Skocz do zawartości

Szybki test nowego Sorento , diesel jest bezsensu?


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, maro_t napisał:

 

prawda, tylko że wielki ciężki kloc o aerodynamice małego domku spali dużo więcej paliwa (tak, silnik diesla jest po to żeby zminiejszyć to bezsensowne spalanie), będzie głośniejszy (trzeba w niego napakować mnóstwo wygłuszenia dzięki czemu będzie jeszcze cięższy), a przy ewentualnym gwałtownym manewrze przy wysokiej prędkości jest mniej stabilny niż niższe auto. Ja rozumiem że nikt nie kupuje różnych aut na każde okazje (sam przejechałem pół Europy autem klasy B ;] ), ale trzeba zachować jakiś rozsądek. Wysoki SUV ma sporo zalet w mieście, wysoko się siedzi więc dobrze widać okolicę i korki przed nami, dobrze się manewruje, można wjechać pod kazdy krawężnik, przy większym aucie można zrobić zakupy w Castoramie albo odwozić dzieci sąsiada do szkoły. I do tego są te samochody. I napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 jest pewnie idealny w takich warunkach. I autostradą też się da przejechać, nawet nad morze do Włoch, ale to jednak nie jest samochód dedykowany do takiej jazdy. Do jeżdżenia dużo po autostradach każde auto klasy D będzie lepsze.

 

Zgoda i nie-zgoda. ;]

 

Bo owszem, większość aut klasy D będzie lepsza. Ale moim zdaniem, przy prędkościach do tych 130km różnice są na tyle niewielkie, że można je pominąć.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:


A to juz zalezy od SUVa, jak kupisz jakies X5 czy Q8 to pewnie bedzie bardziej komfortowo niz w Passacie czy Insigni.
Ja po pierwszych 3kkm, glownie po trasie w CX5 do zwyklej osobowki juz raczej nie wroce...
Przy czym ja nie mam potrzeby jezdzic szybciej niz 140-150km/h.
 

 

Mam akurat świeże porównanie moich aut z Insignią (co prawda z gołą wersją ale jednak) i jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Maciej__ napisał:


Silnik jest 2.0 N/A ale akurat nie mialem tutaj na mysli osiagow, tylko cala reszte.
Chodzilo mi o pozycje za kierownica, widocznosc, wygode wsiadania, widocznosc w lusterkach, jazde po dziurawych drogach, kraweznikach, itp


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

jasne, to kumam. Ja akurat uwielbiam siedzieć nisko. Jeszcze jestem sprawny i dam radę wsiadać i wysiadać ;]. To jest 2.0 120KM? Czy widzisz w codziennej eksploatacji jakieś zalety tego silnika w porównaniu ze zwykłym wolnossącym sprzed 10 czy 20 lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
jasne, to kumam. Ja akurat uwielbiam siedzieć nisko. Jeszcze jestem sprawny i dam radę wsiadać i wysiadać ;]. To jest 2.0 120KM? Czy widzisz w codziennej eksploatacji jakieś zalety tego silnika w porównaniu ze zwykłym wolnossącym sprzed 10 czy 20 lat?

To jest 2.0 165 KM... Jesli mam byc szczery to jedyna wieksza roznica wzgledem starszych wolnossakow jest niskie spalanie.
Z pierwszych 3kkm wyszlo ok 7.5l co na takie gabaryty i mase uwazam za wynik bardzo dobry :ok:
Mialem wczesniej 4 auta z 2.0 NA i palily ok 1,5-2l wiecej.
Przy czym ja jezdze dosc spokojnie.
Gdybym mial kupowac nowe auto to bralbym raczej cos z turbo noPB :ok:


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

 

184cm ;]

no to nie wiem

ja tylko kilka cm wiecej, ale wsiadanie / wysiadanie nie jest wygodne w przypadku dowolnego sedanu D, a nawet wyżej :)

ja już nie mówię o tak zwanych 4 drzwiowych coupe, które mi się w sumie podobają wizualnie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, akisel napisał:

no to nie wiem

ja tylko kilka cm wiecej, ale wsiadanie / wysiadanie nie jest wygodne w przypadku dowolnego sedanu D, a nawet wyżej :)

ja już nie mówię o tak zwanych 4 drzwiowych coupe, które mi się w sumie podobają wizualnie 

 

Jak ktos nie jest gruby i sprawny to wszedzie wsiadzie. Wiadomo, ze trudniej mi sie wygrzebac z kubelka w Cuprze niz w zwyklym Tiguanie no ale to nie jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maro_t napisał:

 

prawda, tylko że wielki ciężki kloc o aerodynamice małego domku spali dużo więcej paliwa (tak, silnik diesla jest po to żeby zminiejszyć to bezsensowne spalanie), będzie głośniejszy (trzeba w niego napakować mnóstwo wygłuszenia dzięki czemu będzie jeszcze cięższy), a przy ewentualnym gwałtownym manewrze przy wysokiej prędkości jest mniej stabilny niż niższe auto. Ja rozumiem że nikt nie kupuje różnych aut na każde okazje (sam przejechałem pół Europy autem klasy B ;] ), ale trzeba zachować jakiś rozsądek. Wysoki SUV ma sporo zalet w mieście, wysoko się siedzi więc dobrze widać okolicę i korki przed nami, dobrze się manewruje, można wjechać pod kazdy krawężnik, przy większym aucie można zrobić zakupy w Castoramie albo odwozić dzieci sąsiada do szkoły. I do tego są te samochody. I napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 jest pewnie idealny w takich warunkach. I autostradą też się da przejechać, nawet nad morze do Włoch, ale to jednak nie jest samochód dedykowany do takiej jazdy. Do jeżdżenia dużo po autostradach każde auto klasy D będzie lepsze.

Do 140 nie ma różnicy czym jedziesz 😂... jak chcesz latać po 200+ to roznica  jest nadal tylko w spalaniu  na korzyść klasy D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 140 nie ma różnicy czym jedziesz ... jak chcesz latać po 200+ to roznica  jest nadal tylko w spalaniu  na korzyść klasy D 
Ja miałbym co do tego troszkę wątpliwości
Wracalem z kolegą z de. On D automat, ja med suv manual, ten sam silnik. Spalanie wg deski o kilka setek niższe w suv, można przyjąć, że takie samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2020 o 14:34, marcindzieg napisał:

Jest uniwersalny. Do latania po autostradach i jazdy nad rzekę. Niczego z tych rzeczy nie robi super. Jednak robi je na tyle dobrze że można pójść na kompromis. I ma się jeden samochód zamiast trzech.

Uniwersalnosc suva konczy sie kiedy trzeba w miescie zaparkowac w waskich uliczkach lub wąskim miejscu. Do miasta suv pasuje jak grabie. Mam sie meczyc caly rok zeby wykazac jego uniwersalnosc raz czy 2 razy do roku kiedy jade na wakacje... bez sensu.

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniwersalnosc suva konczy sie kiedy trzeba w miescie zaparkowac w waskich uliczkach lub wąskim miejscu. Do miasta suv pasuje jak grabie. Mam sie meczyc caly rok zeby wykazac jego uniwersalnosc raz czy 2 razy do roku kiedy jade na wakacje... bez sensu.
To jest zbyt proste, wymyśl coś trudniejszego
b6018ad3c2791822ed7f6c3110eac8df.jpg0f62badb4c1fa36040521e4409474dcb.jpg
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, norbert123 napisał:

Uniwersalnosc suva konczy sie kiedy trzeba w miescie zaparkowac w waskich uliczkach lub wąskim miejscu. Do miasta suv pasuje jak grabie. Mam sie meczyc caly rok zeby wykazac jego uniwersalnosc raz czy 2 razy do roku kiedy jade na wakacje... bez sensu.

Kolega wyżej dał Ci przykład. Popatrz sobie na wymiary przeciętnego SUVa  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, marcindzieg napisał:

Kolega wyżej dał Ci przykład. Popatrz sobie na wymiary przeciętnego SUVa  :)

Tak suv ro nie suv tylko  napompowany hatchback-  suva podroba:). Zreszta taki accord tez juz sie srednio nadaje do ciasneych parkowan. Jest calkiem dlugi i szeroki

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, norbert123 napisał:

Tak suv ro nie suv tylko  napompowany hatchback-  suva podroba:). Zreszta taki accord tez juz sie srednio nadaje do ciasneych parkowan. Jest calkiem dlugi i szeroki

To co Twoim zdaniem jest świetnym autem do miasta? Weź też pod uwagę że często trzeba wyjechać na wysoki krawężnik. I co Twoim zdaniem jest SUVem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak suv ro nie suv tylko  napompowany hatchback-  suva podroba:). Zreszta taki accord tez juz sie srednio nadaje do ciasneych parkowan. Jest calkiem dlugi i szeroki

Z całym szacunkiem ale musisz się określić. Dlaczego jeden z większych suv nie jest suv i mały accord jest średnim przykładem.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, norbert123 napisał:

Uniwersalnosc suva konczy sie kiedy trzeba w miescie zaparkowac w waskich uliczkach lub wąskim miejscu. Do miasta suv pasuje jak grabie.

 

Myślę, że pięciometrowy sedan klasy D będzie tu zwinny i kompaktowy.

;l

 

12 godzin temu, norbert123 napisał:

Mam sie meczyc caly rok zeby wykazac jego uniwersalnosc raz czy 2 razy do roku kiedy jade na wakacje... bez sensu.

 

O, to tak jak z bagażnikiem. Wozisz w nim powietrze cały rok, żeby napełnić raz czy 2 razy do roku, kiedy jedziesz na wakacje... Bez sensu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dark_Knight napisał:

O, to tak jak z bagażnikiem. Wozisz w nim powietrze cały rok, żeby napełnić raz czy 2 razy do roku, kiedy jedziesz na wakacje... Bez sensu.

 

Albo kamera cofania. Przez 99.9% przebiegu i czasu jedzie się do przodu, po cholerę takie coś? ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

Albo kamera cofania. Przez 99.9% przebiegu i czasu jedzie się do przodu, po cholerę takie coś? ;] 

 

U mnie można włączyć obraz z kamery nawet gdy jadę do przodu. Będę to robił częściej, żeby się jej zakup zwrócił.

;l

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być kombi? bo v70 to do parkowania nadaje się srednio....
Za to po miescie dobrze wspominał ładę Nive.... ciekawe co na to [mention=165885]fender[/mention]
Moja nie ma wspomagania więc kręcenie po mieście to tragedia. Przy oryginalnych lusterkach (jak w starych maluchach) nic kompletnie nie widać i zmiana pasa polega na włączeniu kierunkowskazu, odczekania 3 sekund i wjazdu na pas. Poza tym niva gotuje się w korkach a w mojej yrzeba wiatraki chłodnicy załączać ręcznie bo sterowanie z komputera nie działa.

taptap..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, fender napisał:

Moja nie ma wspomagania więc kręcenie po mieście to tragedia. Przy oryginalnych lusterkach (jak w starych maluchach) nic kompletnie nie widać i zmiana pasa polega na włączeniu kierunkowskazu, odczekania 3 sekund i wjazdu na pas. Poza tym niva gotuje się w korkach a w mojej yrzeba wiatraki chłodnicy załączać ręcznie bo sterowanie z komputera nie działa.

taptap..
 

No ale przynajmniej parkowanie przy wysokim krawezniku nie stanowi problemu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 10:34, Dark_Knight napisał:

 

U mnie można włączyć obraz z kamery nawet gdy jadę do przodu. Będę to robił częściej, żeby się jej zakup zwrócił.

;l

 

 

podobno ta opcja przydaje się podczas ciągnięcia przyczepki. Żeby kontolować czy jeszcze jedzie ;]

  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

Zlewki z sorento 1.6 hybryda ciag dlaszy

- Masa maksymalna przyczepy 1600kg

 

Spojrzałem w dane mazdy 3

2.0 benzyna

- masa maksymalna przyczepy 1600 kg 

 

😂😂😂😂

 

Rewelacja 😂

Czemu sie dziwisz? To jest globalny model. W USA tam gdzie to sie dobrze sprzedaje pewnie bedzie jakis meski silnik. A jak tam maja ciagnac przyczepe to maja Pick upy. W Europie szalu nie zrobi po prostu jest tanie i dobrze wyposazone ale ludzie kupia premiuma. A jak juz kupia hybryde to nikt nie bedzie przyczep ciagal :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał:

A jak tam maja ciagnac przyczepe to maja Pick upy.

Spędziłem troche czasu na Mid-West'cie... i zawsze mnie smieszyło określenie ze Ford Ranger to taki "baby truck" A Ford Bronco był okreslany jako poręczna terenówka dla singla co nie musi niczego wozic....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, delco napisał:

Spędziłem troche czasu na Mid-West'cie... i zawsze mnie smieszyło określenie ze Ford Ranger to taki "baby truck" A Ford Bronco był okreslany jako poręczna terenówka dla singla co nie musi niczego wozic....

To bedzie dzieci wozic najczesciej. Poza tym oni beda mieli 2.5L GDI i Turbo wiec jakos tam cos uciagnie. W UE to nie bedzie oferowane.

image.png.0137d5965433abf5783fba6c943123f9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujek napisał:

Czemu sie dziwisz? To jest globalny model. W USA tam gdzie to sie dobrze sprzedaje pewnie bedzie jakis meski silnik. A jak tam maja ciagnac przyczepe to maja Pick upy. W Europie szalu nie zrobi po prostu jest tanie i dobrze wyposazone ale ludzie kupia premiuma. A jak juz kupia hybryde to nikt nie bedzie przyczep ciagal :hehe: 

Poza hybrydą jest diesel 2.2 202KM tym można ciągnąć 2.5t więc nie wiem w czym jest problem.

Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie zamierza ciągnąć 2t samochodem z silnikiem 1.6 benzynowym przyczepy 2.5t ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MarcG napisał:

Poza hybrydą jest diesel 2.2 202KM tym można ciągnąć 2.5t więc nie wiem w czym jest problem.

Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie zamierza ciągnąć 2t samochodem z silnikiem 1.6 benzynowym przyczepy 2.5t ;]

Ta tylko diesel kosztuje tyle ze można trochę dołożyć i ma sie kompletnie inna lige   .... wykastrowali sorento na eu i tyle w temacie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Marcin79 said:

Zlewki z sorento 1.6 hybryda ciag dlaszy

- Masa maksymalna przyczepy 1600kg

 

Rewelacja 😂

 

Procent klientow, ktory bedzie tym SUVem ciagnal przyczepe jest pewnie porownywalny z tymi co wybiora werje 4x4 ;]

NIkt nie robi aut dla 2% klientow ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Marcin79 napisał:

Ta tylko diesel kosztuje tyle ze można trochę dołożyć i ma sie kompletnie inna lige   .... wykastrowali sorento na eu i tyle w temacie 

Dopasowują się do regulatorów rynku sterowanych przez ekologów ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Procent klientow, ktory bedzie tym SUVem ciagnal przyczepe jest pewnie porownywalny z tymi co wybiora werje 4x4 ;]

NIkt nie robi aut dla 2% klientow ;)

 

 

Pewnie znaczna większość używa haka do przewozu rowerów ;]

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Procent klientow, ktory bedzie tym SUVem ciagnal przyczepe jest pewnie porownywalny z tymi co wybiora werje 4x4 ;]

NIkt nie robi aut dla 2% klientow ;)

 

 

Tylko wyobrażam sobie jaki to będzie wół w trasie jak sie do niego cala rodzinka zapakuje.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.10.2020 o 12:52, MarcG napisał:

Poza hybrydą jest diesel 2.2 202KM tym można ciągnąć 2.5t więc nie wiem w czym jest problem.

Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie zamierza ciągnąć 2t samochodem z silnikiem 1.6 benzynowym przyczepy 2.5t ;]

 

Ja w PC przy 1.6T mam 1410 kg. 

A zwykła wersja SW z dieslem ma 1500kg... 

 

Z innych ciekawostek: 2.2 CRDI 201KM ma kapcie 255/45R20... :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 13:10, Marcin79 napisał:

Ta tylko diesel kosztuje tyle ze można trochę dołożyć i ma sie kompletnie inna lige   .... wykastrowali sorento na eu i tyle w temacie 

 

Kosztuje tyle ze względu na pojemność i akcyzę z tym związaną. Taki lajf niestety.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.