać nogę na gazie. Troche podkręciłem śrubkę regulacyjna położenia przepustnicy i teraz trzyma około 1 tys obrotów. Co moze byc nie tak? Nie stać mnie na nowego krokowca (550zl) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 To nie jest tylko krokowiec. To jest tez czujnik polozenia przepustnicy TPS. Tam jest caly osprzet, kable i komputer z jednego auta, komplet. Przed rozebraniem tego jezdzilem tym autem. Działalo. Jeszcze mozesz zaryzykowac bo w programie MES lub FES zalezy jaki uzywasz jest opcja kalibracji/resetu nastawy wolnych obrotow. Ale ja tego nie robilem nigdy, nie wiem jak sie sterowanie zachowa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 16, 2017 Author Share Posted February 16, 2017 Dzis spróbuje pomierzyć miernikiem napięcie i spróbuje go sprawdzić. Aktualnie używam FES i poszukam w opcjach czy jest cos takiego. A jak to juz nie pomoże to bede próbował otworzyć obudowę i zobaczyć jak wygląda krokowiec ( w jakim jest stanie, czy jest czysty) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Rozebranue go moze sie zle skonczyc. Troche kombinacji jest zeby to pozniej dobrze poskladac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 16, 2017 Author Share Posted February 16, 2017 A co to możne byc jak cały czas wtrysk ścięci na czerwono a auto odpala ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Swiecaca marchewka sygnalizuje to, ze jest jakis blad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaXon Posted February 16, 2017 Author Share Posted February 16, 2017 Daj screeny z FES. Jezeli chodzi o bledy to nie jest tak zle czasem pojawi sie jeszcze p0105 ale znika. Próbowałem w kategori TESTY (Nastawnik wolnych obrotow) ale wychodzi caly czas nieudane W kategorii REGULACJA próbowałem kasować i zerować krokowiec (działałem według instrukcji po prawej) ale dalej to samo (faluje 3-3.6 tys) Teraz to mam taki mętlik w głowie i juz sam nw co to moze byc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj76 Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Hmm, tylko zgaduję, skoro nie masz pochłaniacza (EVAP) to może nie zaślepiłeś dziury po nim i masz lewe powietrze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.