Skocz do zawartości

Wątek zakupowy (nareszcie!)


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Harp napisał(a):

Apka mi mówi, że najtańsze 530e od ręki jest w Krakowie za 298k PLN brutto. Napęd tył ale całkiem sensownie wyposażone. 

 

Napęd na tył odpada. Poza tym ja biorę z takich co już firmy wynajmujące mają na gotowo. Niektóre zarejestrowane i z jakimś przebiegiem. 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

 

Nie potrzebujemy tego na co dzień. Tak jak nie potrzebujemy na co dzień poduszek powietrznych.

 

Poza tym my tu nie mówimy o systemie, który się drze a takim, który koryguje tor jazdy samodzielnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Seth napisał(a):

Pisałeś, że coś z wiekiem przychodzi, ale jednak wolałbym dowiedzieć się coś konkretniej. Bo nie uwierzę, że "w tym wieku" już nie umiesz się na pasie utrzymać bez wspomagania.

 

Mi to jest głównie po to, żebym jak zasnę lub zasłabnę nie skończył jako marmolada na jakimś wiadukcie.

 

Możliwość używania tego na co dzień jest tylko miłym dodatkiem.

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie potrzebujemy tego na co dzień. Tak jak nie potrzebujemy na co dzień poduszek powietrznych.

 

Poza tym my tu nie mówimy o systemie, który się drze a takim, który koryguje tor jazdy samodzielnie.

 

Napisałem już jak ja postrzegam ten system (i tu akurat widzimy to zbieżnie), ale widzę też zgoła inne jego traktowanie u innych.

Mój koryguje. W opisywanej przeze mnie sytuacji wkurza mnie zarówno tym, że ze mną walczy jak i tym, że po kilku korektach się drze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie potrzebujemy tego na co dzień. Tak jak nie potrzebujemy na co dzień poduszek powietrznych.

 

Poza tym my tu nie mówimy o systemie, który się drze a takim, który koryguje tor jazdy samodzielnie.

 

 

Cos takiego + keyless mialem ostatnio w Clio z wypozyczalni ;]

IMHO 5er bez takich podstawowych systemow i bez monitorow martwego pola to jakis zart...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Seth napisał(a):

Napisałem już jak ja postrzegam ten system (i tu akurat widzimy to zbieżnie), ale widzę też zgoła inne jego traktowanie u innych.

Mój koryguje. W opisywanej przeze mnie sytuacji wkurza mnie zarówno tym, że ze mną walczy jak i tym, że po kilku korektach się drze.

 

Mój się nie drze nigdy, chyba że puszczę kierownicę na dłużej.

:ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Seth napisał(a):

Pisałeś, że coś z wiekiem przychodzi, ale jednak wolałbym dowiedzieć się coś konkretniej. Bo nie uwierzę, że "w tym wieku" już nie umiesz się na pasie utrzymać bez wspomagania.

Od lat mam problemy z własną kondycją. Stąd kupiłem SUV, AT i utrzymanie pasa ruchu pomaga. A i tak po godzinie jazdy ledwo wysiadam i ruszam na piechotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Furvus_Eques napisał(a):

 

Mój się nie drze nigdy, chyba że puszczę kierownicę na dłużej.

:ok:

 

Zazdraszczam, w VAGach starają się o podwyższanie ciśnienia kierowcom.

 

I jeszcze ad meritum: brałbym Jaga. Też nie mieści mi się w głowie, żeby za takie pieniądze nie mieć podstawowych obecnie systemów, szczególnie w tym segmencie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

Od lat mam problemy z własną kondycją. Stąd kupiłem SUV, AT i utrzymanie pasa ruchu pomaga. A i tak po godzinie jazdy ledwo wysiadam i ruszam na piechotę.

Rozumiem, czyli tutaj sytuacja jest nazwijmy to wyjątkowa.

To najlepiej byś chyba miał z Travel Assist w VAG. Z tym systemem to nic nie trzeba praktycznie robić poza trzymaniem kierownicy (najlepiej z czujnikami pojemnościowymi).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, hefi napisał(a):

Fajne te auta do wyboru, takie dla kogoś zdesperowanego. 

Wziąłbym 5 ale nie e bo e nie ma bagażnika. 

 

W tym wypadku poszedłbym po wypasiona sportage, kodiak albo tiguana 

Desperacją nazwałbym wzięcie któregokolwiek z wymienionych po ujeżdżaniu Jaga.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, hefi napisał(a):

Fajne te auta do wyboru, takie dla kogoś zdesperowanego. 

 

Poza Jagiem, który nie pozostawia nic na liście niespełnionych życzeń to reszta jest tym co dostępne a nie tym co bym chciał. Sytuacja ma jakąś dynamikę ale ja też nie będę w nieskończoność czekać aż coś sensownego się pojawi. Trzeba brać co jest i upewnić się, że na krótki termin.

 

 

2 minuty temu, hefi napisał(a):

Wziąłbym 5 ale nie e bo e nie ma bagażnika. 

 

Bagażnik mi do niczego niepotrzebny. Auto do wożenia bagaży już mam.

 

 

2 minuty temu, hefi napisał(a):

W tym wypadku poszedłbym po wypasiona sportage, kodiak albo tiguana 

 

Po przejażdżce tym Jagiem czy 530e nie chce się wsiadać do takich jak tamte. Mają po 50-100KM mniej przecież. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Seth napisał(a):

Desperacją nazwałbym wzięcie któregokolwiek z wymienionych po ujeżdżaniu Jaga.

 

No ale jest Jag na liście. A że mniejszy? Mi już taki duży niepotrzebny a komfort jazdy w tym małym jest praktycznie taki sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Poza Jagiem, który nie pozostawia nic na liście niespełnionych życzeń to reszta jest tym co dostępne a nie tym co bym chciał. Sytuacja ma jakąś dynamikę ale ja też nie będę w nieskończoność czekać aż coś sensownego się pojawi. Trzeba brać co jest i upewnić się, że na krótki termin.

 

Rozwazales moze Volvo?

Wg mnie to nowe XC60 wyglada swietnie :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Rozwazales moze Volvo?

Wg mnie to nowe XC60 wyglada swietnie :ok:

 

 

Siedziałem w srodku ale jakoś nie czułem się w tym dobrze. Przyzwoite auto ale nie czuję chemii więc odpada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Seth napisał(a):

No właśnie, a już nawet pomijając silnik, to Jag jakością wnętrza miażdży cytowane propozycje.

 

No, ja już mam naturalną skórę na siedzeniach i jest bardzo miło a ten windsor to już jest kosmos. Ponad 10k za to wołają. 

:ok:

 

 

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

A kto Ci z tym każe jeździć cały czas?

Ja to włączam tylko na drogach szybkiego ruchu, po tym jak raz uratowało 4 litery w trakcie zasypiania uważam to nie zaszkodzi, nawet może pomóc.

 

3 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

Kandydaci:

- BMW 530e xdrive sedan.

Tak, sprawia wrażenie dobrego wyboru. Bez asystenta pasa ruchu będzie należało trzymać ręce na kierownicy przy 250 km/h ;]

Ale to pewnie bym wybrał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Furvus_Eques, z tych 3 żaden.

 

x3 z tym silnikiem to jest kompletne nieporozumienie. Jeździ się tym w trasie strasznie. Po mieście całkiem spoko.

 

Jag E-Pace może i spoko, ale po F-Pace będziesz zadowolony?

 

Seria 5 z tym napędem bardzo na plus, ale skoro dla Ciebie jest to bieda wersja, to faktycznie będziesz zadowolony?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

 

PESEL plus duże przebiegi (5-10 tyś miesięcznie).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Aut nie ma, nie można sobie skonfigurować, trzeba brać to co jest więc porównujemy modele od czapy bo akurat takie są. Ja mam mętlik więc zapytam Was tutaj bo na pewno (nie)pomożecie.

:hehe:

 

Kandydaci:

- BMW 530e xdrive sedan. 252KM z połączonych silników spalinowego i elektrycznego (możliwe 292KM w trybie boost przez kilkanaście sekund). Ładuje się z gniazdka i może jechać na samym prądzie przez 30-40km oraz rozpędzić się nawet do 140km/h. Wyposażenie w sumie podstawowe - jakaś skóra na fotelach, regulacja częściowo(!) elektryczna, lepsza nawigacja i tyle. Nawet drzwi trzeba otwierać z kluczyka a bagażnik zamykać ręką, jak jakiś konsjerż lub taksówkarz. Szału nie robi ale przyzwoity, zarąbiście wygodny wół roboczy co dobrze wygląda i ma fajny napęd. Najbardziej boli brak kontroli pasa ruchu, ostrzegania o autach na sąsiednim pasie itd. bo to bezpieczeństwo.

- Jag E-Pace (nie F-Pace, ten mniejszy) AWD 250KM wyposażony pod korek: biała skóra windsor, wielokonturowe, regulowane na milion sposobów sportowe fotele, szklany dach, podgrzewane fotele/kierownica/kto wie co jeszcze, wypasione audio Meridiana, pakiet sportowy, pakiet black, 20" czarne felgi, trzyma pas ruchu, widzi znaki, widzi auta obok - nie ma się czego przyczepić.

- BMW X3 20i xdrive 184KM, wyposażone tak pomiędzy tamtymi: jest szklany dach i lepsze fotele, podgrzewana kierownica, trójstrefowa klima, elektroniczne zegary i takie tam ale zwykłe audio i z zewnątrz bez fajerwerków. Niestety biały kolor, wygląda jak kupa ptaka.

 

Cenowo piątka i Jag wychodzą niemal tak samo, X3 jest od nich obu trochę tańsza. Bądź tu mądry.

 

 

 

 

 

 

 

PS. MB o którym pisałem wcześniej skreśliłem bo jest gorszy od tych wyżej.

Rozważasz rożnej wielkości samochody

wedlug mniE, w sensie jak ja wybierałbym z tych trzech

jesli jeździsz głównie trasy (rzadko wsiadasz i wysiadasz, czyli da sie przebolec otwieranie kluczykiem) to the5 (chociaż tutaj juz by sie prosił jakiś diesle chyba bardziej

jesli jednak częste wsiadanie - wysiadanie, brałbym Jag

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Aut nie ma, nie można sobie skonfigurować, trzeba brać to co jest więc porównujemy modele od czapy bo akurat takie są. Ja mam mętlik więc zapytam Was tutaj bo na pewno (nie)pomożecie.

:hehe:

 

Kandydaci:

- BMW 530e xdrive sedan. 252KM z połączonych silników spalinowego i elektrycznego (możliwe 292KM w trybie boost przez kilkanaście sekund). Ładuje się z gniazdka i może jechać na samym prądzie przez 30-40km oraz rozpędzić się nawet do 140km/h. Wyposażenie w sumie podstawowe - jakaś skóra na fotelach, regulacja częściowo(!) elektryczna, lepsza nawigacja i tyle. Nawet drzwi trzeba otwierać z kluczyka a bagażnik zamykać ręką, jak jakiś konsjerż lub taksówkarz. Szału nie robi ale przyzwoity, zarąbiście wygodny wół roboczy co dobrze wygląda i ma fajny napęd. Najbardziej boli brak kontroli pasa ruchu, ostrzegania o autach na sąsiednim pasie itd. bo to bezpieczeństwo.

- Jag E-Pace (nie F-Pace, ten mniejszy) AWD 250KM wyposażony pod korek: biała skóra windsor, wielokonturowe, regulowane na milion sposobów sportowe fotele, szklany dach, podgrzewane fotele/kierownica/kto wie co jeszcze, wypasione audio Meridiana, pakiet sportowy, pakiet black, 20" czarne felgi, trzyma pas ruchu, widzi znaki, widzi auta obok - nie ma się czego przyczepić.

- BMW X3 20i xdrive 184KM, wyposażone tak pomiędzy tamtymi: jest szklany dach i lepsze fotele, podgrzewana kierownica, trójstrefowa klima, elektroniczne zegary i takie tam ale zwykłe audio i z zewnątrz bez fajerwerków. Niestety biały kolor, wygląda jak kupa ptaka.

 

Cenowo piątka i Jag wychodzą niemal tak samo, X3 jest od nich obu trochę tańsza. Bądź tu mądry.

 

 

 

 

 

 

 

PS. MB o którym pisałem wcześniej skreśliłem bo jest gorszy od tych wyżej.

 

530e ok tylko ta kontrola pasa ruchu... to naprawdę fajny gadżet jak się śmiga sporo po trasach, jeżeli ma aktywny tempomat no to pół biedy... 

Jag też wygląda ok - jest moc i wyposażenie - tylko że to jag i suv ;) 

X3 mi odpada bo najsłabsze

 

Musiałbym się przejechać bejcą i jagiem i brałbym to gdzie mi fajniej w środku. Chyba że do klientów dużo jeździsz to bejca psychologicznie lepiej wypada ;] 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Na kluczyk czyli trzeba na guzik nacisnąć. W pozostałych kluczyk zostaje w kieszeni. Nie przeszkadza mi to zbyt mocno - gorzej z klapą bagażnika bez elektryki. Niby to sedan ale jakoś tak wstyd samemu zamykać.

;)

gdybym codziennie meble przewoził to bym rozważył elektryczną klapę :)  a tak 2 razy dziennie poćwiczysz biceps.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

Z tym środkiem pasa ruchu to w VAGach jest, w innych markach nie stwierdziłem. Faktycznie irytujący ten dzwonek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

na codzień to wyłączam bo wkurza i przeszkadza... sprawdza się tylko na trasach, gdzie masz tempomat włączony i kierownicę też sobie tak trzymasz ledwo co, taki luźny Ryszard tryb

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Cos takiego + keyless mialem ostatnio w Clio z wypozyczalni ;]

IMHO 5er bez takich podstawowych systemow i bez monitorow martwego pola to jakis zart...

W przypadku BMW to jest jakieś 80-100k drożej vs nie premium. Żeby doposażyć w systemy asystujące keyless i jakieś lepsze światła. Teraz jest wysp C i E 220D dla flot i tez tego nie maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wujek napisał(a):

W przypadku BMW to jest jakieś 80-100k drożej vs nie premium. Żeby doposażyć w systemy asystujące keyless i jakieś lepsze światła. Teraz jest wysp C i E 220D dla flot i tez tego nie maja.

 

Ten brak systemów asystujących to jest jakiś obciach w BMW i MB. Jaguar nawet w najtańszych wersjach ma wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, dopłacasz tylko za komfort. Jak można na bezpieczeństwie oszczędzać?

:facepalm:

 

 

 

EDIT: Dobra, trochę przestrzeliłem. Asystent martwego pola w lusterkach jest za dopłatą. Ale pilnowanie pasa ruchu i kontrola zmęczenia to standard.

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

 

530e ok tylko ta kontrola pasa ruchu... to naprawdę fajny gadżet jak się śmiga sporo po trasach, jeżeli ma aktywny tempomat no to pół biedy... 

 

Nie ma. Nic nie ma. Zwykły tempomat i na tym koniec. 

 

 

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Jag też wygląda ok - jest moc i wyposażenie - tylko że to jag i suv ;) 

 

Mam już 2 Jagi i SUVy, mogę z tym żyć. 

 

 

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

X3 mi odpada bo najsłabsze

 

Też skreśliłem. Męczyłbym się. 

 

 

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Musiałbym się przejechać bejcą i jagiem i brałbym to gdzie mi fajniej w środku. Chyba że do klientów dużo jeździsz to bejca psychologicznie lepiej wypada ;] 

 

 

Zauważyłem, że ten Jag to jednak lepiej wypada niż BMW właśnie. Zwłaszcza w mojej branży, gdzie niemal każdego stać na MB lub BMW. Opatrzyły się. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie ma. Nic nie ma. Zwykły tempomat i na tym koniec. 

Zauważyłem, że ten Jag to jednak lepiej wypada niż BMW właśnie. Zwłaszcza w mojej branży, gdzie niemal każdego stać na MB lub BMW. Opatrzyły się. 

 

 

no to Jag :puchar:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

Też czytam i się dziwię :).  To chyba najgorszy asystent jaki montują w autach - wyłączam to w każdym aucie, bo:

1. nie spotkałem jeszcze auta w którym nie byłby irytujący. Po pierwsze, bo szarpie się ze mną (w BMW X3 tak mnie zirytował przy pierwszej jeździe, że zjechałem z S-ki na boczną drogę, stanąłem na poboczu i szukałem jak to dziadostwo wyłączyć). W seacie jedzie jak pijany zygzakując od lewa do prawa. Po drugiej jedzie środkiem pasa po wszystkich dziurach w i łatach w drodze.

2. jak to testowałem to i system BMW jak i VAG niestety na naszych drogach potrafi się zgubić (czasem niewyraźne linie, czasem wspaniałe przeróbki przebiegu pasa ruchu przed skrzyżowaniami, gdzie pozostają ślady po starym przebiegu, czasem brud przez który linie stają się nieczytelne)

3. nie mam aż takiego zaufania do elektroniki, która mi ingeruje w kierunek jazdy - pedał gazu mogę komputerowi oddać (ACC), ale kierownicy nigdy :foch:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Gdyby nie to, że mi się tak spodobał ten hybrydowy napęd... To zupełnie coś innego jest. Chyba będę musiał rzucić monetą czy coś...

:hehe:

 

 

jak śmigasz więcej po trasach to Jag z uwagi nawet na tempomat, jeżeli po mieście latasz a trasy rzadko no to ta bejca od biedy żeby się pobawić napędem ;) w przeciwnym wypadku będziesz na przegranej, po pół roku do napędu się przyzwyczaisz i zajawki nie będzie już, a brak fajnego tempomatu będzie boleć zawsze

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Manx napisał(a):

Też czytam i się dziwię :).  To chyba najgorszy asystent jaki montują w autach - wyłączam to w każdym aucie, bo:

1. nie spotkałem jeszcze auta w którym nie byłby irytujący. Po pierwsze, bo szarpie się ze mną (w BMW X3 tak mnie zirytował przy pierwszej jeździe, że zjechałem z S-ki na boczną drogę, stanąłem na poboczu i szukałem jak to dziadostwo wyłączyć). W seacie jedzie jak pijany zygzakując od lewa do prawa. Po drugiej jedzie środkiem pasa po wszystkich dziurach w i łatach w drodze.

2. jak to testowałem to i system BMW jak i VAG niestety na naszych drogach potrafi się zgubić (czasem niewyraźne linie, czasem wspaniałe przeróbki przebiegu pasa ruchu przed skrzyżowaniami, gdzie pozostają ślady po starym przebiegu, czasem brud przez który linie stają się nieczytelne)

3. nie mam aż takiego zaufania do elektroniki, która mi ingeruje w kierunek jazdy - pedał gazu mogę komputerowi oddać (ACC), ale kierownicy nigdy :foch:

 

W moim ładnie trzyma środek pasa. Włącza się przyciskiem.

Fakt, przy dziwnych malunkach potrafi się zgubić. Nie trzyma też, gdy pas jest zbyt wąski.

Można się przyzwyczaić, nauczyć - i wtedy nie ma szarpania się z systemem.

ja już tak się przyzwyczaiłem, że jakoś dziwnie się czuję, gdy jest wyłączony 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bielaPL napisał(a):

jak śmigasz więcej po trasach to Jag z uwagi nawet na tempomat, jeżeli po mieście latasz a trasy rzadko no to ta bejca od biedy żeby się pobawić napędem ;) w przeciwnym wypadku będziesz na przegranej, po pół roku do napędu się przyzwyczaisz i zajawki nie będzie już, a brak fajnego tempomatu będzie boleć zawsze

 

Ostatnio mam dużo mniej tras, hybryda by się sprawdziła. Ale rozmiary Jaga dają mu przewagę w mieście bo pięciometrowemu BMW trudniej znaleźć miejsce. Tak źle i tak niedobrze.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

W moim ładnie trzyma środek pasa. Włącza się przyciskiem.

Fakt, przy dziwnych malunkach potrafi się zgubić. Nie trzyma też, gdy pas jest zbyt wąski.

Można się przyzwyczaić, nauczyć - i wtedy nie ma szarpania się z systemem.

ja już tak się przyzwyczaiłem, że jakoś dziwnie się czuję, gdy jest wyłączony 8]

 

A z ciekawości: po wyłączeniu samochodu zapamiętuje swój stan?

Ostatnio z ogromnym zniesmaczeniem dowiedziałem się, że w nowszych VW włącza się zawsze po restarcie. No nie wierzyłem ludziom na forum (sam tego nie wyłączam, więc nie wiedziałem) ale przetestowałem i prawdę pisali :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Seth napisał(a):

A z ciekawości: po wyłączeniu samochodu zapamiętuje swój stan?

Ostatnio z ogromnym zniesmaczeniem dowiedziałem się, że w nowszych VW włącza się zawsze po restarcie. No nie wierzyłem ludziom na forum (sam tego nie wyłączam, więc nie wiedziałem) ale przetestowałem i prawdę pisali :facepalm:

Zapamiętuje :ok:

Jedyne co muszę kliknąć po odpaleniu silnika, to wyłączyć start/stop ;]

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ten brak systemów asystujących to jest jakiś obciach w BMW i MB. Jaguar nawet w najtańszych wersjach ma wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, dopłacasz tylko za komfort. Jak można na bezpieczeństwie oszczędzać?

:facepalm:

 

 

 

EDIT: Dobra, trochę przestrzeliłem. Asystent martwego pola w lusterkach jest za dopłatą. Ale pilnowanie pasa ruchu i kontrola zmęczenia to standard.

 

Ogólnie to znam ten ból, jestem już prawie 1,5 roku po terminie zmiany 😁

Przejzalem lokalne i dostępne 5, a6, xc60, q5, gle 

Albo trzeba czekać czego nie lubię albo brać to co dają czyli golasy...Dlatego głupio(lub nie) proponowałem downgrade bo tam od ręki można mieć pełen spas

Zostawiłem tymczasem swoje wypasione.. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ten brak systemów asystujących to jest jakiś obciach w BMW i MB. Jaguar nawet w najtańszych wersjach ma wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, dopłacasz tylko za komfort. Jak można na bezpieczeństwie oszczędzać?

:facepalm:

 

 

 

EDIT: Dobra, trochę przestrzeliłem. Asystent martwego pola w lusterkach jest za dopłatą. Ale pilnowanie pasa ruchu i kontrola zmęczenia to standard.

 

Widać im się to opłaca chęć jazdy premium wygrywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Seth napisał(a):

A z ciekawości: po wyłączeniu samochodu zapamiętuje swój stan?

Ostatnio z ogromnym zniesmaczeniem dowiedziałem się, że w nowszych VW włącza się zawsze po restarcie. No nie wierzyłem ludziom na forum (sam tego nie wyłączam, więc nie wiedziałem) ale przetestowałem i prawdę pisali :facepalm:

To się wyłącza w minutę. VW sprytnie zablokował SFD ale już to ogarneli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, rozkminiłem to finansowo. Założyłem, że w domu zużywam 300kWh/miesiąc. Jeżdżąc hybrydą będę ładował codziennie (czyli dla uproszczenia 20 dni w miesiącu bo w weekendy wolę jeździć Rangerem) baterię (8kWh) bo bez tego to jest zwykła benzyna i spali tyle co Jag więc na pewno będę się starał maksymalnie wykorzystać kilometry na prądzie. Daje to 160kWh miesięcznie ekstra.

 

W państwie wariatów oznacza to, że tanie 2000kWh skończy mi się odpowiednio w lipcu dla auta spalinowego i w marcu dla hybrydy. Tak więc jeżdżenie hybrydą pośrednio podniesie mi koszty używania klimatyzacji i oglądania telewizji. Nie mam PV i na razie nie zamierzam mieć.

 

No i teraz. Zakładam, że cena taniej kWh to 0,80zł a drogiej 2,00zł (coś trzeba założyć, IMO to jest realne). Spalanie Jaga to średnio 9,5l/100km a BMW powinienem zmieścić w 6l/100km. Przy rocznym przebiegu 20 000km wychodzi mi, że jeżdżąc Jagiem wydam rocznie 5k na prąd (całość, ładowanie auta {tu akurat będzie zero} i dom) i 15k na benzynę, razem 20k.

Jeżdżąc BMW będzie to odpowiednio niemal 10k na prąd i trochę ponad 5 na benzynę, czyli razem 15k. Miesięczna różnica to 400zł na korzyść BMW.

Aleeee... Od paliwa odliczam 50% VATu i wrzucam je w koszty. Prądu w domu bez osobnego licznika i całej zabawy z tym związanej nie odliczę. A nawet jakbym ten licznik założył to dostanę taryfę dla firm i pa, pa tanie 2000 kWh. Więc po uwzględnieniu odliczeń podatkowych wychodzi mi, że realnie na prąd i jeżdżenie autem wydam 16,5k rocznie w przypadku Jaga i 14k w przypadku BMW. A to daje już miesięcznie tylko 200zł różnicy na korzyść BMW.

 

Dodatkowo, jeśli wliczyć koszt wallboxa (jakieś 3k) i rozłożyć go na dwa lata wynajmu* BMW to wyjdzie mi zysk w przypadku BMW rzędu... 75zł miesięcznie.

:O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Tak, wiem, wallbox zostanie ze mną na dłużej ale niewykluczone, że w miarę rozwoju elektromobilności będą promocje i może dostanę go przy kolejnym aucie gratis. Już dziś widziałem takie oferty.

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.