Jump to content

Trasa 900 km w EV rok 2022 :D


mrBEAN

Recommended Posts

Niestety w Dolomity mam tylko 900 km, także na wstępie przykro mi, że nie 1000 :)

Ale chyba ciekawe, to się podzielę obserwacjami.

CZAS ŁĄCZNY ŁADOWANIA 55 minut.

Kto ma siłę więcej czytać, to poniżej coś się napisało ;) 

 

Mamy rok 2022, auto EV współczesne z 2021, z dobrymi parametrami zużycia, i wzorowymi ładowania jak na dziś.

(Swoją drogą widziałem dziś EQS'a na żywo i nie dziwię się, że to autostradowy potwór, mega smukła linia.)

 

Jazda szybka i sprawna ogólnie całościowo, nie mniej niż limit. Trochę korków, remontów itd.

W skrócie Kotlina Kłodzka - Praga - Pilzno - Monachium - Innsbruck - Brenner - Dolomity. 

 

Wszystko po IONITY, SOC startowe 98%.

Odcinek pierwszy: (zajęte 1 z 4)

Dystans: 236 km

Średnie zużycie: 20,2 kWh / 100 km

Czas jazdy: 2:50 h

CZAS ŁADOWANIA: 9 minut, przyjęte 27,2 kWh.

 

Odcinek drugi: (wszystkie 4 wolne)

Dystans: 166 km

Średnie zużycie: 25 kWh / 100 km

Czas jazdy: 1:27 h

CZAS ŁADOWANIA: 17 minut, przyjęte 53,5 kWh.

 

Odcinek trzeci: (4 słupki zajęte i czas oczekiwania na ładowanie 3 minuty 😬, ogólnie spora rotacja)

Dystans: 217 km

Średnie zużycie: 23,1 kWh / 100 km

Czas jazdy: 2:18 h

CZAS ŁADOWANIA: 13 minut, przyjęte 44,5 kWh.

 

Odcinek czwarty: (Brenner, 5 z 6 zajęte, a za chwilę pusto się zrobiło)

Dystans: 169 km

Średnie zużycie: 19,2 kWh / 100 km

Czas jazdy: 1:49 h

CZAS ŁADOWANIA: 16 minut, przyjęte 50 kWh. (SOC 79%)

ALE! Jedzenie, siku i wykorzystanie taniego ładowania, finalnie dobite do 96%, 65 kWh w 34 minuty.

 

Odcinek piąty:

Dystans: 123 km

Zużycie: 16,9 kWh/100 km

Czas jazdy: 2h

SOC końcowe na 71%.

 

Łączny dystans: 910 km

Czas jazdy brutto: 11h 50 min (Praga + BAUSTAU republik, i nic Pan nie zrobisz ;) )

Czas ładowania: 55 minut (końcowe SOC 54%) lub 1h 13 minut (SOC 71%). Można sobie wybrać, ja chciałem opcję 71%, by tanio jeździć na miejscu :P 

 

Aha, może jeszcze koszt być ciekawy w sumie, bo w Austrii na autostradach paliwko ok. 2,5-2,6 ojro za litr 🙃

Co ciekawe, Włochy ok. 2,1 ojro.

 

Koszt szacunkowo: 190 kWh x 1,4 zł = 266 zł i pełna bateria z domu jakieś 30 zł.

Czyli 300 zł za 910 km, a mam jeszcze w baku na jakieś 250 km-300 km.

Licząc z górką 30 zł za 100 km. 

No ale zamiast machnąć na strzała, to swoje trzeba było odstać na ładowarkach ;) 

Coś za coś 😄 

 

Ogólnie dramat, ale o zdjęciu na ładowarce nie zapomniałem 😎

 

 

 

BD906D3E-2427-4451-A71E-29796B8E7E38.jpeg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, zinger napisał:

Przy takich predkosciach ladowania to juz mozna podrozowac :ok:

Przyznam, że robi to wrażenie 🙃


Tak samo jak ilość EV na drogach w porównaniu do 2 lat wstecz 🙃

 

Ladungstau 😁

 

887020DC-DB57-4B3F-91A9-0DE61A76C9AE.jpeg

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, mrBEAN napisał:

Ale to Narodowa kolejka, Polska, dobra taka 😁

 

Się śmiejesz, trzeci byłem i całe 12 minut trzeba było czekać.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, mrBEAN said:

Koszt szacunkowo: 190 kWh x 1,4 zł = 266 zł i pełna bateria z domu jakieś 30 zł.

Czyli 300 zł za 910 km, a mam jeszcze w baku na jakieś 250 km-300 km.

Licząc z górką 30 zł za 100 km. 

No ale zamiast machnąć na strzała, to swoje trzeba było odstać na ładowarkach ;) 

Coś za coś 😄 

 

Ogólnie dramat, ale o zdjęciu na ładowarce nie zapomniałem 😎

 

Oooo Panie! Drogo te elektryki! Drogo!

Pasek szefa szwagra pali 3.5 litera ropy (kupionej na budowie) i to przy 160 kmh z trumną i przyczepą. 

 

Ps. Ja też zapodam zdjecie z ładowania w drodze do Dolomitów. 

 

 

 

IMG_20220713_072640.jpg

Edited by HelixSv
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wujek said:

 

FD291902-0C5C-464D-A02A-A83874974D69.jpeg

 

Fascynujące są te wszystkie artykuły. 

Osobiście czekam na taki "I rented diving equipment for a Four-Day vacation. I almost died. Never again! I do not recommend to anyone."

 

 

Edited by HelixSv
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

CZAS ŁĄCZNY ŁADOWANIA 55 minut.

 

Nieźle. Ja w trybie rodzinnym ogarnąłem tyle:

 

Eth2Y9o.png

 

Z czego na jednym SuC przez 15 minut czekałem na kumpla, a później z 10 minut z nim gadałem, do tego z trzy razy gdy już ruszaliśmy dowiedziałem się od żony że "dobra, to ja idę do toalety", więc może tu bym z 10 minut urwał. Tak czy inaczej, nie ma moim skromnym szans żeby 1000km zrobić TM3P z łącznym czasem ładowania poniżej 1:30. Krzywa ładowania w EV6 robi robotę :oki:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, format napisał:

Się śmiejesz, trzeci byłem i całe 12 minut trzeba było czekać.

Jak żyć 8-). Jak nic musisz szukać generatora do bagażnika.

Godzinę temu, format napisał:

Z czego na jednym SuC przez 15 minut czekałem na kumpla, a później z 10 minut z nim gadałem, do tego z trzy razy gdy już ruszaliśmy dowiedziałem się od żony że "dobra, to ja idę do toalety", więc może tu bym z 10 minut urwał. Tak czy inaczej, nie ma moim skromnym szans żeby 1000km zrobić TM3P z łącznym czasem ładowania poniżej 1:30. Krzywa ładowania w EV6 robi robotę :oki:

To przy ładowaniu 0-20% .. do 80% czy więcej dobijasz ?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, sherif napisał:

To przy ładowaniu 0-20% .. do 80% czy więcej dobijasz ?

 

Dobijam jak planner każe ;) 

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, HelixSv napisał:

A ja, jak żona. ;]

A możesz planerowi Tesli kazać planować przez Ionity?

 

Automatycznie nie mogę, mogę wskazać Ionity ręcznie. Sam planer automagicznie prowadzi tylko po SuC.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Wczoraj.

 

To miałeś szczęście, że uniknąłeś korków. Teraz w okolicach weekendów jeździ się po Europie fatalnie.

:ok:

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Furvus_Eques said:

 

To miałeś szczęście, że uniknąłeś korków. Teraz w okolicach weekendów jeździ się po Europie fatalnie.

:ok:

 

 

 

Jazda w wakacyjne weekendy szczególnie w Niemczech to nie jest dobry pomysł. Raczej bym się nie odważył na jazdę elektrykiem w obawie o kolejki grozy...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Furvus_Eques napisał:

 

To miałeś szczęście, że uniknąłeś korków. Teraz w okolicach weekendów jeździ się po Europie fatalnie.

:ok:

 

 

Kilka małych zaliczonych + objazd dzwonka. 
Powrót w sobotę 😁

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Kilka małych zaliczonych + objazd dzwonka. 
Powrót w sobotę 😁

 

To gorzej. Ja niedawno wracałem w niedzielę i wyszło ponad +4h do normalnego czasu podróży.

:chory:

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Furvus_Eques napisał:

 

To gorzej. Ja niedawno wracałem w niedzielę i wyszło ponad +4h do normalnego czasu podróży.

:chory:

 

 

Ważne, że nadal bez postojów i siusiu 😎😜 Diesel to diesel 😘

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ważne, że nadal bez postojów i siusiu 😎😜 Diesel to diesel 😘

 

Z dodatkowymi postojami byłoby odpowiednio dłużej o czas owych postojów. 

:ok:

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.07.2022 o 22:24, mrBEAN napisał:

Koszt szacunkowo: 190 kWh x 1,4 zł = 266 zł i pełna bateria z domu jakieś 30 zł.

strasznie tanio za 1kWh, nie ma innych opłat?

 

ale generalnie szybkość ładowania niezła

ja czekałem z 8-10 minut na pierwszym Orlenie z Bieszczad by dobić się do dystrybutora

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Cinos napisał:

strasznie tanio za 1kWh, nie ma innych opłat?

Na razie nie ma. Niedługo będzie trzeba płacić abonament 58 zł / miesiąc, by mieć takie stawki. 
 

27 minut temu, Cinos napisał:

ale generalnie szybkość ładowania niezła

ja czekałem z 8-10 minut na pierwszym Orlenie z Bieszczad by dobić się do dystrybutora

Jest przyzwoicie ale niegodnie 😜

Link to comment
Share on other sites

Powrót. W skrócie. 

Mało kto mnie dziś wyprzedził, jakieś zepsute te wozy mają :) 

Wszystko potwierdzone:

- EV nie nadaje się w góry, wolno jedzie, a do tego drogo 😪

 

Wyjazd: SOC 45%.

1. 13 % -> 66%. 12 minut

2. 32% -> 80%. 13 minut 

3. 15% -> 75%. 15 minut

4. 15% -> 71%. 15 minut

Razem: 55 minut (zaś ;) )

Meta: SOC 4% 😎

Przejechane 903 km w 11h 10 minut brutto.

(w tym: 70 km telepania po przełęczach i lokalnych w Dolomitach, 2 małe koreczki, Praga i na koniec 70 km lokalnymi i wiochami pod dom)

 

CAŁY WYJAZD

910 km + 183 km (na miejscu) + 903 km = 1996 km

190 kWh + 13 kWh (na miejscu) + 179 kWh + ~80 kWh w domu = ~ 450 kWh całość

266 zł + 32 zł + 250 zł + 30 zł = 578 zł

KOSZT 100 km: 578 zł / 1996 km = ~ 29 zł

Średnie zużycie: 22,5 kWh / 100 km

 

Dziękuję za uwagę ;) 

IMG_3775.PNG

IMG_3774.PNG

IMG_3764.jpg

IMG_3728d.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Powrót. W skrócie. 

Mało kto mnie dziś wyprzedził, jakieś zepsute te wozy mają :) 

Wszystko potwierdzone:

- EV nie nadaje się w góry, wolno jedzie, a do tego drogo 😪

 

Wyjazd: SOC 45%.

1. 13 % -> 66%. 12 minut

2. 32% -> 80%. 13 minut 

3. 15% -> 75%. 15 minut

4. 15% -> 71%. 15 minut

Razem: 55 minut (zaś ;) )

Meta: SOC 4% 😎

Przejechane 903 km w 11h 10 minut brutto.

(w tym: 70 km telepania po przełęczach i lokalnych w Dolomitach, 2 małe koreczki, Praga i na koniec 70 km lokalnymi i wiochami pod dom)

 

CAŁY WYJAZD

910 km + 183 km (na miejscu) + 903 km = 1996 km

190 kWh + 13 kWh (na miejscu) + 179 kWh + ~80 kWh w domu = ~ 450 kWh całość

266 zł + 32 zł + 250 zł + 30 zł = 578 zł

KOSZT 100 km: 578 zł / 1996 km = ~ 29 zł

Średnie zużycie: 22,5 kWh / 100 km

 

Dziękuję za uwagę ;) 

IMG_3775.PNG

IMG_3774.PNG

IMG_3764.jpg

IMG_3728d.jpg

Moze napisz jeszcze ile baterii wymieniles, bo nikt znajacy choc troche tematyke EV nie uwierzy, ze na jednej objechales... ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Powrót. W skrócie. 

Wyjazd: SOC 45%.
1. 13 % -> 66%. 12 minut
2. 32% -> 80%. 13 minut 
3. 15% -> 75%. 15 minut
4. 15% -> 71%. 15 minut
Razem: 55 minut (zaś  )
Meta: SOC 4% 
Przejechane 903 km w 11h 10 minut brutto.

Do planowania trasy używa się ABRP?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, zinger napisał:

Moze napisz jeszcze ile baterii wymieniles, bo nikt znajacy choc troche tematyke EV nie uwierzy, ze na jednej objechales... ;)

Faktycznie moje niedopatrzenie 😁

Baterie były 4, ale szczęśliwie las był blisko za każdym razem 😎

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, VVojteck napisał:


Do planowania trasy używa się ABRP?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Można, może być bardzo pomocny, byle dobrze parametry wprowadzić. 

 

Osobiście korzystam głównie z „własnego doświadczenia”. 

Najpierw GM, później sprawdzam rozkład Ionity i ustawiam optymalnie pod siebie. 
Zazwyczaj pokrywa się z ABRP, także to najszybszy sposób.
 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mrBEAN said:

Można, może być bardzo pomocny, byle dobrze parametry wprowadzić. 

 

Osobiście korzystam głównie z „własnego doświadczenia”. 

Najpierw GM, później sprawdzam rozkład Ionity i ustawiam optymalnie pod siebie. 
Zazwyczaj pokrywa się z ABRP, także to najszybszy sposób.
 

 

 

GM?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Gdzie wiozles rowery?


Na takie odległości wożenie rowerów na aucie to słaby biznes.

Zuzycie paliwa zabija

Ja jak jade tak daleko z rowerami to wrzucam do auta. Oczywiście wtedy tylko kierowca i pasażer.

A i tak poprzednio pożyczałem na miejscu jak większą grupą jechaliśmy.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, kravitz said:


Na takie odległości wożenie rowerów na aucie to słaby biznes.

Zuzycie paliwa zabija

Ja jak jade tak daleko z rowerami to wrzucam do auta. Oczywiście wtedy tylko kierowca i pasażer.

A i tak poprzednio pożyczałem na miejscu jak większą grupą jechaliśmy.

 

Jak wieziesz na haku, to praktycznie bez wiekszej roznicy spalanie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ppmarian napisał:

Gdzie wiozles rowery?

 

Rower był jeden, i jechał jak król w środku :) 

Gdyby były dwa, też jechałyby w środku.

A gdyby były trzy i były szosami/gravelami, to też jechałyby w środku.

Gdyby były cztery, to należałoby zamontować hak, bagażnik na 4 i wio.

 

BTW, były trekkingi mocne dość i roweru ze środka nawet nie wyciągnąłem 😅

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.07.2022 o 07:36, HelixSv napisał:

 

Oooo Panie! Drogo te elektryki! Drogo!

Pasek szefa szwagra pali 3.5 litera ropy (kupionej na budowie) i to przy 160 kmh z trumną i przyczepą. 

 

Ps. Ja też zapodam zdjecie z ładowania w drodze do Dolomitów. 

 

 

 

IMG_20220713_072640.jpg

I tak się powinno podróżować EV 😎

Nie dość, że darmo elektrony to i można przynajmniej sobie jakieś żarełko kupić.

A tak to, szczanie i żarcie w biegu.

Jak poleciałem vinietę kupić, to już nie mogłem zjeść. A jak jedzenie to nie ma szczania i na odwrót. 

Żonę musiałem poganiać ale opowiedziałem jej, że nie ma najgorzej, bo dieslowcy nie zatrzymują się wcale, nie chciała uwierzyć, a to czysta prawda i nie problem.

Chcę żonę diesloheada, bo moja wymusiła jeden postój nieplanowany pomiędzy ładowaniami 🙃

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

 
Rower był jeden, i jechał jak król w środku  
Gdyby były dwa, też jechałyby w środku.
A gdyby były trzy i były szosami/gravelami, to też jechałyby w środku.
Gdyby były cztery, to należałoby zamontować hak, bagażnik na 4 i wio.
 
BTW, były trekkingi mocne dość i roweru ze środka nawet nie wyciągnąłem 
Idealne rozwiązanie. Nie pomyślałem. Zaproponuje to rodzinie !

Poza rowerami resztę szpeju też będą trzymać na kolanach.

P.S. wiesz za to w Austrii można dostać mandat...
  • Haha 1
  • eggplant 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, ppmarian napisał:

Idealne rozwiązanie. Nie pomyślałem. Zaproponuje to rodzinie !

P.S. wiesz za to w Austrii można dostać mandat...

 

Jestem wzruszony :)

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, sherif napisał:

Za co ?

 

Mordowanie dzieci w Bełchatowie, wykorzystywanie do pracy niepełnoletnich w kopalniach kobaltu?

  • Like 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Może błędnie zakładam, ale jeśli nie można przewozić luzem nart w aucie to rowery też?

a dlaczego niby nie można ?

Oni się czepiają jak większe rzeczy typu narty są przewożone w środku bez zabezpieczenia/przymocowania (w sumie w pl tez mogliby się do tego przyczepić).

Zatrzymała mnie kiedyś :milicja: pod Wiedniem, poza dokumentami zerknęli tylko czy narty w środku są zabezpieczone.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.07.2022 o 19:49, Maciej__ napisał:

 

Jak wieziesz na haku, to praktycznie bez wiekszej roznicy spalanie.

 

Nie wiem, nie mam doświadczenia.

Pamiętaj, że w benzynówce bez różnicy to  może być 6.5/100 zamiast 6 ;]

A to jest jednak 10%, co w elektryku może dać 20-35km mniejszy zasięg. A zasięg jest i tak przecież nie aż tak duży.

 

Dodatkowo jakby nie patrzeć, elektryki mają takie zasięgi jakie mają, bo każdy jeden jest jednak bardziej aerodynamiczny od swojego spalinowego odpowiednika (a to inne zderzak, felgi, itp).

Rowery na haku mogą tą aerodynamikę wziąć w łeb i zamiat 10% różnicy w zużyciu prądu, może być 15-20 ;]

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.07.2022 o 15:56, sherif napisał:

a dlaczego niby nie można ?

Oni się czepiają jak większe rzeczy typu narty są przewożone w środku bez zabezpieczenia/przymocowania (w sumie w pl tez mogliby się do tego przyczepić).

Zatrzymała mnie kiedyś :milicja: pod Wiedniem, poza dokumentami zerknęli tylko czy narty w środku są zabezpieczone.

 

Tak się zastanawiam, jak miałby by być zabezpieczone?

Załóżmy że wieziesz deskę w pokrowcu i ona leci tą dziurą pod podłokietnikiem przez kanapę.

Pokrowiec ma być jakoś przywiązany dodatkowo?

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, kravitz napisał:

 

Tak się zastanawiam, jak miałby by być zabezpieczone?

Załóżmy że wieziesz deskę w pokrowcu i ona leci tą dziurą pod podłokietnikiem przez kanapę.

Pokrowiec ma być jakoś przywiązany dodatkowo?

Tak. My mieliśmy zaczepione pasem + taką gumką od bagażu. Chodzi o to, że w razie wypadku/dachowania nie przemieściło się. Do rowerów dla własnego bezpieczeństwa przymocowałbym pewnie cienkim pasem transportowym.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.