Skocz do zawartości

No łatwo nie jest....


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

..... czyli kilka słów o wybieraniu elektryka. W moim wydaniu.

 

Jakiś czas temu pisałem, że zdecydowaliśmy się na zakup elektryka. Ma wozić nas do szkoły/pracy i obsługiwać wszystkie trasy wokół komina, czyli nie dalej niż 100km od domu. No i musi sensownie przewieźć 4 osoby, w zasadzie codziennie oraz 5 osób od czasu do czasu. Ma być nieduży, żeby się nim dobrze parkowało i ma nie zużywać idiotycznych ilości energii. Nie wymagamy od niego bycia demonem prędkości, ale chciałbym móc poczuć, że faktycznie jadę elektrykiem.

 

Przejrzałem już milion filmów z testami na YT, kilkanaście modeli, pełen przekrój klas oraz cen. Zatrzymałem się na autach niedużych, ale spełniających powyższe wymagania. Na placu boju zostały mi: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Kia Niro EV oraz Mercedes EQA.

 

Zacznę od Mercedesa.

Wydawało mi się, że zbudowane na bazie GLA auto elekryczne będzie zbyt ciasne z tyłu. To było moje pierwsze duże zaskoczenie, jak wsiadłem do niego. Dwójka nastolatków spokojnie w nim znajdzie miejsce a i w trójkę też dadzą radę. Drugie zaskoczenie dotyczyło ceny. Spodziewałem się, że EQA, jak na Mercedesa przystało, będzie mocno odstawał cenowo od reszty wymienionych. A wcale nie ! Oczywiście, musieliśmy się mocno nagimnastykować nad konfiguratorem i wiele razy zadawać sobie pytanie "czy ta opcja jest mi faktycznie potrzebna i czy wydam na nią kolejne 5 czy 8 tysięcy?" Ale się udało, taki "nasz" EQA nie wystaje tak bardzo mocno ponad założony budżet.

Rabaty? Raczej symboliczne. 2 tysiące przy kwocie z konfiguratora na poziomie 235 tysięcy.

 

Kia Niro EV

Problem z tym samochodem polega na tym, że nie można go zobaczyć. Pierwsze egzemplarze mają się pojawić w lipcu (spalinowe) oraz w sierpniu (EV). Zatem trzeba polegać wyłącznie na filmikach z testami bądź prezentacjami tego modelu. Można co prawda próbować odnieść się do poprzedniej e-Niro, ale tych aut już tez nie ma w salonach.

Niro EV MY 2022 określane jest w wielu miejscach jako najlepszy samochód za rozsądne pieniądze. I faktycznie, przynajmniej na papierze, ma wszystko to, co daje EQA a czasami nawet więcej. I do tego jest szybszy, też na papierze. No i tańszy ! W przypadku Kii optymalna dla nas jest wersja L; brakuje mi tylko pamięci ustawień el. fotela kierowcy, ale nie będę dopłacał 18tys do wersji XL, żeby to mieć.

Z Kią jest jeszcze jeden problem, że deklarowany czas sprowadzenia zamówionego samochodu to 300 dni. Potwornie długo !!!!

Ale handlowiec mówi,  że w rzeczywistości nie jest tak źle, np. samochód zamówiony przez klientkę 12. maja już został wyprodukowany i będzie dostepny w PL za ok 2 miesiące.

Od dealera dostałem 2% rabatu. I na nic więcej nie mogę raczej liczyć.

 

Hyundai - jeszcze się do niego nie przymierzaliśmy. Cenowo, przynajmniej patrząc na konfigurator, wypada podobnie jak Kia, więc chyba wolę Kię, Ale na pewno wybiorę się do dealera, żeby się przymierzyć.

 

Peugeot 2008 - brzydki nie jest, nie rzuca na glebę wyposażeniem, ma słąbszy silnik oraz mniejszą baterię. Zatem jeśli miałby wygrać, to jego jedynym orężem będzie cena. Jeszcze nie byłem u dealera, więc na ocenę porównawczą jest jeszcze za wcześnie.

  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, Bartłomiej said:

..... czyli kilka słów o wybieraniu elektryka. W moim wydaniu.

 

Jakiś czas temu pisałem, że zdecydowaliśmy się na zakup elektryka. Ma wozić nas do szkoły/pracy i obsługiwać wszystkie trasy wokół komina, czyli nie dalej niż 100km od domu. No i musi sensownie przewieźć 4 osoby, w zasadzie codziennie oraz 5 osób od czasu do czasu. Ma być nieduży, żeby się nim dobrze parkowało i ma nie zużywać idiotycznych ilości energii. Nie wymagamy od niego bycia demonem prędkości, ale chciałbym móc poczuć, że faktycznie jadę elektrykiem.

 

Przejrzałem już milion filmów z testami na YT, kilkanaście modeli, pełen przekrój klas oraz cen. Zatrzymałem się na autach niedużych, ale spełniających powyższe wymagania. Na placu boju zostały mi: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Kia Niro EV oraz Mercedes EQA.

 

Zacznę od Mercedesa.

Wydawało mi się, że zbudowane na bazie GLA auto elekryczne będzie zbyt ciasne z tyłu. To było moje pierwsze duże zaskoczenie, jak wsiadłem do niego. Dwójka nastolatków spokojnie w nim znajdzie miejsce a i w trójkę też dadzą radę. Drugie zaskoczenie dotyczyło ceny. Spodziewałem się, że EQA, jak na Mercedesa przystało, będzie mocno odstawał cenowo od reszty wymienionych. A wcale nie ! Oczywiście, musieliśmy się mocno nagimnastykować nad konfiguratorem i wiele razy zadawać sobie pytanie "czy ta opcja jest mi faktycznie potrzebna i czy wydam na nią kolejne 5 czy 8 tysięcy?" Ale się udało, taki "nasz" EQA nie wystaje tak bardzo mocno ponad założony budżet.

Rabaty? Raczej symboliczne. 2 tysiące przy kwocie z konfiguratora na poziomie 235 tysięcy.

 

Kia Niro EV

Problem z tym samochodem polega na tym, że nie można go zobaczyć. Pierwsze egzemplarze mają się pojawić w lipcu (spalinowe) oraz w sierpniu (EV). Zatem trzeba polegać wyłącznie na filmikach z testami bądź prezentacjami tego modelu. Można co prawda próbować odnieść się do poprzedniej e-Niro, ale tych aut już tez nie ma w salonach.

Niro EV MY 2022 określane jest w wielu miejscach jako najlepszy samochód za rozsądne pieniądze. I faktycznie, przynajmniej na papierze, ma wszystko to, co daje EQA a czasami nawet więcej. I do tego jest szybszy, też na papierze. No i tańszy ! W przypadku Kii optymalna dla nas jest wersja L; brakuje mi tylko pamięci ustawień el. fotela kierowcy, ale nie będę dopłacał 18tys do wersji XL, żeby to mieć.

Z Kią jest jeszcze jeden problem, że deklarowany czas sprowadzenia zamówionego samochodu to 300 dni. Potwornie długo !!!!

Ale handlowiec mówi,  że w rzeczywistości nie jest tak źle, np. samochód zamówiony przez klientkę 12. maja już został wyprodukowany i będzie dostepny w PL za ok 2 miesiące.

Od dealera dostałem 2% rabatu. I na nic więcej nie mogę raczej liczyć.

 

Hyundai - jeszcze się do niego nie przymierzaliśmy. Cenowo, przynajmniej patrząc na konfigurator, wypada podobnie jak Kia, więc chyba wolę Kię, Ale na pewno wybiorę się do dealera, żeby się przymierzyć.

 

Peugeot 2008 - brzydki nie jest, nie rzuca na glebę wyposażeniem, ma słąbszy silnik oraz mniejszą baterię. Zatem jeśli miałby wygrać, to jego jedynym orężem będzie cena. Jeszcze nie byłem u dealera, więc na ocenę porównawczą jest jeszcze za wcześnie.

 

EQA wydał mi się znacznie mniejszy od eNiro. Chodzi mi o przestrzeń z tyłu. Ale jak rodzinie pasuje, to spoko. 

 

Kona to techniczny bliźniak eNiro, ładniejsza, ale znacznie mniejsza. 

 

2008 w ogóle do mnie nie przemawia, źle się czułem w tym samochodzie, parametry średnie a PSA nie słynie z elektryków. 

 

Może sprawdź jeszcze ID3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HelixSv napisał:

Może sprawdź jeszcze ID3. 

 

Myślałem również o ID.3, ale trafiłem na mnóstwo opinii / testów, w których żalono się na źle działający bądź zawieszający się system GUI. Potrafił się wyłączyć na długo, słao reagowac na dotyk, klikanie itp. Czy VW sobie już z tym poradził?

Pod tym względem zarówno Kia jak i MB są dużo lepiej oceniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Bartłomiej said:

 

Myślałem również o ID.3, ale trafiłem na mnóstwo opinii / testów, w których żalono się na źle działający bądź zawieszający się system GUI. Potrafił się wyłączyć na długo, słao reagowac na dotyk, klikanie itp. Czy VW sobie już z tym poradził?

Pod tym względem zarówno Kia jak i MB są dużo lepiej oceniane.

 

ID3/ID4 miały kiepski start. Ale to chyba przypadłość nowych czasów: "Wypuśćmy na rynek wersję beta i z czasem będziemy poprawiać". 

 

Mam ID4 rok, przejechałem 25000 km.

System zawiesił mi się raz. (BMW I4 mialem dwa dni i system też mu się raz zawiesił ;])

Co do samej obsługi ID3/4, to trochę poprawili a trochę się już nauczyłem/przyzwyczaiłem. Czasem nawet używam komend głosowych, jak "Turn on radio". :skromny:

Generalnie jestem coraz bardziej zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HelixSv napisał:

Mam ID4 rok, przejechałem 25000 km.

System zawiesił mi się raz. (BMW I4 mialem dwa dni i system też mu się raz zawiesił ;])

Co do samej obsługi ID3/4, to trochę poprawili a trochę się już nauczyłem/przyzwyczaiłem. Czasem nawet używam komend głosowych, jak "Turn on radio". :skromny:

Generalnie jestem coraz bardziej zadowolony. 

 

U mnie jak na razie, po analizie filmików z testami oraz ofert dealerów, na pierwszym miejscu jest Kijanka.

Ale spojrzę raz jeszcze na ID.3. Czwórka jest mi niepotrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Kia Niro EV

Skoro to schodzący model to nie da się go gdzieś wyrwać już wyprodukowanego/zamówionego ?

IMHO jeżeli pasuje Ci wnętrze to najbardziej sensowny wybór.

Jak szukałem dla rodziców auta, 1.5r temu to Niro EV stały po salonach do kupienia. Zły moment na kupno, niestety 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, sherif napisał:

Skoro to schodzący model to nie da się go gdzieś wyrwać już wyprodukowanego/zamówionego ?

 

Nie nie, to nie tak.
Schodzacy model nazywa się e-Niro. I tych egzemplarzy już w zasadzie nigdzie nie ma u dealerów.

A nowy model nazywa się Niro EV. I tego można obejrzec wyłącznie na YT oraz na www. I w katalogach.

No pisałem przecież, że nie ma lekko 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, kravitz said:

 

Taką ładowarkę daje Kia? 1.3kW mocy? ;]

Dobrze że przez USB-C nie każą ładować ;]

 

No nie mów, że z materiału tego ćwierć-inteligenta (#no_offence) próbujesz wyciągać jakieś sensowne wnioski... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HelixSv napisał:

 

No nie mów, że z materiału tego ćwierć-inteligenta (#no_offence) próbujesz wyciągać jakieś sensowne wnioski... ;]

 

Jak do tej pory to było jedyne źródło informacji o tym aucie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

decyzja podjeta ?

podobno z kazdym dniem, dostawa sie wydluza o tydzien...

 

Rozmawialem z dealerem. Na bazie dotychczasowych zamówień tego modelu widać, że produkcja idzie w 3-4 tygodnie a potem już "tylko" fracht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2022 o 23:02, Bartłomiej napisał:

Z Kią jest jeszcze jeden problem, że deklarowany czas sprowadzenia zamówionego samochodu to 300 dni. Potwornie długo !!!!

Ale handlowiec mówi,  że w rzeczywistości nie jest tak źle, np. samochód zamówiony przez klientkę 12. maja już został wyprodukowany i będzie dostepny w PL za ok 2 miesiące.

Od dealera dostałem 2% rabatu. I na nic więcej nie mogę raczej liczyć.

 

A to widziałeś?

https://www.otomoto.pl/osobowe/kia/niro?search[filter_enum_fuel_type]=electric

Część aut dostępna od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bartłomiej napisał:

Nie widziałem żadnego dostępnego od ręki. Mówię o Kii Niro EV, czyli o MY 2022. Ich jeszcze nie ma w Polsce, nawet egzemplarzy dealerskich.

 

1511_1.jpg?width=880&height=880&resizein

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że ostatnio mocno wertują testy oraz oferty aut elektrycznych, Wujek Google podsunął mi w reklamach...... Cuprę Born. "No jasne!" - pomyślałem sobie i natychmiast zabralem się do wertowania cennika i konfiguratora. Konfigurator jest przygotowany fatalnie, ciężko jest się zorientować, co zawierają poszczególne opcje. Ale lektura cennika już nie jest taka zła. Pomyślałem sobie, że jednak wolę kontakt z człowiekiem i zadzwoniłem do dealera. Oto garść informacji:

- w sumie to nie wiadomo, czy jest to model rejestrowany na 4 osoby, czy na 5 - 8]:facepalm: WTF ??????

- siedzenia są sterowane elektrycznie pod warunkiem, że wybiorę tapicerkę skórzaną / z alcantary

- brak nawiewów na tylną kanapę, po prostu nie ma i koniec

- są 4 wersje mocy/pojemności baterii, wszystkie są jak najbardziej dostępne, ale tej najmniejszej nie da się zamówić - kolejny :facepalm:

- (i teraz najlepsze) MINIMALNY czas oczekiwania na wyprodukowanie zamówionego egzemplarza to 12 miesięcy, ale bez gwarancji dealera. czas ten może się wydłużyć nie wiadomo, jak bardzo.

które sprawiły, że podziękowałem panu handlarzowi i skreśliłem Borna z listy zainteresowań.

 

Ten długi czas produkcji jest spowodowany, wg wyjaśnień dealera, tym że wiązka elektryczna do tego modelu była produkowana na Ukrainie. I producent jeszcze nie ogarnął alternatywnego miejsca produkcji. Dziwne, bo Born to w zasadzie VW ID.3 - czy ten model również ma taki wydłużony czas produkcji?

 

I kolejne spostrzeżenie - jest bardzo mało polskich testów modelu Born na YT. Nieporównywalnie mniej, aniżeli modeli innych marek z tej samej półki cenowej.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2022 o 10:26, Bartłomiej napisał:

 

Rozmawialem z dealerem. Na bazie dotychczasowych zamówień tego modelu widać, że produkcja idzie w 3-4 tygodnie a potem już "tylko" fracht.

 

ciezko w to uwierzyc, dostawa z 2 miechy to by byla po 3 miesiacach od zakupu.

imho niemozliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2022 o 23:02, Bartłomiej napisał:

Kia Niro EV

Problem z tym samochodem polega na tym, że nie można go zobaczyć. Pierwsze egzemplarze mają się pojawić w lipcu (spalinowe) oraz w sierpniu (EV). Zatem trzeba polegać wyłącznie na filmikach z testami bądź prezentacjami tego modelu. Można co prawda próbować odnieść się do poprzedniej e-Niro, ale tych aut już tez nie ma w salonach.

 

Zwlekaj dużej, po prostu kupisz drożej ;) 

Niro EV to większy lifting obecnego Niro, więc gabaryty i resztę możesz śmiało zweryfikować, bo tych aut jest dużo w obiegu. Skoro nie ma w salonach, to w okolicy na pewno ktoś ma. 

Co do terminu to obawiam się, że jednak ten bliżej roku jest realny. Gdybyś zdecydował się od razu po pojawieniu cenników, to wtedy wskakujesz w slot do produkcji od razu, a teraz to raczej dużo cierpliwości. Choć warto podzwonić po dealerach, czy coś nie płynie dla nich, o ile nie mają bana na zamówienia jak przy EV6.

 

Kona jest mniejsza od Niro. Z tyłu będzie ciasno dla 5 osób. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Tak

O, no to powiedzmy, że mój poprzedni wpis mniej aktualny już 😄

Gratulacje, kibicujemy co do terminu 👍

Może Niro będzie miało mniejsze ssanie niż EV6 i faktycznie szybką wyklepią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, mrBEAN napisał:

O, no to powiedzmy, że mój poprzedni wpis mniej aktualny już 😄

Gratulacje, kibicujemy co do terminu 👍

Może Niro będzie miało mniejsze ssanie niż EV6 i faktycznie szybką wyklepią.

No trochę mniej aktualny, ale biorę to wszystko za dobrą monetę.

 

W kwestii dostawy, to niestety swoją wiedzę czerpię wyłącznie z tego, co mi naopowiadają handlowcy.

Info na razie jest takie, że Kia Polska (= centrala) zamówiła 6 egz Niro EV. Zrobili to na początku maja. Jeden jest już ponoć zarezerwowany dla klienta, reszta miała być demo-carami, dla dealerów. Moja konfiguracja ponoć dobrze pasuje w to, co zostało zamówione, więc jest szansa, że się wślizgnę w to początkowe zamówienie. Nie do końca to rozumiem, bowiem przecież elementem zamówienia jest na przykład kolor - nie chce mi się wierzyć, że mam aż tyle farta, i że Kia PL zamówiła jeden egzemplarz w kolorze niebieskim. 🙂

Ale może się nie znam, nie orientuję w procesie zamawiania oraz produkcji.......

Te egzemplarze są ponoć już w produkcji i ich spodziewane przybycie do portu w Słowenii to lipiec.

 

Dlatego - jeśli mamy na sali jakiegoś pracownika Kia Polska, to serdecznie bym prosił o konsultacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bartłomiej napisał:

No trochę mniej aktualny, ale biorę to wszystko za dobrą monetę.

 

W kwestii dostawy, to niestety swoją wiedzę czerpię wyłącznie z tego, co mi naopowiadają handlowcy.

Info na razie jest takie, że Kia Polska (= centrala) zamówiła 6 egz Niro EV. Zrobili to na początku maja. Jeden jest już ponoć zarezerwowany dla klienta, reszta miała być demo-carami, dla dealerów. Moja konfiguracja ponoć dobrze pasuje w to, co zostało zamówione, więc jest szansa, że się wślizgnę w to początkowe zamówienie. Nie do końca to rozumiem, bowiem przecież elementem zamówienia jest na przykład kolor - nie chce mi się wierzyć, że mam aż tyle farta, i że Kia PL zamówiła jeden egzemplarz w kolorze niebieskim. 🙂

Ale może się nie znam, nie orientuję w procesie zamawiania oraz produkcji.......

Te egzemplarze są ponoć już w produkcji i ich spodziewane przybycie do portu w Słowenii to lipiec.

 

Dlatego - jeśli mamy na sali jakiegoś pracownika Kia Polska, to serdecznie bym prosił o konsultacje.

 

Nieźle bajki ci tam naopowiadali. Ta firma jest niepoważna :lol:

Ale osobiście trzymam kciuki żeby się udało tak jak obiecali.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, PawelWaw said:

 

Nieźle bajki ci tam naopowiadali. Ta firma jest niepoważna :lol:

Ale osobiście trzymam kciuki żeby się udało tak jak obiecali.

 

Ja podobno dostałem swoje eNiro szybko, bo Hiszpania zrezygnowała ... Cokolwiek to znaczy.

Jedno, co wiadomo, to to, że żadna centrala Kia w żadnym kraju nic nie wie, tylko wróży z fusów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, HelixSv napisał:

Ewentualnie skasują i zamówisz jeszcze raz... ;] ;)

Kia właśnie ogłosiła nowy cennik. "Moja" wersja podrożała o...... 14 tysięcy. Czekam na telefon od handlowca, który przyjął moja zamówienie. 🙂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

A masz gwarancje ceny w zamowieniu? ;)

 

Gwarancja ceny jest. Natomiast jest ryzyko anulacji. Ale raczej zrealizują, bo świeży temat. Choć jak śpiewała niegdyś pewna Pani "wszystko się może zdarzyć..." ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Zobaczymy.

W tej chwili nie mam innego wyjścia jak... czekać.

Oby z Niro szło sprawniej niż z EV6. Najważniejsze, że się zdecydowałeś, bo już byś sobie pluł w brodę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2022 o 00:01, Bartłomiej napisał:

No trochę mniej aktualny, ale biorę to wszystko za dobrą monetę.

 

W kwestii dostawy, to niestety swoją wiedzę czerpię wyłącznie z tego, co mi naopowiadają handlowcy.

Info na razie jest takie, że Kia Polska (= centrala) zamówiła 6 egz Niro EV. Zrobili to na początku maja. Jeden jest już ponoć zarezerwowany dla klienta, reszta miała być demo-carami, dla dealerów. Moja konfiguracja ponoć dobrze pasuje w to, co zostało zamówione, więc jest szansa, że się wślizgnę w to początkowe zamówienie. Nie do końca to rozumiem, bowiem przecież elementem zamówienia jest na przykład kolor - nie chce mi się wierzyć, że mam aż tyle farta, i że Kia PL zamówiła jeden egzemplarz w kolorze niebieskim. 🙂

Ale może się nie znam, nie orientuję w procesie zamawiania oraz produkcji.......

Te egzemplarze są ponoć już w produkcji i ich spodziewane przybycie do portu w Słowenii to lipiec.

 

Dlatego - jeśli mamy na sali jakiegoś pracownika Kia Polska, to serdecznie bym prosił o konsultacje.

No i git niech produkują, odstawią na plac jak będzie gotowe a tobie odpala rabacik ;). U ojca Niro też przyjechało wcześniej niż planowana data dostawy. Niby (wtedy) część płyneła z KR a część ze Słowacji. Na demo zwykle wybierają bogate wersje, z kolorem mogłeś trafić. Rodzice nie trafili, ale rabat ich przekonał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2022 o 13:05, Bartłomiej napisał:

Ale spojrzę raz jeszcze na ID.3.

 

Ja prawie rok temu przymierzałem się do Skody Eniaq - miałem podobne założenia jak Ty.

Wydaje mi się, że to lepszy wybór niż ID.3 (ma  rozmiar ID.4 w cenie ID.3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, slawekw said:

 

Ja prawie rok temu przymierzałem się do Skody Eniaq - miałem podobne założenia jak Ty.

Wydaje mi się, że to lepszy wybór niż ID.3 (ma  rozmiar ID.4 w cenie ID.3).

 

:totalszok:

 

Jeśli Eniaq jest w cenie ID3, to nie ma co się zastanawiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, slawekw napisał:

Ja prawie rok temu przymierzałem się do Skody Eniaq - miałem podobne założenia jak Ty.

Wydaje mi się, że to lepszy wybór niż ID.3 (ma  rozmiar ID.4 w cenie ID.3).

 

Ja nie potrzebuję aż tak obszernego samochodu do miasta.

Poza tym, po skromnym skonfigurowaniu Enyaq'a wyszła mi cena jak za Mercedesa EQA (235tys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Bartłomiej said:

 

Ja nie potrzebuję aż tak obszernego samochodu do miasta.

Poza tym, po skromnym skonfigurowaniu Enyaq'a wyszła mi cena jak za Mercedesa EQA (235tys).

 

Tak przy okazji... Enyaq jest dużo lepszym samochodem niż EQA.

 

ID3 do miasta nada się świetnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
21 godzin temu, PawelWaw napisał:

@Bartłomiej fajny test, jak jeszcze nie odebrales:

 

 

 

taki zgodny z nowa stylówką a'la ćwiartka nie pod kolor 😄 

Aygo cross też tak ma. Jak to widziałem pierwszy raz to myslalem, ze to jakis nowy smart4four 

?t=crop:1599:992:nowe:0:35,resize:fill:5

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2022 o 12:38, PawelWaw napisał:

 fajny test, jak jeszcze nie odebrales:

 

Rzeczywiście fajny. To chyba pierwszy polski dziennikarz moto, który miał okazję jeździć Niro EV.

Cieszy mnie to, jak ogólnie wypowiada się o kijance. Fajnie, że pokazuje wnętrze. Trochę mało jeżdżenia, żeby wykonać test zużycia energii, ale wynik 15kWh z trasy może cieszyć.

"Mój" egzemplarz będzie nieco gorzej wyposażony, bo zamówiłem wersję L. Najbardziej szkoda el. siedzeń z pamięcią ustawień. Ele-klapa to też fajny gadżet. Ale nie było to warte dopłacania do XLa.

 

W PL jeszcze chyba nie ma ani jednego egz Niro EV. Mają być w sierpniu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Bartłomiej napisał:

Najbardziej szkoda el. siedzeń z pamięcią ustawień. Ele-klapa to też fajny gadżet. Ale nie było to warte dopłacania do XLa.

Nie mozna bylo w jakims pakiecie domowic?

Mam teraz el fotel bez pamieci i to najwieksza glupota imo. Mam w domu 3 kierowcow i szlag mnie trafia za kazdym razem jak wsiadam, bo musze przestawiac.

Nie mam tez el klapy i to w zasadzie druga rzecz, ktorej mi wlasnie u mnie brakuje obok pamieci foteli.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Bartłomiej napisał:

 

Rzeczywiście fajny. To chyba pierwszy polski dziennikarz moto, który miał okazję jeździć Niro EV.

Cieszy mnie to, jak ogólnie wypowiada się o kijance. Fajnie, że pokazuje wnętrze. Trochę mało jeżdżenia, żeby wykonać test zużycia energii, ale wynik 15kWh z trasy może cieszyć.

"Mój" egzemplarz będzie nieco gorzej wyposażony, bo zamówiłem wersję L. Najbardziej szkoda el. siedzeń z pamięcią ustawień. Ele-klapa to też fajny gadżet. Ale nie było to warte dopłacania do XLa.

 

W PL jeszcze chyba nie ma ani jednego egz Niro EV. Mają być w sierpniu.

 

oby Twoj byl jak najszybciej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.