Skocz do zawartości

2022 Ford Mondeo


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

 
na szczęście dla wszystkich to już niemożliwe
A czy Daewoo zeczywiscie bylo takie zle?

Ot trawilo sie, ze zdechlo.

Teraz popatrzmy, zalozmy ze to Hyundai zdechl, a DU jwsr dziesiejszym Hultajem.

To co klepiesz w CZ, studio z D, mialbys w PL. Czyli nie bylo by zle...

Ale niestety, zly kon zostal wytypowany....1

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, OZI napisał:

A czy Daewoo zeczywiscie bylo takie zle?

Ot trawilo sie, ze zdechlo.

Teraz popatrzmy, zalozmy ze to Hyundai zdechlemoji95.png, a DU jwsr dziesiejszym Hultajem.emoji108.png

To co klepiesz w CZ, studio z D, mialbys w PL. Czyli nie bylo by zle...

Ale niestety, zly kon zostal wytypowany....1

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

 

Daewoo było świetne jak na swoje czasy, chociaż samochody wyprodukowane w Korei były jakościowo lepsze niż te w PL.

O co innego mi chodzi. Wystarczy obejrzeć na YT kilka filmów o fabryce FSO. Do tego tata mojego kolegi tam pracował i czasem opowiadał co tam się działo. To że te samochody były w ogóle całe i jeździły to był cud. Tam wyzwaniem było żeby załoga była trzeźwa, a co dopiero samochody dobrze składać ;]. Wiadomo że dzisiaj inne czasy i jakby się ktoś za to wziął to można zorganizować fabrykę dobrze, przecież w PL produkuje Opel, Fiat czy VW i całkiem dobrze to działa.

 

Osobiście po prostu nie rozumiem tego parcia i tęsknoty za polskimi samochodami. Przecież nie każdy musi produkować samochody. Po co? Niech to robią ci co się na tym znają i mają doświadczenie. W PL jest głupi zwyczaj poświęcania energii na to w czym nie jesteśmy dobrzy (produkcja samochodów czy piłka kopana) zamiast myśleć jak wykorzystać potencjał który mamy i rozwijać dziedziny w których mamy szansę jak np. logistyka czy IT.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minutes ago, AstraC said:

Dokładnie! Więc podziękujmy tym co zarządzają EU w tym temacie, że spychają nas na margines. Prawda jest taka, że przedsiębiorstwa muszą zarabiać i jak im wytniemy zyski, albo wprowadzimy normy z sufitu to w końcu powiedzą pass, moim zdaniem i tak długo wytrzymali.

 

Ale dlaczego zakladasz, ze produceni w EU przestana nagle zarabiac? Czy produkcja starych wolnossacych aut byla lepsza z perspektywy producentow?

Wcale bym sie nie zdziwil gdyby obecny downsizig byl im na reke. W gospodarce kapitalistycznej chodzi o to, zeby caly czas produkowac i sprzedawac nowe.

Beda zarabiac inaczej i na czyms innym, niekoniecznie gorzej niz do tej pory :ok:

A to, ze czesc uzytkownikow koncowych bedzie niezadowolona ze zmian, to niestety takie sa koszty transformacji.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maro_t napisał:

 

na szczęście dla wszystkich to już niemożliwe

 

zrobi się jak ze skuterami... ściągnie ktoś jakiś elektryczny model chiński, naklejki lepke fso i będzie latać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Maciej__ said:

 

Ale dlaczego zakladasz, ze produceni w EU przestana nagle zarabiac? Czy produkcja starych wolnossacych aut byla lepsza z perspektywy producentow?

Wcale bym sie nie zdziwil gdyby obecny downsizig byl im na reke. W gospodarce kapitalistycznej chodzi o to, zeby caly czas produkowac i sprzedawac nowe.

Beda zarabiac inaczej i na czyms innym, niekoniecznie gorzej niz do tej pory :ok:

A to, ze czesc uzytkownikow koncowych bedzie niezadowolona ze zmian, to niestety takie sa koszty transformacji.

Dlatego np. Ford anuluje produkcję diesli ludziom już zamówionych samochodów? Bo płaci kary za emisję każdego takiego samochodu, nawet hybryda wychodzi średnio.
Sama produkcja - pewno nie ma dramatu, ale dowalenie podatków powoduje spadek opłacalności, poza tym jeśli musisz projektować coś co w zasadzie się będzie sprzedawało tylko w EU, to rynek jest mały na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, AstraC said:

Dlatego np. Ford anuluje produkcję diesli ludziom już zamówionych samochodów? Bo płaci kary za emisję każdego takiego samochodu, nawet hybryda wychodzi średnio.
Sama produkcja - pewno nie ma dramatu, ale dowalenie podatków powoduje spadek opłacalności, poza tym jeśli musisz projektować coś co w zasadzie się będzie sprzedawało tylko w EU, to rynek jest mały na to.

 

I na podstawie anulowania zamowien na diesla,wyciagasz wnioski odnosnie kondycji finansowej Forda? ;]

Ja nie mam wystarczajacych danych, zeby robic jakiekolwiek zalozenia w tym temacie...

Dodatkowo to nie bedzie projektowanie tylko dla EU, po prostu EU bedzie robic za poligon doswiadczalny dla nowych technologii...

Chiny/Indie za XX lat beda w tym miejscu co EU teraz i pewnie wtedy przejma to co sie udalo u nas osiagnac i wypracowac.

Polecam sie przejechac do Azji i zobaczyc na miejscu jaki tam jest cymes i cud motoryzacyjny :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Maciej__ said:

 

I na podstawie anulowania zamowien na diesla,wyciagasz wnioski odnosnie kondycji finansowej Forda? ;]

Ja nie mam wystarczajacych danych, zeby robic jakiekolwiek zalozenia w tym temacie...

Dodatkowo to nie bedzie projektowanie tylko dla EU, po prostu EU bedzie robic za poligon doswiadczalny dla nowych technologii...

Chiny/Indie za XX lat beda w tym miejscu co EU teraz i pewnie wtedy przejma to co sie udalo u nas osiagnac i wypracowac.

Polecam sie przejechac do Azji i zobaczyc na miejscu jaki tam jest cymes i cud motoryzacyjny :hehe:

 

Nie zrozumiałeś, jeden z przykładów. Bo chyba rozumiemy co to jest przykład?
Dalej - to że my sobie myślimy że jesteśmy trend seterami to jeszcze nic nie znaczy. Albo inaczej - nawet jak jesteśmy to robimy to "po trupach do celu", w sumie wprowadzanie nowego ładu w PL przypomina to działania, w sensie przygotowania rzeczowego i tak "długiego" czasu wprowadzenia.
I kolejna rzecz, że jeśli tam zarabiają na takim samym samochodzie więcej kasy, to po co się starać.
A głodne kawałki że downsizing dojdzie wszędzie... No cóż słyszę to od lat 14 chyba? Jak pierwsze przeciętne silniki turbo się pojawiły (1.4/1.6) a świat dalej śmiga z dużymi silnikami, a my jesteśmy już przy pomysłach 0.9/1.0. :no: 
I nie jestem przeciw downsizingowi - ale pewne rzeczy trzeba robić z głową - sam pobiegłem i kupiłem 1.6T, teraz mam efekt downsizingu 1.5, ale trochę zaczynają przesadzać - 1.0 150KM R3 - lekki silniczek, bez zapasu materiałowego - musi się sypnąć, i nie da rady jeździć trwale jak 3.0D w W123. Oczywiście przesada nie jest wskazany ani w tym 3.0, ale i to 1.0 to przesada, dlaczego nie zatrzymujemy się tam, gdzie technologia i sensowność rozwiązania są w pewnej równowadze, bo samo czyste spalanie nie mówi o tym ile syfu samochód "wyprodukuje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, AstraC said:

A głodne kawałki że downsizing dojdzie wszędzie... No cóż słyszę to od lat 14 chyba? Jak pierwsze przeciętne silniki turbo się pojawiły (1.4/1.6) a świat dalej śmiga z dużymi silnikami, a my jesteśmy już przy pomysłach 0.9/1.0. :no: 

 

Jaki swiat, bogate USA i Australia? ;] Czy Ty widziales keidys na zywo jak wyglada motoryzacja w takiej Azji, Afryce czy Ameryce Poludniowej za ktora rzekomo tesknisz? ;] Nawet w Chinach, w duzych miastach masz juz cala mase ograniczen i malo kto w ogole moze sobie pozwolic na posiadanie jakiegokolwiek samochodu. Wiekszosc tych aut w krajach rozwijajcych sie to szrot, ktory ledwo jezdzi a na nowe samochody nadal moze sobie pozwolic garstka najbogatszych. I to, ze ma silnik 2,0 czy 2,5 pod maska kompletnie nic tutaj nie zmienia. 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, Maciej__ said:

 

Jaki swiat, bogate USA i Australia? ;] Czy Ty widziales keidys na zywo jak wyglada motoryzacja w takiej Azji, Afryce czy Ameryce Poludniowej za ktora rzekomo tesknisz? ;] Nawet w Chinach, w duzych miastach masz juz cala mase ograniczen i malo kto w ogole moze sobie pozwolic na posiadanie jakiegokolwiek samochodu. Wiekszosc tych aut w krajach rozwijajcych sie to szrot, ktory ledwo jezdzi a na nowe samochody nadal moze sobie pozwolic garstka najbogatszych. I to, ze ma silnik 2,0 czy 2,5 pod maska kompletnie nic tutaj nie zmienia. 

A czy oni jeżdżą tymi gruzami z wyboru czy z biedy? :facepalm: Mam mówić, o ludziach, których nie stać, że nie jeżdżą 5.0? To chyba oczywiste - więc proszę nie odwracaj kota ogonem, ale jednak ludzie którzy mają wybór, częściej wybierają 5.0 a nie 2.0, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, AstraC said:

A czy oni jeżdżą tymi gruzami z wyboru czy z biedy? :facepalm: Mam mówić, o ludziach, których nie stać, że nie jeżdżą 5.0? To chyba oczywiste - więc proszę nie odwracaj kota ogonem, ale jednak ludzie którzy mają wybór, częściej wybierają 5.0 a nie 2.0, nie?

 

Po prostu oni sa tam, gdzie EU byla XX lat temu i tyle. U nas jak bardzo chcesz i CIe stac to tez mozesz sobie kupic 5.0

Astra K 1,6T zostala wycofana ze sprzedazy bo praktycznie nie bylo na nia chetnych.

Wiec to nie do konca jest tak, ze ludzie potrzebuja mocy i osiagow. Najwicej takich jest na AK ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Maciej__ said:

 

Po prostu oni sa tam, gdzie EU byla XX lat temu i tyle. U nas jak bardzo chcesz i CIe stac to tez mozesz sobie kupic 5.0

Astra K 1,6T zostala wycofana ze sprzedazy bo praktycznie nie bylo na nia chetnych.

Wiec to nie do konca jest tak, ze ludzie potrzebuja mocy i osiagow. Najwicej takich jest na AK ;]

A jest w cenie 1.4T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Maciej__ said:

 

A gdzie 5,0 jest w cenie 1,4T? :facepalm:

Pisałeś o 1.6T, więc pytam - jest w cenie 1.4T? Nie, więc osądzanie na tej podstawie jest bez sensu, choćby dlatego że było 1.4T 125KM, które było wyraźnie tańsze choćby ze względów marketingowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, AstraC said:

Pisałeś o 1.6T, więc pytam - jest w cenie 1.4T? Nie, więc osądzanie na tej podstawie jest bez sensu, choćby dlatego że było 1.4T 125KM, które było wyraźnie tańsze choćby ze względów marketingowych.

 

A dlaczego 1,6T mialoby byc w cenie 1,4T? :nie_wiem:

Twarde wyniki sprzedazy sa bez sensu, ale Twoje przypuszczenia niepoparte absolutnie niczym sa za to wiarygodne ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Maciej__ said:

 

A dlaczego 1,6T mialoby byc w cenie 1,4T? :nie_wiem:

Twarde wyniki sprzedazy sa bez sensu, ale Twoje przypuszczenia niepoparte absolutnie niczym sa za to wiarygodne ;]

 

No tak, Ci co kupili nowe kompakty, nie kupili nowej S'ki, 7'ki albo A8'ki bo nie chcieli, 100% z nich nie chciało. :ok: Jak dalej nie zrozumiesz metafory, to nie odpisuj, szkoda czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, AstraC said:

No tak, Ci co kupili nowe kompakty, nie kupili nowej S'ki, 7'ki albo A8'ki bo nie chcieli, 100% z nich nie chciało. :ok: Jak dalej nie zrozumiesz metafory, to nie odpisuj, szkoda czasu.

 

Po prostu nie mozna patrzec na wszystko przez pryzmat aut i motoryzacji... To, ze gdzies tam nadal sa dostepne auta z duzymi silnikami nie sprawia, ze zyje sie tam lepiej. EU to nadal w wiekszosc przypadkow raj na ziemi, w porownaniu z Azja, Afryka czy Ameryka Poludniowa.

To czy obrany kierunek jesli chodzi o auta jest sluszny czy nie, bedzie mozna ocenic pewnie najwczesniej za XX lat.

Czy mi sie podoba co sie obecnie dzieje z motoryzacja w EU? Nie, ale tez mi na chwile obecna za bardzo nie zawadza.

Wolalbym tylko, zeby zamiast zrzucac cala odpowiedzialnosc na producentow, skupili sie na eliminacji z drog starych, zuzytych szrotow w pierwszej kolejnosci.

Gdybym chcial jezdzic 5,0 to bym sobie sciagnal z US i po klopocie. Na codzien jest mi obojetne czy jezdze 2.0 czy 1.4T, a nawet wole to drugie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

W PL jest głupi zwyczaj poświęcania energii na to w czym nie jesteśmy dobrzy (produkcja samochodów czy piłka kopana) zamiast myśleć jak wykorzystać potencjał który mamy i rozwijać dziedziny w których mamy szansę jak np. logistyka czy IT.

 

Racja. Samochodziarski przemysł zlikwidowano z sukcesem, teraz kolej na likwidację PZPN i polskiej ligi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, ArekMiz said:

 

Racja. Samochodziarski przemysł zlikwidowano z sukcesem, teraz kolej na likwidację PZPN i polskiej ligi. :)

Jasnym jest, że chodzi o Izerę, a co do piłki kopanej się absolutnie zgadzam - nic nie osiągamy, a kasy idzie dużo. 😜 
Bo jako podwykonawcy, albo producenci dla innych to fabryki w PL są cenione z tego co wiem. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nie odpisywać, ale:

3 hours ago, Maciej__ said:

To, ze gdzies tam nadal sa dostepne auta z duzymi silnikami nie sprawia, ze zyje sie tam lepiej.

 

Sam fakt nie, ale mam wrażenie, że mają luźniej, mogę sobie wybrać Teslę jak chce, albo mogę i Mustanga 5.0 V8.
Teraz ktoś doszedł do wniosku, że Mustang 5.0 jest zły bo niszczy środowisko i mi zabronił go kupować, pośrednio normami z sufitu i obciążeniem producenta, który dochodzi do wniosku, że opłacalność sprzedaży jest znikoma lub wręcz trzeba dokładać.
 

3 hours ago, Maciej__ said:

EU to nadal w wiekszosc przypadkow raj na ziemi, w porownaniu z Azja, Afryka czy Ameryka Poludniowa.

Ale zupełnie nie od tej strony do tego podchodzę - niestety bieda jest i ludzi nie stać, ale w EU problemem jest nie to że nie byłoby ich stać - bo by było, tylko EU sztucznie winduje ceny pewnych rzeczy, w tym samochodów. Patrząc na to szerzej, zabijając przemysł motoryzacyjny ubiją baaardzo dużą ilość miejsc pracy, w produkcji, ale i obsłudze po sprzedaży i my się tej biedy doczekamy.
 

3 hours ago, Maciej__ said:

Wolalbym tylko, zeby zamiast zrzucac cala odpowiedzialnosc na producentow, skupili sie na eliminacji z drog starych, zuzytych szrotow w pierwszej kolejnosci.

To jednak się rozumiemy? Trzeba zadbać na dobry początek o te samochody, które już są - aby były sprawne, potem zachęcajmy a nie zmuszajmy do zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Po prostu nie mozna patrzec na wszystko przez pryzmat aut i motoryzacji... To, ze gdzies tam nadal sa dostepne auta z duzymi silnikami nie sprawia, ze zyje sie tam lepiej. EU to nadal w wiekszosc przypadkow raj na ziemi, w porownaniu z Azja, Afryka czy Ameryka Poludniowa.
To czy obrany kierunek jesli chodzi o auta jest sluszny czy nie, bedzie mozna ocenic pewnie najwczesniej za XX lat.
Czy mi sie podoba co sie obecnie dzieje z motoryzacja w EU? Nie, ale tez mi na chwile obecna za bardzo nie zawadza.
Wolalbym tylko, zeby zamiast zrzucac cala odpowiedzialnosc na producentow, skupili sie na eliminacji z drog starych, zuzytych szrotow w pierwszej kolejnosci.
Gdybym chcial jezdzic 5,0 to bym sobie sciagnal z US i po klopocie. Na codzien jest mi obojetne czy jezdze 2.0 czy 1.4T, a nawet wole to drugie.
Ludzie często mają przeświadczenie, że producenci podejmują jakieś decyzje bez przemyślenia, po złości. A prawda jest taka, że to, że jezdzimy autami o pojemnościach 1-1,5 litra jest wynikiem naszych decyzji zakupiwych z lat poprzednich. Nikt nie chciał kiedyś kupować mocnych silników to mamy jakie mamy.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.