Darcolo Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 Witam ponownie. Tym razem padł korektor- tylne prawe koło tak mocno hamuje, że aż tył "przysiada". Pytania mam dwa: pierwsze- czy lepiej nowy za 200 zł czy używany za 50 zł (konkretnie, czy od rdzy jakieś ustrojstwo w środku korektora się nie zapiecze i tym samym nie spowoduje nieprawidłowe działanie korektora?). Sprawa druga- w moim seju mam korektor bez regulacji, czyli bez dźwigni regulującej; natomiast w internecie znacznie taniej można kupić korektory z regulacją; więc nasuwa się pytanie drugie- czy mogę kupić korektor z regulacją i go jakoś dostosować do mojego seja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barkor Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 (edited) Jeśli jesteś pewny co do diagnozy że na pewno padł korektor a nie inny element w hamulcach tylnego prawego koła to możesz oczywiście kupić używkę, ale zawsze to będzie jakaś loteria jeśli chodzi o jego sprawność. Jak kupisz zardzewiały korektor to raczej ryzyko będzie spore, że może nie działać jak trzeba:) Używki przecież też potrafią być w różnym stanie. Najlepiej byłoby kupić na szrocie, świeżo zdemontowany z auta, a nie jakiś dawno zdemontowany przechowywany w nie wiadomo jakich warunkach, a jeszcze lepiej oczywiście nowy - Twój wybór. Jeśli chodzi Ci o korektor z regulacją stricte od Seicento to takie były w vanach, regulacja była w zależności od obciążenia tyłu, jeśli masz zwykłą wersję to ani tego nie zamontujesz (bo nie masz odpowiednich mocowań w tylnych wahaczach, poza tym musiałbyś wymienić oba a nie tylko jeden, no i przerobić trochę układ hamulcowy), ani Ci się to do niczego nie przyda. Edited July 17, 2018 by barkor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcolo Posted July 18, 2018 Author Share Posted July 18, 2018 23 godziny temu, barkor napisał: Jeśli jesteś pewny co do diagnozy że na pewno padł korektor a nie inny element w hamulcach tylnego prawego koła to możesz oczywiście kupić używkę, ale zawsze to będzie jakaś loteria jeśli chodzi o jego sprawność. Jak kupisz zardzewiały korektor to raczej ryzyko będzie spore, że może nie działać jak trzeba:) Używki przecież też potrafią być w różnym stanie. Najlepiej byłoby kupić na szrocie, świeżo zdemontowany z auta, a nie jakiś dawno zdemontowany przechowywany w nie wiadomo jakich warunkach, a jeszcze lepiej oczywiście nowy - Twój wybór. Jeśli chodzi Ci o korektor z regulacją stricte od Seicento to takie były w vanach, regulacja była w zależności od obciążenia tyłu, jeśli masz zwykłą wersję to ani tego nie zamontujesz (bo nie masz odpowiednich mocowań w tylnych wahaczach, poza tym musiałbyś wymienić oba a nie tylko jeden, no i przerobić trochę układ hamulcowy), ani Ci się to do niczego nie przyda. Dzięki za info. Co do diagnozy- raczej jestem pewien, bo diagnosta coś tam na przeglądzie ponarzekał a wszystkie elementy układu są sprawne (rozpieraki, samoregulatory, nowa linka itp.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtala Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 wyciagnij korektory, sciagnij plastikowa oslone od dolu, wyciagnij seger. Cały tłoczek wyciągnij, wyczysc, odrdzew i zloz calosc. Tam naprawde nie ma co sie popsuc. Dodatkowo jest jeden oring gumowy i gumowa podkladka. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcolo Posted July 22, 2018 Author Share Posted July 22, 2018 Dzięki, jak mi się uda uruchomić- dam znać. A tak z innej beczki, jeślibym chciał dać inny korektor, np ten od seicenta z dźwignią, lub od np. Poloneza- bo są tańsze- (przewody i umiejscowienie tego korektora raczej ogarnę), to jak należałoby ustawić element z regulacją- zostawić w spokoju tak jak jest, czy wcisnąć czy też wyciągnąć na maksa z korektora? Pytam na wszelki wypadek, bo jak nie uda mi się usprawnić starego (nie dokupię oringa lub będą silne wżery), to będę musiał coś dokupić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtala Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Ja dawałem korektor z tylnej belki z golfa 3. Dorobiłem mocowanie i na sztywno regulację poprzez wkręcenie śruby. Potem na OSK ustawić siłę i tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapid136 Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Montują z astry f, pandy czy Punto, takie zwężki/zaworki na przewodach lub przy pompie. Cena nowych na olx ~80zl/szt. Tylko dwa muszą być. W vanach nie spotkałem się że sprawna używka. Ps. Też będę w mieście tych z vana wsadzał te z astry f Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtala Posted July 24, 2018 Share Posted July 24, 2018 tak samo mozna zalozyc korektory z pandy bez abs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.