Skocz do zawartości

Seicento SPI 2002r - blok 1.1 i głowica 1.2 od Palio, opłacalne?


EdeK_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem informacji na temat opłacalności montażu głowicy od przedliftowego Palio Weekend 1.2 SPI 8v do Sejaczka 1.1 SPI 8v, lecz na szukajce napotkałem głównie tematy odnośnie MPI, dlatego przybywam do Was z pytaniem czy taka zabawa się opłaca.

 

Historia jest taka, że od 2 lat jestem użytkownikiem Fiata Seicento 1.1 SPI 8v z 2000 roku w którym poszła mi uszczelka pod głowicą, a jako że ojciec kiedyś miał wyżej wspomnianego Fiata Palio Weekend 1.2 również SPI to została się po nim w pełni sprawna głowica. Skoro i tak muszę zwalić obecną głowicę, to wpadłem na pomysł założenia tej od 1.2, tylko nie wiem czy kombinowanie się zrekompensuje w przyroście mocy, czy tylko doda komplikacji, a Sejaczek jak się z bólami pod górkę turlał tak się będzie turlał dalej?

 

Zrobił już ktoś taki "swap" w wypadku SPI i jest w stanie stwierdzić opłacalność jak i opisać swe wrażenia z zabawy?

Edytowane przez EdeK_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2022 o 19:28, EdeK_ napisał(a):

Witam, szukałem informacji na temat opłacalności montażu głowicy od przedliftowego Palio Weekend 1.2 SPI 8v do Sejaczka 1.1 SPI 8v, lecz na szukajce napotkałem głównie tematy odnośnie MPI, dlatego przybywam do Was z pytaniem czy taka zabawa się opłaca.

 

Historia jest taka, że od 2 lat jestem użytkownikiem Fiata Seicento 1.1 SPI 8v z 2000 roku w którym poszła mi uszczelka pod głowicą, a jako że ojciec kiedyś miał wyżej wspomnianego Fiata Palio Weekend 1.2 również SPI to została się po nim w pełni sprawna głowica. Skoro i tak muszę zwalić obecną głowicę, to wpadłem na pomysł założenia tej od 1.2, tylko nie wiem czy kombinowanie się zrekompensuje w przyroście mocy, czy tylko doda komplikacji, a Sejaczek jak się z bólami pod górkę turlał tak się będzie turlał dalej?

 

Zrobił już ktoś taki "swap" w wypadku SPI i jest w stanie stwierdzić opłacalność jak i opisać swe wrażenia z zabawy?

 

Fiat Palio występował w wersji SPI? Z ciekawości, ile to miało mocy?

 

Co do zmiany - różnicy nie będzie, podejrzewam że sama głowica może być nawet dokładnie taka sama, ale dzięki temu może podejść bez rzeźby.

Sterownik (komputer) z tego Palio masz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2022 o 10:23, Majkiel napisał(a):

 

Fiat Palio występował w wersji SPI? Z ciekawości, ile to miało mocy?

 

Co do zmiany - różnicy nie będzie, podejrzewam że sama głowica może być nawet dokładnie taka sama, ale dzięki temu może podejść bez rzeźby.

Sterownik (komputer) z tego Palio masz?

 

 

Wychodzi na to że tak, był to jeden ze starszych, niestety nie znam ani rocznika ani żadnych detali bo w okresie kiedy ono jeszcze jeździło u nas, to nawet nie myślałem że zainteresuję się mechaniką. Koni miał chyba około 70

Czy będzie taka sama to nie mam pewności, z tego co złapałem wymiarów to jest minimalnie wyższa od tego co w swoim sejko mam, więcej na ten temat bym się dowiedział pewnie kiedy bym zwalił swoją głowicę i położył je obok siebie.

Na ten moment i ja mam obawy że więcej bym zyskał jak bym zwalił głowicę z sejko i wyczyścił cały nagar jaki spotkam, tym bardziej że przy czyszczeniu tej głowicy od 1.2 wyszło że zawory (jedne mniej inne bardziej, ale wszystkie) są nieszczelne i zastanawiam się czy jest sens pakować w wątpliwy towar pieniądze, czy czasem nie lepiej by było wyczyścić i pouczyć się na tym silniku w uturbianie, a kiedy wyzionie moja jednostka ducha to wymienić na 1.2 16v albo 1.4 (w zależności co cenowo będzie bardziej opłacalne w tamtym momencie)

 

Co do sterownika - nie mam, nie mam nic co by się zostało po tamtym silniku czy w ogóle aucie oprócz tej głowicy.

Dodam jeszcze że zamiast sejka miałem jeździć też w Palio Weekend lecz już w polifcie, na wielopunkcie i z 1.2 16v pod maską, ale w połowie prac nad nim okazało się że posypało się więcej elementów niż na początku się oceniło i finalnie pojechało na szrot, a ja byłem przysłowiowa "dupa" i przegapiłem okazję na darmowy silnik ze wszystkim co potrzebne do jego zeswapowania.

Teraz pozostaje mi się liczyć że to tylko nadmiar nagaru dolega mojemu małemu antykowi i że po odprawieniu kilku rytuałów szamańskich wróci mu choć kilka koni do stajni

 

Teraz po tej całej litanii będę miał do was moi drodzy kolejne pytania:
- czy opłaca mi się inwestować w głowicę która na żadnym z zaworów nie ma poprawnej kompresji

- co mogę zrobić aby poprawić stan mojej aktualnej jednostki (dodam że nikt nigdy do niej jeszcze nie zaglądał poza 1 wymianą uszczelki 10 lat temu, oraz że po dziś dzień odpala na strzała, jedynie ma duże braki w mocy, w dodatku na benzynie potrafi zgasnąć na zakrętach kiedy na ~3k obrotów wdepnie mu się sprzęgło)

- czy jest sens (w celach dydaktycznych) bawić się w uturbianie 1.1 SPI oraz ile barów max mogę zarzucić bez obaw że zgubię coś podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim zdaniem zmiana głowicy spi 1,1 i spi 1,2 nie ma kompletnie sensu. Jeśli chcesz cos robić to albo zmieniać cały silnik na 1,2 Mpi od punto lub palio albo dac sobie spokój   Domniemam że masz pojęcie o mechanice i silnik mechanicznie ogarniesz sam. Jeśli tak to szukałbym kompletnego silnika  zdjałbym głowice dał do planowania  i regeneracji. Zmieniłbym pierścienie na tłokach poskładał na nowych uszczelkach i smigał kilka lat bez stersowo, Przyrost mocy zauważalny a koszty cześci nie wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2022 o 10:23, Majkiel napisał(a):

 

Fiat Palio występował w wersji SPI? Z ciekawości, ile to miało mocy?

 

Co do zmiany - różnicy nie będzie, podejrzewam że sama głowica może być nawet dokładnie taka sama, ale dzięki temu może podejść bez rzeźby.

Sterownik (komputer) z tego Palio masz?

 

 

Palio chyba nie występował, ale zdaje się że Siena tak i to miało 72KM.

Ale to było tak dawno temu że mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.11.2022 o 16:28, bolekatepl napisał(a):

Moim zdaniem zmiana głowicy spi 1,1 i spi 1,2 nie ma kompletnie sensu. Jeśli chcesz cos robić to albo zmieniać cały silnik na 1,2 Mpi od punto lub palio albo dac sobie spokój   Domniemam że masz pojęcie o mechanice i silnik mechanicznie ogarniesz sam. Jeśli tak to szukałbym kompletnego silnika  zdjałbym głowice dał do planowania  i regeneracji. Zmieniłbym pierścienie na tłokach poskładał na nowych uszczelkach i smigał kilka lat bez stersowo, Przyrost mocy zauważalny a koszty cześci nie wielkie


Po przemyśleniu i podsumowaniu wszystkiego też stwierdziłem że na dalszą metę to będzie miało większy sens przy użytku codziennym

Teraz zostało się moje ostatnie pytanie - co sądzicie o uturbieniu aktualnego silnika 1.1 SPI (tylko i wyłącznie w celach nauki co jak działa co jak się robi) gdy już nowy silnik będzie skompletowany i sprawny? Jest sens w tym czy od razu coś pójdzie bokiem albo będzie więcej przeróbek i problemów niż korzyści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak turbo bo nigdy nie szedłem w tę stronę.  Dużo czytałem itp ale to było prawie 25 lat temu i jednak wybrałem wymiane silnika na mocniejszy.  Turbo na pewno skraca życie silnika w zależności od sposobu jazdy ale w tamtych czasach latało kilka CC i SC 1,1 turbo i był to hit tyle ze koszta były ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.