Jump to content

2023 Honda Civic Type R is the most powerful Type R ever :)


Filipfm
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj w nocy wypłynął oficjalnie - na ten moment w US.

Dla Europy będzie to ostatni wyłącznie spalinowy model marki.

 

Do tego to 50 lecie modelu Civic i 30 lecie linii modelowej R 

 

Dane techniczne bliżej nieznane - ale skoro most powerful to można się spodziewać, że moc będzie wynosić co najmniej 320+1KM 

 

Sporo smaczków dla fanów marki - np czerwony dywan :) 

Są też rzeczy, których brakowało w X generacji - np tryb individual, pozwalający na zróżnicowanie ustawień dla poszczególnych elementów auta.

 

Na ten moment wszystko zostaje po staremu - napęd na przód, manualna 6b skrzynia. Zejście z rozmiarem felgi do 19" i szerokość opon 265 8]. Po raz pierwszy w historii Civica TypeR poszerzenia tylnego błotnika to nie dokładka a napompowana blacha :serducha:

 

Zapewne będzie atak na rekord FWD na Nurburgringu, który seryjnemu Civicowi odebrała wydmuszka Megane RS Trophy R

na ten moment nowe model ma rekord na torze Suzuka

 

Parę fotek i filmik :serducha:

294797958_10162079605957907_477842630055

294887382_10162079605972907_248338250538

294832582_10162079605942907_700919095415

294847465_10162079605967907_703458923492

295132522_10162079605937907_693256542762

294933060_10162079605952907_227207450976

294858636_10162079605977907_192060351252295256397_10162079605962907_592171245482

294821395_602202867945266_67678752569905

 

 

Edited by Filipfm
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Filipfm changed the title to 2023 Honda Civic Type R is the most powerful Type R ever :)

Wydoroślał. Muszę live zobaczyć bo mnie jeszcze nie przekonuje choć też tak było z FK2 na którego nie mogłem patrzeć a teraz na niego choruję 🤣

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, stig napisał:

Wydoroślał. Muszę live zobaczyć bo mnie jeszcze nie przekonuje choć też tak było z FK2 na którego nie mogłem patrzeć a teraz na niego choruję 🤣

 

Ja chorowałem na FK2 ale sobie pojezdzilem i mi przeszło 😄 i skończyło się na FK8 ;) 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Filipfm napisał:

 

Ja chorowałem na FK2 ale sobie pojezdzilem i mi przeszło 😄 i skończyło się na FK8 ;) 

Jakie największe wady twoim zdaniem ma FK2 w ogóle jako auto? Co drażniło/irytowało?

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, stig napisał:

Jakie największe wady twoim zdaniem ma FK2 w ogóle jako auto? Co drażniło/irytowało?

 

 

Jako wielbiciel uniwersalnosci ufo pod katem relacji rozmiarow do pojemnosci auta + magic seats pokładałem duzo nadziei w FK2R. 

Pozyczylem na weekend. 

Co do samej budy i walorow wizualnych - kwestia gustu i subiektywnej opinii.

 

Ustawienia sa tylko dwa. W podstawowym jest w cholere twardo. Po przestawieniu na +R zmienia sie reakcja na gaz, utwardza wspomaganie kierownicy, auto bardziej sapie. Ale zawias staje sie absurdalnie twardy. Czujesz pasy na jezdni i kazda nierownosc. Masz wrazenie, ze podskakuje jak ping pong. Opona 235/35 nie pomaga

Jakby sie dalo zmiksowac tryb +R z nastawami zawiasu sport to bylbym blizszy decyzji. 

W FK8 mimo opony ledwie o oczko wiekszej 245/35, w trybie komfort mam wrazenie, ze jest lepiej niz w ufo na eibachu. W trybie Sport jest tez calkiem OK. Dopiero w trybie +R jest twardo ale duuzo lepiej niz w FK2. Wybiera nierownosci duzo lepiej. Zachowujac sztywnosc bez idiotycznej twardosci. Bedac przy tym sporo szybszym przy tylko kosmetycznie mocniejszym silniku.

Oczywiscie FK8 ma troche wiecej bajerow typu aktywny tempomat i trzymanie na pasie. No i siedzi sie fajniej, nizej. Natomiast sa i wady, gabaryt zrobil sie pokazny. Bagaznik jest mniejezy i mniej ustawny i nie ma turbouzytecznych magic seatsow. 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kmwtw napisał:

Po ile klocki do takiego type?

 

Drobniaki. To typowy zacisk Brembo. Dostepny na rynku w dziesiatkach samochodow od czasow Lancerow i Imprez przez Alfy, Renowki, Cadillaki i kto wie co jeszcze. I za klocki brembo zaplacilem 300 zl.  Tyl jest ten sam co w cywilnym civicu wiec oferta sie zaczyna pewnie od kilkudziesieciu zlotych za jakies totalne shity a za 150 juz sa ate, brembo i itp

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Filipfm napisał:

 

 

Jako wielbiciel uniwersalnosci ufo pod katem relacji rozmiarow do pojemnosci auta + magic seats pokładałem duzo nadziei w FK2R. 

Pozyczylem na weekend. 

Co do samej budy i walorow wizualnych - kwestia gustu i subiektywnej opinii.

 

Ustawienia sa tylko dwa. W podstawowym jest w cholere twardo. Po przestawieniu na +R zmienia sie reakcja na gaz, utwardza wspomaganie kierownicy, auto bardziej sapie. Ale zawias staje sie absurdalnie twardy. Czujesz pasy na jezdni i kazda nierownosc. Masz wrazenie, ze podskakuje jak ping pong. Opona 235/35 nie pomaga

Jakby sie dalo zmiksowac tryb +R z nastawami zawiasu sport to bylbym blizszy decyzji. 

W FK8 mimo opony ledwie o oczko wiekszej 245/35, w trybie komfort mam wrazenie, ze jest lepiej niz w ufo na eibachu. W trybie Sport jest tez calkiem OK. Dopiero w trybie +R jest twardo ale duuzo lepiej niz w FK2. Wybiera nierownosci duzo lepiej. Zachowujac sztywnosc bez idiotycznej twardosci. Bedac przy tym sporo szybszym przy tylko kosmetycznie mocniejszym silniku.

Oczywiscie FK8 ma troche wiecej bajerow typu aktywny tempomat i trzymanie na pasie. No i siedzi sie fajniej, nizej. Natomiast sa i wady, gabaryt zrobil sie pokazny. Bagaznik jest mniejezy i mniej ustawny i nie ma turbouzytecznych magic seatsow. 

 

 

Tak przypuszczałem, że głównie o zawias się rozchodzi 😁👍

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, stig napisał:

Tak przypuszczałem, że głównie o zawias się rozchodzi 😁👍

 

 W trybie +R w trakcie rozmowy czujesz, ze Twoj glos drzy. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Filipfm napisał:

napęd na przód

 

Obejrzałem wczoraj wstępny opis modelu tylko po to, żeby sprawdzić czy w końcu zmądrzeli z wyborem napędzaj osi. Jak widać niekoniecznie. Szkoda, bo próbują konkurować z Golf R, S3, M135i, Amg a35, Corolla GR może z Focus RS a zrobili napęd jak w wozie drabiniastym.

 

 

 

10 godzin temu, Filipfm napisał:

Zapewne będzie atak na rekord FWD na Nurburgringu, który seryjnemu Civicowi odebrała wydmuszka Megane RS Trophy R

 

Czyli będą się ścigać ze zdecydowanie wolniejszymi Hyundai i30i i Megane RS …bo nikt inny już chyba nie robi przednionapędowych hot-hatchy

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
10 godzin temu, camel00 napisał:

Obejrzałem wczoraj wstępny opis modelu tylko po to, żeby sprawdzić czy w końcu zmądrzeli z wyborem napędzaj osi. Jak widać niekoniecznie. Szkoda, bo próbują konkurować z Golf R, S3, M135i, Amg a35, Corolla GR może z Focus RS a zrobili napęd jak w wozie drabiniastym.

 

Wszystko zależy jaki cel ma auto. TypeR - R like Racing. Auto na tor. Tu napęd 4x4 jst balastem. Z przytoczonych przez Ciebie samochodów tylko jedno jest szybsze na Nurbie. S3. EDYTA. S3 jest wolniejsze. RS3 jest szybsze o 3 sekundy.  

Golf dostał 8 sekund, A45 AMG 5sek, więc A35 pewnie jeszcze więcej, GR Corolla to yeti - auto, którego sie nie da kupić i jest bardziej rajdowe niż wyścigowe. Focus RS poza 0-100 w innych próbach jest wolny - i notuje na NR czas gorszy o ponad 23 sekundy gorszy od poprzedniego modelu Civica. Podobnie 135i. 

 

EDYTA2. GR Corolli nie było na NR. za to był mniejszy Yaris z tym samym silnikiem. Był wolniejszy od Civica o ponad pół minuty. Co nie zmienia faktu, ze można zmienić kryteria i GR Yaris pozamiata Civica :) przy starcie z kreski, na luźnych nawierzchniach itp.

 

10 godzin temu, camel00 napisał:

Czyli będą się ścigać ze zdecydowanie wolniejszymi Hyundai i30i i Megane RS …bo nikt inny już chyba nie robi przednionapędowych hot-hatchy

 

Zgoda, jest mało przednionapędowych HH, powiem więcej, jest w ogole mało HH. Ale jak widac, w warunkach i przy założeniach jakie postawiono CTRowi, klepie nawet sporo mocniejszym autom.

image.png.b15c3800dc5fdc0395d37a0658a5616e.png

 

Choc w sprincie spod świateł Superb 280 4x4 z DSG go sklepie 😄 To kwestia priorytetów i celów jakie stawiasz przed autem. 

 

 

Edited by Filipfm
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Filipfm napisał:

Zejście z rozmiarem felgi do 19" i szerokość opon 265

 

Ło matko, po co w takim aucie taki szeroki lać? :panic:

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, format napisał:

 

Ło matko, po co w takim aucie taki szeroki lać? :panic:

 

 

w obecnym modelu jest 245. Zakładam, że trakcja jet istotna :) to dołożyli 2 cm ;) 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Filipfm napisał:

w obecnym modelu jest 245. Zakładam, że trakcja jet istotna :) to dołożyli 2 cm ;) 

 

Ja się generalnie nie znam, takie 265 to chyba istotnie wyższe opory toczenia, które nie dają wprost jakichś większych przyrostów performanceowych. Ja u siebie mam 235 :nie_wiem:

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, format napisał:

 

Ja się generalnie nie znam, takie 265 to istotnie wyższe opory toczenia, które nie dają wprost jakichś większych przyrostów performanceowych.

 

 

mysle, ze sztab inzynierów i długie testy dały jakies przemyslenia, które wdrożyli w życie. W moim modelu zmiana z 245 na 255 pozwala urwać nawet 0,5 sek 0-100. Pytanie co się dzieje przy większych prędkościach, wtedy może być jakaś strata

 

2 godziny temu, format napisał:

 

Ja u siebie mam 235.

 

Ty masz dual motor? 

 

edyta. Wlasnie sprawdzilem. Ze TM3 to albo RWD albo AWD. No nawet jak tylko tył pędzony to nieco inaczej się trakcja układa niż przy FWD. 

 

Edited by Filipfm
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, camel00 napisał:

 

Obejrzałem wczoraj wstępny opis modelu tylko po to, żeby sprawdzić czy w końcu zmądrzeli z wyborem napędzaj osi. Jak widać niekoniecznie. Szkoda, bo próbują konkurować z Golf R, S3, M135i, Amg a35, Corolla GR może z Focus RS a zrobili napęd jak w wozie drabiniastym.

 

 

 

 

Czyli będą się ścigać ze zdecydowanie wolniejszymi Hyundai i30i i Megane RS …bo nikt inny już chyba nie robi przednionapędowych hot-hatchy

Całe szczęście robia bo 4x4 jest dobre dla Januszy w mieście w dreszczu żeby szybko ruszyć. Hyundai, Renault, VAG Ford. BTW jeździłbym ta Civic. :jem: 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Filipfm napisał:

 

 W trybie +R w trakcie rozmowy czujesz, ze Twoj glos drzy. 

Jeszcze dopytam o pozycje za kierownicą względem FN2. Jest jakaś różnica a jak jest to czy tylko jedynie kwestia innego fotela?

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, stig napisał:

Jeszcze dopytam o pozycje za kierownicą względem FN2. Jest jakaś różnica a jak jest to czy tylko jedynie kwestia innego fotela?

 

Bez wiekszych zmian. Nadal wysoko, przez bak pod tyłkiem. Ale czy wyżej od Fn2 to nie powiem (a w FN2 siedzi sie wyzej niz w cywilnym FK/FN). Nie pamietam juz tez czy było jakos znacząco inaczej niz w moim sadzomiocie, mimo, ze sie przesiadłem z jednego auta do drugiego. 

 

FK2R jest bardziej dzikie i hardcorowe, ma mechaniczny ręczny więc i tyłkiem można nadrzucić. FK8 jest duzo bardziej cywilizowany, ma sporo asystentów wspomagających jazdę. Ale jest też sporo dłuższy, ma elektryczny ręczny.

Obecnie cenowo prawie nie ma roznicy. FK2R juz od pewnego czasu nie kupisz za mniej niz 100, a sporo egzemplarzy się ceni i w okolicy 120. A za tyle mozna juz kupic FK8 przedlifta. 

Najlepiej by się było przejechać 😄 mi sie udalo złapać FK2R z wypozyczalni. ale ... FK8 kupiłem w ciemno, nawet bez jazdy próbnej 😄 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Filipfm napisał:

Wszystko zależy jaki cel ma auto. TypeR - R like Racing. Auto na tor. Tu napęd 4x4 jst balastem. Z przytoczonych przez Ciebie samochodów tylko jedno jest szybsze na Nurbie.

(…)

Choc w sprincie spod świateł Superb 280 4x4 z DSG go sklepie 😄 To kwestia priorytetów i celów jakie stawiasz przed autem. 

 

Oglądam czasem przejazdy z Nurburgring i równie dobrze mogli by się powoływać na testy w kosmosie ;) To są warunki i prędkości w których 99,5% tych wozów nigdy się nie znajdzie.

Zdarzy im się natomiast startować spod świateł - co zostało przetestowane na filmiku wyżej; przyśpieszenie 0-60 mph, Civic poprzedniej generacji zrobił w 5,89, Golf w 4,03s. A to jest jakby przepaść.

Prawdopodobnie będą również jeździć po mokrym, pod górę, czasem skręcać, ruszać albo podjeżdżać na krawężniki… i jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma różnicy między FWD, RWD, AWD to znaczy, że nie ma czucia albo porównania. 

 

Żeby było jasne, lubię japońska motoryzację i jest moim zdaniem zdecydowanie lepsza niż niemiecka (głównie za jej niezawodność), ale brak napędu w tego typu samochodzie to po prostu kaszana i nie ma co dorabiać filozofii ;) 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, camel00 napisał:

 

Oglądam czasem przejazdy z Nurburgring i równie dobrze mogli by się powoływać na testy w kosmosie ;) To są warunki i prędkości w których 99,5% tych wozów nigdy się nie znajdzie.

Zdarzy im się natomiast startować spod świateł - co zostało przetestowane na filmiku wyżej; przyśpieszenie 0-60 mph, Civic poprzedniej generacji zrobił w 5,89, Golf w 4,03s. A to jest jakby przepaść.

Prawdopodobnie będą również jeździć po mokrym, pod górę, czasem skręcać, ruszać albo podjeżdżać na krawężniki… i jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma różnicy między FWD, RWD, AWD to znaczy, że nie ma czucia albo porównania. 

 

Żeby było jasne, lubię japońska motoryzację i jest moim zdaniem zdecydowanie lepsza niż niemiecka (głównie za jej niezawodność), ale brak napędu w tego typu samochodzie to po prostu kaszana i nie ma co dorabiać filozofii ;) 


Prawda jest taka, ze już od dawna nawet auta pokroju Golfa GTI z mocą przekraczającą 200KM powinny mieć 4x4. Inaczej to mielenie kołami.

 

Mialem Lancera Ralliarta z 240KM i to ruszało jak dzikie w każdych warunkach.

 

Kiedys bawiłem się trochę w Motorsport i już takie Punto HGT na krętym torze w Radomiu uczyło jak trzeba operować gazem na zakręcie.

Bez turbo, ze słabym momentem obrotowym.

A tu ponad 300 kunia i wstawianie walców na przód.

To skrobanie tylka szkłem.

Na pewno fajnie się takim autem wjeżdża w niespodziewana kałuże. Powodzenia ;]

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, camel00 napisał:

 

Oglądam czasem przejazdy z Nurburgring i równie dobrze mogli by się powoływać na testy w kosmosie ;) To są warunki i prędkości w których 99,5% tych wozów nigdy się nie znajdzie.

Zdarzy im się natomiast startować spod świateł - co zostało przetestowane na filmiku wyżej; przyśpieszenie 0-60 mph, Civic poprzedniej generacji zrobił w 5,89, Golf w 4,03s. A to jest jakby przepaść.

Prawdopodobnie będą również jeździć po mokrym, pod górę, czasem skręcać, ruszać albo podjeżdżać na krawężniki… i jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma różnicy między FWD, RWD, AWD to znaczy, że nie ma czucia albo porównania. 

 

Żeby było jasne, lubię japońska motoryzację i jest moim zdaniem zdecydowanie lepsza niż niemiecka (głównie za jej niezawodność), ale brak napędu w tego typu samochodzie to po prostu kaszana i nie ma co dorabiać filozofii ;) 

Tak zgadza się. Życie pokazuje też często, że służbowe auta z debilami za kierownicą są często najszybszymi autami w mieście.

Filozofia Type R jest taka, że bez modyfikacji wjeżdżasz autem na tor i tam się bawisz a w sprawnych rękach jest wtedy szybsze od potencjalnie innych szybszych. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, camel00 napisał:

 

Honda bez modyfikacji? Serio? ;]

No co zrobisz jak to jeszcze podatne na tjuny 🤣

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, camel00 napisał:

 

Oglądam czasem przejazdy z Nurburgring i równie dobrze mogli by się powoływać na testy w kosmosie ;) To są warunki i prędkości w których 99,5% tych wozów nigdy się nie znajdzie.

Zdarzy im się natomiast startować spod świateł - co zostało przetestowane na filmiku wyżej; przyśpieszenie 0-60 mph, Civic poprzedniej generacji zrobił w 5,89, Golf w 4,03s. A to jest jakby przepaść.

Prawdopodobnie będą również jeździć po mokrym, pod górę, czasem skręcać, ruszać albo podjeżdżać na krawężniki… i jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma różnicy między FWD, RWD, AWD to znaczy, że nie ma czucia albo porównania. 

 

Żeby było jasne, lubię japońska motoryzację i jest moim zdaniem zdecydowanie lepsza niż niemiecka (głównie za jej niezawodność), ale brak napędu w tego typu samochodzie to po prostu kaszana i nie ma co dorabiać filozofii ;) 

 

Wysyalem to do Hondy. Moze jeszcze sie uda zatrzymac te porazke, wstrzymac produkcje i uniknac strat wizerunkowych i finansowych ...

 

Oh wait. Dealerzy w US juz prowadza zapisy na liste oczekujacych do zapisania na liste chetnych do zakupu :)

 

Wszystko stracone :(

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, kravitz napisał:

Prawda jest taka, ze już od dawna nawet auta pokroju Golfa GTI z mocą przekraczającą 200KM powinny mieć 4x4. Inaczej to mielenie kołami.

 

Naped 4x4 zmienia charakter auta. I to jasne, jak chcesz sie scigac spod swiatel, to oska nie jest dobrym wyborem.

 

19 godzin temu, kravitz napisał:

Mialem Lancera Ralliarta z 240KM i to ruszało jak dzikie w każdych warunkach.

 

Bo ma rajdowy rodowod. 

Civic ma wyscigowy. Do innych zastosowan.

 

19 godzin temu, kravitz napisał:

Kiedys bawiłem się trochę w Motorsport i już takie Punto HGT na krętym torze w Radomiu uczyło jak trzeba operować gazem na zakręcie.

Bez turbo, ze słabym momentem obrotowym.

 

 

I z zawieszeniem nie rozniacym sie konstrukcyjnie od zwykłego punkto 1.0. Inna sprezyna i amortyzator zapewnie. 

I brak szpery jak dobrze pamietam.

 

 

19 godzin temu, kravitz napisał:

A tu ponad 300 kunia i wstawianie walców na przód.

To skrobanie tylka szkłem.

Na pewno fajnie się takim autem wjeżdża w niespodziewana kałuże. Powodzenia ;]

 

Nie zamierzam nikogo przekonywac na sile :) kazde auto ma swoje plusy, minusy i cechy, ktore trzeba akceptowac podczas wyboru. 

Jasne, ze oska dostaje po tylku ze startu zatrzymanego, szczegolnie jak bedzie mokro. Ale za to jest lekki, swietnie sie prowadzi w zakretach, konstrukcja zawieszenia + mechaniczna szpera robi swietna robote zapewniajac efektywne napedzanie i brak torque steer. 

 

Dla kazdego cos milego :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.07.2022 o 10:55, Filipfm napisał:

Ty masz dual motor? 

 

Tak. Generalnie masz rację, zresztą, miałbym bardzo ciężko swoim dwutonowym klocem złapać się za takim type-r na szybkim torze typu SR czy Poznań.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 23.07.2022 o 04:13, Filipfm napisał:

 

Wysyalem to do Hondy. Moze jeszcze sie uda zatrzymac te porazke, wstrzymac produkcje i uniknac strat wizerunkowych i finansowych ...

 

Oh wait. Dealerzy w US juz prowadza zapisy na liste oczekujacych do zapisania na liste chetnych do zakupu :)

 

Wszystko stracone :(

Wiesz kto tym jeździ w USA ? Dzieciaki których nie stać na szybkie fury. ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.07.2022 o 04:29, Filipfm napisał:

Jasne, ze oska dostaje po tylku ze startu zatrzymanego, szczegolnie jak bedzie mokro. Ale za to jest lekki, swietnie sie prowadzi w zakretach, konstrukcja zawieszenia + mechaniczna szpera robi swietna robote zapewniajac efektywne napedzanie i brak torque steer. 

Prowadzenie to jest główny atut tego auta. Niestety uliczna jazda na tym się nie kończy.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, HanYs napisał:

Prowadzenie to jest główny atut tego auta. Niestety uliczna jazda na tym się nie kończy.

 

No w Rayu to raczej krolowie prostej na 400metrach :)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Filipfm napisał:

 

No w Rayu to raczej krolowie prostej na 400metrach :)

I wszyscy jeżdżą 55 mph. ;l

 

Season 2 Reaction GIF by Insecure on HBO

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.07.2022 o 15:31, camel00 napisał:

 

Oglądam czasem przejazdy z Nurburgring i równie dobrze mogli by się powoływać na testy w kosmosie ;) To są warunki i prędkości w których 99,5% tych wozów nigdy się nie znajdzie.

Zdarzy im się natomiast startować spod świateł - co zostało przetestowane na filmiku wyżej; przyśpieszenie 0-60 mph, Civic poprzedniej generacji zrobił w 5,89, Golf w 4,03s. A to jest jakby przepaść.

Prawdopodobnie będą również jeździć po mokrym, pod górę, czasem skręcać, ruszać albo podjeżdżać na krawężniki… i jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma różnicy między FWD, RWD, AWD to znaczy, że nie ma czucia albo porównania. 

 

Żeby było jasne, lubię japońska motoryzację i jest moim zdaniem zdecydowanie lepsza niż niemiecka (głównie za jej niezawodność), ale brak napędu w tego typu samochodzie to po prostu kaszana i nie ma co dorabiać filozofii ;) 

 

I tak i nie. Każdy kto kiedyś widział jak idzie dokrecone Megane Maxi na żywo mimo wszystko wie po co są mocne FWD.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.