Skocz do zawartości

Megane iii 1.6 - padnięty aku podczas jazdy? Czy to możliwe?


00Tom00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

wczoraj robiłem trasę ponad 1000km i spotkała mnie awaria.

Rano odpaliłem auto, podjechałem  w kilka miejsc, gdzie kilka razy zgasiłem oraz zapaliłem silnik - wszytko ok. Następnie trasa bez zatrzymywania się jakieś 400-500km, podjechałem na stację, zatankowałem, chcę odpalać a tu ledwo kręci... nie udało się zapalić.

Odpaliłem na "popych" - bez problemu zagadał silnik, i znowu przejechałem kolejne 200km do celu. Zgasiłem auto, chce odpalać - to samo, ledwo zakręcił pół obrotu i koniec.
Znowu "pych", zagadał i kolejne 200km bez problemu przejechałem, po czym w domu powtórka z rozrywki - nie chce zapalić.

 

Podłączyłem na kable do drugiego auta - meganka zapaliła.

 

Sprawdzam napięcie ładowania na aku - 13,2v. Niby mało, ale tak czytam w internetach, że meganka sobie sama reguluje napięcie i że taka wartość jest ok. NA wyłączonym silniku nieco ponad 10v (ale to już po próbie odpalenia, wiec pewnie rozładowany na maksa).
Obecnie podłączyłem prostownik - zobaczymy jaki efekt wieczorem po powrocie z pracy.

 

Podczas drogi nie wyświetlił mi się komunikat słabego ładowania.

 

I tutaj pytania:
1. Jak myślicie aku tak nagle padło, czy to alternator?
2. Gdyby padł alternator to chyba nie zrobiłbym 400km trasy z włączonymi światłami, radiem, dmuchawą etc po odpaleniu na popych... dobrze myślę?

3. Czy w ogóle takie uszkodzenie aku jest możliwe, że nie daje dużego prądu podczas startu, ale jest na tyle "ok", że pozwala na jazdę kilkaset kilometrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 00Tom00 napisał(a):

3. Czy w ogóle takie uszkodzenie aku jest możliwe, że nie daje dużego prądu podczas startu, ale jest na tyle "ok", że pozwala na jazdę kilkaset kilometrów?

 

miałem raz podobnie, tzw zwarcie cel, z tym że jak już odpaliłem go z kabla to musiałem cały czas trzymać trochę obroty bo sam z siebie na jałowym zaczynał przygasać, a przy obrotach alternator dawał odpowiedni prąd <- przynajmniej tak to wyglądało

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bielaPL napisał(a):

 

miałem raz podobnie, tzw zwarcie cel, z tym że jak już odpaliłem go z kabla to musiałem cały czas trzymać trochę obroty bo sam z siebie na jałowym zaczynał przygasać, a przy obrotach alternator dawał odpowiedni prąd <- przynajmniej tak to wyglądało

Miałem podobnie w traktorku.

Odpalony z kabli potem gasł.

Aku w spoczynku 10V.

Próby reanimacji nie pomogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bielaPL napisał(a):

 

miałem raz podobnie, tzw zwarcie cel, z tym że jak już odpaliłem go z kabla to musiałem cały czas trzymać trochę obroty bo sam z siebie na jałowym zaczynał przygasać, a przy obrotach alternator dawał odpowiedni prąd <- przynajmniej tak to wyglądało

W opisywanym wyżej przypadku to raczej nie zwarcie a przerwa, cos takiego np:)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że możliwe. Nagłe śmierci akumulatorów to normalka - zwarcie albo przerwanie połączeń między celami. Moja baba miała taką akcje - podjechała pod Lidla i już nie odjechała 😄  Podłączyłem "inteleigentną" ładowarkę która odmówiła ładowania i pokazała jakiś błąd. 

A w trakcie jazdy akumulator nie jest potrzebny - alternator dostarcza prąd. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aviator napisał(a):

 Ile lat ma akumulator? 

Akumulator swoje przeżył - autko z 2009r, przebieg 240kkm i oryginalny aku ;) Także ma prawo paść, tylko nie sądziłem że może paść "w taki sposób". Zawsze to było jednoznaczne - typu nie odpalił po mroźnej nocy albo coś w tym stylu. A tu tak nagle.

Dlatego też założyłem wątek, bo obawiałem się jednak, że to może nie tylko aku.

 

Dziękuje wszystkim za odp. Jade w takim razie po nowy aku.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, 00Tom00 napisał(a):

Tak swoją drogą - w oryginale siedzi aku 70ah 760A.
Czy wymiana na 70Ah ale 640A będzie problemem z uwagi na mniejszą wartość maks prądu?

kup tak jak w specyfikacji. 120A różnicy to dużo. Będziesz jęczał później na forum że jakieś dziwne rzeczy się w zimie dzieją 😄

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 00Tom00 napisał(a):

Tak swoją drogą - w oryginale siedzi aku 70ah 760A.
Czy wymiana na 70Ah ale 640A będzie problemem z uwagi na mniejszą wartość maks prądu?

Jeśli to benzyna to raczej problemu nie będzie:)

Druga sprawa-to prąd na naklejce a faktyczny. Jeżeli aku firmowy to można temu wierzyć ale jeśli jakiś wynalazek to raczej drukują co im w głowie zaświta:hehe:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 00Tom00 napisał(a):

Tak swoją drogą - w oryginale siedzi aku 70ah 760A.
Czy wymiana na 70Ah ale 640A będzie problemem z uwagi na mniejszą wartość maks prądu?

Dziwne, ja miałem mégane 2015 1.6 na full opcji i miałem aku 50Ah

post-62917-0-18666000-1488120253.jpg

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2022 o 14:25, 00Tom00 napisał(a):

Tak swoją drogą - w oryginale siedzi aku 70ah 760A.
Czy wymiana na 70Ah ale 640A będzie problemem z uwagi na mniejszą wartość maks prądu?

Problemem może okazać się że komputer czy tam co to steruje prądem dalej będzie miało w pamięci parametry starego i się może okazać że odcinać będzie jakieś moduły komfortu na przykład ogrzewanie lusterek czy podgrzewanie foteli.

W PSA każdą zmianę przy wymianie barerii należy zakodować w jednostce sterującej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gobi napisał(a):

Problemem może okazać się że komputer czy tam co to steruje prądem dalej będzie miało w pamięci parametry starego i się może okazać że odcinać będzie jakieś moduły komfortu na przykład ogrzewanie lusterek czy podgrzewanie foteli.

W PSA każdą zmianę przy wymianie barerii należy zakodować w jednostce sterującej.

Raczej nie.Przeciez ogrzewanie lusterek czy siedzen jest z alternatora realizowane.Te potencjonalne 760A wykorzystywane jest tylko przy rozruchu.a kodowanie ma sens przy roznej pojemnosci akumulatora-co w tym przypadku nie ma miejsca.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.