Skocz do zawartości

Croma 2009 grzeją się koła i piszczą po dłuższej jeździe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem. Od kupna Cromki zauważyłam, że grzeją się koła. Każde jest w innej temperaturze. Z tyłu to aż parzą i piszczą (jak świerszcze). W dodatku wycieka smar z piast (łożysk???). Proszę Panów o pomoc w znalezieniu przyczyny. Po przeanalizowaniu historii co było kiedyś w ASO Fiata robione  to były 2 razy wymieniane zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie opcje - albo klocki są spasowane za ciasno (mogły skorodować) w zaciskach lub są zapieczone tłoczki i nie odbijają jak należy , w efekcie klocki stale ocierają o tarcze hamulcowe - stąd efekt termiczny i dźwiękowy .

 

Pierwsza opcja wymaga tylko demontażu klocków , przeczyszczenia i nasmarowania prowadnic , druga już demontażu tłoczków i przeglądu stanu powierzchni współpracującej tłoczka i wnętrza zacisku .

 

Oczywiście zakładam , że okładziny klocków są w normie i tarcze też .

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2018 o 10:13, Iron napisał:

 

Oczywiście zakładam , że okładziny klocków są w normie i tarcze też .

Tarcze i klocki były nowe, ale każe sprawdzić przy wymianie opon. Dziwi mnie fakt, że koła (4) są wszystkie ciepłe i każde inaczej, i nie zawsze mocno... choć lewy tył to aż parzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki były nowe, ale każe sprawdzić przy wymianie opon. Dziwi mnie fakt, że koła (4) są wszystkie ciepłe i każde inaczej, i nie zawsze mocno... choć lewy tył to aż parzy.
U mnie skończyło się wymianą serwa razem z pompą. Nie mówię, że tak samo będzie u ciebie, bo wiadomo, że trzeba iść drogą eliminacji od koła aż do punktu zbiorczego, którym jest serwo i pompa właśnie. Hamulce nagrzewają koła, więc nic w tym dziwnego, że się grzeją, co nie zmienia faktu, że tylne koła powinny mieć niższą temperaturę niż przednie.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2018 o 22:08, Kasia_Biernacka napisał:

Witam.

Mam problem. Od kupna Cromki zauważyłam, że grzeją się koła. Każde jest w innej temperaturze. Z tyłu to aż parzą i piszczą (jak świerszcze). W dodatku wycieka smar z piast (łożysk???). Proszę Panów o pomoc w znalezieniu przyczyny. Po przeanalizowaniu historii co było kiedyś w ASO Fiata robione  to były 2 razy wymieniane zaciski.

Skoro już ktoś wymieniał zaciskio to coś się działo... w takim przypadku szukał bym po stronie wężyków i linki hamulca czy dobrze odbija - bo to taniej wymienić/sprawdzić i jeśli nie pomoże to niestety servo do wymiany ....

Problem może tez być inny. Duża różnica ciśnienia lub i średnicy kół może wprowadzać w błąd ESP które przyhamowuje każde z kół lub inne problemy z czujnikiem położenia kół...

Zalecam podłączyć się pod centralkę hamulców i zdiagnozować ( Uwaga... Nie auto tylko hamulce !! ).... Można podjechac do serwisu BOSCHA i to tam zrobić bo w fiacie nie maja na ten temat bladego pojecia..  

Edytowane przez Lisek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2018 o 22:08, Kasia_Biernacka napisał:

Witam.

Mam problem. Od kupna Cromki zauważyłam, że grzeją się koła. Każde jest w innej temperaturze. Z tyłu to aż parzą i piszczą (jak świerszcze). W dodatku wycieka smar z piast (łożysk???). Proszę Panów o pomoc w znalezieniu przyczyny. Po przeanalizowaniu historii co było kiedyś w ASO Fiata robione  to były 2 razy wymieniane zaciski.

Zawsze tarcze sa delikatnie cieple, ale nie powinny parzyc nawet w miescie.

Demontaz klockow, czyszczenie blaszek, prowadnic, nalezy oczyscic do zywego. Wcisnik tlok, sprawdz pod uszczelka czy nie ma rdzawych wzerow.Czy klocki sa nowe, tzn zmienione przed zakupem?
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile przed?

jesli pol roku to moze dla siebie, jesli miesiac, to dla lepszych wrazen.

Dodam, ze moje po wymianie tylu sa wyraznie cieplejsze niz przednie, choc sila hamowania mniejsza.

Musze pogrzebac w nich nieco i sprawdzic tlok

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u mechanika. Płyn hamulcowy brązowy - wymieniony. Zaciski przeczyszczone, rozruszane  i co tylko się dało też. Tłoczki nie chodziły. Na razie odbyło się bez regeneracji. Koszt przyjemności z wymianą kół 100zł bez płynu. Mam obserwować czy dalej się coś grzeje, ale ciężko przy takich alufelgach wyczuć... 

croma.jpg.dba83463759efa521556bd2c249fcc1a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.