Skocz do zawartości

Nabijanie klimatyzacji gazem LPG


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Dnia 19.06.2018 o 14:25, rostex napisał:

Co raz głośniej się słyszy o nabijaniu klimatyzacji gazem LPG czyli propan-butanem i ku uciesze klientów takie instalacje spokojnie działają. Wystarczy 40% gazu LPG w stosunku do fabrycznej objętości czynnika R134A i klima śmiga. Z olejem też podobno nie ma problemu, bo PAG46 spełnia zadanie. Ciekawy  link https://en.wikipedia.org/wiki/Care_30

 

Czyżby lobbyści z UE strzelili sobie gazem 1234YF w stopę?

 

 

 

 

Zamiast LPG kupujemy to:

https://allegro.pl/czynnik-gaz-chlodniczy-freon-r-600a-izobutan-360g-i6904163867.html

izobutan w ilości 1/2 tego, co mamy dla r134a.

 

Butan w klimie to pomyłka. Należy dać albo czysty propan, albo izobutan, albo ich mieszaninę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, maras77 napisał:

Zamiast LPG kupujemy to:

https://allegro.pl/czynnik-gaz-chlodniczy-freon-r-600a-izobutan-360g-i6904163867.html

izobutan w ilości 1/2 tego, co mamy dla r134a.

 

Butan w klimie to pomyłka. Należy dać albo czysty propan, albo izobutan, albo ich mieszaninę.

 

Wiekszosci ukladow chlodniczych przemyslowych pracuje na R600a. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, maras77 napisał:

Zamiast LPG kupujemy to:

https://allegro.pl/czynnik-gaz-chlodniczy-freon-r-600a-izobutan-360g-i6904163867.html

izobutan w ilości 1/2 tego, co mamy dla r134a.

 

Butan w klimie to pomyłka. Należy dać albo czysty propan, albo izobutan, albo ich mieszaninę.

 

A jak tym niby napełnić (w tym zastosować odpowiednią ilość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Roswell napisał:

A jak tym niby napełnić (w tym zastosować odpowiednią ilość)

ilość to najłatwiejsza sprawa, zwyczajna waga kuchenna i trochę obliczeń rozwiązuje problem (trzeba przeliczyć objętości gazów) generalnie wagowo pomiędzy 1/3 a 1/2 R134a.

Z technicznej strony potrzebujesz kilku złączek i węży /w wersji minimum/ albo gotowe zestawy z manometrami, zaworami, przewodami, złączkami ect.  (przykład pierwszy z brzegu https://allegro.pl/tester-napelniania-miernik-klimatyzacji-manometry-i7256688271.html?reco_id=9876ab85-7d11-11e8-82b9-b8ca3a6ab870 )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

taka mała ciekawostka w temacie;

Gazozo (dostawca gazów technicznych w małych pojemnikach) testuje obecnie mieszankę 50/50 R290 i R600a czyli odpowiada na trend/zapotrzebowanie rynku.

Jak do tego dodać przewód z manometrem pod niskie ciśnienie i zaworek to zestaw wyjdzie <100PLN, a przy szczelnym układzie wystarczy na kilka lat do kilku aut (zakładając tylko uzupełnianie ubytku R134a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ozarek napisał:

taka mała ciekawostka w temacie;

Gazozo (dostawca gazów technicznych w małych pojemnikach) testuje obecnie mieszankę 50/50 R290 i R600a czyli odpowiada na trend/zapotrzebowanie rynku.

Jak do tego dodać przewód z manometrem pod niskie ciśnienie i zaworek to zestaw wyjdzie <100PLN, a przy szczelnym układzie wystarczy na kilka lat do kilku aut (zakładając tylko uzupełnianie ubytku R134a)

Do tego pasowałaby jeszcze pompa próżniowa, ale tę można zrobić ze sprężarki od lodówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już jedziemy ta tym wynalazku (wymiana czynnika chłodzącego na inny niż fabryczny)czy tylko sugestie pytania opinie? 

Zastanawiam się czy jest sens skoro 99zl kosztuje mnie uzupełnienie r134a na 3 lata(33zl-rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 14.08.2018 o 20:38, HARDTECHNO napisał:

Ktoś już jedziemy ta tym wynalazku (wymiana czynnika chłodzącego na inny niż fabryczny)czy tylko sugestie pytania opinie? 

Zastanawiam się czy jest sens skoro 99zl kosztuje mnie uzupełnienie r134a na 3 lata(33zl-rok)

Tak, zaopatrzyłem się w gazozo w r290 i r600, mieszanka 50/50, tejże  mieszanki zaaplikowałem wagowo 40% oryginalnej ilości r134a. Oczywiście najpierw vacuum,  olej też dodany. Pracuje aż miło. Temperatura na stronie tłocznej spręzarki ok. 70-80 stopni w porywach.

czy jest sens? Uważam, że tak. Może niewiele zaoszczędziłem jednorazowo tak robiąc, ale bezcenna jest satysfakcja że nie dałem zarobić pseudoekologom z UE. 

Nawet powiem, że finansowo straciłem, węże, manometry, vacuum własnej konstrukcji, ale w.wym, satysfakcja załatwia wszystko.

W sieci krążą błędne informacje, nawet tytuł tego wątku jest zły. Klimatyzacji nie napełnia się LPG. Napełnia się mieszaniną propanu i izobutanu, i nie jest to żadną nowością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, slawek2000 napisał:

Tak, zaopatrzyłem się w gazozo w r290 i r600, mieszanka 50/50, tejże  mieszanki zaaplikowałem wagowo 40% oryginalnej ilości r134a. Oczywiście najpierw vacuum,  olej też dodany. Pracuje aż miło. Temperatura na stronie tłocznej spręzarki ok. 70-80 stopni w porywach.

czy jest sens? Uważam, że tak. Może niewiele zaoszczędziłem jednorazowo tak robiąc, ale bezcenna jest satysfakcja że nie dałem zarobić pseudoekologom z UE. 

Nawet powiem, że finansowo straciłem, węże, manometry, vacuum własnej konstrukcji, ale w.wym, satysfakcja załatwia wszystko.

W sieci krążą błędne informacje, nawet tytuł tego wątku jest zły. Klimatyzacji nie napełnia się LPG. Napełnia się mieszaniną propanu i izobutanu, i nie jest to żadną nowością.

jak cenowo cie to kosztowalo w stosunku czynnik plus osprzet? 

 

nie wiem czy oplaca mi sie kombinowac za kwote 99zl ? olej+r134a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, HARDTECHNO napisał:

jak cenowo cie to kosztowalo w stosunku czynnik plus osprzet? 

 

nie wiem czy oplaca mi sie kombinowac za kwote 99zl ? olej+r134a

Nie opłaca się.  Jedz na usługę.

Dla mnie natomiat zdobycie nowych umiejętności plus obsługa 3 aut plus ew. Domowa klimatyzacja... bezcenne. Choć ta ostatnia na r410 i tu alternatyw brak. Ale chociaż robota swoja w razie czego. Bo dobrego majstra do klimy domowej znalezc to tez z cudem graniczy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2018 o 23:12, maras77 napisał:

 

 

Butan w klimie to pomyłka. Należy dać albo czysty propan, albo izobutan, albo ich mieszaninę.

 

Propan tak. Propan + izobutan tak.

Sam izobutan w samochodowej instalacji nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2018 o 20:19, szyman napisał:

weź wrzuć pojemnik z 300ml gazu do ogniska. Zobaczysz efekt. Ja osobiście nie chciałbym uczestniczyć w wypadku z autem gdzie klima nabita jest tym gazem

Ja to mym nawet nie chciał uczestniczyć w wypedku auta bez klimatyzacji.... Pytanie co jest większym zagrozeniem 1234YF? czy "propan-butan?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał:

Ja to mym nawet nie chciał uczestniczyć w wypedku auta bez klimatyzacji.... Pytanie co jest większym zagrozeniem 1234YF? czy "propan-butan?"

LPG jest znane, powszechnie stosowane, nie trujące, w przypadku wycieków wystarczy wietrzenie aby zagrożenie minęło. Na każdej stacji tankowania LPG dziennie setki razy uwalnia się niewielka ilość tego gazu przy rozpinaniu węża i jakoś nie ma problemów. Ale fajnie poczytać jak ludzie potrafią pleść bzdury tylko dlatego, że nie mają wiedzy. Nie bierz tego do siebie, podłączyłem się tylko pod ostatni post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Kupiłeś gotową mieszaninę czy sam ''sporządzałeś'';]

Pompa vakum jakaś gotowa czy  agregat z lodówki?

Sam sporzadzalem. Z 2 buteleczek. Wagowo. Vacuum z agregatu lodówkowego, do tego oczywiście zegar na podcisnienie. Agregacik lodówkowy ma małą wydajność i trochę trwa aż zrobi oczekiwaną próżnię.

Zegary, złączki, dozownik oleju wszystko z aliexpress

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, slawek2000 napisał:

Zegary, złączki, dozownik oleju wszystko z aliexpress

 

czy byłbyś w stanie podać linki do majfrienda od którego kupowałeś ?? Lepiej zamówić jakieś polecane i sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Jak będę w domu to podrzucę link. Chociaż jak gdziekolwiek wpiszesz "ac gauge" , "ac manometer" itp to wyświetlaja sie podobne wyniki. Jakosc wykonania węży, złączek, bez zastrzeżeń, z zaworami- pokŕętłami już nieco gorzej. Z daleka pachnie wschodem ale technicznie wszystko w pełni sprawne i do zastosowań " niezawodowych" wystarczy. Warto zaopatrzyć się też w zawory, które nakręcasz na butle z czynnikiem r600/r290. U nas w kraju ostatnio bardzo podrożały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sprzedawca

https://www.aliexpress.com/store/832749?spm=2114.12010108.0.0.5b5f33e8OiK5hs

i ten

https://www.aliexpress.com/store/3094039?spm=2114.10010108.0.0.1e1e7713DzRmQ9

 

Należy jednak dodać, że odradzam takie kombinowanie ludziom, którzy nie mają choć odrobiny zacięcia warsztatowego, czy tez pojęcia o działaniu układów chłodniczych bo można zrobić sobie więcej kłopotów niż pożytku. To nie jest zabawka typu, " a nie działa to sobie dobiję". "Nie opłaca mi się naprawiać nieszczelności to będę sobie dobijał co 3 miesiące".. A co wtedy z olejem? Każdorazowo wydostanie sie i uzupełni sie tyle samo? Inna sprawa- przeładowany układ A/C- nie zdąży wszystko odparować w parowniku. Kolejna sprawa- napełnianie fazą ciekłą na LP przy pracującej sprężarce i kłopoty gotowe. Błędów można popełnic naprawdę sporo i jeśli ktoś na co dzień chodzi w krawacie a jego wiedza na temat auta ogranicza się do spalania  na 100 km, i rodzaju oleju w silniku to szczerze odradzam. Nie chcę nikogo urazić, ale to są skomplikowane zagadnienia. Trzeba to napisać jasno żeby nie było niedomówień. 

Zachęcam do lektury na ten temat, w sieci sporo jest informacji. Można to zrobić ale porządnie, czyli nie żadne lpg, tylko odpowiednia  mieszanina, nie żadne dobijanie tylko uszczelnić, próżnia, napełnić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.