Skocz do zawartości

Walczę ze ściąganiem (w prawo)


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu walczę ze ściąganiem w prawo. Wydaje mi się, z mocnym naciskiem na "wydaje", że problem pojawił się po zmianie opon z letnich na wielosezon. 

Nie jest to coś wielkiego, ale denerwuje - zwłaszcza przy dłuższych trasach po A i S.

 

Robiłem 2krotnie zbieżność, za każdym razem lekko się poprawiało ale bez 100% rezultatu. Zamieniłem koła przód <-> tył: bez efektu.

Luzów brak, opony zużyte równomiernie (mają jakieś 15kkm) 

 

W końcu pojechałem na pełną geometrię (przód + tył) - wyniki wkleję wieczorem już po wyregulowaniu. Parametry tylnego zawiasu były poza skalami, ale pokręcił jednym wahaczem i wszystko weszło w "widełki". Zbieżność przodu była OK, zmienił tylko kąty pochylenia kół bo oba miałem tak: \-------\ , a aktualnie mam tak /------\ Wszystkie parametry "na zielono". 

 

Wjechałem z kierownicą minimalnie skręconą w prawo, po regulacjach jest lekko skręcona w lewo, a auto jak ściągało tak ściąga. I wydaje mi się, że im szybciej jadę tym bardziej "ciągnie" w prawo. 

 

Ostatnie, co mi zostało to zamiana opon Prawa <-> Lewa strona. :( Kiedyś miałem to samo w Uno i zamiana strony opon rozwiązała problem jak ręką odjął.

 

Jakieś pomysły?

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, walczyłem ze ściąganiem długo i okazało się, że problemem byłh łożyska mcphersona, które w tym modelu są ślizgowe i nie wydają dźwiękow jak się zacierają. Powymianie na nowe zamienniki było to samo, więc mnie zmyliło. Dopiero założenie używanych oryginałów załatwiło sprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ghost2255 napisał:

Tak, walczyłem ze ściąganiem długo i okazało się, że problemem byłh łożyska mcphersona, które w tym modelu są ślizgowe

Tylko, ze autor wątku nie napisał co to za auto więc niekoniecznie muszą być tam kolumny i to jeszcze z takimi łożyskami  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Tylko, ze autor wątku nie napisał co to za auto więc niekoniecznie muszą być tam kolumny i to jeszcze z takimi łożyskami  :)

 

Freemont/Journey

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sdss napisał:

A i S maja pochylenie lekkie co by woda nie stała może to to ?

 

Raczej nie, choć na pewno jest to lekko odczuwalne: prowadziłem inne auta - nie było takiego efektu, żeby mi to przeszkadzało na dłuższej trasie. 

Zresztą na oponach zimowych (ktorych się pozbyłem przesiadając się na całoroczne) nie było takiego efektu.

 

Mogę jeszcze (mam komplet prawie nówek letnich Continentali do tego auta) założyć inne opony i sprawdzić, albo po prostu zacząć od rotacji aktualnymi oponami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś w Lanosie ściągało, zbieżność ustawiana kilka razy i dopiero jeden magik ustawił tak, żeby nie ściągało.

Od tego momentu byłem u niego ok. 10 razy i za każdym razem jest idealnie.

Edytowane przez OPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, el_guapo napisał:

Wynik korekty, o której pisałem i po której nadal ściąga :(

 

Skoro z geometrią jest wszystko w porządku i na innych oponach nie ściąga, a problem zaczyna się po założeniu tych konkretnych opon... To może jednak problem tkwi w oponach? ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś ...27 lat temu ,po zmianie opon w VW Polo na nowiutkie Pirelli P200 ,zaczęło ściągać (chyba też właśnie w prawo) .Też walczyłem ze zbieżnością ,nawet chyba zamieniałem(ale nie jestem pewien) koła miejscami ,aż pewnego razu pewien magik gumiarz...obrócił oponę na prawym kole z "zewnątrz do wewnątrz"  ;] i jak ręką odjął .

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Dla potomnych.

 

Winna była opona zamontowana w miejscu prawy-tył.

Opony maja tolerancję sił sciagajacych do 60N, ta opona "ciągnęła" z siłą 155N, a przy pozostałych 3ch sprawnych oponach, nie było nawet możliwości optymalizacji rozmieszczenia opon na osiach,żeby siły się równoważyły. W efekcie siły skręcające u mnie były 65N "w prawo".  

 

Podpowiedź od mojego gumiarza, ktory nie ma HUNTERa*, wiec nie chce napędzić sobie klientów: opony są aktualnie lichej jakości, nawet te wydawałoby się markowe (o podrabianiu nie wspominając, bo to nie problem). Jeżeli kupujecie opony, to tylko w serwisie, który ma wyważarkę HUNTER z rolką dociskającą oponę i symulującą warunki drogowe (docisk ok. 500kg na oponę). Już przy montażu wyjdą ewentualne wady opony, ale opona będzie mieścić się w tolerancji, to założą je tak, żeby siły się znosiły. Dotyczy to także różnic w średnicy, która czasem może sięgać 15mm: norma to 5mm (pod obciążeniem symulowanym przez rolkę).

 

*nie każda wyważarka HUNTER ma rolkę i nie na każdej zrobicie test drogowy połączony z optymalizacją. Ma to na pewno model RoadForce. 

 

16688575790921279971209309147742.jpg.8f81c16dc39856b1ea7f66256bca10fc.jpg

 

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, el_guapo napisał(a):

Dla potomnych.

 

Winna była opona zamontowana w miejscu prawy-tył.

Opony maja tolerancję sił sciagajacych do 60N, ta opona "ciągnęła" z siłą 155N, a przy pozostałych 3ch sprawnych oponach, nie było nawet możliwości optymalizacji rozmieszczenia opon na osiach,żeby siły się równoważyły. W efekcie siły skręcające u mnie były 65N "w prawo".  

 

Podpowiedź od mojego gumiarza, ktory nie ma HUNTERa*, wiec nie chce napędzić sobie klientów: opony są aktualnie lichej jakości, nawet te wydawałoby się markowe (o podrabianiu nie wspominając, bo to nie problem). Jeżeli kupujecie opony, to tylko w serwisie, który ma wyważarkę HUNTER z rolką dociskającą oponę i symulującą warunki drogowe (docisk ok. 500kg na oponę). Już przy montażu wyjdą ewentualne wady opony, ale opona będzie mieścić się w tolerancji, to założą je tak, żeby siły się znosiły. Dotyczy to także różnic w średnicy, która czasem może sięgać 15mm: norma to 5mm (pod obciążeniem symulowanym przez rolkę).

 

*nie każda wyważarka HUNTER ma rolkę i nie na każdej zrobicie test drogowy połączony z optymalizacją. Ma to na pewno model RoadForce. 

 

16688575790921279971209309147742.jpg.8f81c16dc39856b1ea7f66256bca10fc.jpg

 

 

 

Ja tez robilem raz na hunterze (z rolka)... opony z tych markowych (tj. Michelin) obracali trzy z czterech, musze przyznac ze auto jedzie lepiej, prosciej i przy wiekszych predkosciach nie myszkuje jak wczesniej. Ogolnie przy nastepnej zmianie bede z tego korzystal.

A tak w ogole, biuletyny serwisowe Volvo dla ASO tez doradzaja uzywania Huntera z rolka przy jakichkolwiek tego typu problemach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.