Skocz do zawartości

Wątek zakupowy (nareszcie!)


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, prawoimotoryzacja napisał(a):

@Furvus_Eques, dlaczego chcesz nająć samochód dla kobiety, vide. E-Pace? Toż to bardziej kobiecie niż Macan 😅

 

Mam już jednego E-Pace, jeżdżę tym czasem i nie czuję się przez to bardziej kobieco. Myślę, że mogę z tym żyć.

 

 

 

Teraz, prawoimotoryzacja napisał(a):

Będziemy mogli zrobić osobny kącik! 😁

 

Czy ktoś jeszcze ma damskie auto? Bo tak tylko w dwójkę w damskich autach to wiesz...

:lol:

 

 

 

Teraz, prawoimotoryzacja napisał(a):

Czekaj na lepszą wersję 5er lub poszukaj jakieś fajnej A6.

 

Mogę jeszcze chwilę poczekać na BMW ale sam nie wiem czy to się nie skończy tak, że będzie drożej. A6 nie chcę - kolega ma i ciągle szwankuje ta wypasiona elektronika. Poza tym jakoś mi się Audi nie podobają.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Najbardziej boli brak kontroli pasa ruchu, ostrzegania o autach na sąsiednim pasie itd. bo to bezpieczeństwo.

Szczerze? Wolałbym golfa z tymi systemami, czy choćby trójkę jeśli ma już być bmw. Już tam nawet mniejsza o bezpieczeństwo, ale utrzymanie pasa ruchu jest po prostu mega wygodne. Ostatnie BMW jakim jechałem miało to rozwiązane w dramatyczny sposób (strasznie irytujący), ale nie był to aktywny system utrzymania pasa ruchu tylko korygujący. Generalnie BMW odkąd nie ma RWD w jedynce strasznie mnie wkurza. Jakość poszła koszmarnie w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Janosik z Pogranicza napisał(a):

Szczerze? Wolałbym golfa z tymi systemami, czy choćby trójkę jeśli ma już być bmw. Już tam nawet mniejsza o bezpieczeństwo, ale utrzymanie pasa ruchu jest po prostu mega wygodne. Ostatnie BMW jakim jechałem miało to rozwiązane w dramatyczny sposób (strasznie irytujący), ale nie był to aktywny system utrzymania pasa ruchu tylko korygujący. Generalnie BMW odkąd nie ma RWD w jedynce strasznie mnie wkurza. Jakość poszła koszmarnie w dół.

 

Mi nawet wystarczy korygujący, byle dobrze korygował. Niestety ta piątka nie ma nawet tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Furvus_Eques napisał(a):

 

Mi nawet wystarczy korygujący, byle dobrze korygował. Niestety ta piątka nie ma nawet tego.

 

no niestety w BMW akurat było to niesamowicie irytujące dla mnie. Może coś zmienili od tego czasu (było to trzy lata temu). Zraziłem się niesamowicie do BMW po tej przygodzie. Już bym wolał tego w ogóle nie mieć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Mam już jednego E-Pace, jeżdżę tym czasem i nie czuję się przez to bardziej kobieco. Myślę, że mogę z tym żyć.

 

To po co 2 taki sam? Zamiast biednego X3, wolałbym zdecydowanie nowe X1, które sprawia bardzo pozytywne wrażenie.

 

18 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

Czy ktoś jeszcze ma damskie auto? Bo tak tylko w dwójkę w damskich autach to wiesz...

 

Może ktoś jeszcze zrobi coming out?! 😄 Zapewniam Cię, że ruch będzie spory! 😄

 

 

 

18 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

Mogę jeszcze chwilę poczekać na BMW ale sam nie wiem czy to się nie skończy tak, że będzie drożej. A6 nie chcę - kolega ma i ciągle szwankuje ta wypasiona elektronika. Poza tym jakoś mi się Audi nie podobają.

 

Nic nie irytuje tak bardzo, jak wydawanie kasy na coś, z czego nie jest się w pełni zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Seth napisał(a):

Co z Wami jest nie tak, że potrzebujecie trzymania na pasie na co dzień? Gapicie się w komórki czy o co chodzi? Ewentualnie jeździcie nieprzytomni?

Dla mnie to jest system, który na co dzień nic nie robi, a uratować ma w razie jakiejś chwili sennej słabości na trasie. Na co dzień to w sumie mnie wręcz irytuje, bo mi się drze żebym jechał środkiem podczas gdy jadę bliżej linii środkowej, żeby omijać gorszą nawierzchnię na skraju wąskiej drogi krajowej.

no i o te krajowke wlasnie chodzi....

jakbys wiecej jezdzil Skami i Aami to bys wiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

W państwie wariatów oznacza to, że tanie 2000kWh skończy mi się odpowiednio w lipcu dla auta spalinowego i w marcu dla hybrydy. Tak więc jeżdżenie hybrydą pośrednio podniesie mi koszty używania klimatyzacji i oglądania telewizji. Nie mam PV i na razie nie zamierzam mieć.

 

No i teraz. Zakładam, że cena taniej kWh to 0,80zł a drogiej 2,00zł (coś trzeba założyć, IMO to jest realne).

 

 

Cos mnie ominęły chyba… 

Można pare slow wiecej?  Co to za tanie 2000kw / drogie kw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

To po co 2 taki sam? Zamiast biednego X3, wolałbym zdecydowanie nowe X1, które sprawia bardzo pozytywne wrażenie.

 

Mogę mieć wypasione X3, nie muszę biednego. Ale mi się tak średnio podoba. A X1 to mi się w ogóle nie podoba.

 

Różnica między E-Pace a innymi mniejszymi SUVami jest taka, że E-Pace ma nadal niemal 2m szerokości. Z przodu jest tak samo przestronnie jak w F-Pace, jest tylko krótszy. Prowadzi się też jak duże auto. Z tego powodu odpuściłem MB GLC Coupe bo jest aż 13cm węższy (mimo, że dużo dłuższy) i to wewnątrz bardzo czuć.

 

 

36 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Może ktoś jeszcze zrobi coming out?! 😄 Zapewniam Cię, że ruch będzie spory! 😄

 

:hehe:

 

 

36 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Nic nie irytuje tak bardzo, jak wydawanie kasy na coś, z czego nie jest się w pełni zadowolony.

 

Dlatego ten wynajem jest taki fajny. Jak mi się znudzi albo uzam, że to jednak nie to można się w miarę szybko przesiąść na co innego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, akisel napisał(a):

Cos mnie ominęły chyba… 

Można pare slow wiecej?  Co to za tanie 2000kw / drogie kw

 

 

Chyba w Polsce nie mieszkasz. W przyszłym roku będzie gwarantowana, rządowa cena energii dla gospodarstw domowych. Kolejna "tarcza" rządu mająca łagodzić skutki polityki tego rządu. Ale jest haczyk - ta cena będzie tylko do limitu 2000kWh na gospodarstwo domowe. Więc po przekroczeniu płacisz cenę "rynkową". Rynkową, dyktowaną przez monopolistów częściowo zależnych od Skarbu Państwa i notujących w środku kryzysu rekordowe zyski. Znaczy to tylko tyle, że już sobie pięknie wyliczyli to tak, żeby nikt się w limicie nie zmieścił a po jego przekroczeniu zapłacił i za ten limit i za tych nielicznych co się zmieszczą. Przecież kasa się musi zgadzać, więc wzrost ceny poza limitem co najmniej o 300% mamy pewny. Witaj w kraju gospodarki planowej rodem z PRL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Chyba w Polsce nie mieszkasz. W przyszłym roku będzie gwarantowana, rządowa cena energii dla gospodarstw domowych. Kolejna "tarcza" rządu mająca łagodzić skutki polityki tego rządu. Ale jest haczyk - ta cena będzie tylko do limitu 2000kWh na gospodarstwo domowe. Więc po przekroczeniu płacisz cenę "rynkową". Rynkową, dyktowaną przez monopolistów częściowo zależnych od Skarbu Państwa i notujących w środku kryzysu rekordowe zyski. Znaczy to tylko tyle, że już sobie pięknie wyliczyli to tak, żeby nikt się w limicie nie zmieścił a po jego przekroczeniu zapłacił i za ten limit i za tych nielicznych co się zmieszczą. Przecież kasa się musi zgadzać, więc wzrost ceny poza limitem co najmniej o 300% mamy pewny. Witaj w kraju gospodarki planowej rodem z PRL.

 

No wlasnie jakos tak i mieszkam i nie

wiecej czasu spędzam poza, ale główne koszty, w PL 

to pięknie wymyślili….

Rozumiem, ze cenę rynkowa przyjąłeś 2zl… na przyszły rok, chyba bardziej optymistycznie, niz realnie (

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, akisel napisał(a):

No wlasnie jakos tak i mieszkam i nie

wiecej czasu spędzam poza, ale główne koszty, w PL 

to pięknie wymyślili….

Rozumiem, ze cenę rynkowa przyjąłeś 2zl… na przyszły rok, chyba bardziej optymistycznie, niz realnie (

 

 

Trochę optymistycznie bo im drożej będzie tym bardziej się to BMW nie będzie opłacać. Już teraz praktycznie żadnego zysku mi nie pokazało a nawet nie wiemy jakie ceny energii będą w 2023. W tę promocję na 2000kWh też w 2023 nie wierzę bo wybory są jesienią przyszłego roku i te 2000kWh to tak akurat żeby tylko do wyborów tanio było IMO.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ostatnio mam dużo mniej tras, hybryda by się sprawdziła. Ale rozmiary Jaga dają mu przewagę w mieście bo pięciometrowemu BMW trudniej znaleźć miejsce. Tak źle i tak niedobrze.

:hehe:

 

 

no nie, jak nie masz parkingów typu VIP to bejca będzie męczyć ;] mam głupie porównanie między 4.25m a 4.6m i uliczka gdzie właśnie jeżeli jest jakieś wolne miejsce to parkowanie na kopertę... tym krótszym dużo łatwiej i wygodniej, dłuższy często na styk (dobrze że ma kamere), 5m na czymś takim to 70% miejsc Ci wywala z użycia ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bielaPL napisał(a):

no nie, jak nie masz parkingów typu VIP to bejca będzie męczyć ;] mam głupie porównanie między 4.25m a 4.6m i uliczka gdzie właśnie jeżeli jest jakieś wolne miejsce to parkowanie na kopertę... tym krótszym dużo łatwiej i wygodniej, dłuższy często na styk (dobrze że ma kamere), 5m na czymś takim to 70% miejsc Ci wywala z użycia ;] 

 

F-Pace ma trochę ponad 4,7m i to jest IMO maksymalna długość auta niepowodująca jeszcze chorobliwej frustracji. Chociaż przy 2m szerokości daje to razem już całkiem sporą uciążliwość.

 

Akurat jestem na myjni - ledwo się między prowadnicami mieści. Ciężko wcelować przy wjeżdżaniu.

 

1978976915_20221007_1328402.jpg.21cd3df40cb0f00f799e6bc74affb2be.jpg

 

 

 

 

Ranger za to ma 5.5m i to dopiero jest jazda. Chociaż paradoksalnie dzięki temu że jest węższy to łatwiej z niego wysiąść bez obijania drzwiami aut dookoła. 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Haha 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, akisel napisał(a):

Rozumiem, ze cenę rynkowa przyjąłeś 2zl… na przyszły rok, chyba bardziej optymistycznie, niz realnie (

Bardzo optymistycznie. Dziś w taryfach dla firm u wielu sprzedawców jest już za ponad 3 zł, a na przyszły rok oferty są po 3 a nawet 3,60 zł/kWh, więc można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że skoro taka już teraz jest cena rynkowa dla firm, to i gospodarstwa domowe zostaną tak potraktowane od stycznia przy nadwyżce ponad 2 MWh. Oczywiście niestety może być jeszcze drożej - do końca roku prawie 3 m-ce, więc jeszcze może się trochę wydarzyć.

Mam znajomego - przedsiębiorcę, który wiosną odebrał VW ID.4 a wcześniej miał Tiguana 1.4 TSI. Dziś wychodzi mu na to, że "tankując" prąd na firmę, jeździłby drożej niż wyszłaby mu jazda Tiguanem, więc "tankuje" prąd w domu za 1/5 ceny dla firm.

Przepraszam za OT.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Z drugiej strony byłem zachwycony jak ta hybryda BMW 530e jeździ.

:bzik:

 

 

Ja wprawdzie jezdzilem 225e na rentalu ale zakladam, ze koncepcja napędu podobna tylko lepiej wyskalowana.

Na papierze wygląda super. 245KM i 6.7 do paczki. Problem sie pojawial jak w baterii było pusto - wtedy do dyspozycji zostawało 136KM z 1.5 i osiągom daleko było do tych producenckich.

Odebrałem go z kilkoma % baterii z avisa czy tam sixta, do klienta jechałem autostrada a potem nie udało mi się dopchać do ładowarki w business parku 😄 więc stopień naładowania baterii przez tydzien nie osiągnął wysokich procentów, a jak spadała do zera to jechało to bardzo średnio - w sensie jechało ok jak na 1.5 benzyne 😄 ale nie na deklarowane 245KM.

Pewnie spora tez zasluga ustawien/trybów jazdy bo potem szukałem filmików i są tez takie tryby, które ładują nawet na autostradzie. Więc może moje odczucia mogą wynikac z nieznajomosci auta i nieoptymalnych ustawień. Ale niesmak jednak pozostał :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Manx napisał(a):

Bardzo optymistycznie. Dziś w taryfach dla firm u wielu sprzedawców jest już za ponad 3 zł, a na przyszły rok oferty są po 3 a nawet 3,60 zł/kWh, więc można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że skoro taka już teraz jest cena rynkowa dla firm, to i gospodarstwa domowe zostaną tak potraktowane od stycznia przy nadwyżce ponad 2 MWh. Oczywiście niestety może być jeszcze drożej - do końca roku prawie 3 m-ce, więc jeszcze może się trochę wydarzyć.

Mam znajomego - przedsiębiorcę, który wiosną odebrał VW ID.4 a wcześniej miał Tiguana 1.4 TSI. Dziś wychodzi mu na to, że "tankując" prąd na firmę, jeździłby drożej niż wyszłaby mu jazda Tiguanem, więc "tankuje" prąd w domu za 1/5 ceny dla firm.

Przepraszam za OT.

 

 

No, im bardziej to liczę tym mocniej się to nie spina. Wychodzi na to, że benzyna paląca 10l wcale nie jest droższa od hybrydy plugin. Świat zwariował.

:panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Filipfm napisał(a):

 

 

Ja wprawdzie jezdzilem 225e na rentalu ale zakladam, ze koncepcja napędu podobna tylko lepiej wyskalowana.

Na papierze wygląda super. 245KM i 6.7 do paczki. Problem sie pojawial jak w baterii było pusto - wtedy do dyspozycji zostawało 136KM z 1.5 i osiągom daleko było do tych producenckich.

Odebrałem go z kilkoma % baterii z avisa czy tam sixta, do klienta jechałem autostrada a potem nie udało mi się dopchać do ładowarki w business parku 😄 więc stopień naładowania baterii przez tydzien nie osiągnął wysokich procentów, a jak spadała do zera to jechało to bardzo średnio - w sensie jechało ok jak na 1.5 benzyne 😄 ale nie na deklarowane 245KM.

Pewnie spora tez zasluga ustawien/trybów jazdy bo potem szukałem filmików i są tez takie tryby, które ładują nawet na autostradzie. Więc może moje odczucia mogą wynikac z nieznajomosci auta i nieoptymalnych ustawień. Ale niesmak jednak pozostał :) 

 

 

No, tutaj jest z samej benzyny 184KM. Nadal nie tak źle ale niemal 100KM mniej niż z połączonych silników. To musi być czuć. 

Ale bawiłem się w demówce tymi ustawieniami i da się zrobić tak, żeby nie rozładowywał poniżej określonego poziomu. Wystarczy tam zaprogramować żądaną wartość i problem rozwiązany na zawsze.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Tak czy siak w komforcie jazdy jest przepaść. Już się przyzwyczaiłem do ciszy, komfortu i osiągów niedostępnych dla tamtych.

 

 

 

 

Po lekturze wątku o ebajce - jak by nie przymierzac do powyzszych wymagań, wychodzi Tesla

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Dobra, rozkminiłem to finansowo. Założyłem, że w domu zużywam 300kWh/miesiąc. Jeżdżąc hybrydą będę ładował codziennie (czyli dla uproszczenia 20 dni w miesiącu bo w weekendy wolę jeździć Rangerem) baterię (8kWh) bo bez tego to jest zwykła benzyna i spali tyle co Jag więc na pewno będę się starał maksymalnie wykorzystać kilometry na prądzie. Daje to 160kWh miesięcznie ekstra.

 

W państwie wariatów oznacza to, że tanie 2000kWh skończy mi się odpowiednio w lipcu dla auta spalinowego i w marcu dla hybrydy. Tak więc jeżdżenie hybrydą pośrednio podniesie mi koszty używania klimatyzacji i oglądania telewizji. Nie mam PV i na razie nie zamierzam mieć.

 

No i teraz. Zakładam, że cena taniej kWh to 0,80zł a drogiej 2,00zł (coś trzeba założyć, IMO to jest realne). Spalanie Jaga to średnio 9,5l/100km a BMW powinienem zmieścić w 6l/100km. Przy rocznym przebiegu 20 000km wychodzi mi, że jeżdżąc Jagiem wydam rocznie 5k na prąd (całość, ładowanie auta {tu akurat będzie zero} i dom) i 15k na benzynę, razem 20k.

Jeżdżąc BMW będzie to odpowiednio niemal 10k na prąd i trochę ponad 5 na benzynę, czyli razem 15k. Miesięczna różnica to 400zł na korzyść BMW.

Aleeee... Od paliwa odliczam 50% VATu i wrzucam je w koszty. Prądu w domu bez osobnego licznika i całej zabawy z tym związanej nie odliczę. A nawet jakbym ten licznik założył to dostanę taryfę dla firm i pa, pa tanie 2000 kWh. Więc po uwzględnieniu odliczeń podatkowych wychodzi mi, że realnie na prąd i jeżdżenie autem wydam 16,5k rocznie w przypadku Jaga i 14k w przypadku BMW. A to daje już miesięcznie tylko 200zł różnicy na korzyść BMW.

 

Dodatkowo, jeśli wliczyć koszt wallboxa (jakieś 3k) i rozłożyć go na dwa lata wynajmu* BMW to wyjdzie mi zysk w przypadku BMW rzędu... 75zł miesięcznie.

:O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Tak, wiem, wallbox zostanie ze mną na dłużej ale niewykluczone, że w miarę rozwoju elektromobilności będą promocje i może dostanę go przy kolejnym aucie gratis. Już dziś widziałem takie oferty.

 

i takiego excela i uzyszkodnika to ja szanuje

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta za ćwierć bańki i dylemat czy brać te które wyjdzie taniej parę stówek na paliwie ;l

 

@Furvus_Eques przerobiłem trochę BMW i moim zdaniem są pewne rzeczy które absolutnie muszą być zamówione, jedną z tych opcji są asystent jazdy professional (sama rusza, hamuje i skręca)

 

Zerknij sobie na taką konfigurację, ja nie wyobrażam sobie żeby z czegoś w niej rezygnować :

 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/kuz0ucky

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

Auta za ćwierć bańki i dylemat czy brać te które wyjdzie taniej parę stówek na paliwie ;l

 

Tu nie chodzi o to czy taniej tylko była dobra okazja żeby rozebrać taką hybrydę na złotówki i zobaczyć jak to wyjdzie. Gdyby mi naprawdę zależało na kosztach to szukałbym diesla jak ten co mam, bo on potrafi zejść poniżej 6l/100km.

A tu zaskakująco wyszło, że hybryda wyjdzie tyle co benzyna paląca 10l/100km. Ot, ciekawostka.

 

 

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

@Furvus_Eques przerobiłem trochę BMW i moim zdaniem są pewne rzeczy które absolutnie muszą być zamówione, jedną z tych opcji są asystent jazdy professional (sama rusza, hamuje i skręca)

 

Zerknij sobie na taką konfigurację, ja nie wyobrażam sobie żeby z czegoś w niej rezygnować :

 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/kuz0ucky

 

Problem jest w tym, że po prostu nie ma tego co by człowiek chciał.

:ok:

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2022 o 19:10, Furvus_Eques napisał(a):

Aut nie ma, nie można sobie skonfigurować, trzeba brać to co jest więc porównujemy modele od czapy bo akurat takie są. Ja mam mętlik więc zapytam Was tutaj bo na pewno (nie)pomożecie.

:hehe:

 

Kandydaci:

- BMW 530e xdrive sedan. 252KM z połączonych silników spalinowego i elektrycznego (możliwe 292KM w trybie boost przez kilkanaście sekund). Ładuje się z gniazdka i może jechać na samym prądzie przez 30-40km oraz rozpędzić się nawet do 140km/h. Wyposażenie w sumie podstawowe - jakaś skóra na fotelach, regulacja częściowo(!) elektryczna, lepsza nawigacja i tyle. Nawet drzwi trzeba otwierać z kluczyka a bagażnik zamykać ręką, jak jakiś konsjerż lub taksówkarz. Szału nie robi ale przyzwoity, zarąbiście wygodny wół roboczy co dobrze wygląda i ma fajny napęd. Najbardziej boli brak kontroli pasa ruchu, ostrzegania o autach na sąsiednim pasie itd. bo to bezpieczeństwo.

- Jag E-Pace (nie F-Pace, ten mniejszy) AWD 250KM wyposażony pod korek: biała skóra windsor, wielokonturowe, regulowane na milion sposobów sportowe fotele, szklany dach, podgrzewane fotele/kierownica/kto wie co jeszcze, wypasione audio Meridiana, pakiet sportowy, pakiet black, 20" czarne felgi, trzyma pas ruchu, widzi znaki, widzi auta obok - nie ma się czego przyczepić.

- BMW X3 20i xdrive 184KM, wyposażone tak pomiędzy tamtymi: jest szklany dach i lepsze fotele, podgrzewana kierownica, trójstrefowa klima, elektroniczne zegary i takie tam ale zwykłe audio i z zewnątrz bez fajerwerków. Niestety biały kolor, wygląda jak kupa ptaka.

 

Cenowo piątka i Jag wychodzą niemal tak samo, X3 jest od nich obu trochę tańsza. Bądź tu mądry.

 

 

 

 

 

 

 

PS. MB o którym pisałem wcześniej skreśliłem bo jest gorszy od tych wyżej.

5er duże limo będzie najwygodniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, FrugOs napisał(a):

 

Sądzisz, że skonfigurowałem sobie auto tak, że mi się nie podoba? 

 

Oczywiście. 90% Polaków konfiguruje auta tak żeby sąsiadowi żyłka pękła, a nie żeby się podobał;]

  • Kocham 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotrus napisał(a):

przerobiłem trochę BMW i moim zdaniem są pewne rzeczy które absolutnie muszą być zamówione, jedną z tych opcji są asystent jazdy professional (sama rusza, hamuje i skręca)

+ siedzenia komfortowe. Jak oglądałem te zwykłe w 5ce, to wyglądały ja w Dacii, były równie wygodne ;).

2 godziny temu, bizz napisał(a):

Oczywiście. 90% Polaków konfiguruje auta tak żeby sąsiadowi żyłka pękła, a nie żeby się podobał;]

Nie rozumiem tego fenomenu .. zresztą dealer w BMW też tego nie czaił "Jak to nie chce pan pakietu stylizacyjnego", " jak to mniejsze koło niż 19" :phi:

Zwykle ludzie wyrzucają lepszy silnik, czy wyposażenie, żeby starczyło na pakiety stylizacyjne.

1 godzinę temu, ppmarian napisał(a):

Teraz jest dobry pieniądz za xc90 zaraz będzie nowy model.

Dobry to znaczy ?

Jak zamawiałem XC60 to poziom rabatów był identyczny, co powodowało że XC90 było znacznie droższym autem i jak dla mnie za dużym.

14 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Mi nawet wystarczy korygujący, byle dobrze korygował. Niestety ta piątka nie ma nawet tego.

Tam było dużo wyłączeń, m.in ładowarki indukcyjnej nie było, co z navi i fotelami też nie. Do tego brak radaru. Wystarczyło jeszcze, że wsiadłem do 5ki i już wiedziałem, że nie chce tego samochodu.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Trochę optymistycznie bo im drożej będzie tym bardziej się to BMW nie będzie opłacać. Już teraz praktycznie żadnego zysku mi nie pokazało a nawet nie wiemy jakie ceny energii będą w 2023. W tę promocję na 2000kWh też w 2023 nie wierzę bo wybory są jesienią przyszłego roku i te 2000kWh to tak akurat żeby tylko do wyborów tanio było IMO.

:hehe:

 

 

No ale cena paliwa? Raczej nie zostanie na tym poziomie co teraz….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał(a):

Nie rozumiem tego fenomenu .. zresztą dealer w BMW też tego nie czaił "Jak to nie chce pan pakietu stylizacyjnego", " jak to mniejsze koło niż 19" :phi:

Zwykle ludzie wyrzucają lepszy silnik, czy wyposażenie, żeby starczyło na pakiety stylizacyjne.

 

 

To z wiekiem przychodzi chyba, ja tak od 35 roku życia zmieniam rozmiar kół na jeden w dół albo czasem dwa. Komfort ważniejszy od wyglądu.

A co do pakietów - ja jestem z pokolenia gdzie jak podjeżdżało AMG albo Brabus to to było AMG albo Brabus. Strasznie mnie irytowały te wszystkie kosmetyczne zmiany gdzie auto wyglądało na 300KM a miało ledwie połowę tego. 

No ale ktoś to kupuje więc się producentom nie dziwię - choć nie lubię tego nadal. Podobają mi się auta cichociemne, im mniej widać na co je stać tym lepiej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał(a):

Nie rozumiem tego fenomenu .. zresztą dealer w BMW też tego nie czaił "Jak to nie chce pan pakietu stylizacyjnego", " jak to mniejsze koło niż 19" :phi:

 

No właśnie. Nie mam Mpakietu i - paradoksalnie - wyróżniam się tym brakiem :hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bizz napisał(a):

Strasznie mnie irytowały te wszystkie kosmetyczne zmiany gdzie auto wyglądało na 300KM a miało ledwie połowę tego. 

 

Kolega pracuje w remarketingu dużego CFM, czesto trafiały się auta typu podstawowa 318d z M-pakietem w kolorze Estoril Blau (na oko z 20-25 tys dopłaty) i to wszystko. Śmiesznie wyglądały "tarczki" hamulcowe w tych 18" kołach M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Kolega pracuje w remarketingu dużego CFM, czesto trafiały się auta typu podstawowa 318d z M-pakietem w kolorze Estoril Blau (na oko z 20-25 tys dopłaty) i to wszystko. Śmiesznie wyglądały "tarczki" hamulcowe w tych 18" kołach M.

 

Mój kolega kupił taką 318i, właśnie estorilblau. No dla mnie to prawie świętkradztwo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Kolega pracuje w remarketingu dużego CFM, czesto trafiały się auta typu podstawowa 318d z M-pakietem w kolorze Estoril Blau (na oko z 20-25 tys dopłaty) i to wszystko. Śmiesznie wyglądały "tarczki" hamulcowe w tych 18" kołach M.

U mnie było to samo. Można było mieć passata poprzednie S 60 na wypasie albo bidne BMW 3 o zgadnij co brali? Czasem nawet skórzanej kierownicy nie było.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał(a):

U mnie było to samo. Można było mieć passata poprzednie S 60 na wypasie albo bidne BMW 3 o zgadnij co brali? Czasem nawet skórzanej kierownicy nie było.

 

Przegladalem ostatnio troche oferte uzywek z BMW Premium Selection i faktycznie wiekszosc to straszna nedza z wyposazeniem.

 

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Przegladalem ostatnio troche oferte uzywek z BMW Premium Selection i faktycznie wiekszosc to straszna nedza z wyposazeniem.

 

 

No niestety jak szukałem auta to zamiast Cupry rozważałem używkę z premium sekection i niestety jak się chce coś z mocnym silnikiem i dobrym wyposażeniem to jest tego jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał(a):

Dobry To znaczy 22-28% w zależności od konfiguracji vs 10-18% za XC60


Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
 

To widać teraz jest inaczej i jak komuś zależy na dużej kolubrynie jaką jest XC90 to może to być dobra oferta :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Przegladalem ostatnio troche oferte uzywek z BMW Premium Selection i faktycznie wiekszosc to straszna nedza z wyposazeniem.

 

 

BMW miało dziwną politykę rabatowania dla flot. Rabaty były kwotowe na konkretne wersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Przegladalem ostatnio troche oferte uzywek z BMW Premium Selection i faktycznie wiekszosc to straszna nedza z wyposazeniem.

 

 

 

Jak szukasz takiego auta to podjedź do któregoś z salonów i pogadaj z handlowcem od używek, zostaw wymagania i kontakt a pewnie Ci coś znajdzie zanim wogóle trafi na portal. 

 

Salony mają różne możliwości pozyskiwania takich aut, część ma tzw "buyback" czyli z automatu wraca do salonu który je sprzedał do wynajmu, mają też dostęp do aukcji Alphabetu.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.