Jump to content

Yaris Cross - mild AWD, czyli niby napęd na cztery koła - co na to Toyota?


vavoom
 Share

Recommended Posts

1 minutę temu, vavoom napisał:

Jeśli to było do mnie, to FYI - kanał prowadzony jest hobbistycznie, nie jest biznesowy, to nie działalność gospodarcza. Niczego nie reklamujemy, niczego nie sprzedajemy. Nie ma żadnych opłat - udostępniamy rolki każdemu, kto chce na nie wjechać - niezależnie, czy chce to później zobaczyć w formie filmu, czy np. tylko sprawdzić auto przed czy po zakupie.

Ogólnie do Was.

 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Furvus_Eques napisał:

Auto dobre na rolkach niekoniecznie musi sobie poradzić w terenie ale auto kiepskie na rolkach w teren się w ogóle nie nadaje. To działa tylko w jedną stronę. 

No właśnie udowadniam wyżej że to tak nie do końca. Elektronika, w którą tak wierzysz, pięknie zadziała na rolkach. A w terenie się wysra bo się zwyczajnie napęd przegrzeje i wyłączy.

 

19 godzin temu, Furvus_Eques napisał:

Co oczywiście nie znaczy, że by nie dojechały, tylko że brak Ci odwagi. Taki argument niczego nie udowadnia.

Możesz spróbować - dam Ci mapkę :)

Edited by marcindzieg
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Furvus_Eques napisał:

 

Nie przyda się, tak jak większość pseudonapędów 4x4 realizowanych przez motor elektryczny na tylnej osi. Pamiętam, ani Mitsu PHEV ani RAV4 też szału nie robiły.

A w terenie żeby np. wyjechać z piasku czy błota potrzeba dużo więcej momentu niż na rolkach.

 

 

Sprawdzałeś ?

Wyjechanie z rolek gdy przyczepność ma jedno koło to wcale nie jest taka łatwa sprawa, wcale nie łatwiej niż na luźnej nawierzchni gdzie ciągną wszystkie koła

X3 musiała zakręcić kołem które stało na betonie i zostawiając ładny ślad opony

 

Te marne elektryki też dają radę, w warunkach do jakich zostały stworzone 

 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Furvus_Eques napisał:

 

Nie przyda się, tak jak większość pseudonapędów 4x4 realizowanych przez motor elektryczny na tylnej osi. Pamiętam, ani Mitsu PHEV ani RAV4 też szału nie robiły.

A w terenie żeby np. wyjechać z piasku czy błota potrzeba dużo więcej momentu niż na rolkach.

 

 

Sprawdzałeś ?

Wyjechanie z rolek gdy przyczepność ma jedno koło to wcale nie jest taka łatwa sprawa, wcale nie łatwiej niż na luźnej nawierzchni gdzie ciągną wszystkie koła

X3 musiała zakręcić kołem które stało na betonie i zostawiając ładny ślad opony

 

Te marne elektryki też dają radę, w warunkach do jakich zostały stworzone 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, marcindzieg napisał:

No właśnie udowadniam wyżej że to tak nie do końca. Elektronika, w którą tak wierzysz, pięknie zadziała na rolkach. A w terenie się wysra bo się zwyczajnie napęd przegrzeje i wyłączy.

 

Nigdzie nie pisałem, że wierzę w elektronikę. Wręcz przeciwnie - wyraźnie tutaj wyśmiewam rozwiązanie Toyoty, oparte na elektronice i elektryce.

Ale żeby było śmieszniej, to w Subaru napędem steruje właśnie elektronika.

;]

 

 

19 minut temu, marcindzieg napisał:

Możesz spróbować - dam Ci mapkę :)

 

Mogę pojechać Rangerem, który wciąga nosem wszelkie elektroniczne cuda-wianki bo ma normalne, sztywne blokady.

Ale gdyby nie obawa o lakier to mógłbym też Jagiem, który ma napęd z Land Rovera i jest zadziwiająco sprawny w przenoszeniu momentu na te koła co trzeba. Oczywiście dość szybko skończyłyby się autostradowe opony.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Furvus_Eques napisał:

Mogę pojechać Rangerem, który wciąga nosem wszelkie elektroniczne cuda-wianki bo ma normalne, sztywne blokady.

Jeździłeś kiedyś tym w terenie? Po leśnych drogach w górach?

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale fatalna na rolkach.

 

Tylko że jak masz 50KM na osi i elektronika nie daje rady możesz to skorygować oprogramowaniem. Jeśli masz 5KM to nie zrobisz już nic.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, Koonrad napisał:

 

Sprawdzałeś ?

Wyjechanie z rolek gdy przyczepność ma jedno koło to wcale nie jest taka łatwa sprawa, wcale nie łatwiej niż na luźnej nawierzchni gdzie ciągną wszystkie koła

X3 musiała zakręcić kołem które stało na betonie i zostawiając ładny ślad opony

 

Te marne elektryki też dają radę, w warunkach do jakich zostały stworzone 

 

 

Jeśli koło z przyczepnością nie jest obciążone to tak właśnie będzie. Inna rzecz, że w terenie to jedno koło nigdy nie ma aż tyle przyczepności co na rolkach na asfalcie. Ja wiem, że rolki nie są łatwym testem ale na pewno nie sa trudniejsze niż potrafi być teren.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, marcindzieg napisał:

Jeździłeś kiedyś tym w terenie? Po leśnych drogach w górach?

 

Tak. Głownie po terenie kamienistym i piaszczystym (okolice plaży oraz sama plaża) - luźne kamienie i piach to bardzo wymagające warunki. Największym jego problemem są gabaryty i mały nacisk na tylną oś. Ale wrzucenie ładunku na pakę czyni z niego czołg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał:

 

Tylko że jak masz 50KM na osi i elektronika nie daje rady możesz to skorygować oprogramowaniem. Jeśli masz 5KM to nie zrobisz już nic.

 

Ale to 5 KM jest potrzebne żeby np w zimie podjechać pod dom na stromym podjeździe. Albo ruszyć na śniegu pod górę bo jak już jedzie to wystarczy ośka. Jedź sobie na grzyby - dam Ci pinezkę. Zobaczysz że to nie jest takie proste jak wygląda. Ranger jest świetnym autem do jeżdżenia po polach. Ale na wąskich, leśnych drogach szybko polegnie.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Furvus_Eques napisał:

 

Tak. Głownie po terenie kamienistym i piaszczystym (okolice plaży oraz sama plaża) - luźne kamienie i piach to bardzo wymagające warunki. Największym jego problemem są gabaryty i mały nacisk na tylną oś. Ale wrzucenie ładunku na pakę czyni z niego czołg.

 

Chcesz spróbować? Przy okazji pojedziesz sobie na wycieczkę w bardzo ładne miejsce.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, marcindzieg napisał:

Ale to 5 KM jest potrzebne żeby np w zimie podjechać pod dom na stromym podjeździe. Albo ruszyć na śniegu pod górę bo jak już jedzie to wystarczy ośka.

 

No właśnie. Na małym wzniesieniu i ośnieżonej drodze może dać radę. Ale jeśli się zrobi trochę grząsko a przednie koła wpadną w jakiś dołek lub będzie przed nimi choćby niewielki próg to taki tył go nie upcha nawet w warunkach wyglądających na oko dość łatwo.

 

 

Teraz, marcindzieg napisał:

Jedź sobie na grzyby - dam Ci pinezkę. Zobaczysz że to nie jest takie proste jak wygląda. Ranger jest świetnym autem do jeżdżenia po polach. Ale na wąskich, leśnych drogach szybko polegnie.

 

Ależ oczywiście - sam wyżej pisałem, że jego największym problemem jest gabaryt. Tyle że wątek jest o napędach a napęd tam jest pierwsza klasa.

:ok:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Furvus_Eques napisał:

 

Miałem na myśli nowe modele. Inna rzecz, że ta elektronika robi to dobrze.

:ok:

 

Bo robi niewiele, sprzęgło jest zawsze dopięte i nawet jak się pomyli z siłą dopięcia to nie ma aż takich negatywnych skutków. Do tego sprzęgło ma do dyspozycji 7 litrów oleju i często dodatkową chłodnicę

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Chcesz spróbować? Przy okazji pojedziesz sobie na wycieczkę w bardzo ładne miejsce.

 

Jego jest łatwo zaklinować między drzewami (już mi się nawet raz udało) lub powiesić na brzuchu. Staram się trzymać z daleka od lasów i krzaków. Ale to nie jest argument przeciwko napędowi.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Bo robi niewiele, sprzęgło jest zawsze dopięte i nawet jak się pomyli z siłą dopięcia to nie ma aż takich negatywnych skutków. Do tego sprzęgło ma do dyspozycji 7 litrów oleju i często dodatkową chłodnicę

 

No właśnie. A Toyota tego nie ma mimo że płacisz jak za złoto. I to właśnie jest źle.

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Furvus_Eques napisał:

 

Jego jest łatwo zaklinować między drzewami (już mi się nawet raz udało) lub powiesić na brzuchu. Staram się trzymać z daleka od lasów i krzaków. Ale to nie jest argument przeciwko napędowi.

 

Ale auto to nie tylko napęd. To całość. Na drodze o której pisałem jest ostry zakręt pod górkę. Do tego auto jest pochylone. Dlatego nowym Forkiem bałbym się tamtędy jechać. Bo zwyczajnie mógłby się przewrócić.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Furvus_Eques napisał:

 

No właśnie. A Toyota tego nie ma mimo że płacisz jak za złoto. I to właśnie jest źle.

 

Teraz za wszystko płacisz jak za złoto. Tam płacisz za śmieszne spalanie, bezawaryjność i małą stratę wartości. A kupują to ludzie, którzy nigdy nie pojadą tym w teren.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale auto to nie tylko napęd. To całość. Na drodze o której pisałem jest ostry zakręt pod górkę. Do tego auto jest pochylone. Dlatego nowym Forkiem bałbym się tamtędy jechać. Bo zwyczajnie mógłby się przewrócić.

 

Zgoda. Dlatego ja nie twierdzę, że Ranger jest świetną terenówką, bo jest do tego stanowczo za duży. Ale ja go kupiłem do czego innego, 99% przebiegu to on robi po autostradach. Zresztą wśród terenówek też masz zmoty do topienia w błocie i overlandery, które różnią się właściwie wszystkim. Teren terenowi nierówny.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, marcindzieg napisał:

Teraz za wszystko płacisz jak za złoto. Tam płacisz za śmieszne spalanie, bezawaryjność i małą stratę wartości. A kupują to ludzie, którzy nigdy nie pojadą tym w teren.

 

Ja nadal jednak uważam, że jest to porażka i wolałbym Suzuki. Zresztą ja w ogólę uważam Toyotę za firmę specjalizującą się w robieniu idiotów z klientów.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał:

 

Ja nadal jednak uważam, że jest to porażka i wolałbym Suzuki. Zresztą ja w ogólę uważam Toyotę za firmę specjalizującą się w robieniu idiotów z klientów.

 

Czemu? Jechałem Toyotą hybrydową z taksówkarzem. Na pytanie jak auto odpowiedział - mało pali i się nie psuje. Idealne. I to auto dla takiego klienta. Te nowe są do tego ładne więc czego oczekiwać?

Po prostu nie jest to auto dla Ciebie.

Swoją drogą jechałem koleżanki Corollą z 2008. I wiem skąd opinie o japońskich plastikach. Moja Impreza to przy tym ma wykończenie premium. Mimo że to auto podobnej klasy. Ale ona jest zadowolona więc nie widzę problemu. Nie każdemu jest potrzebne cudowne wykończenie wnętrza i 500 KM.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, marcindzieg napisał:

Czemu? Jechałem Toyotą hybrydową z taksówkarzem. Na pytanie jak auto odpowiedział - mało pali i się nie psuje. Idealne. I to auto dla takiego klienta. Te nowe są do tego ładne więc czego oczekiwać?

Po prostu nie jest to auto dla Ciebie.

Swoją drogą jechałem koleżanki Corollą z 2008. I wiem skąd opinie o japońskich plastikach. Moja Impreza to przy tym ma wykończenie premium. Mimo że to auto podobnej klasy. Ale ona jest zadowolona więc nie widzę problemu. Nie każdemu jest potrzebne cudowne wykończenie wnętrza i 500 KM.

 

Ja nie twierdzę, że to są złe auta lecz że Toyota dorabia do tego nie zawsze uczciwy marketing, licząc na to że zrobi klientom wodę z mózgu i zapłacą oni więcej. Reklamowanie tego autka obrazkami w terenie jest IMO na równi z pieprzeniem o "najlepszych hybrydach, bo nie wymagają ładowania" albo o tym, że lekarze polecają Lexusa czy durne teksy Zientarskiego jak to  Hybryda nigdy się nie zepsuje bo nie ma turbosprężarki. Robienie idiotów z klientów żeby sprzedać drożej coś, co może i nie jest złe ale nijak się ma do tego co w reklamach. Oczywiście nie tylko Toyota tak robi ale oni jakoś szczególnie zapadli mi w pamięć.

 

 

 

 

Edited by Furvus_Eques
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Ale fatalna na rolkach.

Bez żadnego problemu odepchnie się tylko tylną osią.

 

 

51 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale to 5 KM jest potrzebne żeby np w zimie podjechać pod dom na stromym podjeździe. Albo ruszyć na śniegu pod górę

Problem w tym, że bardzo niechętnie wykorzystuje te 5 koni. Polecam testy słowackie, wielokrotnie widać, jak stoi na śniegu i kręci jednym przednim kołem, w porywach dwoma.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

A jak ma tylną oś na rolkach? Albo trzy koła?

Czy tylną, czy przednią - nie ma to znaczenia, zjedzie bez problemu bo napęd spina się na sztywno.

Nie zjedzie z trzech, ani z dwóch po jednej stronie czy po przekątnej - tak samo nie poradzi sobie w terenie na wykrzyżu, kiedy dwa koła zawisną w powietrzu - bo na osiach są otwarte dyfry. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, vavoom napisał:

Czy tylną, czy przednią - nie ma to znaczenia, zjedzie bez problemu bo napęd spina się na sztywno.

Nie zjedzie z trzech, ani z dwóch po jednej stronie czy po przekątnej - tak samo nie poradzi sobie w terenie na wykrzyżu, kiedy dwa koła zawisną w powietrzu - bo na osiach są otwarte dyfry. 

Właśnie o to mi chodzi. Wychodzi gorzej niż przeciętny, współczesny SUV a jednak daję radę :)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Ranger jest świetnym autem do jeżdżenia po polach. Ale na wąskich, leśnych drogach szybko polegnie.

 

Godzinę temu, Furvus_Eques napisał:

Ależ oczywiście - sam wyżej pisałem, że jego największym problemem jest gabaryt.

 

Pewnie żaden z Was nie jeździł długim Patrolem bo nie pisałby takich głupot ;]

 

Niedawno miałem event w okolicach Kazimierza, wąwozy itp. Ten kloc bez problemu sobie radził w takich miejscach że nie było wiadomo czy tam wogóle jest droga a człowiek wchodził na czworaka.

 

20220805_132308.jpg.1591cbaf89ee2aa0f76fb5392277a0b1.jpg

 

Poza kołami 35 z oponami STT PRO i zderzakami to reszta seria, nawet nie trzeba było włączać blokady która i tak nie działała.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Właśnie o to mi chodzi. Wychodzi gorzej niż przeciętny, współczesny SUV a jednak daję radę :)

 

Weź też pod uwagę, że jeśli masz auto na ATekach to jest to przepaść w stosunku do SUVów na szosowych oponach. No i czasem robotę robi też np. skok zawieszenia, bo na tej samej dziurze jeden ma koło w powietrzu a drugi na gruncie na jej dnie.

Rolki sprawdzają tylko napęd a wiadomo, że w terenie ważne są też pozostałe parametry jak opony, prześwit, kąty, skok zawieszenia i mnóstwo innych.

:ok:

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Piotrus napisał:

 

 

Pewnie żaden z Was nie jeździł długim Patrolem bo nie pisałby takich głupot ;]

 

Niedawno miałem event w okolicach Kazimierza, wąwozy itp. Ten kloc bez problemu sobie radził w takich miejscach że nie było wiadomo czy tam wogóle jest droga a człowiek wchodził na czworaka.

 

20220805_132308.jpg.1591cbaf89ee2aa0f76fb5392277a0b1.jpg

 

Poza kołami 35 z oponami STT PRO i zderzakami to reszta seria, nawet nie trzeba było włączać blokady która i tak nie działała.

 

Dobra, ale tu mowa nie o jakimś Rangerze a o moim Rangerze, którego jednak nie chcę topić po klamki i rysować lakieru w krzakach (to akurat się nie do końca udało ;]). No i na kole 35 taki Ranger dojechałby dużo dalej bo tam kąt rampowy i zejścia to jednak szału nie robią. Do topienia w błocie znam lepsze samochody ale do overlandingu taki pickup nadaje się wyśmienicie.

 

 

 

 

Edited by Furvus_Eques
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Furvus_Eques napisał:

 

Dobra, ale tu mowa nie o jakimś Rangerze a o moim Rangerze, którego jednak nie chcę topić po klamki i rysować lakieru w krzakach (to akurat się nie do końca udało ;]). No i na kole 35 taki Ranger dojechałby dużo dalej bo tam kąt rampowy i zejścia to jednak szału nie robią. Do topienia w błocie znam lepsze samochody ale do overlandingu taki pickup nadaje się wyśmienicie.

 

 

 

 

 

Ja tylko zwracam uwagę że to nie gabaryt jest problemem, Ranger jest dłuższy tylko o 20cm od Patrola G61 w longu.

 

Co do kół, to 35 pewnie łatwo nie założysz, ale czuje że do 33 zawias i buda bez problemu łykną takie w serii, moim zdaniem warto zrobić taki upgrade przy kolejnej zmianie opon.

 

Ja właśnie trafiłem na allegro trzeci kpl felg do Jeepa i niedługo wlecą 32 cale ( to jest max bez cięcia nadkoli) do jakiejś zabawy w terenie/overlandu.

 

Zastanawiam się jeszcze czy założyć wspomniane Coopery STT PRO czy Radary RT+, które podobno są cichsze na asfalcie no i wyraźnie tańsze.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Piotrus napisał:

Ja tylko zwracam uwagę że to nie gabaryt jest problemem, Ranger jest dłuższy tylko o 20cm od Patrola G61 w longu.

 

Kąt rampowy i zejścia są słabe, zwłaszcza jeśli auto ma hak, jak u mnie bo belka jeszcze obniża go z tyłu. Jest też mało zwrotny ale tu się po Patrolu też cudów nie spodziewam.

 

 

9 minut temu, Piotrus napisał:

Co do kół, to 35 pewnie łatwo nie założysz, ale czuje że do 33 zawias i buda bez problemu łykną takie w serii, moim zdaniem warto zrobić taki upgrade przy kolejnej zmianie opon.

 

Chyba 33 ma właśnie w serii Raptor ale on też ma trochę większy prześwit (chyba 4cm więcej). U mnie to nie ma sensu bo ja go używam głównie na autostradach.

 

 

9 minut temu, Piotrus napisał:

Ja właśnie trafiłem na allegro trzeci kpl felg do Jeepa i niedługo wlecą 32 cale ( to jest max bez cięcia nadkoli) do jakiejś zabawy w terenie/overlandu.

 

Zastanawiam się jeszcze czy założyć wspomniane Coopery STT PRO czy Radary RT+, które podobno są cichsze na asfalcie no i wyraźnie tańsze.

 

Ja mam Coopery Discoverer AT3 Sport 2 - kupiłem je bo mają pełną homologację zimową. Na asfalcie są tak ciche, że nie do odróżnienia od opon szosowych. Ale Ranger jest IMO doskonale od dołu wyciszony - słychać wszystko tylko nie dźwięk z podłoża.

:ok:

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Furvus_Eques napisał:

Chyba 33 ma właśnie w serii Raptor ale on też ma trochę większy prześwit (chyba 4cm więcej). U mnie to nie ma sensu bo ja go używam głównie na autostradach.

 

Ten większt prześwit bierze się właśnie z większego koła- najniższym punktem jest grucha mostu i nijak inaczej tego nie zmienisz jak średnicą koła. Założysz sobie po prostu te same opony co masz tylko profil 65 albo 70 i tyle, pewnie nawet nie poczujesz tego w spalaniu.

 

18 minut temu, Furvus_Eques napisał:

Ja mam Coopery Discoverer AT3 Sport 2 - kupiłem je bo mają pełną homologację zimową. Na asfalcie są tak ciche, że nie do odróżnienia od opon szosowych. Ale Ranger jest IMO doskonale od dołu wyciszony - słychać wszystko tylko nie dźwięk z podłoża.

 

Wiem, sam się kiedyś mocno nimi interesowałem jako podstawowy kpl na lato/zimę.

 

Ale ja już nie chcę AT'ków, mieliśmy na evencie Discovery na AT i parę miejsc jechał na sznurku bo opony nie robiły na podjazdach w wilgotnym "less'ie". 

 

Najwyraźniej jest na rynku potrzeba na opony łączące cechy MT z AT bo stopniowo pojawia się kategoria opon hybrydowych, czy tam "Rough Terrain". 

Edited by Piotrus
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Piotrus napisał:

Ten większt prześwit bierze się właśnie z większego koła- najniższym punktem jest grucha mostu i nijak inaczej tego nie zmienisz jak średnicą koła. Założysz sobie po prostu te same opony co masz tylko profil 65 albo 70 i tyle, pewnie nawet nie poczujesz tego w spalaniu.

 

Raptor ma też inne zawieszenie ale ta zmiana akurat jest po to żeby zapewnić ten bezkonkurencyjny skok zawieszenia i możliwości tłumienia. Prześwitu ma 29cm gdy u mnie to chyba 25.

 

 

2 minuty temu, Piotrus napisał:

Wiem, sam się kiedyś mocno nimi interesowałem jako podstawowy kpl na lato/zimę.

 

Latem nie mam uwag, zimą wyraźnie ustępują zimówkom na Jaguarze ale to może wynikać z dramatycznych różnic w konstrukcji tych samochodów i ich napędów (zaawansowana elektronika w Jagu vs. sztywne blokady w Fordzie), obciążenia osi (Jag ma rozkład mas 50:50, nieosiągalny w Fordzie przy moich warunkach użytkowania). Ale generalnie nie jest źle, pod górną stację wyciągu da się podjechać.

;]

 

Download.jpeg

 

 

 

 

2 minuty temu, Piotrus napisał:

Ale ja już nie chcę AT'ków, mieliśmy na evencie Discovery na AT i parę miejsc jechał na sznurku bo opony nie robiły na podjazdach w wilgotnym "less'ie". 

Najwyraźniej jest na rynku potrzeba na opony łączące cechy MT z AT bo stopniowo pojawia się kategoria opon hybrydowych, czy tam "Rough Terrain". 

 

AT w cięższym (a nawet niekoniecznie cięższym) terenie potrafią się skończyć ale za to dają komfort na autostradzie niedostępny dla MT. Ja jeżdżę głównie po autostradach a całą "terenowość" Forda wykorzystuję tylko żeby podjechać do trochę dzikszej plaży gdzie nie będzie zbyt wielu innych turystów i w takim układzie one się sprawdzają wyśmienicie. Nie wyobrażam sobie natomiast kilku tysięcy kilometrów przez Europę z tempomatem ustawionym na 130 na MT-kach.

Tych opon RT sam jestem ciekawy, zrób jakieś testy jeśli się na nie zdecydujesz.

:ok:

 

 

  • Like 2
  • eggplant 1
Link to comment
Share on other sites

On 9/9/2022 at 10:40 AM, wujek said:

Przeciez to jest miejskie wozidlo, to 4x4 pewnie sie przyda na Mazurskiej wsi jak ktos na weekend pojedzie. Wiekszosc nie doplaci do napedu bo i po co? A ci co dopalca maja to gdzies jak to w terenie bedzie jezdzic.

 

pewnym argumentem przemawiającym za doplata moglaby byc rekuperacja z silnikow w tylnych kołach....

ale czy faktycznie tylna oś jest w stanie odzyskiwac energie i ładowac baterie ? ..czy moze jedynie przód.... (nie wiem..)

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vavoom said:

@QrakTylny silnik Yarisa Cross nie ma funkcji odzyskiwania energii. 

 

to taki z tego i-AWD jak z koziej d**y  trąba 🤪

 

a w jakimkolwiek modelu Toyota i-AWD tylny silnik odzyskuje energie ?..

RAV4 ?   

Corolla Cross ?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Qrak napisał:

 

to taki z tego i-AWD jak z koziej d**y  trąba 🤪

 

a w jakimkolwiek modelu Toyota i-AWD tylny silnik odzyskuje energie ?..

RAV4 ?   

Corolla Cross ?

 

 

W rav4 odzyskuje, przynajmniej tak pokazuje grafika w aucie 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Qrak napisał:

 

to taki z tego i-AWD jak z koziej d**y  trąba 🤪

 

a w jakimkolwiek modelu Toyota i-AWD tylny silnik odzyskuje energie ?..

Tak. 

Nie odzyskuje w modelach z silnikiem Q510 1MM, czyli Yaris Cross, Prius, Camry, Corolla, UX. 

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.