Skocz do zawartości

Zamiana 5-letniego EV


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, akisel napisał:

I 2,0 (D5) tez potrafi powyżej 15 spalić ;) 

ale tez co ciekawe, ten sam samochod potrafi i poniżej 7 zejść 

Dokładnie jak benzyna ;), w moim klocu przy 5os na wakacjach miałem średnie spalanie rzędu 6.1l w D5 (2.4D) nigdy nie udało mi zejść poniżej 7l. Tak czy inaczej chyba powoli to już historia, w XC60 za posiadanie słabszego diesla trzeba sporo dopłacić. Pytanie jak długo diesel będzie jeszcze w ofercie, może zostanie jedynie w XC90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak benzyna , w moim klocu przy 5os na wakacjach miałem średnie spalanie rzędu 6.1l w D5 (2.4D) nigdy nie udało mi zejść poniżej 7l. Tak czy inaczej chyba powoli to już historia, w XC60 za posiadanie słabszego diesla trzeba sporo dopłacić. Pytanie jak długo diesel będzie jeszcze w ofercie, może zostanie jedynie w XC90.
Porwnuj jabłka z jabłkami.
2.4 R5 to silnik z lat w okolicach 2000r.

XC70 raz że wyższy to jeszcze był AWD - nie można tego wprost porównywać do v90 FWD z nowym 2.0 R4



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ppmarian napisał:

Porwnuj jabłka z jabłkami.
2.4 R5 to silnik z lat w okolicach 2000r.

XC70 raz że wyższy to jeszcze był AWD - nie można tego wprost porównywać do v90 FWD z nowym 2.0 R4


 

Waga podobna, wielkość podobna. Styl jazdy taki sam.

AWD dołączane. XC70 był z 2016, V90 z 2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, ppmarian said:

Porwnuj jabłka z jabłkami.
2.4 R5 to silnik z lat w okolicach 2000r.

XC70 raz że wyższy to jeszcze był AWD - nie można tego wprost porównywać do v90 FWD z nowym 2.0 R4


 

 

Tylko po co sie w kolko palowac tymi porownaniami noPB vs ON?

Jak ktos tak lubi diesla to niech sie lepiej spieszy kupowac, bo za chwile pewnie ich juz zuplenie nie bedzie w autach popularnych.

Niezaleznie od tego czy sie to komus podoba czy nie ten naped odchodzi do lamusa i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał:

Tylko po co sie w kolko palowac tymi porownaniami noPB vs ON?

Jak ktos tak lubi diesla to niech sie lepiej spieszy kupowac, bo za chwile pewnie ich juz zuplenie nie bedzie w autach popularnych.

Niezaleznie od tego czy sie to komus podoba czy nie ten naped odchodzi do lamusa i tyle.

 

Dziś już należy się śpieszyć nie tylko z kupowaniem diesla ale z kupowaniem auta spalinowego w ogóle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dziś już należy się śpieszyć nie tylko z kupowaniem diesla ale z kupowaniem auta spalinowego w ogóle.
 
A brzmi to zabawnie w kontekście wątków ile trzeba czekać na nowe auto i jak terminy są niepewne

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, janusz napisał:

A brzmi to zabawnie w kontekście wątków ile trzeba czekać na nowe auto i jak terminy są niepewne emoji16.png

 

Moja chwilowo ulubiona marka straszy, że od roku 2025 nie będzie miała w ofercie już żadnego auta spalinowego. Jak żyć?

:O

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Moja chwilowo ulubiona marka straszy, że od roku 2025 nie będzie miała w ofercie już żadnego auta spalinowego. Jak żyć?
:O
 
 
Jak się pospieszysz i zamówisz dzisiaj przed 14, to może Ci go do 2025 wyprodukują

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, janusz napisał:

Jak się pospieszysz i zamówisz dzisiaj przed 14, to może Ci go do 2025 wyprodukują emoji16.png

 

Monitoruję temat. Zamówienia złożone dzisiaj będą do odbioru latem przyszłego roku. W porównaniu z taką Skodą to wręcz ekspresowo.

;l

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Moja chwilowo ulubiona marka straszy, że od roku 2025 nie będzie miała w ofercie już żadnego auta spalinowego. Jak żyć?

:O

 

To beda mieli hybrydy albo mild hybrid, wiec nie ma co dramatyzowac ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

To beda mieli hybrydy albo mild hybrid, wiec nie ma co dramatyzowac ;]

 

Teraz 100% jest mild hybrid, hybrydę też mają (i to fajną!). Od 2025 mają być jednak nowe platformy, w ogóle nie dostosowane do montowania napędu spalinowego. Więc te hybrydy też chcą skasować. Tylko EV zostanie.

:panic:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Teraz 100% jest mild hybrid, hybrydę też mają (i to fajną!). Od 2025 mają być jednak nowe platformy, w ogóle nie dostosowane do montowania napędu spalinowego. Więc te hybrydy też chcą skasować. Tylko EV zostanie.

:panic:

 

Ta, juz to widze, jak od 2025 wszyscy sie na EV nagle przerzuca. Bo Jag to nie pierwsza marka, ktora takie zapowiedzi glosi.

Dla mnie te hasla, to poki co, takie czcze gadanie. Troche jak z tymi planowanymi obowiazkowymi szczepieniami od marca u nas ;)

Ale ta cala dyskusja to bardziej na HP niz tutaj 🍿

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

Ta, juz to widze, jak od 2025 wszyscy sie na EV nagle przerzuca. Bo Jag to nie pierwsza marka, ktora takie zapowiedzi glosi.

 

Też patrzyłem na to z przymrużeniem oka ale gdy ostatnio tak po prostu ubili dwa, niemal gotowe do produkcji nowe modele tylko dlatego, że nie są elektryczne i rzeczywiście przestali rozwijać silniki spalinowe, jednocześnie ograniczając ich ofertę to jednak jestem skłonny im uwierzyć.

 

:O

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janusz napisał:

Jak się pospieszysz i zamówisz dzisiaj przed 14, to może Ci go do 2025 wyprodukują emoji16.png

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 


Przypomina się dowcip Reagana o ZSRR i dostawie Lady. 
 

Tak się dzieje właśnie jak politycy próbują zbyt mocno sterować rynkiem. :(

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 12:36, Dark_Knight napisał:

 

Też patrzyłem na to z przymrużeniem oka ale gdy ostatnio tak po prostu ubili dwa, niemal gotowe do produkcji nowe modele tylko dlatego, że nie są elektryczne i rzeczywiście przestali rozwijać silniki spalinowe, jednocześnie ograniczając ich ofertę to jednak jestem skłonny im uwierzyć.

 

:O

 

 

Spoko, na pewno będą miały wymienne baterie także będzie jak być powinno ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

I minął roczek temu EViemu. 

Jeździ, skręca, hamuje :)

Od poprzedniego Hultaja robi wszystko x2.

Zasięg x2, zużycie prądu x2, i sumaryczny koszt za każdy km, też x2 😅

 

Zrobione 35.000 km.

Średnie zużycia od ok. 15-30 kWh, realne z gniazdka wyszło ok. 23,5 kWh na 100 km. 

Styl jazdy YOLO.

Koszt za 100 km wliczając energię, opony, ubezpieczenie, przegląd po 30 kkm, i jakieś tam pierdoły: 40 zł/100 km.

Sama energia: 14,50 zł / 100 km.

Wg. ubezpieczalni utraty wartości brak, rynkowo zyskało z 50.000 zł 🙃

 

Ogólnie nie polecam, Subaru lepsze 😎

8F326994-E0BC-40CF-BA08-BF8DE839A6E5.jpeg

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

I minął roczek temu EViemu. 

Jeździ, skręca, hamuje :)

Od poprzedniego Hultaja robi wszystko x2.

Zasięg x2, zużycie prądu x2, i sumaryczny koszt za każdy km, też x2 😅

 

Zrobione 35.000 km.

Średnie zużycia od ok. 15-30 kWh, realne z gniazdka wyszło ok. 23,5 kWh na 100 km. 

Styl jazdy YOLO.

Koszt za 100 km wliczając energię, opony, ubezpieczenie, przegląd po 30 kkm, i jakieś tam pierdoły: 40 zł/100 km.

Sama energia: 14,50 zł / 100 km.

Wg. ubezpieczalni utraty wartości brak, rynkowo zyskało z 50.000 zł 🙃

 

Ogólnie nie polecam, Subaru lepsze 😎

8F326994-E0BC-40CF-BA08-BF8DE839A6E5.jpeg

 

troche zazdroszcze pozytywnie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

 

Sama energia: 14,50 zł / 100 km.

 

Jedno pytanie, „tankujesz” na płatnych głównie, czy jednak w domu? 

Mógłbyś oszacować koszt pod warunkiem ładowania tylko w domu, bez woltaiki i takich tam, koszt kw sredniokrajowy jakis

Tak mniej wiecej 

dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, akisel napisał(a):

Tak mniej wiecej 

Trochę zależy od taryfy ;)

Na przyszły rok trzeba pewnie liczyć ok 95gr/1kWh w G11 ze wszystkimi dodatkami (z samochodem na 100% nie zmieścisz się w limicie 2000kWh/rok, bez samochodu zresztą też 😄 ). Dalej niż rok to wróżenie z fusów.

23.5kWh*0.95 daje circa 22zł/100km

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, iwik napisał(a):

Trochę zależy od taryfy ;)

Na przyszły rok trzeba pewnie liczyć ok 95gr/1kWh w G11 ze wszystkimi dodatkami (z samochodem na 100% nie zmieścisz się w limicie 2000kWh/rok, bez samochodu zresztą też 😄 ). Dalej niż rok to wróżenie z fusów.

23.5kWh*0.95 daje circa 22zł/100km

Tylko osoby z ev maja raczej G12 albo G13, dzieki czemu tankuja noca o polowe taniej niz G11 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

I minął roczek temu EViemu. 

Jeździ, skręca, hamuje :)

Od poprzedniego Hultaja robi wszystko x2.

Zasięg x2, zużycie prądu x2, i sumaryczny koszt za każdy km, też x2 😅

 

Zrobione 35.000 km.

Średnie zużycia od ok. 15-30 kWh, realne z gniazdka wyszło ok. 23,5 kWh na 100 km. 

Styl jazdy YOLO.

Koszt za 100 km wliczając energię, opony, ubezpieczenie, przegląd po 30 kkm, i jakieś tam pierdoły: 40 zł/100 km.

Sama energia: 14,50 zł / 100 km.

Wg. ubezpieczalni utraty wartości brak, rynkowo zyskało z 50.000 zł 🙃

 

Ogólnie nie polecam, Subaru lepsze 😎

8F326994-E0BC-40CF-BA08-BF8DE839A6E5.jpeg

A jak tym się parkuje i jeździ w

miescie? Z zewnątrz to się wydaje duże.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, akisel napisał(a):

Mógłbyś oszacować koszt pod warunkiem ładowania tylko w domu, bez woltaiki i takich tam, koszt kw sredniokrajowy jakis

 

Nie ma czegoś takiego jak średniokrajowy koszt kWh.

A samochód elektryczny w 2021 najtaniej możesz ładować w G12w G12as i ewentualnie G13. Tu w zależności od taryfy poza szczytem płacisz od 30 do 40 groszy za kWh. Dla takich 23.5kWh/100km to generuje koszt 7-10zł/100km. Dla małego auta, które zużywa średniorocznie ~15kWh to 4.5-6zł.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, akisel napisał(a):

Jedno pytanie, „tankujesz” na płatnych głównie, czy jednak w domu? 

Mógłbyś oszacować koszt pod warunkiem ładowania tylko w domu, bez woltaiki i takich tam, koszt kw sredniokrajowy jakis

Tak mniej wiecej 

dzieki z gory

 

Większość w domu, ale to raczej naturalny sposób użytkowania EV.

Koszt "domowy" zależy od tego kto w jakim regionie mieszka i jaką ma taryfę. Pomijając już kwestię wozu, bo średnią 23,5 kWh wcale nie tak łatwo 🤪

Tylko w domu aktualnie to koszt ok. 5-10 zł. W moim przypadku wyszło teraz średnio ok. 8,50 zł za 100 km.

Do tych 14,50 zł podbiły trasy jakieś dłuższe.

Wydaje się przyzwoicie. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał(a):

A jak tym się parkuje i jeździ w

miescie? Z zewnątrz to się wydaje duże.  

Nie bywam w miastach, więc nie zwracam na to uwagi ale jest to faktycznie spore auto i parkuje się tak jak większym autem :)

Natomiast sama jazda to po przyzwyczajeniu bardzo przyjemna i nie czuć wielkości, zwinny klocek. 

Choć promień zawracania ma jakiś kiepski.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, iwik napisał(a):

Trochę zależy od taryfy ;)

Na przyszły rok trzeba pewnie liczyć ok 95gr/1kWh w G11 ze wszystkimi dodatkami (z samochodem na 100% nie zmieścisz się w limicie 2000kWh/rok, bez samochodu zresztą też 😄 ). Dalej niż rok to wróżenie z fusów.

23.5kWh*0.95 daje circa 22zł/100km

A na ile wtedy szacujesz cenę paliwa ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Nie bywam w miastach, więc nie zwracam na to uwagi ale jest to faktycznie spore auto i parkuje się tak jak większym autem :)

To zacny masz garażyk pod domem ;).

Sporo tych kosztów dodatkowych wyszło. Robiłeś w końcu ten drogi przegląd w ASO ?

 

BTW. Która to twoja Impreza czy masz dwie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał(a):

To zacny masz garażyk pod domem ;).

Garaż to najważniejsze pomieszczenie w domu ;)

 

6 godzin temu, sherif napisał(a):

Sporo tych kosztów dodatkowych wyszło. Robiłeś w końcu ten drogi przegląd w ASO ?

Auto drogie to i ubezpieczenie drogie, koła duże to i opony drogie, ASO biedne to i "przeglądy" drogie 😅

 

6 godzin temu, sherif napisał(a):

BTW. Która to twoja Impreza czy masz dwie ?

Akurat te są znajomków, a ja chwilowo mam jedną, ale staram się utrzymywać stan minimum dwie 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Prąd w domu wzrost ceny 2,5x w górę, w trasie po Polsce te 2,5-3 zł trzeba już dać, mocno przełomowy rok dla EV 😀

I w sumie można by się pośmiać ale to sugeruje spore wzrosty cen innych nośników w najbliższych latach, obserwujemy.

Chwilowo można przerzucić się na LPG ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...
W dniu 16.11.2022 o 19:12, mrBEAN napisał(a):

I minął roczek temu EViemu. 

Jeździ, skręca, hamuje :)

Od poprzedniego Hultaja robi wszystko x2.

Zasięg x2, zużycie prądu x2, i sumaryczny koszt za każdy km, też x2 😅

 

Zrobione 35.000 km.

Średnie zużycia od ok. 15-30 kWh, realne z gniazdka wyszło ok. 23,5 kWh na 100 km. 

Styl jazdy YOLO.

Koszt za 100 km wliczając energię, opony, ubezpieczenie, przegląd po 30 kkm, i jakieś tam pierdoły: 40 zł/100 km.

Sama energia: 14,50 zł / 100 km.

Wg. ubezpieczalni utraty wartości brak, rynkowo zyskało z 50.000 zł 🙃

 

Ogólnie nie polecam, Subaru lepsze 😎

 

I kolejny, drugi rok eksploatacji. 

Na blacie 70.000 km

Z coraz mniejszym zapałem chce mi się to zapisywać ale dane wyszły +/- takie:

Średnie zużycie od nowości: ok. 22,4 kWh

Koszt za 100 km wliczając energię, opony, ubezp., przegląd po 60.000 km: ok. 45,70 zł

Sama energia: 18,50 zł / 100 km (wzrost ceny prądu i sporo ładowania w świecie)

Wg. ubezpieczalni wycena +/- o ok. 10.000 zł miej niż zakup. 

Rynkowo szacuję, że z 20.000 niżej. Choć w końcu dostałem dopłatę, to jeśli ją liczyć to na zero. 

 

Opony letnie zaorałem, zimowe po tym sezonie również dołączą do tego zacnego grona 🫢

 

Auto nadal daje mega frajdę z jazdy, trasy to przyjemność, nic ciekawszego na dzisiaj na rynku nie ma :skromny:

Czekam na facelift, jak dadzą bateryjkę 100 kWh, to będziemy koledzy ;) 

A może Y z wentylami? 😱

Ale to pewnie jeszcze trochę potrwa.

Ogień na stojan! ❤️‍🔥
 

IMG_1103.jpeg

  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.