Skocz do zawartości

Aveo T300 obieg zamknięty powietrza


OPAL

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zza schowka w desce rozdzielczej zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Po wyjęciu schowka okazalo się, że silniczek obiegu zamkniętego powietrza chodzi cały czas. Odłączyłem od niego wtyczkę i problem ustąpił, ale zastanawiam się co sie stało. Czyżby ułamało się coś  przy klapce?

Szukam w internetach jakichś informacji na ten temat, ale nic nie znajduję. Nigdzie tez nie mogę znaleźć takiej klapki na sprzedaż. 

Czy ktoś przerabiał taki temat?

Edytowane przez OPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2021 o 11:37, OPAL napisał:

Kilka dni temu zza schowka w desce rozdzielczej zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Po wyjęciu schowka okazalo się, że silniczek obiegu zamkniętego powietrza chodzi cały czas. Odłączyłem od niego wtyczkę i problem ustąpił, ale zastanawiam się co sie stało. Czyżby ułamało się coś  przy klapce?

Szukam w internetach jakichś informacji na ten temat, ale nic nie znajduję. Nigdzie tez nie mogę znaleźć takiej klapki na sprzedaż. 

Czy ktoś przerabiał taki temat?

Ciężki temat. Szukał bym po allegro - tam często mają jakieś angliki sprzedawane na części. Spróbuj rozkminić jak to działa. Poszukaj na ukraińskich i rosyjskich forach - oni tam wszystko sami naprawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z anglikami trzeba uważać - kiedyś kupiłem panel do sterowania do Lacetii i pokrętła były ułożone odwrotnie - domyślam się, że i w głębi elementy wykonawcze, też mogą być odwrotnie :)

Jak pokazywali koledzy, to raczej kleili/wzmacniali połamane plastiki. Ale najpierw trzeba się do nich dostać. Widziałem, że wycinali otwory z boku. 8]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zaobserwowałem i wyczytałem to, żeby wyjąć tę klapkę to muszę zdemontować wentylator, a jego trzeba podobno wycinać, bo nie da sie odkręcić w całości.

Jak rzeczywiscie tak będzie to nie będę tego rozmontowywał. Obieg zamknięty użyłem może ze 3 razy przez 20 lat jazdy autami.

No chyba, że znajdę jakąs solucję na ruskich stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam kotleta dla potomnych, bo widzę że autor nie opisał czy sobie poradził i jak (może ktoś tu jeszcze czasem zagląda...)

Po kupnie T300 zdiagnozowałem dokładnie taki sam problem. Okazało się że winna była tuleja wychodząca z silniczka obiegu wewnętrznego, nachodząca na wałek klapki (wałek "ścięty" mniej-więcej na 1/5 średnicy). Tulejka była lekko pęknięta osiowo (widać na foto) - nie obejmowała wystarczająco ciasno wałka i po prostu się po nim ślizgała.

Próba ogarnięcia tematu przy pomocy "pierścionka" ze zlutowanego drutu miedzianego, nałożonego "na ciasno" na tulejkę nie pomogła.

Kupno nowego silniczka załatwiło temat (pasuje od Chevroleta HHR - taki kupiłem).

silniczek.jpg

silniczek2.jpg

Edytowane przez MIDO
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.