el_guapo Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Rok temu wymieniłem komplet DKZ+tarcza+docisk+wysprzęglik/łożysko oporowe (hydrauliczne) - zestaw SACHS. Często w zimne dni pojawiają się problemy (choć nie jest to regułą), które przy ciepłych dniach nie występują. Od czasu do czasu pojawiała się dziwna przypadłość polegająca na zmianie zakresu roboczego pedału. Zmienia się zakres roboczy pracy pedału sprzęgła, a co za tym idzie także praca łożyska oporowego. Normalny, ok. 1cm skok jałowy pedału sprzęgła rośnie do 3-5cm, pojawiają się problemy z wrzuceniem biegu. Kiedy z kolei bieg jest wrzucony i wcisnę pedał, to tak jakby napęd nie był w 100% rozłączony i samochód "pełza" (jak przy automacie). W ekstremalnych przypadkach pedał zostaje w podłodze i sam nie wraca, podniesiony butem w końcu "odskoczy" i nagle zaczyna pracować poprawnie. Albo pedał przy ruszaniu pracuje normalnie (jest sprężysty, mały, prawie niewyczuwalny skok jałowy), potem jadę parę kilometrów w trasie, muszę zmienić bieg i .... oooo nagle pedał ma znowu ten 5cm skok jałowy, ciężko jest wrzucić bieg, albo pedał zostaje w podłodze.... . Albo jeszcze inaczej: stoję na światłach, pedał pracuje normalnie...stoję, stoję, stoję....chcę wrzucić bieg i .... oooo nagle znowu jest ten skok jałowy.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wladmar Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Odpowietrzałeś układ? Płyn był zmieniany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Zapowietrzony uklad wysprzęglika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted December 2, 2018 Author Share Posted December 2, 2018 4 minuty temu, wladmar napisał: Odpowietrzałeś układ? Płyn był zmieniany? No wszystko było robione - kilkanaście miesięcy bez problemu, choć jak sobie przypomnę to ten skok jałowy czasem się zmieniał, ale nigdy tak ekstremalnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wladmar Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Teraz, el_guapo napisał: No wszystko było robione - kilkanaście miesięcy bez problemu, choć jak sobie przypomnę to ten skok jałowy czasem się zmieniał, ale nigdy tak ekstremalnie. Spróbuj porządnie odpowietrzyć (dla fachowca 15 minut roboty), powinno wszystko wrócić do normy, jeżeli nie wróci, bedziemy myśleć dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_78 Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 z doświadczenia mechanika - w 90% podobnych przypadków pomaga wymiana pompki sprzęgła. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted December 3, 2018 Author Share Posted December 3, 2018 A dziś dla odmiany - wszystko pięknie, sprężyście i prawie bez skoku jałowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 Padł wysprzęglik centralny SACHSa, cieknie z niego płyn. Juz wymieniony, teraz podchodzę do tematu reklamacji i zwrotu $$$ od sprzedawcy za zrzucanie skrzyni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted October 15, 2019 Author Share Posted October 15, 2019 Pany, Problem powrócił 2 tyg. temu, a wysprzęglik wymieniany pod koniec grudnia 2018r. Potem w sezonie zimowym sporadycznie odnotowywałem przypadki zmiany pracy pedału, ale nigdy z wpadnięciem w podłogę. W okolicy kwietnia mechanior powtórnie odpowietrzył układ, nie stwierdził wycieków. Cale lato przejeździłem z idealnie chodzącym pedałem i sprzęgłem. Jakieś 2tyg. temu zrobiło się chłodniej, noce z tem. w okolicy 0*C i pedał znowu w podłodze, trzeba było wyjmować butem, pompować żeby biegi wchodziły...no więc pompowałem i jeździłem. Z robiło się cieplej i problem SAM ZUPEŁNIE ustąpił. Zakładam, że jeżeli byłoby to zapowietrzenie układu (z jakiegokolwiek powodu, leżącego czy to po stronie wysprzęglika czy też pompy albo przewodów), to zapowietrzenie raczej samo by nie ustąpiło. A tu cud!!! Temperatura poszybowała powyżej 10*C i wszystko wróciło do normy - pedał sprężysty, brak skoku jałowego, wszystko chodzi jak w zegarku. W końcu zwolnił się termin u mechaniora, wstawiłem auto do warsztatu, wymieniono cały płyn, przepłukano układ i go odpowietrzono, nie stwierdzono wycieków na łączeniu silnika i skrzyni (wysprzęglik, przewody wewnątrz kielicha), nie stwierdzono wycieków w okolicy pompy - mam jeździć do kolejnego fakapu, czyli zapewne temperatur w okolicy 0*C. Jakieś pomysły? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czachabrava Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Ten nowy wysprzęglik też jest sachsa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted October 15, 2019 Author Share Posted October 15, 2019 15 minut temu, czachabrava napisał: Ten nowy wysprzęglik też jest sachsa? Tak. Jak i cały zestaw tarcza+docisk+DKZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czachabrava Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Kiedyś miałem problem z rozrządem, pech chciał, że mechanik na reklamacji założył znowu zestaw tego samego producenta i problem dalej występował. Dopiero wymiana na zestaw innego producenta załatwiła sprawę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzikipzs Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Mialem prawie identyczne objawy w peugeocie. Najpierw wysprzeglik Sachs bo po roku sie rozleciał myslalem ze to to, ale po wymianie na kolejny nowy okazało się, że winowajcą byla pompka przy pedale sprzegla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HARDTECHNO Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Obstawiam tłoczysko w pompie lub uszczelniacz w wysprzegliku. W zimne dni kurczy się i przepuszcza ... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebeKK Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 Pompka pod pedałem sprzęgła padnięta. Zobacz czy nie jest mokro w okolicach dywanika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bochumil Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 A jakie są typowe objawy padniętej pompy sprzęgła? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volf6 Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 Wyciek płynu (z pompy), zapowietrzanie układu, problemy z zassaniem płynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bochumil Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 8 godzin temu, volf6 napisał: Wyciek płynu (z pompy), zapowietrzanie układu, problemy z zassaniem płynu. A niecałkowite wysprzęglanie i trudności z wrzucaniem biegów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volf6 Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 46 minut temu, bochumil napisał: A niecałkowite wysprzęglanie i trudności z wrzucaniem biegów? Takie coś najczęściej wynika z zapowietrzenia układu lub kończący sie sprzęgło/docisk ale wtedy odpowietrzenie nie pomaga. Miałem też tak kiedyś w dieslu fiatowskim 2.4 tds-jeszcze we Włoszech(najprawdopodobniej) sprzęgło robili i tarczę odwrotnie założyli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bochumil Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 (edited) U mnie po wymianie sprzęgła nic się w zachowaniu skrzyni nie zmieniło, chyba że mechanik odwalił popelinę i tylko mi się zdaje, że mam sprzęgło wymienione Edit: zapomniałem, o jednym. Pedał chodzi lżej, zatem docisk wymieniony. Edited October 20, 2019 by bochumil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachu_ Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 U mnie po wymianie sprzęgła nic się w zachowaniu skrzyni nie zmieniło, chyba że mechanik odwalił popelinę i tylko mi się zdaje, że mam sprzęgło wymienione Edit: zapomniałem, o jednym. Pedał chodzi lżej, zatem docisk wymieniony.Sprawdź czy nie masz regulacji między pedałem sprzęgła, a pompą, chyba, że cięgno jest na lince - wtedy regulujesz naciągiem linki.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 14 godzin temu, volf6 napisał: Wyciek płynu (z pompy), zapowietrzanie układu, problemy z zassaniem płynu. Nic z tego u mnie nie występuje: - ani wyciek z wysprzęglika, - ani wyciek z pompy a układ w zimniejsze dni i tak się zapowietrza (pedał wpada, pompowanie przywraca mu sprężystość), żeby w cieplejsze samoczynnie się "odpowietrzyć". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachu_ Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 a układ w zimniejsze dni i tak się zapowietrza (pedał wpada, pompowanie przywraca mu sprężystość), żeby w cieplejsze samoczynnie się "odpowietrzyć".Ja bym porządnie odessał płyn i ewentualne pęcherze powietrza specjalnym urządzeniem podciśnieniowym + w momencie odsysania wcisnął pedał sprzęgła żeby pozbyć się płynu/powietrza z pompy. Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 6 minut temu, brachu_ napisał: Ja bym porządnie odessał płyn i ewentualne pęcherze powietrza specjalnym urządzeniem podciśnieniowym + w momencie odsysania wcisnął pedał sprzęgła żeby pozbyć się płynu/powietrza z pompy. Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka W zeszlym tygodniu zrobili mi plukanie ukladu wlacznie z pompą, podobno bylo tam troche syfu, ale to nadal nie jest to: pierwsze nacisniecie pedalu to nadal pół skoku "w próżni" i dopiero potem pojawia się sprężystość, potem wszystkobzaczyna działać poprawnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachu_ Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 W zeszlym tygodniu zrobili mi plukanie ukladu wlacznie z pompą, podobno bylo tam troche syfu, ale to nadal nie jest to: pierwsze nacisniecie pedalu to nadal pół skoku "w próżni" i dopiero potem pojawia się sprężystość, potem wszystkobzaczyna działać poprawnie. Zgawostka. Nie mam pomysłów. W zasadzie została tylko pompa do wymiany.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bochumil Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 3 godziny temu, brachu_ napisał: Sprawdź czy nie masz regulacji między pedałem sprzęgła, a pompą, chyba, że cięgno jest na lince - wtedy regulujesz naciągiem linki. Mam cięgna 2 (szt.) z wkręcanymi/regulowanymi końcówkami typu "jabłuszko" na ich końcach. Wyglądają one tak: Strzałką zaznaczyłem nakrętkę regulacyjną. Pewnie jest to jakaś regulacja, ale gdzieś czytałem żeby tego lepiej nie ruszać. Ciekawa sprawa, że u mnie w wilgotne deszczowe dni biegi wchodzą lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachu_ Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 Mam cięgna 2 (szt.) z wkręcanymi/regulowanymi końcówkami typu "jabłuszko" na ich końcach.2 cięgna to masz do skrzyni biegów. Do wysprzęglika idzie jedno.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bochumil Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 2 cięgna to masz do skrzyni biegów. Do wysprzęglika idzie jedno.Wysprzęglik sterowany jest płynem hydraulicznym pompowanym przez pompę sprzęgła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachu_ Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 Wysprzęglik sterowany jest płynem hydraulicznym pompowanym przez pompę sprzęgła.Aaa, to wszystko wyjaśnia; szukałbym regulacji między pedałem sprzęgła, a pompą. Sprzęgło powinno łapać gdzieś po środku skoku pedału sprzęgła - wtedy biegi powinny wchodzić gładko.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el_guapo Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 Pany - wymieniłem pompę sprzęgła. Stara miała uszczelki "jak z plastiku" i ... pomogło. Całość operacji 450zł. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.