Joki Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego? Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Nie jestem pewien ale środkowy tłumik odpowiada za dostrojenie układu, a końcowy to tylko moderator dźwięku. Osobiście bym środkowego nie ruszał. Czy będzie głośniej? Na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2019 2 minuty temu, Cinek napisał: Osobiście bym środkowego nie ruszał. Nie zamierzam bo go nie ma. Tyle, że w normalnych wersjach jest i być może daje to odpowiedź na inny problem, do którego rozwiązania dopiero zmierzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 2 godziny temu, Joki napisał: Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego? Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem. Są auta takie jak np Punto 2 1,2 8v gdzie były wersje z tłumikiem środkowym i bez. Jakiś specjalnych różnic nie zaobserwowałem. Z drugiej strony w moim aucie są fabrycznie 3 tłumiki przelotowe oraz kat i spełniają swoją rolę także może to bardzo indywidualnie zależeć od auta. Tłumiki przelotowe są korzystniejsze ze względu na osiągi ale żeby mieć dobrą skuteczność muszą być słusznych rozmiarów. Ogólnie układ wydechowy to wbrew pozorom nie jest prosty temat. Zwłaszcza jak się chce połączyć dobry przelot i cichą pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 W 6 cylindrowym bmw 3 kolegi zrobila sie dziura w srodkowym. Wiec na szybko wycielismy tlumik srodkowy i wspawalismy prosta rure. Koncowy tlumik oczywiscie zostal. Efekt to paskudny metaliczny dzwiek cos jak malolat w hondzie zarzynający silnik.Porazka. Jak tylko przyszedl nowy tlumik srodkowy to zostal wspawany i dzwiek znow stal sie mily dla ucha. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 5 godzin temu, Joki napisał: Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego? Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem. W punto II seryjnie nie miałem tłumika środkowego ale przy okazji wymiany bo pordzewiało założyłem. Żadnej różnicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 W Megance 1,6 kiedyś wyciąłem, ale strasznie głośno było, więc wspawałem z powrotem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2019 2 godziny temu, Josyp napisał: W Megance 1,6 kiedyś wyciąłem, ale strasznie głośno było, więc wspawałem z powrotem A dokładniej? Głośno w środku, na zewnątrz, na wolnych, wysokich obrotach czy w całym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 1 godzinę temu, Joki napisał: A dokładniej? Głośno w środku, na zewnątrz, na wolnych, wysokich obrotach czy w całym zakresie? Najprościej mówiąc wszędzie, choć dzwięk nie był wnerwiający, przypominał rajdy WRC i był za głośny. Tam jest kat w pierwszym tłumiku, środkowy i końcowy, końcowy przerdzewiał w środku, rozciąłem go, wywaliłem do pustej puchy, tak samo wyciąłem kata i środkowy i zrobił się w praktyce pełen przelot (acz z dwoma puchami) - było bardzo głośno, po wspawaniu do tego tylko środkowego (reszta bez zmian) wróciło do poziomu w pełni akceptowalnego, więc w moim przypadku rola była kluczowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Ja nie mam tłumików wcale, tak środkowego jak i końcowego. W porównaniu do serii jest troszkę głośniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Dnia 19.10.2019 o 17:32, Joki napisał: Czy ktoś z Was miał okazję jeździć tym samym autem z kompletnym wydechem i z wydechem pozbawionym tłumika środkowego? Jaka była różnica. Chodzi mi o odczucia słuchowe. To w końcu tylko zwykła rura na przestrzał z nałożonym na wierzch wytłumieniem. Turbo czy N/A? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 21 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2019 2 minuty temu, chojny napisał: Turbo czy N/A? Wolnossak ale to chyba bez znaczenia w kwestii doznań akustycznych? Interesuje mnie dokładnie zmiana wrażeń słuchowych wewnątrz auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Teraz, Joki napisał: Wolnossak ale to chyba bez znaczenia w kwestii doznań akustycznych? Interesuje mnie dokładnie zmiana wrażeń słuchowych wewnątrz auta. Ma znaczenie, bo turbo samo w sobie wycisza. Tak jak koledzy pisali, brak środkowego zazwyczaj powoduje brzydki, metaliczny i nieprzyjemny dla ucha dźwięk. Miałem w N/A przez chwile i wstawiłem środkowy. W turbo brak środkowego tylko polepszał ryk 2,5'' przelotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.