Skocz do zawartości

Subiektywny test czterech samochodów


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że na wakacjach musiałem ciagle wynajmować samochody to mam dla was moje subiektywne odczucia z ujeżdżania czterech pojazdów:

- Mazda CX30

- Nissan Pathfinder AWD

- Cadillac XT4 AWD

- Mazda CX5

 

Mazdy - bardzo lubię samochody tej marki. Podoba mi się stylistyka wnętrza, rozwiązani systemu navi a przede wszystkim zachowanie na drodze. Szczególnie CX30 była super. Mała, zgrabna, wszędzie się zmieściła. Miała dość przyzwoity system samojeżdżenia który nie wymagał zbyt wielu ingerencji. CX5 miałem jakiś starszy model bo miał tylko radarowy cruise control bez utrzymywania się między liniami. Mazdy także miały najlepsze kamery do cofania - od początku nie miałem problemu z parkowaniem tyłem. 
 

Nissan Pathfinder - wielki i ciężki. Ale w terenie dawał sobie świetnie radę - zrobiłem nim trochę poważniejszego off-roadingu i napęd AWD świetnie dawał sobie radę z piaskiem, błotem i skałami. System samojeżdżenia świetny - samochód praktycznie sam jechał przez większość czasu. Bagażnik przepastny - po złożeniu 2 i 3 rzędu siedzeń można było się spokojnie przespać na tyle. Jedyna wada - duże zwisy z obu stron co uniemożliwiało wjechanie tam gdzie Wranglery mogły. Jedyna dość poważna wada tego samochodu to system start - stop. Od wciśnięcia gazu do ruszenia samochodu z miejsca dosłownie upływały ze dwie sekundy - jak trzeba było gdzieś gwałtownie ruszyć to lepiej było wyłączyć ten system. Kamera do cofania OK, ale samochód miał na tyle dużą odległość między tylną osią a zderzakiem że parkowanie tyłem było kłopotliwe. 
 

Cadillac - pomimo że teoretycznie najlepszy z tych czterech to subiektywnie był najgorszy. Nie miał nawet radarowego cruise control. Napęd na 4 koła był raczej żartem, na większych górkach ze żwirem przód boksował a tył nie ciągnął (tak, nie zapomniałem włączyć trybu off-Road). Do tego w praktycznie nowym samochodzie nie działał już szyberdach. Najbardziej wkurzające rozwiązanie - system ostrzegania kierowcy za pomocą wibracji w fotelu. Zanim się przyzwyczaiłem do tego, to tylko mnie to dodatkowo dekoncentrowało. A ostrzegał o wszystkim - przy cofaniu o samochodach i o przeszkodach, przy jeździe o wjeżdżaniu na linie. We wszystkich innych samochodach ostrzeżenie było przez drżenie kierownicy ale Cadillac postanowił być nietypowy. Kamera do cofania beznadziejna. Nie pokazywała linii gdzie samochód trafi i strach było parkować tyłem. 
 

Podsumowując - do miasta CX30 jest idealne. Jakby jeszcze zrobili wersje hybrydową to byłby to super samochód. Dla dwóch osób oczywiście. Pathfinder jak się chce mieć coś pojemnego. Możliwość posadzenia 7 osób może się czasem przydać choć te dwie w ostatnim rzędzie raczej wygody nie będą miały. System AWD bardzo przyzwoity. XT-4 - GM nadal nie umie zrobić czegoś konkurencyjnego do Lexusa że nie wspomnę Mercedesa czy BMW. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Pathfinderem R51 to mam takie wspomnienia, że jak w środku na miejscu pasażera wygodnie siadałem, to z tyłu za mną już nikt nie był w stanie się zmieścić. Właściciel auta miał metr piędziesiąt w kapeluszu i chyba dla takich ludzi je produkują bo bardziej przestrzeń nóg pasażera ograniczana jest tylko w nowej Corolli. Tragiczne auto.

Poprawili to w nowym? Jest większy w środku niż Fabia 3?

Edytowane przez mPh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, mPh said:

Z Pathfinderem R51 to mam takie wspomnienia, że jak w środku na miejscu pasażera wygodnie siadałem, to z tyłu za mną już nikt nie był w stanie się zmieścić. Właściciel auta miał metr piędziesiąt w kapeluszu i chyba dla takich ludzi je produkują bo bardziej przestrzeń nóg pasażera ograniczana jest tylko w nowej Corolli. Tragiczne auto.

Poprawili to w nowym? Jest większy w środku niż Fabia 3?


Nowy jest zdumiewająco duży w środku. Do tego tylne siedzenia są regulowane - można je przesunąć w przód i do tylu i w niewielkim stopniu zmienić kąt nachylenia. To pewnie po to by zrobić miejsce dla ludzi w trzecim rzędzie. No i to jedyny z tych czterech samochodów w którym silnik miał więcej niż 4 cylindry. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Pathfinderem R51 to mam takie wspomnienia, że jak w środku na miejscu pasażera wygodnie siadałem, to z tyłu za mną już nikt nie był w stanie się zmieścić. Właściciel auta miał metr piędziesiąt w kapeluszu i chyba dla takich ludzi je produkują bo bardziej przestrzeń nóg pasażera ograniczana jest tylko w nowej Corolli. Tragiczne auto.

Poprawili to w nowym? Jest większy w środku niż Fabia 3?
R51 byl de facto Navara, stad brak miejsca, pamietam, bo mialem to samo w rental.

R52 byl juz 'uwygodniona' wersja, brak ramy.

9a7ed41431380ddc4a65934f9b605735.jpg

Tyl naprawde ma duzo miejsca. U mnie w robocie bylo tego troche tego - swietne auto gdyby nie ... padajace CVT (co 10 k km).

5d9fc43775fffb92f0064e65aef13c50.jpg



R53 - mial wyeliminowac te problemy, czas pokaze czy tak jest - CVT brak.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, lucash said:

Jakieś szczegóły? ;) 


Zapytał mnie jak zjechać z górki bez spalenia hamulców i czy wiem żeby przypadkiem nie używać „hill descend mode”. Tam jest bardzo stromo - zaczyna się na około 2 km NPM i potem jest 8 mil drogi żeby się wspiąć na 4200 metrów. Podobno to dodatkowo utrudnia chłodzenie hamulców - jest na tyle mało powietrza że bardzo łatwo je przegrzać. 
 

Visitors are advised that only TRUE 4-wheel drive vehicles with LOW range may travel above the VIS.  About 200 yards beyond the station, the pavement ends and the next five miles are a steep graded-gravel road. Before proceeding visitors should consult their rental vehicle company or review their contract concerning visiting the summit of Maunakea.  Many rental companies do not allow their vehicles on the summit even if they are 4-wheel drive, and if anything were to happen to your vehicle you would potentially be responsible for all towing charges and repairs, which can be thousands of dollars ($$$$). 


P.S. U mnie w kontrakcie wyraźnie było napisane że mi nie wolno tam pojechać ale miałem ich gdzieś. Ale Pathfinder dał radę zjechać z górki na dół praktycznie bez używania hamulców. Jedynka, napęd na 4 koła i 5-6 tysięcy obrotów. 

Edytowane przez Florydziak_Florydziak_Flor
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


Zapytał mnie jak zjechać z górki bez spalenia hamulców i czy wiem żeby przypadkiem nie używać „hill descend mode”. Tam jest bardzo stromo - zaczyna się na około 2 km NPM i potem jest 8 mil drogi żeby się wspiąć na 4200 metrów. Podobno to dodatkowo utrudnia chłodzenie hamulców - jest na tyle mało powietrza że bardzo łatwo je przegrzać. 
 

Visitors are advised that only TRUE 4-wheel drive vehicles with LOW range may travel above the VIS.  About 200 yards beyond the station, the pavement ends and the next five miles are a steep graded-gravel road. Before proceeding visitors should consult their rental vehicle company or review their contract concerning visiting the summit of Maunakea.  Many rental companies do not allow their vehicles on the summit even if they are 4-wheel drive, and if anything were to happen to your vehicle you would potentially be responsible for all towing charges and repairs, which can be thousands of dollars ($$$$). 


P.S. U mnie w kontrakcie wyraźnie było napisane że mi nie wolno tam pojechać ale miałem ich gdzieś. Ale Pathfinder dał radę zjechać z górki na dół praktycznie bez używania hamulców. Jedynka, napęd na 4 koła i 5-6 tysięcy obrotów. 

A z takim podejściem wypożyczalni spotkałem się i u nas. Zakaz zjeżdżania z asfaltu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z takim podejściem wypożyczalni spotkałem się i u nas. Zakaz zjeżdżania z asfaltu. 
Tam ich maja gdzies. Ja akurat zrobilem te Sam podjazd co Marek w Impala.

Droga jest de facto 2/3 asfaltowa, jest odcinek kamienisty.

Oni sie boja, ze jak zjezdzasz z chmur, doslownie jestes w chmurach, to ci hamulce puszcza....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

Tam ich maja gdzies. Ja akurat zrobilem te Sam podjazd co Marek w Impala.

Droga jest de facto 2/3 asfaltowa, jest odcinek kamienisty.

Oni sie boja, ze jak zjezdzasz z chmur, doslownie jestes w chmurach, to ci hamulce puszcza....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 

 

Zaraz zaraz wyjechałeś Impalą tam gdzie Marek myślał że jest "poważny" off-road??? ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, koNik said:

 

Zaraz zaraz wyjechałeś Impalą tam gdzie Marek myślał że jest "poważny" off-road??? ;]

 

poważny off-Road był gdzie indziej - na „southern most point” - ten wjazd na górkę to rzeczywiście nie wiem czemu tak straszą bo poza tym że było dość stromo to żadnych większych problemów nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, OZI said:

Tam ich maja gdzies. Ja akurat zrobilem te Sam podjazd co Marek w Impala.

Droga jest de facto 2/3 asfaltowa, jest odcinek kamienisty.

Oni sie boja, ze jak zjezdzasz z chmur, doslownie jestes w chmurach, to ci hamulce puszcza....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 


Bylo kilka wypadkow śmiertelnych to zaczęli pilnować teraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.