Skocz do zawartości

Stara wysuszyła P2008


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

95kkm 7 rok 110KM 1,2PT ASB

 

1.Uprzedzajac

Poprzedni właściciel miał walkę z paskiem w porę. Wszystkie sitka czyste, wymieniony pasek bez zarzutu aktualnie.

 

2. Stara dzwoni że komunikat awaria silnika.

 

3. Oleju poniżej minimum, plam wycieku na ulicy brak, nie dymi przy odpalaniu i przegazowkach.

 

4. Z 10 kkm temu wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów bo się pocila

 

5. Niestety płyn chłodniczy zbrązowiał ( nie przybyło go i nie jest oleisty, masła pod korkiem też nie ma)-fota

 

6. Miska olejowa wygląda na nie uderzona, ale cała w oleju ( fota)

 

7. Błędy zczytane- fota -ktoś pomoże?

Czego się spodziewać? Uszczelka pod głowicą? Turbo?

 

( Mechanior umówiony na środę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Fili_P said:

3

 

Oby sie nie skonczylo jak u kolegi @Rudobrody... Jak czesto kontolowales poziom oleju?

Miska faktycznie uwalona, ale raczej z tego wycieku ponizej minimum by nie zeszlo. 

Bledy trzeba by zczytac jakims dedykowany softem do PSA, bo inaczej to wrozenie z fusow.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Oby sie nie skonczylo jak u kolegi [mention=141918]Rudobrody[/mention]... Jak czesto kontolowales poziom oleju?
Miska faktycznie uwalona, ale raczej z tego wycieku ponizej minimum by nie zeszlo. 
Bledy trzeba by zczytac jakims dedykowany softem do PSA, bo inaczej to wrozenie z fusow.
 
 
Przed zimą. Teraz na środę miałem już umówiony przegląd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Fili_P said:

Przed zimą. Teraz na środę miałem już umówiony przegląd.

 

Oby nic powaznego :ok: 

Troche juz musztarda po obiedzie, ale warto dosc regularnie sprawdzac, bo przy 100kkm one czesto zaczynaja brac olej 😕

Ale jak sie okaze, ze trzeba rozbierac to bym zrzucil miske, wyczyscil smok i pewnie dla swietego spokoju dal nowy pasek.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Przede wszystkim do ustalenia skąd cieknie olej po misce.

Tylko, że ten wyciek nie wygląda na tak duży żeby wyżarło cały olej.

12 godzin temu, Fili_P napisał:

1.Uprzedzajac

Poprzedni właściciel miał walkę z paskiem w porę. Wszystkie sitka czyste, wymieniony pasek bez zarzutu aktualnie.

To nie jest pocieszająca informacja. I tak jak napisał kolega @Maciej__ przebieg wskazuje na to, że możesz usłyszeć diagnozę,  silnik jest nadmiernie zużyty i zalecana jest jego wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Rudobrody napisał:

Tylko, że ten wyciek nie wygląda na tak duży żeby wyżarło cały olej.

To nie jest pocieszająca informacja. I tak jak napisał kolega @Maciej__ przebieg wskazuje na to, że możesz usłyszeć diagnozę,  silnik jest nadmiernie zużyty i zalecana jest jego wymiana.

... za jedyne 20kPLN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, Rudobrody said:

Tylko, że ten wyciek nie wygląda na tak duży żeby wyżarło cały olej.

To nie jest pocieszająca informacja. I tak jak napisał kolega @Maciej__ przebieg wskazuje na to, że możesz usłyszeć diagnozę,  silnik jest nadmiernie zużyty i zalecana jest jego wymiana.

 

Jesli tylko zeszlo ponizej minimum i nie jezdzila dlugo z suchym bagnetem, to moze nie bedzie tak zle :ok:

Szczegolnie, ze duzych przebiegow chyba nie robi i najwyzej cos tam doleje od wymiany do wymiany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Szczegolnie, ze duzych przebiegow chyba nie robi i najwyzej cos tam doleje od wymiany do wymiany.

Do tego silnika wchodzi stosunkowo niewiele oleju raptem 3.5 litra.

Ja dolewałem litr na 150 km więc osuszenie silnika z oleju na stosunkowo niedługiej trasie to nic trudnego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Rudobrody said:

Do tego silnika wchodzi stosunkowo niewiele oleju raptem 3.5 litra.

Ja dolewałem litr na 150 km więc osuszenie silnika z oleju na stosunkowo niedługiej trasie to nic trudnego.

 

 

 

U Ciebie to juz faktycznie dwusow byl ;)

W przypadku autora, skoro przez kilka miesiecy zeszlo ponizej minimum + wyciek, to moze jeszcze nie jest az tak zle.

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U Ciebie to juz faktycznie dwusow byl 
W przypadku autora, skoro przez kilka miesiecy zeszlo ponizej minimum + wyciek, to moze jeszcze nie jest az tak zle.
 
 
Zobaczymy. Mam nadzieję tylko że mua Szanowna go nie zagotowala- jeździ niestety w trybie niemalże 0/1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanior oocmokal pomodzil, zrobił prawie 60km i mówi tak:
1. Wytargali oba jakieś czujniki zmiennych faz rozrzadu i na sitkach czysto, rozcięli filtr oleju, polookali na sam pasek i mówi że też nie ma się do czego przyczepić nawet napisy i krawędzie sa. Więc na razie nie zrzucał miski olejowej.
2. Umyli silnik i pomimo jazd nie są w stanie dojść skąd ciekl olej. Mam pojeździć tydzień i podjechać.
3. Wrócił do 5W30 pomimo zmian w biuletynach i lania od kilku lat 0W30 ( m.in. po akcjach z paskami)- zobaczymy.
4. Opierniczyl że częściej mam sprawdzać poziom oleju i to że bagnet był suchy znaczy że w obiegu było jakieś 2,5L oleju jeszcze więc bez paniki jeśli nie trzepie tras

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Fili_P said:

Mechanior oocmokal pomodzil, zrobił prawie 60km i mówi tak:
1. Wytargali oba jakieś czujniki zmiennych faz rozrzadu i na sitkach czysto, rozcięli filtr oleju, polookali na sam pasek i mówi że też nie ma się do czego przyczepić nawet napisy i krawędzie sa. Więc na razie nie zrzucał miski olejowej.
2. Umyli silnik i pomimo jazd nie są w stanie dojść skąd ciekl olej. Mam pojeździć tydzień i podjechać.
3. Wrócił do 5W30 pomimo zmian w biuletynach i lania od kilku lat 0W30 ( m.in. po akcjach z paskami)- zobaczymy.
4. Opierniczyl że częściej mam sprawdzać poziom oleju i to że bagnet był suchy znaczy że w obiegu było jakieś 2,5L oleju jeszcze więc bez paniki jeśli nie trzepie tras

 

No to ciekawe :) 

Odnosnie oleju to tez juz spotkalem sie z opinia, ze ten "starszy" 5w30 jednak lepiej sie sprawdza i mniej degraduje pasek.

Ale ile w tym prawdy to nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź poziom płynu chłodniczego na zimnym i na gorącym silniku. Na gorącym pracującym i wyłączonym i po około 2h. Napisz co zaobserwowano
Na szybko- na spokojnie w weekend sprawdze dokladniej
Na zimnym ciut pod połowa skali
Na gorącym ( ale już zgaszonym z godzinę, bliżej punktu max na skali).
100 %zimny sprawdzę jeszcze raz po nocy dzisiaj.
I gorący chodzący za godzinę jak dojadę do chałupy....

A czemu i co może dać?
Przed akcją nie przybywało , ubywało też chyba nie.....jeśli to ten trop....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik obawiam sie jest w agonii.

A że bierze olej, mój THP tez brał, jeżdziłem z bańką w bagażniku i miałem assistance, lecz i tak obawiałem się ran szarpanych z eksplodującego silnika. Silniki PSA dla prawdziwych fanów.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik obawiam sie jest w agonii.
A że bierze olej, mój THP tez brał, jeżdziłem z bańką w bagażniku i miałem assistance, lecz i tak obawiałem się ran szarpanych z eksplodującego silnika. Silniki PSA dla prawdziwych fanów.
Spodziealbym się chmury za soba- nictakiwgo nie obserwuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2022 o 11:52, Rado_ napisał:

Ten silnik obawiam sie jest w agonii.

A że bierze olej, mój THP tez brał, jeżdziłem z bańką w bagażniku i miałem assistance, lecz i tak obawiałem się ran szarpanych z eksplodującego silnika. Silniki PSA dla prawdziwych fanów.

 

VTi i THP nie są silnikami PSA :) jeno Będziesz Miał Wydatki :P
TP niestety konstrukcja nieudana PSA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, jedrocha said:

VTi i THP nie są silnikami PSA :) jeno Będziesz Miał Wydatki :P

 

To chyba byla wspolna konstrukcja i  jednak BMW duzo szybciej niz PSA przestalo ja montowac w swoich modelach ;]

NIestety PSA ma tak uboga game silnikowa, ze nic innego im nie zostalo jak wciskac ten kit przez kolejne lata :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To chyba byla wspolna konstrukcja i  jednak BMW duzo szybciej niz PSA przestalo ja montowac w swoich modelach ;]

NIestety PSA ma tak uboga game silnikowa, ze nic innego im nie zostalo jak wciskac ten kit przez kolejne lata :no:

 

 

Nie, nie była, została przyjęta z "dobrodziejstwem inwentarza", "dopasowana" do aut PSA.

 

BMW znacznie dłużej je montowało, PSA zastąpiło swoimi PT...

Edytowane przez jedrocha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rado_ napisał:

Nie wdajac sie w szczegoly, są montowane przez PSA.😉

To tak jakbyś powiedział, że świetne diesele ma Ford i Volvo :) bo montuje HDi od PSA :P

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, jedrocha napisał:

To tak jakbyś powiedział, że świetne diesele ma Ford i Volvo :) bo montuje HDi od PSA :P

No ale, czy to była by nieprawda? Jeżeli masz go w aucie Forda, to znaczy, ze Ford ma świetne dzizle. A czy sam je robi, czy z kimś, czy jakiś podwykonawca, to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rado_ napisał:

No ale, czy to była by nieprawda? Jeżeli masz go w aucie Forda, to znaczy, ze Ford ma świetne dzizle. A czy sam je robi, czy z kimś, czy jakiś podwykonawca, to ma znaczenie?

 

To dlaczego ludzie jak szukają auta od Forda i od Volvo to pytają czy jest to NA PEWNO z silnikiem Citroen/Peugeota ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko- na spokojnie w weekend sprawdze dokladniej
Na zimnym ciut pod połowa skali
Na gorącym ( ale już zgaszonym z godzinę, bliżej punktu max na skali).
100 %zimny sprawdzę jeszcze raz po nocy dzisiaj.
I gorący chodzący za godzinę jak dojadę do chałupy....

A czemu i co może dać?
Przed akcją nie przybywało , ubywało też chyba nie.....jeśli to ten trop....
I ostatni brakujący element. Na zupełnie zimnym po nocy tak trochę poniżej maxa, ale zdecydowanie więcej niż połowa między min i max[mention=130116]dodomela[/mention]
?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2022 o 15:15, Fili_P napisał:

I ostatni brakujący element. Na zupełnie zimnym po nocy tak trochę poniżej maxa, ale zdecydowanie więcej niż połowa między min i max[mention=130116]dodomela[/mention]
?

taka weryfikacja czy nie pompuje do chłodzenia. Jakby był mały wyciek do komory spalania to z rury by nic nie leciało a i tak by pompowało ciśnenie. Wygląda OK.

Na zimnym mniej niż na gorącym. Chociaż pierwsze na zimnym było poniżej połowy a po nocy poniżej max..... tak jakby jednak coś... Niech się mądrzejsi wypowiedzą.

Jeszcze.... jak na zimnym poniżej połowy...po 2h, to odkręć korek i jak zrobi fruuu i podniesie stan no to masz objaw, trzeba będzie znaleźć dziurkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2022 o 13:24, jedrocha napisał:

 

To dlaczego ludzie jak szukają auta od Forda i od Volvo to pytają czy jest to NA PEWNO z silnikiem Citroen/Peugeota ?

A dlaczego jak kupuj Peugeota to nie pytają czy jest z silnikiem BMW?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka weryfikacja czy nie pompuje do chłodzenia. Jakby był mały wyciek do komory spalania to z rury by nic nie leciało a i tak by pompowało ciśnenie. Wygląda OK.
Na zimnym mniej niż na gorącym. Chociaż pierwsze na zimnym było poniżej połowy a po nocy poniżej max..... tak jakby jednak coś... Niech się mądrzejsi wypowiedzą.
Jeszcze.... jak na zimnym poniżej połowy...po 2h, to odkręć korek i jak zrobi fruuu i podniesie stan no to masz objaw, trzeba będzie znaleźć dziurkę.
Sprawdzę jeszcze raz- ale wygląda że nie ma nadciśnienia w układzie chłodzenia po ostygnieciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2022 o 19:57, Rado_ napisał:

A dlaczego jak kupuj Peugeota to nie pytają czy jest z silnikiem BMW?

 

Bo innego 1.6 benzyna w PSA nie ma, więc nie ma dylematu :)  jest dogmat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
14 hours ago, Fili_P said:

Jaja jak berety wygląda na to korkiem puszcza. France zrobiły nie zakręcamy/dokręcamy/na docisk tylko taki na klik. Albo uszczelka pod korkiem się wyrobiła albo turbawka za dużo pompuje i pluje gora
 

 

Hmm, chodzi o korek do oleju? To ja bym dodatkowo sprawdzil droznosc odmy...

Nie wiem czy turbo moze miec z tym cos wspolnego. Gdyby przeladowywalo to na pewno sterownik by zlapal jakies bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Hmm, chodzi o korek do oleju? To ja bym dodatkowo sprawdzil droznosc odmy...
Nie wiem czy turbo moze miec z tym cos wspolnego. Gdyby przeladowywalo to na pewno sterownik by zlapal jakies bledy.
Tak tym na górze co to normalnie przy wymianie wlewa się nowy olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

no dobra wyjasnilo sie
nie korek
mechaniory wymienily uszczelke pod pokrywa zaworow ( nie UPG) tylko ta gorna pokrywa silnika po prostu i okazuje sie ze to bylo za malo- nie trzymala - musieli ja " wkleic"-dodatkowo uszczelnic po obwodzie silikonem temp.
mechanior twierdzi ze jest z tworzywa i niestety nie wytrzymuje temperatur i sie na tyle juz odksztalca ze nie trzymala szc,elnosci i geometrii nawet po wymianie uszczelk i ze albo wklejamy albo zamawiamy nowa.
przedmuchow nie stwierdzili.
na razie wyglada ,e sie uspokoilo, pocenia sie nie stwierdzono

Edytowane przez Fili_P
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, Fili_P said:

no dobra wyjasnilo sie
nie korek
mechaniory wymienily uszczelke pod pokrywa zaworow ( nie UPG) tylko ta gorna pokrywa silnika po prostu i okazuje sie ze to bylo za malo- nie trzymala - musieli ja " wkleic"-dodatkowo uszczelnic po obwodzie silikonem temp.
mechanior twierdzi ze jest z tworzywa i niestety nie wytrzymuje temperatur i sie na tyle juz odksztalca ze nie trzymala szc,elnosci i geometrii nawet po wymianie uszczelkize albo wklejamy albo zamawiamy nowa.
przedmuchow nie stwierdzili.
na razie wyglada ,e sie uspokoilo, pocenia sie nie stwierdzono

 

Z miska olejowa w tym silniku jest podobnie ;]

Oficjalna procedura zakłada wymianę na nową po demontażu;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Wydaje mi się, że auto dalej żre olej - jeszcze za krótko jeżdzimy po całej akcji żeby jednoznacznie stweirdzić.... poza oczywistym (oby nie) znalazłem, że może być kwestia nagaru

 

 

Wlałem jakiś specyfik do czyszczenia układu paliwowego i aktualnie na drugi bak (niby zalecany też w ASO) TuneAp 978.

 

Co zauważyłem:

1. jadę chwilę od startu (z 5-6km) , dojeżdżam do korka, staję  - czuję zapach jakiś kabinie (nie benzyny, i nie spalin - taki raczej przepalonego oleju/może płynu chłodniczego polanego na rozgrzany silnik, nie wiem....)

2. jadę na rozgrzanym już aucie na tempomacie po miejskiej średnicówce 50-60km/h z kilometr półtora, dwa - wyłączam tempomat, bo zbliżam się do mojego zjazdu - auto zaczyna toczyć się samo, lekko hamować silnikiem, zrzucać biegi  (ASB-cały czas na Drive) - za sobą widzę siwą chmurę dymu. TunAp działa? czy pierścienie na tłokach papa?

 

 

Edytowane przez Fili_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Fili_P napisał(a):

 

 

Wydaje mi się, że auto dalej żre olej - jeszcze za krótko jeżdzimy po całej akcji żeby jednoznacznie stweirdzić.... poza oczywistym (oby nie) znalazłem, że może być kwestia nagaru

 

 

Wlałem jakiś specyfik do czyszczenia układu paliwowego i aktualnie na drugi bak (niby zalecany też w ASO) TuneAp 978.

 

Co zauważyłem:

1. jadę chwilę od startu (z 5-6km) , dojeżdżam do korka, staję  - czuję zapach jakiś kabinie (nie benzyny, i nie spalin - taki raczej przepalonego oleju/może płynu chłodniczego polanego na rozgrzany silnik, nie wiem....)

2. jadę na rozgrzanym już aucie na tempomacie po miejskiej średnicówce 50-60km/h z kilometr półtora, dwa - wyłączam tempomat, bo zbliżam się do mojego zjazdu - auto zaczyna toczyć się samo, lekko hamować silnikiem, zrzucać biegi  (ASB-cały czas na Drive) - za sobą widzę siwą chmurę dymu. TunAp działa? czy pierścienie na tłokach papa?

 

 

 

Ale to ubywa Ci tego oleju na bagnecie czy nie? Jesli tak to ile musisz dolewac na 1000km? 

Bez tego to ciezko cos wrozyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fili_P napisał(a):

wyglada ze jednak ubywa... zaczalem zapisywac
w ciagu 2 kkm bagnet z max do min zszedl...

 

Nie chce byc zlym prorokiem ale obawiam, ze silnik sie niestety konczy powoli.

Jak nie robicie duzych przebiegow to pozostaje pilnowac stanu i dolewac.

Juz pewnie wczesniej bral ale nie sprawdzaliscie i zjechal grubo ponizej minimum co raczej nie pomoglo.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie chce byc zlym prorokiem ale obawiam, ze silnik sie niestety konczy powoli.
Jak nie robicie duzych przebiegow to pozostaje pilnowac stanu i dolewac.
Juz pewnie wczesniej bral ale nie sprawdzaliscie i zjechal grubo ponizej minimum co raczej nie pomoglo.
grubo to raczej nie. ponoc pracowal na ok 2,5L- w sensie do tej wattosci schodzi ( troche ponad kitr mniej niz standardowo powinien).

( ale faktem jest technologia uratowala nam tylek: auto przy kazdym odpaleniu wyrzuca komunikat "poziom oleju prawdidlowy"- a wtedy kobicie wywalilo jakies alarmy dzwonki ze "dolek, uzuoelnij itp...")
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fili_P napisał(a):

grubo to raczej nie. ponoc pracowal na ok 2,5L- w sensie do tej wattosci schodzi ( troche ponad kitr mniej niz standardowo powinien).

( ale faktem jest technologia uratowala nam tylek: auto przy kazdym odpaleniu wyrzuca komunikat "poziom oleju prawdidlowy"- a wtedy kobicie wywalilo jakies alarmy dzwonki ze "dolek, uzuoelnij itp...")

Silnik zgon. Będzie żarł co raz więcej. Remont albo wymiana.

Niestety w tych silnikach pasek należy wymieniać maksymalnie co 70000 km. Przekroczenie tego interwału przebiegu skutkuje niestety rozwarstwieniem i uszkodzeniami  paska (często niewidocznymi) a reszta to konsekwencje tego faktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rudobrody napisał(a):

Silnik zgon. Będzie żarł co raz więcej. Remont albo wymiana.

Niestety w tych silnikach pasek należy wymieniać maksymalnie co 70000 km. Przekroczenie tego interwału przebiegu skutkuje niestety rozwarstwieniem i uszkodzeniami  paska (często niewidocznymi) a reszta to konsekwencje tego faktu.

 

W przyszlym roku wchodzi do oferty wersja 136KM mild-hybrid na lancuszku rozrzadu :)

Jesli nie powiela bledow z 1,6THP to moze byc calkiem udany silnik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.