Jump to content

Szwecja - Holandia - Szwecja czyli 2050 km ID4 w dwa dni


HelixSv
 Share

Recommended Posts

Szwecja-Holandia

Wjazd w niedzielę 0630 przyjazd 2030. Czas 14 h. Około 1130 km. Przejazd bez promów, czyli most Oresund i Great Belt. Duży korek w Hamburgu.

 

 

Opiszę powrót, bo korków nie było i wyszło zaskakująco szybko.

 

Holandia - Szwecja

ID4 załadowane, pełny bagażnik i klamoty na kanapie.

Poniedziałek. Wyjazd z Utrecht 1030. Przyjazd 2230. W tym godzina na promie, czyli 11h godzin jazdy i ładowania na dystansie 923 km. W Holandii limit 100 kmh, w Szwecji około godziny jazdy z limitem 80 kmh (po ciemku i trochę we mgle, więc jazda raczej zgodna z limitem).

 

Ładowania:

 

Utrecht AC (przed wyjazdem, parking pod domem)

16kWh 1h28m 5.65EUR

 

Rastanlage Dammer Berge Ost Niemcy DC Ionity 

30kWh 20m 10.58EUR

 

Herbertweg 1 Niemcy DC Ionity

53kWh 32m 18.71EUR

 

Hojgaardsvej 6 Dania DC Ionity

16kWh 8m 5.55EUR

 

Malmo Szwecja DC Ionity

35 kWh 18m 10.20EUR

 

Calkowity koszt prądu około 51EUR (240PLN)

czyli 26PLN za 100km

 

Wszystkie ładowania opłacane kartą VW WeCharge, abonament 129SEK (57PLN) miesiecznie.

 

image.png.a11c72f9f0e2e5dbdaea21e73404f9d7.png

 

Edited by HelixSv
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, HelixSv napisał:

Szwecja-Holandia

Wjazd w niedzielę 0630 przyjazd 2030. Czas 14 h. Około 1130 km. Przejazd bez promów, czyli most Oresund i Great Belt. Duży korek w Hamburgu.

 

 

Opiszę powrót, bo korków nie było i wyszło zaskakująco szybko.

 

Holandia - Szwecja

ID4 załadowane, pełny bagażnik i klamoty na kanapie.

Poniedziałek. Wyjazd z Utrecht 1030. Przyjazd 2230. W tym godzina na promie, czyli 11h godzin jazdy i ładowania na dystansie 923 km. W Holandii limit 100 kmh, w Szwecji około godziny jazdy z limitem 80 kmh (po ciemku i trochę we mgle, więc jazda raczej zgodna z limitem).

 

Ładowania:

 

Utrecht AC (przed wyjazdem, parking pod domem)

16kWh 1h28m 5.65EUR

 

Rastanlage Dammer Berge Ost Niemcy DC Ionity 

30kWh 20m 10.58EUR

 

Herbertweg 1 Niemcy DC Ionity

53kWh 32m 18.71EUR

 

Hojgaardsvej 6 Dania DC Ionity

16kWh 8m 5.55EUR

 

Malmo Szwecja DC Ionity

35 kWh 18m 10.20EUR

 

Calkowity koszt prądu około 51EUR (240PLN)

czyli 26PLN za 100km

 

Wszystkie ładowania opłacane kartą VW WeCharge, abonament 129SEK (57PLN) miesiecznie.

 

image.png.a11c72f9f0e2e5dbdaea21e73404f9d7.png

 

nieźle!

 

ale skąd miałeś taki długo przedłużacz ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, HelixSv napisał:

W Holandii limit 100 kmh,


Juz będzie kilkanaście lat jak po Holandii nie jezdzilem.

Od kiedy tam jest taki limit, orientujesz się?

Lokalesi przestrzegają?

 

Pamietam z Holandii ze u nich normą była jazda na zderzaku.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kravitz said:


Juz będzie kilkanaście lat jak po Holandii nie jezdzilem.

Od kiedy tam jest taki limit, orientujesz się?

Lokalesi przestrzegają?

 

Pamietam z Holandii ze u nich normą była jazda na zderzaku.

 

Ten limit jest dość nietypowy, bo obowiązuje w danej porze dnia. Chyba 0800-2000. Poza tym czasem można 130. Przynajmniej tam, gdzie jechałem. 

Nie wiem, od kiedy obowiązuje.

Około 90% ludzi przestrzega bardzo. 

Ciężko się podróżuje, kiedy wszyscy jadą gdzieś pomiędzy 98 a 105. Wyprzedzanie przypomina wyścig tirów. 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, HelixSv napisał:

iężko się podróżuje, kiedy wszyscy jadą gdzieś pomiędzy 98 a 105. Wyprzedzanie przypomina wyścig tirów. 

 

Tak jest bardzo często w Austrii i Szwajcarii.

Jeździłem tam ostatnio bez tempomatu. Myślałem że jajo zniosę.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kravitz napisał:

 

Tak jest bardzo często w Austrii i Szwajcarii.

Jeździłem tam ostatnio bez tempomatu. Myślałem że jajo zniosę.

Aktywny tempomat jest niezbędny w takich warunkach 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, HelixSv napisał:

Szwecja-Holandia

Wjazd w niedzielę 0630 przyjazd 2030. Czas 14 h. Około 1130 km. Przejazd bez promów, czyli most Oresund i Great Belt. Duży korek w Hamburgu.

 

 

Opiszę powrót, bo korków nie było i wyszło zaskakująco szybko.

 

Holandia - Szwecja

ID4 załadowane, pełny bagażnik i klamoty na kanapie.

Poniedziałek. Wyjazd z Utrecht 1030. Przyjazd 2230. W tym godzina na promie, czyli 11h godzin jazdy i ładowania na dystansie 923 km. W Holandii limit 100 kmh, w Szwecji około godziny jazdy z limitem 80 kmh (po ciemku i trochę we mgle, więc jazda raczej zgodna z limitem).

 

Ładowania:

 

Utrecht AC (przed wyjazdem, parking pod domem)

16kWh 1h28m 5.65EUR

 

Rastanlage Dammer Berge Ost Niemcy DC Ionity 

30kWh 20m 10.58EUR

 

Herbertweg 1 Niemcy DC Ionity

53kWh 32m 18.71EUR

 

Hojgaardsvej 6 Dania DC Ionity

16kWh 8m 5.55EUR

 

Malmo Szwecja DC Ionity

35 kWh 18m 10.20EUR

 

Calkowity koszt prądu około 51EUR (240PLN)

czyli 26PLN za 100km

 

Wszystkie ładowania opłacane kartą VW WeCharge, abonament 129SEK (57PLN) miesiecznie.

 

image.png.a11c72f9f0e2e5dbdaea21e73404f9d7.png

 

Korzystniej z promem czy dookoła? 
Jakaś zależność jest?

Bo kiedyś przez mosty dookoła było wyraźnie lepiej, szybciej i taniej. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, HelixSv napisał:

Ciężko się podróżuje, kiedy wszyscy jadą gdzieś pomiędzy 98 a 105. Wyprzedzanie przypomina wyścig tirów. 

Pisalem już z rok temu. To kwestia czasu, aż coś takiego zacznie obowiązywać w większości krajów Europy (zwlaszcza tam gdzie będzie dużo ev) w celach "ekologicznych". Teraz, ze względu na wojnę/koszty energii i paliw, proces "spowalniania autostrad" przyspieszy, bo łatwiej go uzasadnić. (Nie oceniam czy to dobrze czy źle, fakt jest taki, że "zysk" energetyczny w przypadku ev jest większy i przybywa argumentów 'za'). 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrBEAN said:

Korzystniej z promem czy dookoła? 
Jakaś zależność jest?

Bo kiedyś przez mosty dookoła było wyraźnie lepiej, szybciej i taniej. 

 

Jak zwykle, to zależy. 

Jeśli chodzi o czas, to promem jest lepiej. Szczególnie jak się wpadnie w korek pod Hamburgiem, albo inne roboty drogowe w Niemczech czy Danii. 

 

Jeśli chodzi o koszty. To prom jest nieprzyzwoicie drogi. 100 EUR za 45 min rejsu, ale jak się kupi miesiąc wcześniej to kosztuje około połowy. Dobrze, że budują tunel, to się żniwa skończą. 

 

Most jest tańszy. Ja mam brobizz, który działa na Oresund i Great Belt, więc płacę jeszcze mniej. 

 

Jadąc z Polski do Danii najlepiej jest chyba przeprawić się z Rostock do Gedser. 

 

Na trasie S-PL to Danię omijam zupełnie. Wypieram Ystad/Trelleborg - Świnoujście lub Trelleborg - Sassnitz 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kravitz napisał:

 

Tak jest bardzo często w Austrii i Szwajcarii.

Jeździłem tam ostatnio bez tempomatu. Myślałem że jajo zniosę.

W AT sporo jezdzi na tempomacie ale wg znakow, ja zawsze daje miedzy +5+10 wg gps, tak zeby miec np 114 na 110. Dzieki temu daje sie w miare plynnie jechac, glownie lewym pasem ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, zinger napisał:

W AT sporo jezdzi na tempomacie ale wg znakow, ja zawsze daje miedzy +5+10 wg gps, tak zeby miec np 114 na 110. Dzieki temu daje sie w miare plynnie jechac, glownie lewym pasem ;)

Lewy pas tak jedzie :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, zinger napisał:

W AT sporo jezdzi na tempomacie ale wg znakow, ja zawsze daje miedzy +5+10 wg gps, tak zeby miec np 114 na 110. Dzieki temu daje sie w miare plynnie jechac, glownie lewym pasem ;)

 

A w pl jak ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.09.2022 o 12:38, HelixSv napisał:

Most jest tańszy. Ja mam brobizz, który działa na Oresund i Great Belt, więc płacę jeszcze mniej. 

Co to jest? Jakieś abo dla biznesu? Czy turyści też mogą z tego skorzystać? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lucash said:

Co to jest? Jakieś abo dla biznesu? Czy turyści też mogą z tego skorzystać? 

 

Takie ustrojstwo co się przyczepia obok lusterka. Płaci się roczny abonament, już przy dwóch przekroczeniach mostu rocznie się zwraca. 

 

Jak najbardziej prywatny. Biznesowe pewnie też są. 

 

 

IMG_20220903_200529.jpg

Edited by HelixSv
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.09.2022 o 12:38, HelixSv napisał:

Most jest tańszy. Ja mam brobizz, który działa na Oresund i Great Belt, więc płacę jeszcze mniej. 

 

Mój BroBizz "wygasł", teraz oferta to po prostu "tablice rejestracyjne". I działa bez problemów...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, K3 said:

 

Mój BroBizz "wygasł", teraz oferta to po prostu "tablice rejestracyjne". I działa bez problemów...

 

Mój działa też na prom Helsingborg - Helsingör a tam "tablice rejestracyjne" nie działają. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.