Skocz do zawartości

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?


Raku

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Mój zaczął po 10 latach...

To problem dla ludzi kupujących przechodzone. Jak ja :)

Zaczyna to po wyjściu z fabryki, po 10 latach jak się nie zrobi dodatkowej konserwacji to już jest raczej stadium końcowe a nie początkowe.

Mowa oczywiście o podwoziu, by nie być gołosłownym

 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Zaczyna to po wyjściu z fabryki, po 10 latach jak się nie zrobi dodatkowej konserwacji to już jest raczej stadium końcowe a nie początkowe.

Mowa oczywiście o podwoziu, by nie być gołosłownym

Może tak być. To japończyk - trzeba założyć że rdzewieje i wrzucić konserwacje. Jeśli chcemy tym dłużej jeździć. I tyle. W moich nie ma tragedii.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Zaczyna to po wyjściu z fabryki, po 10 latach jak się nie zrobi dodatkowej konserwacji to już jest raczej stadium końcowe a nie początkowe.

Mowa oczywiście o podwoziu, by nie być gołosłownym

 

 

widziałem 

 

ale toyota tez nie wygląda lepiej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wujek napisał:

Bardzo fajne auto bez silnika to myslimy. Plus mala liczba serwisow plus ceny w Euro plus wogole sie to nie sprzedaje. Pewnie za 10 lat znajdziesz chetnego zeby sprzedac. 

Jeśli chodzi o sprzedaż to idą na pniu. I zawsze szły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, wujek said:

Z PL bedzie problem bo nikt nowych nie kupowal. Pozostaje import.

 

Tak, nikt :facepalm: Nadal w salonach stoja auta z 2016r :hehe:

Ten gosc handluje Subaru i schodza praktycznie na pniu:

https://rajucars.pl/category/oferta/dostepne/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wujek napisał:

Z PL bedzie problem bo nikt nowych nie kupowal. Pozostaje import.

link

Przynajmniej spróbuj poszukać. Różnych rzeczy można się czepiać w tych autach. Ale akurat ze sprzedażą nigdy problemów nie było. Zapytaj @sherifile czasu swoje sprzedawał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

link

Przynajmniej spróbuj poszukać. Różnych rzeczy można się czepiać w tych autach. Ale akurat ze sprzedażą nigdy problemów nie było. Zapytaj @sherifile czasu swoje sprzedawał :)

 

Największym problemem Subaru (nowych) jest to, że importer daje bardzo niewielkie ilości na rynek polski i ogólnie europejski. Pamiętam, że w latach 2015-16 mieli problem z tym, że po prostu chętnych było dużo więcej, niż dostępnych aut. Do tej pory tak jest, wszystko idzie do Ameryk i Azji, do Europy trafiają resztki z czego do Polski w ogóle bardzo mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał:

 

Największym problemem Subaru (nowych) jest to, że importer daje bardzo niewielkie ilości na rynek polski i ogólnie europejski. Pamiętam, że w latach 2015-16 mieli problem z tym, że po prostu chętnych było dużo więcej, niż dostępnych aut. Do tej pory tak jest, wszystko idzie do Ameryk i Azji, do Europy trafiają resztki z czego do Polski w ogóle bardzo mało. 

Cały czas tak jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, wladmar said:

 

Przy czym postrzeganie marki w USA i EU jest diametralnie rozne ;) Tam to zwykle auto "dla gospodyni", jak kazde inne...

U nas zawsze pozycjonowane glownie ze wzgledu na naped i wlasiciwosci jezdne :ok:

W EU to chyba Szwajcaria byla glownym rynkiem dla Subaru.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Bo to jest zwykłe auto. Tyle że proste, idiotoodporne i z bardzo przewidywalnymi kosztami eksploatacji.

 

Ma jednak coś wyjątkowego na tle konkurencji w tej cenie, czyli napęd. Do tego w USA liczy się się wolnossący prosty silnik z małym (jak na tamtejsze warunki) zużyciem paliwa. Generalnie klasyczna Japonia i za to ludzie cenią Subaru (w USA sprzedają więcej, niż VW). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2021. 
Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?
To będzie dramatycznie wolne auto i zwyczajnie będzie bardzo irytować na drogach szybkiego ruchu przez dosyć wysokie obroty po prostu za mały ten silnik do tych gabarytów

Jako były właściciel siedmiu Subaru i obecnie jeszcze jednego z przykrością muszę powiedzieć że poszedłbym po Toyotę RAV4 hybrydy
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ppmarian napisał:
To będzie dramatycznie wolne auto i zwyczajnie będzie bardzo irytować na drogach szybkiego ruchu przez dosyć wysokie obroty po prostu za mały ten silnik do tych gabarytów

Jako były właściciel siedmiu Subaru i obecnie jeszcze jednego z przykrością muszę powiedzieć że poszedłbym po Toyotę RAV4 hybrydy

 

Która jest tak głośna powyżej 120, że też nie nadaje się do jazdy z dużymi prędkościami i na drodze szybkiego ruchu też będzie irytować.

 

Nie obraź się, ale bardziej mi chodziło o opinie praktyków, niż osób które wypowiadają się jedynie na podstawie tabelki z danymi. 

Ja mam już auto, które się odpycha i ma 420 niutonów i 196 koni. 

 

Forester ma być dla ❤️ i dla rodzinnych wypadów, więc nie o szybkość tu chodzi, ale np. o możliwość jazdy z otwartym dachem, czyli o przyjemne, rodzinne przemieszczanie się, nie gonitwę. 

 

 


Wysłane z mojego xyz76543 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Raku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Raku napisał:

Forester ma być dla ❤️ i dla rodzinnych wypadów, więc nie o szybkość tu chodzi, ale np. o możliwość jazdy z otwartym dachem, czyli o przyjemne, rodzinne przemieszczanie się, nie gonitwę. 

Jak się jej spodoba to będzie zadowolona. Jak się nauczy tym jeździć to spalanie też nie będzie jakieś specjalnie wysokie. Samochód z gatunku albo polubisz albo nie. A jak polubi to zostanie na lata. Żona @Kalksteinma. Tylko w wersji 240 KM . Moja też bardzo lubi tym jeździć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Która jest tak głośna powyżej 120, że też nie nadaje się do jazdy z dużymi prędkościami i na drodze szybkiego ruchu też będzie irytować.
 
Nie obraź się, ale bardziej mi chodziło o opinie praktyków, niż osób które wypowiadają się jedynie na podstawie tabelki z danymi. 
Ja mam już auto, które się odpycha i ma 420 niutonów i 196 koni. 
 
Forester ma być dla  i dla rodzinnych wypadów, więc nie o szybkość tu chodzi, ale np. o możliwość jazdy z otwartym dachem, czyli o przyjemne, rodzinne przemieszczanie się, nie gonitwę. 
 
 

Wysłane z mojego xyz76543 przy użyciu Tapatalka

 
Jak Ciebie nie irytuje jazda autostrada (zgodnie z przepisami) z obr 3500-4000 to ok

Ja miałem to auto na testach. W mieście super, dokoła komina w miare ok, na trasę z rodziną nie.

Uwaga mowa o udzielenie napędowym. Cała reszta na duży plus.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, ppmarian napisał:

Jak Ciebie nie irytuje jazda autostrada (zgodnie z przepisami) z obr 3500-4000 to ok

Ja miałem to auto na testach. W mieście super, dokoła komina w miare ok, na trasę z rodziną nie.

Uwaga mowa o udzielenie napędowym. Cała reszta na duży plus.

 

 

"Uwaga mowa o udzielenie napędowym" - możesz przetłumaczyć ? ;)

 

 

Męczyć to ja się męczę, z 3 rowerami na dachu. Z tym, że tak się męczę i na drogach szybkiego ruchu i na lokalnych drogach. Teraz pójdą na hak i rowery z tyłu bedą. Więc czy na dachu 120 z szumiącymi rowerami, czy 120 z rowerami z tyłu, różnicy wielkiej nie ma. A jechałem Foresterem chwile po A4 i tak do 120 dramatu nie ma. Być może koło 140 już się nie robi fajnie, ale jak już pisałem, gdzie (w Europie) jeździ się z takimi prędkościami ? CZasami jest 130, ale i tak co chwile poprzecinane odcinkami po 80, 110 itp. Szybka jazda już się skończyła, także ze względu na mandaty.

 

 A przy okazji, jedź sobie z Krakowa do np. Katowic - cały czas autostradą, w ile tam dojedziesz ? co ci da jazda 140 km/h przez te 20-30 km. Reszta to korki, hamowanie, jazda auto, za autem. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
"Uwaga mowa o udzielenie napędowym" - możesz przetłumaczyć ?
 
 
Męczyć to ja się męczę, z 3 rowerami na dachu. Z tym, że tak się męczę i na drogach szybkiego ruchu i na lokalnych drogach. Teraz pójdą na hak i rowery z tyłu bedą. Więc czy na dachu 120 z szumiącymi rowerami, czy 120 z rowerami z tyłu, różnicy wielkiej nie ma. A jechałem Foresterem chwile po A4 i tak do 120 dramatu nie ma. Być może koło 140 już się nie robi fajnie, ale jak już pisałem, gdzie (w Europie) jeździ się z takimi prędkościami ? CZasami jest 130, ale i tak co chwile poprzecinane odcinkami po 80, 110 itp. Szybka jazda już się skończyła, także ze względu na mandaty.
 
 A przy okazji, jedź sobie z Krakowa do np. Katowic - cały czas autostradą, w ile tam dojedziesz ? co ci da jazda 140 km/h przez te 20-30 km. Reszta to korki, hamowanie, jazda auto, za autem. 
 
Uklad napedowy = silnik + skrzynia

Każda mniejsza górka i obr idą w kosmos - cvt. Ten silnik jest za słaby do tej budy i do tego rodzaju skrzyni

Ja jedzie regularnie po S i A z prędkościami gubo ponad VAT...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2022 o 11:56, Raku napisał:

Rocznik 2021. 

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?

 

Nic nie wiem o tym aucie, ale jak popatrzyłem na obrazkach, to bym się odnalazł w tym wnętrzu :)

 

Tylko auto nie dla mnie, nie lubie takich jakiś SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

A jak polubi to zostanie na lata. Żona @Kalksteinma. Tylko w wersji 240 KM

 

 

Ten Forester lepiej sie odpycha i ma lepszy naped niz moje X5

Po wolnym i IMO za duzym Outbacku to jest rakieta

Nawet zona o niego dba bo trudno bedzie kupic cos lepszego

 

@Raku

Swietne auto do miasta, nowe eboxery maja rewelacyjne gadzety typu eye/sight

Mielismy przez 1 dzien od dealera i bez zarzutu

Niestety na szybkich drogach puchnie z braku mocy

 

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Jezdziłem foresterem e-boxer przez weekend a ostatecznie kupiłem najlepsze auto na świecie czyli OBKa 🙂

 

 

Też bym może kupił, ale szkoda że nie ma wyboru silnika. Ten H6 byłby idealny ;).

Miałem dwa OBK i było to najlepsze auta jakie miałem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Jezdziłem foresterem e-boxer przez weekend a ostatecznie kupiłem najlepsze auto na świecie czyli OBKa 🙂

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, lucash napisał:

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 

Pytanie jaką masz konkurencje. Jest Volvo, podniesione A6 i chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 
Ale ten słaby silnik 2.5 z OBK i jak jest dużo mocniejszy w odczuciu od tego forma 2.0 eboxer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ppmarian napisał:

Ale ten słaby silnik 2.5 z OBK i jak jest dużo mocniejszy w odczuciu od tego forma 2.0 eboxer

e-boxer jest wymyślony do spełnienia norm unijnych. Których w sumie i tak nie muszą spełniać bo sprzedają tyle, że mają status sprzedawcy niszowego. I to jest w tym wszystkim najciekawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Też bym może kupił, ale szkoda że nie ma wyboru silnika. Ten H6 byłby idealny ;).

Miałem dwa OBK i było to najlepsze auta jakie miałem :ok:

 

Godzinę temu, lucash napisał:

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 

 

Etam. Silnik jest jaki jest. Pasuje do charakteru wozu i jak już wiesz "na co go stać", albo raczej nie stać😀 to dopasowujesz się i już. Ogarnie większość sytuacji drogowych. Serio. Może iskier przy tym nie krzesa, ale dyskomfortu też nie ma jakiegoś olbrzymiego. 

 

 

Dynamikę auto ma, jak powiedzmy 1,9tdi 130KM w Octavii sprzed 100 lat😀, czyli na dzisiejsze czasy niby można lepiej ale obiektywnie wszyscy pamiętamy że te lata 2000 i 1,9tdi 130KM był odbierany wówczas jako dynamiczny i  w sumie wystarczający.

 

Także aż tak źle na codzień nie jest.

 

Pojeździliśmy troche po Europie w te wakacje (4os i box) i co> W Austrii jechaliśmy równie dynamicznie jak Panamery na pasie obok czyli w większości kraju do 120km/h. W Czechach podobnie, we Włoszech podobnie itp. W sumie to chyba najszybciej sie jechało w Polsce ale to też już nie za długo bo ruch zwalnia z powodu cen paliw i mandatów.

Nie chcę relatywizować silnika, bo jest jaki jest. Ale  ostatnio coraz bardziej zależy mi na wygodnych fotelach i poczuciu bezpieczeństwa, fajnym wozie jako całości niż parametrach silnikowych. A co może być fajniejszego niż OUTBACK.

 

Polecam pojechać na jazdę próbną aktualnym OBKiem. Mnie auto kupiło kompletnie, mimo że się nie nastawiałem i  że ostatnie 15 lat jeździłem klasyką gatunku czyli wszelkiej maści dwulitrówkami turbo w różnych opakowaniach i paliwach. Sporo mocniejszymi.

Pomimo to jak wsiadłem do OBK to już wiedziałem że to auto dla mnie na następne lata. 

 

 

50 minut temu, marcindzieg napisał:

Pytanie jaką masz konkurencje. Jest Volvo, podniesione A6 i chyba tyle.

Co do konkurencji to prawda tyle że do ceny OBK trzeba jeszcze dodać 100k żeby to miało ręce i nogi.

 

Pozostaje Superb Scout jeśli można go jeszce kupić.

 

Konkurencja aka v90CC wygląda na parkingu tak 😀 Chłe chłe.  

 

20220720_182651.jpg.a3e4a06f618f1024d6211e414e9ae1c6.jpg

 

A skódka tak:

 

20220713_083742.thumb.jpg.04aa17a4b6b6c09584167ca1e960d92d.jpg.b85cbafc8513367478becb18732b4831.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2022 o 11:56, Raku napisał:

Rocznik 2021. 

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?

Mój tata ma rocznik 2019.  Uparł się na Forestera bo chciał mniejsze i wyższe auto niż Outback którym do tej pory jeździł (żeby mu się łatwiej wsiadało)

 

Silnik to porażka. Trzeba wysoko kręcić żeby się jako tako auto zbierało. A przez to spalanie wysokie.  W Outbacku 2.0 diesel miał średnie spalanie około 7 litrów, w Foresterze przy tym samym stylu jazdy ma około 10 litrów.

 

Silnik elektryczny praktycznie nieprzydatny w codziennym użytkowaniu, a baterie zajmują część baku paliwa (ma tylko 48 litrów).


Auto do typowo emeryckiej jazdy bocznymi drogami.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2022 o 15:52, ppmarian napisał:


Jako były właściciel siedmiu Subaru i obecnie jeszcze jednego z przykrością muszę powiedzieć że poszedłbym po Toyotę RAV4 hybrydy

 

Szlag by Cię trafił z tankowaniem co 300km na autostradach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Pali 18l/100 przy 130-140? ;]

 

Pali 17-19 litrów przy licznikowych 160-170. Przy czym to nie jest jazda na tempomacie a kierowca raczej z tych narwanych. Fajne auto, ale do szybkiej jazdy po autostradzie to się nie nadaje za specjalnie. Obstawiamy właśnie z kumplem kiedy mu zabiorą, póki co kończy pierwszy miesiąc rozliczeniowy we flocie;] Spalanie w stosunku do poprzednika wzrosło prawie równo o 100%.

Edytowane przez bizz
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do konkurencji to prawda tyle że do ceny OBK trzeba jeszcze dodać 100k żeby to miało ręce i nogi.
 
Pozostaje Superb Scout jeśli można go jeszce kupić.
 
Konkurencja aka v90CC wygląda na parkingu tak  Chłe chłe.  
 
20220720_182651.jpg.a3e4a06f618f1024d6211e414e9ae1c6.jpg
 
A skódka tak:
 
20220713_083742.thumb.jpg.04aa17a4b6b6c09584167ca1e960d92d.jpg.b85cbafc8513367478becb18732b4831.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Wszystko pieknie póki nie ciągniesz przyczepy lub nie wjedziesz w przelecz w Alpy lub nie masz mega box na dachu lub nie jedziesz droga jedno jezdniowa i musisz wyprzedzić zestaw TIRa

CVT żeby była komfortwa musi miec pojemność i Nm inaczej zaczyna nadrabiać obr co jest zwyczajnie irytujące.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Etam. Silnik jest jaki jest. Pasuje do charakteru wozu i jak już wiesz "na co go stać", albo raczej nie stać😀 to dopasowujesz się i już. Ogarnie większość sytuacji drogowych. Serio. Może iskier przy tym nie krzesa, ale dyskomfortu też nie ma jakiegoś olbrzymiego. 

 

Nie wiem jak z tym nowym, ale starszy OBK zachęcał do szybkiej jazdy. Zawieszenie, napęd i dość dobre wyciszenie powodowało, że się jeździło nazwijmy to sprawnie :) .

Ostatniego Outbacka miałem H6 (250KM), więc sam widzisz że brak wyboru silników i zejście w dół nie bardzo mi pasowało.

V90 jest olbrzymi, a rzeczywiście OTB przy nim wygląda na sporo większe auto. Ja osobiście wyleczyłem się z coraz większych aut i następne będzie mniejsze, obiecałem sobię, że nie kupię już auta 5m. Kolejna sprawa to leasing, niestety oferta na OTB jaką dostałem była pokroju dobrze wyposażonego A6.

Widzę, że w US nie ma już H6 8-), ale jest za to 2.4 turbo (260KM), ciekawe dlaczego do Europy nie wprowadzili

https://www.subaru.com/vehicles/outback/specs-trim.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minutes ago, sherif said:

Nie wiem jak z tym nowym, ale starszy OBK zachęcał do szybkiej jazdy. Zawieszenie, napęd i dość dobre wyciszenie powodowało, że się jeździło nazwijmy to sprawnie :) .

Ostatniego Outbacka miałem H6 (250KM), więc sam widzisz że brak wyboru silników i zejście w dół nie bardzo mi pasowało.

V90 jest olbrzymi, a rzeczywiście OTB przy nim wygląda na sporo większe auto. Ja osobiście wyleczyłem się z coraz większych aut i następne będzie mniejsze, obiecałem sobię, że nie kupię już auta 5m. Kolejna sprawa to leasing, niestety oferta na OTB jaką dostałem była pokroju dobrze wyposażonego A6.

Widzę, że w US nie ma już H6 8-), ale jest za to 2.4 turbo (260KM), ciekawe dlaczego do Europy nie wprowadzili

https://www.subaru.com/vehicles/outback/specs-trim.html

 

Pewnie z tego samego powodu, co Mazda nie oferuje 2,5T w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Widzę, że w US nie ma już H6 8-), ale jest za to 2.4 turbo (260KM), ciekawe dlaczego do Europy nie wprowadzili

 

Z powodu akcyzy i podatku od emisji CO2 cena byłaby absurdalna jak na taką markę. Nikt nie zabrania sprzedawać aut z takimi silnikami, ale nikt nie kupi Mazdy czy Subaru w cenie BMW 5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.