Jump to content

Aiways U5 - ciekawa propozycja prosto z Chin! :)


jaceq
 Share

Recommended Posts

Bylem dzisiaj na lokalnych targach motoryzacyjnych i zrobilem sobie jazde probna wynalazkiem z tytulu, Aiways U5.  Powiem wam ze ciekawa propozycja, samochod nie sprawia wrazenia 'chinszczyzny', wykonanie jak i komfort jazdy miejskiej bardzo spoko.

Moc troche powyzej 200km daje podobne doznania jak id.4 (nie GTX) moim zdaniem.

Pare danych na szybko:

Aku: 63kwh

Moc ponoc troche powyzej 200km

Zasieg... no ponoc ok 400 ale to chyba optymistyczne.

Co najlepsze to cena, wersja 'lepsza' ktora jechalem 47k chf (jak na taka wielkosc elektrycznego auta z 'bajerami' to naprawde dobrze), czes oczekiwania: 2-3 tygodnie na chwile obecna.

Strona producenta na EU: https://www.ai-ways.eu/en/u5/

 

Moze byc ciekawa propozycja pod wzgledem cena / ilosc samochodu, ciekawe kiedy oficjalnie wejda do PL.

 

1580223449_Screenshot2022-11-13at20_10_07.png.ce3da5fdfa980cfd30004619681bad2b.png

 

Zrzut danych wg. producenta:

1739086662_Screenshot2022-11-13at20_16_17.png.11bb8581dc64f48922d8268c68e44e05.png

 

 

 

A widze ze mozna dostac u nas nowe juz za 43k (a demowki od 37k)

Edited by jaceq
  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, K3 napisał(a):

U mnie w DK już jeździ tego trochę, od dwóch lat nawet...

Dają 5 lat gwarancji, 8 lat na baterie...

 

Z wad ma kiepską ładowność, podają bodajże 310kg zaledwie.

Aczkolwiek z liczenia mas (DMC i MW) wychodzi 370kg.

A poza tym? Są jakieś negatywne opinie ma rynku?

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, jaceq napisał(a):

A poza tym? Są jakieś negatywne opinie ma rynku?

 

Z wad to zasięg, przy 110km/h na autostradzie wychodzi nieco ponad 200km zasięgu, dość duża różnica w stosunku do WLTP.

Słaba ładowarka z gniazdka, max 3,7kW na jednej fazie. Szybkie osiąga 80kW.

Dość słabe światła mijania, niewydajna klimatyzacja przy komplecie osób jesienną porą.

W środku paruje dość mocno jesienną porą. I płytki bagażnik, mały jak na rozmiar auta...

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, K3 napisał(a):

 

Z wad to zasięg, przy 110km/h na autostradzie wychodzi nieco ponad 200km zasięgu, dość duża różnica w stosunku do WLTP.

Słaba ładowarka z gniazdka, max 3,7kW na jednej fazie. Szybkie osiąga 80kW.

Dość słabe światła mijania, niewydajna klimatyzacja przy komplecie osób jesienną porą.

W środku paruje dość mocno jesienną porą. I płytki bagażnik, mały jak na rozmiar auta...

 

Widzę tutaj typowy chiński produkt.

Ładnie w tabelkach, a to czego nie ma w tabelkach to totalny shit..

 

Zużycie prądu przy prędkości 110km/h w takim aucie można szacować na około 20kWh/100km

To jak zasięg jest nieco ponad 200km, to wychodzi realna pojemność baterii około 45kWh. Maks 50.

Tłumacząc na polski "Chińskie marketingowe 63, to jest po prawdzie 50".

Trwałości tej baterii też nie sprawdzimy w tabelce, a obsługa gwarancyjna niewiadoma.

 

Wyposażenie "jest", ale przełożone z miejskiego auta, do większego auta. I tak klima nie daje rady.

Światła LED "są", ale że ch..e to już w tabelce tego info nie ma.

 

A już ładowanie z gniazdka z prędkością dla hybdyry PlugIn (gdzie baterie są po 10kWh, a nie "kilkadziesiąt") to całkowita eliminacja tego z ładowania w domu. Mi by się nigdy nie udało tego naładować.

 

Chińskie produkty. Fajne w tabelkach. "Dobre maj friend, kupi, kupi"

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, K3 napisał(a):

 

Z wad to zasięg, przy 110km/h na autostradzie wychodzi nieco ponad 200km zasięgu, dość duża różnica w stosunku do WLTP.

Słaba ładowarka z gniazdka, max 3,7kW na jednej fazie. Szybkie osiąga 80kW.

Dość słabe światła mijania, niewydajna klimatyzacja przy komplecie osób jesienną porą.

W środku paruje dość mocno jesienną porą. I płytki bagażnik, mały jak na rozmiar auta...

 

1 godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Widzę tutaj typowy chiński produkt.

Ładnie w tabelkach, a to czego nie ma w tabelkach to totalny shit..

 

Zużycie prądu przy prędkości 110km/h w takim aucie można szacować na około 20kWh/100km

To jak zasięg jest nieco ponad 200km, to wychodzi realna pojemność baterii około 45kWh. Maks 50.

Tłumacząc na polski "Chińskie marketingowe 63, to jest po prawdzie 50".

Trwałości tej baterii też nie sprawdzimy w tabelce, a obsługa gwarancyjna niewiadoma.

 

Wyposażenie "jest", ale przełożone z miejskiego auta, do większego auta. I tak klima nie daje rady.

Światła LED "są", ale że ch..e to już w tabelce tego info nie ma.

 

A już ładowanie z gniazdka z prędkością dla hybdyry PlugIn (gdzie baterie są po 10kWh, a nie "kilkadziesiąt") to całkowita eliminacja tego z ładowania w domu. Mi by się nigdy nie udało tego naładować.

 

Chińskie produkty. Fajne w tabelkach. "Dobre maj friend, kupi, kupi"

 

Ladownie z AC jest ponoc do 11kw. Co do zasiegu to nie wiem, ale co rzucalo mi sie w oczy to bardzo optymistyczne 15-16kwh / 100km w wyliczeniach WLTP - auto gabarytowo spore wiec to wydawalo sie dosyc niedoszacowane i mysle tez ze wlasnie 20 jest bardziej realne przy wolnej jezdzie autostradowej. Ciekawe czy pojawi sie u nas wiecej - sa jakies pojedyncze sztuki u nas na ulicach (widzialem je wczesniej ale nie mialem szansy sie przejechac wczesniej).

Z drugiej strony chinczycy szybko sie ucza, mysle ze to kwestia czasu jak ich produkty beda dobre i konkurencyje cenowo (no w teorii juz sa biorac pod uwage Volvo - choc tu cena nie odbiega nijak)

Link to comment
Share on other sites

Widziałem ten samochód wczoraj na ekspozycji w centrum handlowym. Tylko z zewnątrz, bo był zamknięty. 
Zauważyłem jedną, na razie, wadę, mianowicie morze piano black na centralnej konsoli. 
Na plus rozmiar, to wysoki, duży samochód.  Nie wiem jak jest z wysokością siedziska z tylu (mój ulubiony parametr) ale patrząc na wysokość auta nie powinno być źle. 

Fajnie widzieć Chińczyków, jak wchodzą na europejski rynek. Nie zdziwię się jak za 5 lat  taki Aiways, lub Nio czy Byd przegonią w EU jakiegoś Peugota albo innego Fiata. Chińskie firmy (czasem ukryte pod europejskimi markami) są odważne i bardzo szybko się uczą. :ok:
Niektórzy chińscy producenci EV już należą do największych na świecie. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, HelixSv napisał(a):

Widziałem ten samochód wczoraj na ekspozycji w centrum handlowym. Tylko z zewnątrz, bo był zamknięty. 
Zauważyłem jedną, na razie, wadę, mianowicie morze piano black na centralnej konsoli. 
Na plus rozmiar, to wysoki, duży samochód.  Nie wiem jak jest z wysokością siedziska z tylu (mój ulubiony parametr) ale patrząc na wysokość auta nie powinno być źle. 

Fajnie widzieć Chińczyków, jak wchodzą na europejski rynek. Nie zdziwię się jak za 5 lat  taki Aiways, lub Nio czy Byd przegonią w EU jakiegoś Peugota albo innego Fiata. Chińskie firmy (czasem ukryte pod europejskimi markami) są odważne i bardzo szybko się uczą. :ok:
Niektórzy chińscy producenci EV już należą do największych na świecie. 

 

Poki co najciekawiej wyglada Lynk&Co (niestety nie ma u mnie na rynku) - no i jako ze jest z Geely to moga rownie dobrze uzywac sieci serwisowej Volvo jak Polestar w razie czego.  (Polestar jest w teorii firma Szwedzka z Volvo jako wlascicielem jak dobrze pamietam)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, jaceq napisał(a):

 

 

Ladownie z AC jest ponoc do 11kw. Co do zasiegu to nie wiem, ale co rzucalo mi sie w oczy to bardzo optymistyczne 15-16kwh / 100km w wyliczeniach WLTP - auto gabarytowo spore wiec to wydawalo sie dosyc niedoszacowane i mysle tez ze wlasnie 20 jest bardziej realne przy wolnej jezdzie autostradowej. Ciekawe czy pojawi sie u nas wiecej - sa jakies pojedyncze sztuki u nas na ulicach (widzialem je wczesniej ale nie mialem szansy sie przejechac wczesniej).

Z drugiej strony chinczycy szybko sie ucza, mysle ze to kwestia czasu jak ich produkty beda dobre i konkurencyje cenowo (no w teorii juz sa biorac pod uwage Volvo - choc tu cena nie odbiega nijak)

 

Strona podaje 11kW przy ładowarce trzyfazowej, co by się zgadzało, że 1F da te 3,6-3,7kW...

 

PS. W DK niedługo wejdzie U6...

Link to comment
Share on other sites

Teraz, K3 napisał(a):

 

Strona podaje 11kW przy ładowarce trzyfazowej, co by się zgadzało, że 1F da te 3,6-3,7kW...

 

PS. W DK niedługo wejdzie U6...

 

Byl U6 wystawiony na targach (nie bylo jazd nim niestety) wyglada ladnie, w srodku taka troche teslowa asceza. Z zewnatrz troche mi sie z elektrycznym mustangiem skojarzyl (moze dlatego ze bylo zolty i Mustang tez 🤣 ). Ale z danych U6 wyglada ze technika ta sama co w U5 (bateria + silnik)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, jaceq napisał(a):

 

Byl U6 wystawiony na targach (nie bylo jazd nim niestety) wyglada ladnie, w srodku taka troche teslowa asceza. Z zewnatrz troche mi sie z elektrycznym mustangiem skojarzyl (moze dlatego ze bylo zolty i Mustang tez 🤣 ). Ale z danych U6 wyglada ze technika ta sama co w U5 (bateria + silnik)

 

Zasięg i pojemność batteri podają tak samo jak w U5, ale według reklamy U6 ma całkiem nowy zespół napędowy, 218KM i 310Nm...

Pobór 166 Wh/km, czas ładowania przy 11kW taki sam...

 

Wchodzi u mnie też Nio ET7, ale tylko w leasingu, do tego cena zabija: 17.000DKK miesięcznie, podczas gdy za połowę tej kwoty miesięcznie jest Tesla S.

W przyszłym roku ET5 i EL7...

I z innych Chińczyków będzie też Xpeng P7, może póżniej też G8...

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, K3 napisał(a):

 

Zasięg i pojemność batteri podają tak samo jak w U5, ale według reklamy U6 ma całkiem nowy zespół napędowy, 218KM i 310Nm...

Pobór 166 Wh/km, czas ładowania przy 11kW taki sam...

 

Wchodzi u mnie też Nio ET7, ale tylko w leasingu, do tego cena zabija: 17.000DKK miesięcznie, podczas gdy za połowę tej kwoty miesięcznie jest Tesla S.

W przyszłym roku ET5 i EL7...

I z innych Chińczyków będzie też Xpeng P7, może póżniej też G8...

 

Moze i nowy silnik ale roznica w osiagach minimalna.

 

Co do Chinczykow to u mnie dostepne sa :

- JAC e-JS4 (193 konie, 66kwh, WLTP: 410km) za cale 34k chf (nie wiedzialem do teraz ze to takie tanie), wyglada ladnie na fotach, w realu nie widzialem

- JAC e-S2 (115 koni, 40kwh, WLTP: 275km) za 30k chf (bieda z nedza, przy powyzszym i roznicy cen w ogole sensu nie ma)

 

Vany Maxus 3 i 9 - elektrycznne VANy.

 

Zadnych powyzszych na ulicache nie widac w ogole, Aiways pare razy widzialem ale tyle co nic. Za to pojawia sie wiecej np. Polestar 2, Tesli (kto by sie spodziewal), Skody Enyaq, VW id.3 i id.4, widzialem tez Cupre id.3... wroc! Born pare razy.

 

Wojuje u nas tez Genesis od jakiegos czasu, reklamy, obecnosc na targach itp ale na ulicach nie widac (ani spalinowych ani elektrycznych).

A i ogladalem noe BMW i7, ladniej wyglada w rzeczywistosci niz na fotkach :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.