Skocz do zawartości

Nowa Toyota Corolla Cross


Mrowa

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Seth napisał:

A ja z kolei ostatnio dowiedziałem się, że właśnie Volvo anulowało XC40 PHEV po 8 miesiącach od zamówienia.

Brzydko. W Volvo data produkcji i dostawa jest znana po 2-3m, dziwne, że dopiero teraz to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sherif napisał:

Brzydko. W Volvo data produkcji i dostawa jest znana po 2-3m, dziwne, że dopiero teraz to wyszło.

ale to dalej brak półprzewodników? Z czego to wynika? Byłem w tym tygodniu w VW Połczyńska no i :facepalm: Nie ma co oglądać a to co jest to jakieś maleństwa za kosmiczną cenę. Jeszcze trochę to samochody będziemy kupować w ciemno z katalogu licząc na szybki czas realizacji. Albo używki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lucash napisał:

ale to dalej brak półprzewodników? Z czego to wynika? Byłem w tym tygodniu w VW Połczyńska no i :facepalm: Nie ma co oglądać a to co jest to jakieś maleństwa za kosmiczną cenę. Jeszcze trochę to samochody będziemy kupować w ciemno z katalogu licząc na szybki czas realizacji. Albo używki..

Bedzie w koncu normalnie, bez konfiguracji tylko to co jest dostepne. Do 2025 w miastach bedzie strefa tylko dla elektrykow wiec zupelnie wywroci rynek samochodow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucash napisał:

ale to dalej brak półprzewodników? Z czego to wynika?

 

z globalizacji. Stan który był do niedawna (dostępność wszystkiego na już, a najpóźniej na pojutrze i do tego tanio) to był wynik dążenia do globalizacji w różnych dziedzinach w ostanich kilku dekadach. Budowany powoli taki globalny stan równowagi. Jak przyszły zawirowania to go w jednej chwili mocno zaburzyły. A jego przywrócenie to nie jest kwestia chwili, tylko wymaga czasu. A wygląda na to, że różne strony coraz bardziej dążą do tego, żeby go nie przywracać (wojna, imperializm Chin, radykalne eko-przepisy w Europie). Do tego dochodzi podstawowa wątpliwość, nawet bez tych problemów, przy rosnącej liczbie ludzi na świecie i rabunkowej eksploatacji planety w wielu dziedzinach, jak długo taki stan byłby do utrzymania. Pewnie tak czy inaczej nie długo.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, maro_t napisał:

 

z globalizacji. Stan który był do niedawna (dostępność wszystkiego na już, a najpóźniej na pojutrze i do tego tanio) to był wynik dążenia do globalizacji w różnych dziedzinach w ostanich kilku dekadach. Budowany powoli taki globalny stan równowagi. Jak przyszły zawirowania to go w jednej chwili mocno zaburzyły. A jego przywrócenie to nie jest kwestia chwili, tylko wymaga czasu. A wygląda na to, że różne strony coraz bardziej dążą do tego, żeby go nie przywracać (wojna, imperializm Chin, radykalne eko-przepisy w Europie). Do tego dochodzi podstawowa wątpliwość, nawet bez tych problemów, przy rosnącej liczbie ludzi na świecie i rabunkowej eksploatacji planety w wielu dziedzinach, jak długo taki stan byłby do utrzymania. Pewnie tak czy inaczej nie długo.

Ale półprzewodniki to Taiwan gdzie dla producenta rynek EU jest mały w porównaniu do reszta świata. Mam wrażenie że żyjemy w europejskim matriksie a reszta świata żyje normalnie. Ewentualnie Chiny czekają na otwarcie rynku EU na ich samochody. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2022 o 13:38, lucash napisał:

ale to dalej brak półprzewodników? Z czego to wynika? Byłem w tym tygodniu w VW Połczyńska no i :facepalm: Nie ma co oglądać a to co jest to jakieś maleństwa za kosmiczną cenę. Jeszcze trochę to samochody będziemy kupować w ciemno z katalogu licząc na szybki czas realizacji. Albo używki..

 

Historia zatoczyla kolo. Jak moj ojciec kupowal auto w 95roku to tez w ciemno. Na podstawie katalogu i ulotek 🤣 a jak przyszlo auto to dealer blagal, zeby chociaz z tydzien mogl postac w salonie. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Filipfm napisał:

 

Historia zatoczyla kolo. Jak moj ojciec kupowal auto w 95roku to tez w ciemno. Na podstawie katalogu i ulotek 🤣 a jak przyszlo auto to dealer blagal, zeby chociaz z tydzien mogl postac w salonie. 


Co to było za auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lucash napisał:

Ale półprzewodniki to Taiwan gdzie dla producenta rynek EU jest mały w porównaniu do reszta świata. Mam wrażenie że żyjemy w europejskim matriksie a reszta świata żyje normalnie. Ewentualnie Chiny czekają na otwarcie rynku EU na ich samochody. 

My ostatnio rozmawiamy z ludźmi z Tajwanu - dogadujemy się, są bardzo chętni do współpracy :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu pojawil sie cennik :ok:
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_corolla_cross_2022.pdf
Tanio nie jest, ale na tle konkurencji to IMHO 150-160kPLN za hybryde 200KM wyglada naprawde rozsadnie.
Szczegolnie na tle np francuskiej konkurencji PSA, ktora za niewiele mniej oferuje 1,2T noPB :hehe:
Musze sie wybrac i obejrzec na zywo ale mysle, ze szykuje sie nowy hit sprzedazowy :ok:
 
 
image.png.ce909c3d08edd0f5656ed4ead943b9c7.png
 
image.png.0834a55e988356ba77573d9da82f4301.png
Już pędze.
Dumać bym na to musiał 30 m-cy nic nie wydając na życie w międzyczasie... ;-)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Hmmm, w wątku obok rozważasz CHR, który jest niewiele tańszy ;]
Ceny tak odjechały że małe miejskie benzynowe to chyba 4 na 5 przypadków to u mnie były używki. Rozważam, nie rozważam... Zobaczymy co z Pugiem wyjdzie a i Yarisa Crossa zobaczyłem ostatnio na żywo to mnie zainteresował ( zwłaszcza że jakieś porównanie z CHRem już bym mial- koleżanka z "kopalni" ma)
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
8 minut temu, voytec napisał(a):

I jak, zamówił już ktoś i czeka na odbiór?

 

A sa juz auta do jazd testowych w salonach? Tak w ciemno to raczej slabo zamawiac.

Nawet Petryn jezdzil w Hiszpanii.

Naped wyglada naprawde obiecujaco :ok: Wnetrze, bagaznik i wyciszenie raczej slabo ;]

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2022 o 20:29, Maciej__ napisał(a):

Naped wyglada naprawde obiecujaco :ok: Wnetrze, bagaznik i wyciszenie raczej slabo ;]

Cicha Toyota to oksymoron ;] Ale szczerze mówiąc to czekam na dostępność do samochodów testowych. Szukam czegoś większego ale kusi trochę zakup nowego samochodu na dłużej niż 3 lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lucash napisał(a):

Cicha Toyota to oksymoron ;] Ale szczerze mówiąc to czekam na dostępność do samochodów testowych. Szukam czegoś większego ale kusi trochę zakup nowego samochodu na dłużej niż 3 lata. 

 

Ja podobnie :ok: Beda chcial w przyszlym roku kupic cos na min 5-7 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2022 o 20:29, Maciej__ napisał(a):

A sa juz auta do jazd testowych w salonach? Tak w ciemno to raczej slabo zamawiac.

Nawet Petryn jezdzil w Hiszpanii.

Naped wyglada naprawde obiecujaco :ok: Wnetrze, bagaznik i wyciszenie raczej slabo ;]

 

Kupując Toyotę trzeba udać się z nowym autem w dwa miejsca: na kompleksowe wygłuszenie oraz konserwację przeciw korozji (jeśli ktoś zamierza jeździć dłużej niż leasing). Ale potem powinna posłużyć długo ;]

Ta Corolla Cross ma imho sens tylko w wersji 4x4 i gdy ktoś faktycznie ten napęd i prześwit potrzebuje wykorzystać, chociaż na chwilę. W przeciwnym razie zwykła Corolla kombi będzie przestronniejsza, praktyczniejsza, jeszcze bardziej oszczędna, bo mniejsze opory i tańsza.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

Kupując Toyotę trzeba udać się z nowym autem w dwa miejsca: na kompleksowe wygłuszenie oraz konserwację przeciw korozji (jeśli ktoś zamierza jeździć dłużej niż leasing). Ale potem powinna posłużyć długo ;]

Ta Corolla Cross ma imho sens tylko w wersji 4x4 i gdy ktoś faktycznie ten napęd i prześwit potrzebuje wykorzystać, chociaż na chwilę. W przeciwnym razie zwykła Corolla kombi będzie przestronniejsza, praktyczniejsza, jeszcze bardziej oszczędna, bo mniejsze opory i tańsza.

 

Problem w tym, ze ja np nie lubie aut kombi ;]

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał(a):

 

Kupując Toyotę trzeba udać się z nowym autem w dwa miejsca: na kompleksowe wygłuszenie oraz konserwację przeciw korozji (jeśli ktoś zamierza jeździć dłużej niż leasing). Ale potem powinna posłużyć długo ;]

Ta Corolla Cross ma imho sens tylko w wersji 4x4 i gdy ktoś faktycznie ten napęd i prześwit potrzebuje wykorzystać, chociaż na chwilę. W przeciwnym razie zwykła Corolla kombi będzie przestronniejsza, praktyczniejsza, jeszcze bardziej oszczędna, bo mniejsze opory i tańsza.

 

Przestronniejsza powiadasz? śmiem wątpić :] no chyba że masz na myśli tylko bagażnik, który ma faktycznie jakichś śmiesznych rozmiarów, taka ateca/karoq ma +100L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, maro_t napisał(a):

Ta Corolla Cross ma imho sens tylko w wersji 4x4 i gdy ktoś faktycznie ten napęd i prześwit potrzebuje wykorzystać, chociaż na chwilę. W przeciwnym razie zwykła Corolla kombi będzie przestronniejsza, praktyczniejsza, jeszcze bardziej oszczędna, bo mniejsze opory i tańsza.

 

A to nie jest tak, że tam tylny napęd jest realizowany przez osobny silniczek elektryczny (tak jak w Yarisie)? Jeżeli tak, to nie ma to żadnego sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, TomekD000 napisał(a):

 

Przestronniejsza powiadasz? śmiem wątpić :] no chyba że masz na myśli tylko bagażnik, który ma faktycznie jakichś śmiesznych rozmiarów, taka ateca/karoq ma +100L

 

założę się że z tyłu w zwykłym kombi będzie dużo więcej miejsca na nogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał(a):

 

A to nie jest tak, że tam tylny napęd jest realizowany przez osobny silniczek elektryczny (tak jak w Yarisie)? Jeżeli tak, to nie ma to żadnego sensu. 

 

jest elektryk na tylnej osi, ale dużo mocniejszy niż w Yarisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Znalazłem, ma 41 KM na tylnej osi. Szału nie ma, zależy też jak to zaprogramowali. 

 

jak dla mnie to pod maską czy na osiach mogą nawet zasuwać chomiki w kółeczkach. Ważne żeby to działało po prostu

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maro_t napisał(a):

 

założę się że z tyłu w zwykłym kombi będzie dużo więcej miejsca na nogi

 

a ja nie, fakt, kombi ma +6cm rozstaw osi, ale jednak w cross będzie wyżej kanapa i dalej do sufitu, a to ma jak dla mnie największy wpływ na przestarzeń, a nie ilość miejsca na nogi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, TomekD000 napisał(a):

 

a ja nie, fakt, kombi ma +6cm rozstaw osi, ale jednak w cross będzie wyżej kanapa i dalej do sufitu, a to ma jak dla mnie największy wpływ na przestarzeń, a nie ilość miejsca na nogi.

 

trzeba by się po prostu przymierzyć i porównać, inaczej to tylko teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał(a):

 

jak dla mnie to pod maską czy na osiach mogą nawet zasuwać chomiki w kółeczkach. Ważne żeby to działało po prostu

 

No ale 41KM może nam dać jakieś pojęcie jak to będzie działać. Na moje oko to nie jest za dużo. Na śnieg może i wystarczy ale z kopnego piachu nie wyjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

No ale 41KM może nam dać jakieś pojęcie jak to będzie działać. Na moje oko to nie jest za dużo. Na śnieg może i wystarczy ale z kopnego piachu nie wyjedzie.

 

jakbym ja kupował taki samochów to bym mi zależało żebym nie musiał odśnieżać wyjazdu spod domu jak tylko spadnie kilka cm. śniegu, albo żebym bez problemów zawrócił na jakiejś polnej drodze, bez strachu że tam zostanę, jak pojadę z psem na spacer.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maro_t napisał(a):

 

jakbym ja kupował taki samochów to bym mi zależało żebym nie musiał odśnieżać wyjazdu spod domu jak tylko spadnie kilka cm. śniegu, albo żebym bez problemów zawrócił na jakiejś polnej drodze, bez strachu że tam zostanę, jak pojadę z psem na spacer.

 

Bo do niczego innego naped 4x4 w takich crossoverach raczej niz sluzy.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

jakbym ja kupował taki samochów to bym mi zależało żebym nie musiał odśnieżać wyjazdu spod domu jak tylko spadnie kilka cm. śniegu, albo żebym bez problemów zawrócił na jakiejś polnej drodze, bez strachu że tam zostanę, jak pojadę z psem na spacer.

 

No, to się powinno udać. Jeśli ta droga nie będzie zbyt piaszczysta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Zeby sie zakopac w piasku to chyba trzeba wjechac na plaze osobowka...

 

Nie trzeba. Zobacz tu, mimo że jest twardo i auta mają więcej niż 40KM na tylnej osi to nie dają rady. Elektronika obcina moc i jest za mało momentu na dociążonym kole. Z tą Toyotą najprawdopodobniej będzie tak samo bo już RAV4 z motorem elektrycznym na tylnej osi szału nie robiła i też w takich sytuacjach się poddawała.

 

 

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maro_t napisał(a):

jest elektryk na tylnej osi, ale dużo mocniejszy niż w Yarisie

Dla przykładu - Lexus RX 450h ma na tylnej osi jeszcze mocniejszy silnik (prawie 70 koni)... 

 

9 godzin temu, maro_t napisał(a):

jak dla mnie to pod maską czy na osiach mogą nawet zasuwać chomiki w kółeczkach. Ważne żeby to działało po prostu

...no właśnie, tylko że nie działa - nie jest w stanie odepchnąć się tylną osią. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Zeby sie zakopac w piasku to chyba trzeba wjechac na plaze osobowka...

Niestety spotkałem kiedyś osobówką taką plażę na drodze w lesie pod Kolnem, mimo że do jakiejkolwiek wody w ciul daleko było.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 26.11.2022 o 09:50, voytec napisał(a):

Test, także w terenie od 31 minuty

 

test jak test, jak to u Łysego, trochę żartów, trochę konkretów. Na pewno ten napęd 4x4 będzie wystarczający żeby pomóc wygrzebać się z zaśnieżonego parkingu czy polnej zabłoconej drogi i tyle wystarczy.

W sumie chyba samochód idealny dla kogoś kto nie wymaga za dużo od motoryzacji. Nie za duży, nie za mały, bardzo praktyczny, całkiem dynamiczny, do tego bardzo ekonomiczny, nie przekombinowany w środku, możlilwie prosty na tyle na ile dzisiaj może być samochód prosty. Normalnie te przełączniki do ogrzewania fotela, które można włączyć raz jesienią i mogą zostać tak do wiosny, to jest jak dla mnie bajka w dzisiejszych czasach ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zinger napisał(a):

Wszystko fajnie, tylko cena od 150tys za podniesionego kompakta, a realnie pewnie ze 170 z paroma dodatkami :facepalm:

 

 

Ateca tez obecnie tyle kosztuje ;] Ogladalem ostatnio 2,0 TSI to bez 170kPLN nie ma co podchodzic...

1,5TSI z DSG tez 150-160kPLN trzeba liczyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zinger napisał(a):

Wszystko fajnie, tylko cena od 150tys za podniesionego kompakta, a realnie pewnie ze 170 z paroma dodatkami :facepalm:

 

 

Dlatego wolę kompakta za tak około 110 - 120kzł, a za zaoszczędzone pieniądze zwiedzić kilka miejsc, korzystać z życia :) Nie widzę sensu dopłaty 50% do auta po to by siedzieć 3 - 4 wyżej. Corolla combi jest tu dla mnie wystarczająca. Oczywiście jak ktoś ma kasę to niech kupuję, ale na dojazdy do pracy zwykły kompakt jest dla mnie OK.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pejus1982 napisał(a):

 

Dlatego wolę kompakta za tak około 110 - 120kzł, a za zaoszczędzone pieniądze zwiedzić kilka miejsc, korzystać z życia :) Nie widzę sensu dopłaty 50% do auta po to by siedzieć 3 - 4 wyżej. Corolla combi jest tu dla mnie wystarczająca. Oczywiście jak ktoś ma kasę to niech kupuję, ale na dojazdy do pracy zwykły kompakt jest dla mnie OK.

 

Ale corolla kombi 2,0 hybryda to ok 140-150 kPLN ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, pejus1982 napisał(a):

Dlatego wolę kompakta za tak około 110 - 120kzł, a za zaoszczędzone pieniądze zwiedzić kilka miejsc, korzystać z życia :)

 

Raczej za taką kasę teraz będzie to bardzo marny kompakt i zwiedzanie kilku miejsc w tym kompakcie może zepsuć korzystanie z życia :oki:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ale corolla kombi 2,0 hybryda to ok 140-150 kPLN ;]

 


Kurcze napisałem post bo pisałem z głowy ceny Corolli pamiętając ubiegłoroczną wizytę w salonie. Nie wiedziałem, że ten model również tak wysoko jest wyceniany. Szok.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, pejus1982 napisał(a):


Kurcze napisałem post bo pisałem z głowy ceny Corolli pamiętając ubiegłoroczną wizytę w salonie. Nie wiedziałem, że ten model również tak wysoko jest wyceniany. Szok.

 

Pewnie patrzyles na hybryde 1,8 a nie 2,0 ;)

Ale tego silnika w Corolli Cross w ogole nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, pejus1982 napisał(a):


Kurcze napisałem post bo pisałem z głowy ceny Corolli pamiętając ubiegłoroczną wizytę w salonie. Nie wiedziałem, że ten model również tak wysoko jest wyceniany. Szok.

 

w większości marek cenniki są podobnie zbudowane. Masz kompakta w cenie X, a odpowiedni crossover zbudowany na tym kompakcie z tym samym silnikiem i napędem na przód będzie startował od kilkunastu tys. pln drożej. Jak dla mnie nie ma sensu dopłacać, chyba że ten crossover będzie miał 4x4 ale wtedy to jakieś kolejne 10 tys. pln więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, maro_t napisał(a):

 

w większości marek cenniki są podobnie zbudowane. Masz kompakta w cenie X, a odpowiedni crossover zbudowany na tym kompakcie z tym samym silnikiem i napędem na przód będzie startował od kilkunastu tys. pln drożej. Jak dla mnie nie ma sensu dopłacać, chyba że ten crossover będzie miał 4x4 ale wtedy to jakieś kolejne 10 tys. pln więcej.

 

Jesli moda sie nagle nie zmieni, to ewentualna doplate spokojnie odzyskasz przy odsprzedazy auta ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Jesli moda sie nagle nie zmieni, to ewentualna doplate spokojnie odzyskasz przy odsprzedazy auta ;)

 

 

to jasne, ale dla mnie takie podniesione nadwozie ma jedak więcej wad niż zalet. W porównaniu kompaktem kombi. Zalety to łatwość wsiadania, może trochę lepsza widoczność i łatwość manewrowania. Natomiast w kombi mam większy bagażnik, większą ogólną taką praktyczność i pojemność do przewożenia jakichś większych, dłuższych rzeczy, lepsze i pewniejsze prowadzenie, niższe spalanie. Jak dla mnie tylko napęd 4x4 byłby w stanie mnie skłonić do zakupu takiego SUVa. Zresztą już po pierwszych w tym roku opadach śniegu i wycieczce Astrą do lasu znowu zacząłem myśleć że fajnie by było... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.