Skocz do zawartości

Infrastruktura


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, iwik napisał:

W PL podobno mają stać tylko przy A1 A2 i A4. Coś wiadomo więcej gdzie konkretnie? 

Edit, aha jeszcze przy S8... 

Konkretnie to rzekomo 12 lokalizacji i na stacjach Shella. A jak będzie to się okaże, pewnie później niż wcześniej 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
2 minuty temu, Cezh napisał:

Co do cen za ionity, to nie takiego dramatu, jak zapowiadano.

 

Używając charge point za ładowanie np pod Berlinem zapłaci się niecałe 8 eur. 

Screenshot_20200306-100736_ChargePoint.jpg

Ale to jest stara cena przed zmianą polityki. Czyli opłata za sesję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cezh napisał:

 

Ale działa.

To tylko korzystać 😎

Oczywiście u nas w dziczy apka chargepoint jest niedostępna ;) 

Ta cena raczej przez ich niedopatrzenie albo inny Bug, bo wszyscy inni znani mi pośrednicy już przeszli na nowy system płatności.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

 

Ta cena raczej przez ich niedopatrzenie albo inny Bug, bo wszyscy inni znani mi pośrednicy już przeszli na nowy system płatności.

 

Albo mają umowę np do końca roku. 

 

Wątpię, aby to było niedopatrzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 3.04.2020 o 01:19, mrBEAN napisał:

Wirusy wirusami ale miesiąc kolejny minął ;) 

 

F5ACC3E6-F926-4D4D-86FD-AF8F953D9C98.png.fb993df4a8c1ffd67d1e3b2ba8993c70.png

 

Wygląda na to, że z każdym miesiącem w Polsce nie da się naładować auta coraz bardziej.

:hehe:

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 4.04.2020 o 15:15, Ryb napisał:

Wygląda na to, że z każdym miesiącem w Polsce nie da się naładować auta coraz bardziej.

 

Zdecydowanie! W drodze z Giszowca do M1 w Czeladzi mam na dziś jedynie tylko 14 ładowarek, wszystkie 22kW i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 3.04.2020 o 01:19, mrBEAN napisał:

Wirusy wirusami ale miesiąc kolejny minął ;) 

Takie plany są u mnie na dzielni, co oznacza, że miałbym dwie stacje ładowania w odległości ok 300 m, a to już pozwala myśleć nad EV jako samochodem do jazdy wokół komina. Tylko te ceny EV...

https://tustolica.pl/stacje-ladowania-pojazdow-elektrycznych-na-bialolece-gdzie-powstana_82380

 

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
3 godziny temu, mrBEAN napisał:

To Ionity robi robotę, wyraźnie wzrasta komfort podróży 👌

 

Na zdjęciach weekendowe kolejki do słupków 😁

 

 

B3E63849-CA2D-4BD7-AD92-9B2F8D0A7E03.jpeg

B97A3161-06C0-41BD-923F-A30A9DD861FF.jpeg

5D073768-5591-4E1D-82BF-EE1F7CA6E91E.jpeg

86653F65-FAC6-4A01-9201-8327DC92CC56.jpeg

 

Czym ładujesz?

Maingau?

 

Bo podobno na inne sposoby to liczy jak za jad skorpiona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Cezh napisał:

 

Czym ładujesz?

Maingau?

 

Bo podobno na inne sposoby to liczy jak za jad skorpiona...

Tak, Maingau. A inne szybkie przez ShellRecharge, jest sporo punktów za 0,3 ojro/min.

Teraz też Juicepass wychodzi korzystnie, jak ktoś więcej jeździ.

 

https://www.maingau-energie.de/e-mobilität/Autostrom-Tarif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2020 o 23:21, shapyr napisał:

Takie plany są u mnie na dzielni, co oznacza, że miałbym dwie stacje ładowania w odległości ok 300 m, a to już pozwala myśleć nad EV jako samochodem do jazdy wokół komina. Tylko te ceny EV...

https://tustolica.pl/stacje-ladowania-pojazdow-elektrycznych-na-bialolece-gdzie-powstana_82380

 

Stacja - stacji nie równa. Koło mnie jest Instytut Elektrotechniki, przy którym była stara ładowarka od lat. Zamontowali ostatnio trzy nowe i oficjalnie przy prasie otworzyli. Są to są, nie wnikałem. Jak kupiłem EV to się zainteresowałem i  ... są to zwykłe ładowarki z gniazdem 230V :bzik:. Co więcej od czasu Pandemii otoczone biało-czerwono taśmą.

Tak to bywa u nas w kraju, ważne że jest, bo liczy się fakt a nie szczegóły 8-). Prędzej pewnie pod sklepami doczekamy się rozbudowanej sieci.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał:

Te 3 ostatnie miejsca na pierwszej fotce to jak ładować ? Przedłużacz jest 20m ;] ?

Aktualnie to są co najwyżej miejsca parkingowe dla komitetu kolejowego ;) 

Fajnie, że już przygotowane pod rozbudowę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A PGE od dzisiaj pobiera opłaty na swoich ładowarkach. 

 

 

Prąd zmienny AC o mocy do 22 kW.

  • Cena za 1 kWh - 59 groszy.
  • Cena za 1 min ładowania - 7 groszy

Prąd stały DC o mocy do 30 kW.

  • Cena za 1 kWh - 1,45 zł.
  • Cena za 1 min ładowania - 24 grosze

Prąd stały DC o mocy do 50 kW.

  • Cena za 1 kWh - 1,45 zł.
  • Cena za 1 min ładowania—29 groszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Sukcesywnie przybywa.

Ta sieć jest o tyle istotna, że dla nieTesli to najlepsza opcja; wiele stanowisk, duża moc. 

My nadal sukcesywnie walczymy o niepodległość! 😁

 

 

 

F46139C7-14F2-412E-8EC1-92B84DB40DBE.png

 

Postęp w Hiszpanii, Francji, UK i we Włoszech.

 

Szkoda, że w Szwecji dość drogo.

bezpośrednio - 8,70 sek - 3,70 pln

Charge Point - 7 sek - 3,00 pln

Maingau - 0,63 € - 2,80 pln

 

Ciekawe, czy będą jakieś preferencyjne stawki dla BMW i VW. Bo tu, na razie, cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Cezh napisał:

 

Postęp w Hiszpanii, Francji, UK i we Włoszech.

 

Szkoda, że w Szwecji dość drogo.

bezpośrednio - 8,70 sek - 3,70 pln

Charge Point - 7 sek - 3,00 pln

Maingau - 0,63 € - 2,80 pln

 

Ciekawe, czy będą jakieś preferencyjne stawki dla BMW i VW. Bo tu, na razie, cisza.

Szwecja i Dania coś się okoniem postawiły. Myślę, że przez to vw mycharge będzie jakoś preferencyjnie. 
 

Ogólnie przyszły rok już powinien zacząć odkrywać karty u każdego producenta.

Chyba, że covidek zaś wejdzie za mocno.

 

No i ciekawe, kiedy w końcu w polszy coś drgnie. Teoretycznie w tym roku powinno 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

A PGE od dzisiaj pobiera opłaty na swoich ładowarkach. 

 

 

Prąd zmienny AC o mocy do 22 kW.

  • Cena za 1 kWh - 59 groszy.
  • Cena za 1 min ładowania - 7 groszy

Prąd stały DC o mocy do 30 kW.

  • Cena za 1 kWh - 1,45 zł.
  • Cena za 1 min ładowania - 24 grosze

Prąd stały DC o mocy do 50 kW.

  • Cena za 1 kWh - 1,45 zł.
  • Cena za 1 min ładowania—29 groszy

Bez tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mrBEAN napisał:

Bez tragedii.

Koszt AC bardzo w porządku. Jak ktoś ma auto z ładowarką AC o sensownej szybkości to spoko opcja. 

Koszt 1km DC wychodzi tak samo jak zatankowanie zwykłego paliwa, także nie skłania to na pewno do przesiadki na EV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mrBEAN napisał:

Szwecja i Dania coś się okoniem postawiły. Myślę, że przez to vw mycharge będzie jakoś preferencyjnie. 
 

Ogólnie przyszły rok już powinien zacząć odkrywać karty u każdego producenta.

Chyba, że covidek zaś wejdzie za mocno.

 

No i ciekawe, kiedy w końcu w polszy coś drgnie. Teoretycznie w tym roku powinno 🙃

 

BMW jest w kooperacji z ChargeNow i przez nich mają preferencyjne stawki w Ionity.

Nawet jest o tym wspomniane na szwedzkiej  stronie bmw. Tylko, że jak wejdzie się na stronę ChargeNow... ;]

Screenshot_20200731-190318_Chrome.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

Koszt AC bardzo w porządku. Jak ktoś ma auto z ładowarką AC o sensownej szybkości to spoko opcja. 

Koszt 1km DC wychodzi tak samo jak zatankowanie zwykłego paliwa, także nie skłania to na pewno do przesiadki na EV. 

Dla Ciebie nie, i ja to szanuję 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mrBEAN napisał:

Dla Ciebie nie, i ja to szanuję 😁

Dla nikogo, kto nie ma w domu/pracy opcji ładowania i to jest czysta matematyka, a nie subiektywny punkt widzenia 😆

Zresztą potwierdza to "sukces" rządowego programu dopłat, które właśnie się kończą dziś, szczególnie ilość kupionych pojazdów przez taksówkarzy... 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

Dla nikogo, kto nie ma w domu opcji ładowania i to jest czysta matematyka, a nie subiektywny punkt widzenia 😆

Czysta matematyka jest taka, że w praktyce to ładowanie AC jest niekorzystne cenowo ;) 


Nie kupować EV, to się nie opłaca!!! Zaraz jeszcze podatki dowalo i dopiero bydzie! 
No 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Nie kupować EV, to się nie opłaca!!! Zaraz jeszcze podatki dowalo i dopiero bydzie! 

No 😎

Się tak nie ciesz, bo jak już będę miał dom z własną elektrownia to tysz kupie, żebyś miał kolejki pod ładowarko 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, iwik napisał:

Dla nikogo, kto nie ma w domu opcji ładowania i to jest czysta matematyka, a nie subiektywny punkt widzenia 😆

 

Muszę się zgodzić. 

Dom albo darmowa ładowarka w promieniu kilometra bardzo pomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, iwik napisał:

Się tak nie ciesz, bo jak już będę miał dom z własną elektrownia to tysz kupie, żebyś miał kolejki pod ładowarko 😉

Jak będziesz miał gniazdko swoje, to będziesz brzydził się tym zatrutym prądem   z obcych kabli 😁

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cezh napisał:

 

Muszę się zgodzić. 

Dom albo darmowa ładowarka w promieniu kilometra bardzo pomagają.

Inaczej sobie nie wyobrażam na ten moment 🙃 Ewentualnie opcja ładowania w pracy, która ma szanse stać się powszechna.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cezh napisał:

 

Muszę się zgodzić. 

Dom albo darmowa ładowarka w promieniu kilometra bardzo pomagają.

Moje ładowanie to 95% garaż. Trasy jakie czasem robię to zwykle max 350km w jedną stronę, ładowanie w garażu rodziny, znajomych lub klientów, więc w moim przypadku infrastruktura ładowarek jest zbędna. Takich użytkowników jak ja jest bardzo dużo, ale EV dla nich jaszcze długo nikt nie będzie w stanie wyprodukować ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.