Skocz do zawartości

Mazda CX-60


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc później...

Ja jestem bardzo ciekawy jak jeździ podstawowy diesel z ośką. Nie umiem sobie wyobrazić jak tym przyspieszać z takim momentem, taką masą i napędem na jedną oś.


Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, goden said:

Ja jestem bardzo ciekawy jak jeździ podstawowy diesel z ośką. Nie umiem sobie wyobrazić jak tym przyspieszać z takim momentem, taką masą i napędem na jedną oś.

 

Przeciez tam jest raptem 200 koni, w dosc ciezkim aucie pelnym elektroniki, wiec w czym problem? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, goden said:

I 450 niutów, według mnie będzie często migała lampka esp

 

3.0 diesel z BMW jest przeciez mocniejszy i byl normalnie montowany w 3-ce czy 5-ce z napedem na tyl.

A tutaj auto duzo ciezsze i z automatem, ktory pewnie bedzie raczej zestrojony do spokojnej jazdy.

Gorzej pewnie moze byc zima na sliskim ;)

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
3.0 diesel z BMW jest przeciez mocniejszy i byl normalnie montowany w 3-ce czy 5-ce z napedem na tyl.
A tutaj auto duzo ciezsze i z automatem, ktory pewnie bedzie raczej zestrojony do spokojnej jazdy.
Gorzej pewnie moze byc zima na sliskim
 
 
Ej no nie mów że nie widzisz różnicy pomiędzy ciągnięciem a pchaniem.
Serio, moje xc60 napęd na przód nie jedzie nawet na suchym. Tzn jedzie ale muszę od 0 się pilnować bo nie ogarnia trakcji,a to tylko benzyna...
Według mnie Mazda będzie miała problem z ruszaniem, i juz nawet nie piszę o dynamicznym ruszaniu, tylko zwyczajnie szybkim

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, goden said:

Ej no nie mów że nie widzisz różnicy pomiędzy ciągnięciem a pchaniem.
Serio, moje xc60 napęd na przód nie jedzie nawet na suchym. Tzn jedzie ale muszę od 0 się pilnować bo nie ogarnia trakcji,a to tylko benzyna...
Według mnie Mazda będzie miała problem z ruszaniem, i juz nawet nie piszę o dynamicznym ruszaniu, tylko zwyczajnie szybkim

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ale pod tym wzgledem naped tylny jest akurat lepszy :ok:

To jest tylko 200KM, poza tym moment na silniku nie jest rowny momentowi na kolach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, goden napisał:

Ej no nie mów że nie widzisz różnicy pomiędzy ciągnięciem a pchaniem.
Serio, moje xc60 napęd na przód nie jedzie nawet na suchym. Tzn jedzie ale muszę od 0 się pilnować bo nie ogarnia trakcji,a to tylko benzyna...
Według mnie Mazda będzie miała problem z ruszaniem, i juz nawet nie piszę o dynamicznym ruszaniu, tylko zwyczajnie szybkim

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
 

Musisz mieć coś popsute jak nie ma trakcji albo opony fuel saver.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć coś popsute jak nie ma trakcji albo opony fuel saver.
Są jakieś continentale, popsute nic nie jest, zwyczajnie od 0 strzał hybrydy i trakcja musi obcinać moc. Na mokrym to uuz nawet nie ma co mówić...

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale pod tym wzgledem naped tylny jest akurat lepszy :ok:
To jest tylko 200KM, poza tym moment na silniku nie jest rowny momentowi na kolach.
Tylny jest lepszy, bo masa dociska oś pędną. Dlatego piszę że przy tej masie Mazda od startu będzie napoerdzielala ESP aż miło

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wujek napisał:

Musisz mieć coś popsute jak nie ma trakcji albo opony fuel saver.

Wszystko zależy od warunków, gdyż na suchym będzie spoko, ale deszcz i snieg to będzie jazda podczas przyśpieszania.

 

19 godzin temu, Maciej__ napisał:

Pierwszy polski test PHEVa. Z ciekawostek, to Mazda od 1 wrzesnia daje 6 lat gwarancji na wszystkie modele.

 

 

Też już jestem po teście  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Zbynek napisał:

To opisuj, w szczególności spalanie w trasie.

Taptaraptap
 

 

Będzie wideo, jak tylko znajdę czas na montaż. Tutaj i tak nie mogę wrzuć, bo znowu będzie fala hejtu i zgłoszeń publikacji, że promuję bloga 😅

 

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

W PL to chyba poki co byly jedynie 2 auta przedprodukcyjne.

Gdzie miales auto na testy?

Z salonu  :)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, goden napisał:

Ej no nie mów że nie widzisz różnicy pomiędzy ciągnięciem a pchaniem.
Serio, moje xc60 napęd na przód nie jedzie nawet na suchym. Tzn jedzie ale muszę od 0 się pilnować bo nie ogarnia trakcji,a to tylko benzyna...
Według mnie Mazda będzie miała problem z ruszaniem, i juz nawet nie piszę o dynamicznym ruszaniu, tylko zwyczajnie szybkim

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
 

 

ja mam podobne problemy z trakcją w Astrze. Ale to lekki kompakt, do tego kombi więc sporo masy dociąża tył, a odciąża przód, silnik benzynowy 200KM. Zwykła jazda na mokrej nawierzchni, jeżeli czasem potrzebujesz ruszyć dynamicznie z podporządkowanej, albo kogoś wyprzedzić, wymaga już trochę uwagi. A ściganie spod świateł odpada w tym aucie ;]. Ale założę się że w takim klocu jak ta mazda będzie pod tym względem lepiej. Jeżeli będzie diesel, to pięknie dociąży przednią oś ;]. W ogóle rozkład masy w takim aucie jest inny. Myślę że w dieslu 200KM nie będzie tragedii z trakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

ja mam podobne problemy z trakcją w Astrze. Ale to lekki kompakt, do tego kombi więc sporo masy dociąża tył, a odciąża przód, silnik benzynowy 200KM. Zwykła jazda na mokrej nawierzchni, jeżeli czasem potrzebujesz ruszyć dynamicznie z podporządkowanej, albo kogoś wyprzedzić, wymaga już trochę uwagi. A ściganie spod świateł odpada w tym aucie ;]. Ale założę się że w takim klocu jak ta mazda będzie pod tym względem lepiej. Jeżeli będzie diesel, to pięknie dociąży przednią oś ;]. W ogóle rozkład masy w takim aucie jest inny. Myślę że w dieslu 200KM nie będzie tragedii z trakcją.

 

Wujek ma 380 KM i twierdzi, że nie ma problemów z trakcją i do tego można się ścigać z 4x4 😁

 

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Tak, ale w salonach w PL byly wlasnie te 2 szt przedprodukcyjne ;) 

Mają już swoje samochody :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wujek ma 380 KM i twierdzi, że nie ma problemów z trakcją i do tego można się ścigać z 4x4 😁

 

to jednak trochę coś innego: samochód sportowy, który masz szperę, zawieszenie, elektronikę, opony dostosowane do osiągów. Mój opel to zwykły kompakt z mocniejszym silnikiem niż średnia. Co ma oczywiście także plusy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, maro_t said:

 

to jednak trochę coś innego: samochód sportowy, który masz szperę, zawieszenie, elektronikę, opony dostosowane do osiągów. Mój opel to zwykły kompakt z mocniejszym silnikiem niż średnia. Co ma oczywiście także plusy ;)

 

Ale diesel 200KM to nie jest jakis znowu mocny samochod...

Byle Passat/Superb z napedem na przod moze miec 190KM i 400Nm.

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, maro_t napisał:

 

to jednak trochę coś innego: samochód sportowy, który masz szperę, zawieszenie, elektronikę, opony dostosowane do osiągów. Mój opel to zwykły kompakt z mocniejszym silnikiem niż średnia. Co ma oczywiście także plusy ;)

 

Przy takiej mocy masz dokładnie taki sam efekt :) Cudów nie ma!  To nie jest żaden sportowy samochód, a zwykły kompakt w usportowionej wersji :)

 

 

24 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale diesel 200KM to nie jest jakis znowu mocny samochod...

Byle Passat/Superb z napedem na przod moze miec 190KM i 400Nm.

 

I tak i nie. Tak jak napisałem powyżej, różnica na korzyść 4x4 będzie diametralna wobec tej ośki na mokrym i przy śniegu, ale również na suchym podczas dynamicznego włączania się do ruchu ośka daje o sobie znać. Przy 200 KM w ośce zdecydowanie już 4x4 jak dla mnie,

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wszystko zależy od warunków, gdyż na suchym będzie spoko, ale deszcz i snieg to będzie jazda podczas przyśpieszania.

 

Też już jestem po teście  :)

 

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Wujek ma 380 KM i twierdzi, że nie ma problemów z trakcją i do tego można się ścigać z 4x4 😁

 

Mają już swoje samochody :)

 

Przyjedz kiedys na tor albo do Wawy przejedziesz sie i zmienisz zdanie :phi: W lato jezdze na semi slikach przez wiekszosc czasu i nie mam problemu. Jak jest slisko to lipa wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wujek napisał:

 

Przyjedz kiedys na tor albo do Wawy przejedziesz sie i zmienisz zdanie :phi: W lato jezdze na semi slikach przez wiekszosc czasu i nie mam problemu. Jak jest slisko to lipa wiadomo.

Ale ja przeciez testowałem kilkukrotnie wersję 300 oraz Cuprę R, także wiem jak się tym jeździ :)

 

Ps. W Waw bywam często w sprawach zawodowych, także chętnie się spotkam :)

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2022 o 18:22, goden napisał:

Ja jestem bardzo ciekawy jak jeździ podstawowy diesel z ośką. Nie umiem sobie wyobrazić jak tym przyspieszać z takim momentem, taką masą i napędem na jedną oś.

 

Dlatego wersja PHEV jest nasjensowniejsza :)

 

 

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...
W dniu 8.09.2022 o 18:22, goden napisał(a):

Ja jestem bardzo ciekawy jak jeździ podstawowy diesel z ośką. Nie umiem sobie wyobrazić jak tym przyspieszać z takim momentem, taką masą i napędem na jedną oś.


Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
 

 

Tak jezdzi, raczej zadnych problemow z trakcja nawet na mokrym :)

Do tego spalanie rewelacyjne jak na gabaryt i pojemnosc (od ok 18:00).

NIestety caly czas brak w ofercie 3,0 noPB i brak konkretnego info kiedy ma sie pojawi ...

 

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekne auto , ja odbieram diezla 254/550/4x4 na jesien.

Jasne wnetrze+ prawdziwe zimne aluminium + skora nappa + obszycie deski + prawdziwe drewno japonskie, brak piano black !!!!

Jakosc tej wersji mnnie powalila, bmwx3 w salonie wydawala mi sie przy mazdzie autem klasy nizej.

Po jazdach tesstowych bmw ma lepsze zawieszenie ale uklad kierowniczy jest zbyt lekki, zbyt mocno wspomagany w bmw dlatego mazda mi sie lepiej jezdzilo.

Obie po rabatach z identycznym wyposazeniem to 38 tys zl na kozysc mazdy i  mazda daje pelne 6 lat gwarancji na wszystkie podzespoły a bmw nie.

W wakacje ma sie pojawic box tuning do tego diezla  za 1900 zl 285/630 nm, mam kontakt z firma w de gdzie kupowalem boxa do stingera. 

SAVE_20230603_081519.jpg

SAVE_20230603_081402.jpg

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trex11 napisał(a):

Piekne auto , ja odbieram diezla 254/550/4x4 na jesien.

Jasne wnetrze+ prawdziwe zimne aluminium + skora nappa + obszycie deski + prawdziwe drewno japonskie, brak piano black !!!!

Jakosc tej wersji mnnie powalila, bmwx3 w salonie wydawala mi sie przy mazdzie autem klasy nizej.

Po jazdach tesstowych bmw ma lepsze zawieszenie ale uklad kierowniczy jest zbyt lekki, zbyt mocno wspomagany w bmw dlatego mazda mi sie lepiej jezdzilo.

Obie po rabatach z identycznym wyposazeniem to 38 tys zl na kozysc mazdy i  mazda daje pelne 6 lat gwarancji na wszystkie podzespoły a bmw nie.

W wakacje ma sie pojawic box tuning do tego diezla  za 1900 zl 285/630 nm, mam kontakt z firma w de gdzie kupowalem boxa do stingera. 

SAVE_20230603_081519.jpg

SAVE_20230603_081402.jpg

 

Ładne aczkolwiek mam nadzieję że nie masz bombelkow ;]

  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno, ale zobacz test miejsca na tylnym siedzeniu dla 1,9m osoby, bagaznik 570l, wole 570l bagażnik jak więcej miejsca na nogi kosztem bagaznika.

Bmwx1 nie male auto a bagażnik 450l, to ja w nissan juke mam 420l 

Gabarytowo bmx x1 jest blisko mazdy cx5 wiec 450l bagaznik to smiech na sali.

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, trex11 napisał(a):

Mam jedno, ale zobacz test miejsca na tylnym siedzeniu dla 1,9m osoby, bagaznik 570l, wole 570l bagażnik jak więcej miejsca na nogi kosztem bagaznika.

Bmwx1 nie male auto a bagażnik 450l, to ja w nissan juke mam 420l 

Gabarytowo bmx x1 jest blisko mazdy cx5 wiec 450l bagaznik to smiech na sali.

Myślę że @PawelWawnie o wymiary chodziło 😁🥳

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, trex11 napisał(a):

Mam jedno, ale zobacz test miejsca na tylnym siedzeniu dla 1,9m osoby, bagaznik 570l, wole 570l bagażnik jak więcej miejsca na nogi kosztem bagaznika.

Bmwx1 nie male auto a bagażnik 450l, to ja w nissan juke mam 420l 

Gabarytowo bmx x1 jest blisko mazdy cx5 wiec 450l bagaznik to smiech na sali.

Widzę,  że trochę fanatyzmu pojawia się pod kątem Cx 60 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, trex11 napisał(a):

Piekne auto , ja odbieram diezla 254/550/4x4 na jesien.

Jasne wnetrze+ prawdziwe zimne aluminium + skora nappa + obszycie deski + prawdziwe drewno japonskie, brak piano black !!!!

Jakosc tej wersji mnnie powalila, bmwx3 w salonie wydawala mi sie przy mazdzie autem klasy nizej.

Po jazdach tesstowych bmw ma lepsze zawieszenie ale uklad kierowniczy jest zbyt lekki, zbyt mocno wspomagany w bmw dlatego mazda mi sie lepiej jezdzilo.

Obie po rabatach z identycznym wyposazeniem to 38 tys zl na kozysc mazdy i  mazda daje pelne 6 lat gwarancji na wszystkie podzespoły a bmw nie.

W wakacje ma sie pojawic box tuning do tego diezla  za 1900 zl 285/630 nm, mam kontakt z firma w de gdzie kupowalem boxa do stingera. 

SAVE_20230603_081519.jpg

SAVE_20230603_081402.jpg

Możesz napisać ile finalnie wyszła? 

 

Oglądałem dzisiaj Lexusa NX 350h, wersja Prestiżem ale Fwd wyszła 236k po rabacie w tym komplet kol zimowych (wyjsciowo 280k) z terminem odbioru 01.2024. Spore auta, dużo miejsca, mocno poprawili środek i multimedia w porównaniu z poprzednią wersją. Ale auto ospale, mimo 243KM ma osiągi mojej Ateci 1.4 150KM. Raczej odpuszczę.

Na ten moment zostaje Sportage 230KM AWD w wersji GT line że wszystkimi dodatkami poza adaptacyjnym zawieszeniem. Dostałem 2 oferty z rabatem 4%, a dzisiaj mnie gość zaskoczył 8% i finalna cena poniżej 200k. 

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał(a):

Możesz napisać ile finalnie wyszła? 

 

Oglądałem dzisiaj Lexusa NX 350h, wersja Prestiżem ale Fwd wyszła 236k po rabacie w tym komplet kol zimowych (wyjsciowo 280k) z terminem odbioru 01.2024. Spore auta, dużo miejsca, mocno poprawili środek i multimedia w porównaniu z poprzednią wersją. Ale auto ospale, mimo 243KM ma osiągi mojej Ateci 1.4 150KM. Raczej odpuszczę.

Na ten moment zostaje Sportage 230KM AWD w wersji GT line że wszystkimi dodatkami poza adaptacyjnym zawieszeniem. Dostałem 2 oferty z rabatem 4%, a dzisiaj mnie gość zaskoczył 8% i finalna cena poniżej 200k. 

Rx300t może są jeszcze dostępne?

 

A6 i Q5 były też spoko 2.0 tdi z rabatem pod 20%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał(a):

Możesz napisać ile finalnie wyszła? 

 

Cennik 3,3d AWD zaczyna sie od 254kPLN, a rabatow w Mazdzie brak.

Ze skora Nappa to pewnie blizej 290-300kPLN bo jest chyba dostepna dopiero w najwyzszej wersji Takumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):
2 godziny temu, zinger napisał(a):

Rx300t może są jeszcze dostępne?

Nie mam pojęcia, w str RX nawet nie patrzyłem z uwagi na budżet.

49 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

A6 i Q5 były też spoko 2.0 tdi z rabatem pod 20%

Ale to pewnie i tak w ok 250k, nie chce tyle na auto wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PawelWaw napisał(a):

 

A jest sens zmieniac ten obecny ???

W sensie Atece? I tak i nie. Ma wszystko co potrzeba, stan igła... ale ma już 6 lat, do końca roku pewnie 100kkm stuknie, pewnie coś tam się zacznie zaraz dziać a ja nie mam nerwów, czasu I ochoty po serwisach się szlajać. 

Poza tym przechodzę na ryczałt, więc jak nie kupię w tym roku, to kosztowo by mi się w każdym kolejnym nie spinało. Poza tym to chyba ostatni moment żeby za Atece wziąść jeszcze jakieś rozsądne pieniądze, stąd decyzją o zmianie. Już poszła w darowiznę, jeszcze 5 mies i można sprzedawca, akurat tyle się na nową Sportage czeka, więc się wszystko w miarę sensownie spina.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Kurcze, miałbym jakiś oprócz przed zamianą Seata Ateca na Kia Sportage. Owszem obecna generacja zrobiła wielki skok pod każdym względem wobec poprzednika, lecz w tej cenie wolałbym zdecydowanie  "biedną" X1, Q3 SB, czy GLA/GLB, a nawet 3008.

Tylko te auta za 200tys  nie będą miały połowy tego co ma Kia a do tego silnik 1.5 150KM pewnie fwd. Mi nie zależy na znaczku. Na coś takiego to faktycznie nie byłoby sensy się przesiadac.

Na X1 z tą mocniejszą benzyna i w miarę wyposazona dostałem ofertę od Dobrzanskiego na ponad 260tys, tu nie ma czego porównywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zinger napisał(a):

 

Na X1 z tą mocniejszą benzyna i w miarę wyposazona dostałem ofertę od Dobrzanskiego na ponad 260tys, tu nie ma czego porównywać. 

To coś Ty tam wpakowal, żeby po rabacie cena była 260 tys zł, a więc katalogowo 300 tys za X1????

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z okazji wyjazdu majówkowego na Islandię udało mi się wypożyczyć nową Mazdę CX60. Przejechaliśmy nią w kilka dni prawie 2000km po Islandii i napiszę co subiektywnie było fajne a co niefajne.

 

Auto było nowe, miało przejechane ok 1000km. Byliśmy drugimi, którzy ją użytkowali.

Specyfikacja ładnie wyposażona (prawdopodobnie topowa)  lecz nigdzie nie mogłem znaleźć nazwy tej wersji wyposażenia. Miała białą skórzaną tapicerkę, grzane, wentylowane fotele, duży szyber, BOSE. Wesja napędowa to PHEV czyli 2,5bezn+elektryk. Łącznie 327KM. Auto odebraliśmy oczywiście prawie rozładowane (bateria ok 20%) i tak było przez całe użytkowanie bo nigdzie jej nie ładowaliśmy. Akumulator się podładowywał przy hamowaniu i zjazdach oraz oddawał przy przyspieszaniu. Poziom utrzymywał się ok 20%.

 

Zacznę od tego co mi się podobało:

 

- Auto jest ładne, biała perła ładnie podkreśla kształty auta. Na żywo wygląda jednak na mniejszą niż na zdjęciach

- wnętrze jest ładnie wykonane - materiały sprawiaja wrażenie porządnych, solidnych, design deski i zegarów mi się podoba

- dobrze współpracuje z Android auto, wyświetlacz jest dobrej jakości, na centralnych zegarach wyświetla wskazówki AA

- kierownica dobrze leży, przyski klikają z miłym oporem, sterowanie klimatyzacją z przycisków bardzo proste

- dobrej jakości HUD wyświetlany na szybie, system czytał znaki i ostrzegał gdy przekraczana była dozwolona prędkość

- dotykowo wnętrze auta sprawia dobre wrażenie - takie obcowanie z solidnością - oceniam że jest lepiej niż w OUTBACKU

- zegary mają ładną wyraźną grafikę, udają analogi wiec jest dobrze

 

Natomiast co mi się nie podobało:

 

- AUTO JEST GŁOŚNE - czar porządnych materiałów wewnątrz pryska jak zamykamy drzwi - pojawia się stary dobry odgłos metalicznego łupnięcia połacia blachy o blachę - kurczę o co chodzi. Jak w starych autach japońskich. Drzwi brzęczą i masz generalne wrażenie że całe auto jest zbudowane z blachy grubości puszki od piwa. Całe poczucie solidności nagle pryska.

- takie samo wrażenie jest przy zamykaniu klapy bagażnika. Klapa przy opuszczaniu trzeszczy i sprawia wrażenie jakby była pusta w środku i ważyła 2kg , sprawia wrażenie pustej wydmuszki 

- jak się jedzie wcale lepiej nie jest

- po pierwsze słychać opony - auto jeździ na Bridgestone ALENZA czyli dokładnie takich jak fabrycznie Outback ---powiem Wam że w Obk te opony nie są akustycznie nachalne, auto gdzieś wytłumia ich odgłosy toczenia na tyle, że nie przeszkadzają a w cx60 je słychać jak diabli. Jest to o tyle uciażliwe, że słychać je ciągle jak auto się porusza i niezależnie od prędkości.

- po drugie auto rezonuje tj jeżdżąc słuchać jak drżą blachy drzwi i podszybie, słychać to wyraźnie przy obu przednich drzwiach - takie bzyczenie, rezonowanie towarzyszyło na przez całe 2000 km przy większości prędkości przejazdowych - coś wpada w drgania 

- podczas przejeżdżania przez dziury tylna roleta oraz elementy wnętrza gdzieś z tyłu tłukły jakby była niezamocowane a tylko położone na boczku bagażnika, a wszystko było na 100% OK zatrzaśnięte

- podsumowując ten fragment to wg mnie Mazda zrobiła auto obłożone ładnymi wykończeniami wnętrza lecz konstrukcyjnie pod warstwą dobrych materiałów to odchudzony do granic możliwości japończyk, który brzęczy i dźwięczy jak jego poprzednicy a może nawet bardziej bo objętości więcej i trudniej to lekkie i duże nadwozie usztywnić i wygłuszyć

- napędowo auto nie zachwyciło niczym, nie przypomina w niczym łagodnych i płynnych hybryd toyoty - tu ruszasz na elektryku po czym dołącza się silnik spalinowy co wyraźnie czuć w postaci szarpnięcia (takiej czkawki). Powtarzało się to każdorazowo podczas ruszania (nawet łagodnego).

Podczas tego załączania silnika spalinowego słychać jakby coś w napędzie się ślizgnęło - dziwne zjawisko jakby coś było zepsute

- spalanie osiągnęliśmy 7,5l/100km przy jeździe łagodnej i zgodnie z ograniczeniami (jako to za granicą sie zwykle jeździ ), niżej cieżko by było zejść . W outbacku szacuję że bym osiągnął w takich samych warunkach ok litra mniej

- osiągi -niby łączna moc to 327KM, ale mając baterię naładowaną na ok 20% samochód jeździł zaledwie tak dynamicznie jak na wolnossaka przystało czyli 2,5l  bez krzesania iskier.  Nie dociskałem go na drodze (może wtedy by pokazał pazur) ale fakt jest taki że te konie katalogowe  są gdzieś  pochowane i niedostępne od dołu. Dziwne to bo hybrydy toyoty fajnie napędzają auto w dolnym zakresie obrotów a tu nic.

- kontrola temperatury wewnątrz auta - musiał być jakiś błąd w systemie kontroli i sterowania temperatury wewnątrz auta - trzeba było ustawić temperaturę na panelu sterowania na 16-17 stopni by utrzymać komfort taki jak w obk jest przy  ustawieniu na 20-21stopni. Z jakiegoś powodu jak klimatyzacja była ustawiona na 20stopni (jak zwykle mam w innych autach) to w cx60 w srodku było dużo za ciepło i duszno. Klimatyzacja mieliła ciepłe powietrze bez powodu. Wygląda to jak jakiś bug w sterowniku i nie szło się z tym dogadać

 

CX60 to auto dziwne i takie jakieś niespójne. Z jednej strony bardzo ładne, fajne wykończenie, buduje spore oczekiwania, te dekory drewniane, dobre tworzywa, z drugiej strony dźwięczące- brzęczące, głośne, i bardzo dziwnie napędzajace się coś. 

 

Z przyjemnością wróciłem do Outbacka.

 

20230429_161434.thumb.jpg.e133e13607591e0bf619a23fe1c88847.jpg.58792d2f5d8695bc2c548412b0df795d.jpg

 

20230429_150056.thumb.jpg.37ef3575a6158aab053faba3f43585f0.jpg.c0a3d0db9cc78e067d6035298c41928a.jpg

 

20230428_125525.thumb.jpg.b12dde8b593213a6c0e476326e729177.jpg.90a3d43610ba3aefd041fba16fd4f426.jpg

 

20230428_194819.thumb.jpg.58d6bf3b5f765251474f3b24829e0f8d.jpg.43f89b305b1cb8c93667d668ac2c68ea.jpg

 

20230428_145407.thumb.jpg.327bf5b446b9593771a419cb5c6ab67e.jpg.7882fc5a2bc1fc5f0c16f02998ed2354.jpg

 

20230428_163016.thumb.jpg.54f1ddd8abcaeb1140b905dd9d6919f3.jpg.0c1d68df0b7b7a15e520c8723cf3ccf4.jpg

 

20230428_094900.thumb.jpg.61a49a969d93c447e91722ba5554cc96.jpg.daf689b17a6b6eafa1009de5cdaa7fb6.jpg

 

20230429_082109.thumb.jpg.1aed6ba741f86147be4aa3540411d3f8.jpg.27ea75f5aae3cabbab2bf9027949d00c.jpg

 

20230429_133112.thumb.jpg.8ed27868f452629fa1eabe3325c9fa72.jpg.7f00facee3dc37f1bf9471fd4a066d9a.jpg

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

To coś Ty tam wpakowal, żeby po rabacie cena była 260 tys zł, a więc katalogowo 300 tys za X1????

To, co ma Kia za 200:)

Kat jakieś 285tys, wyjątkowo słaby rabat dal. Z innego źródła mogę mieć 11%, ale to dalej będzie pomad 250tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.