Jump to content

A może fabia?


bielaPL
 Share

Recommended Posts

Jak wspominam oba te auta, to też chyba bym wolał Astrę G niż Rapida (przy założeniu, że oba to golasy).
Zastępczy Rapid niczym mnie nie urzekł, czułem się w nim jakbym jechał za karę, już fajniej się jedzie i jest przytulniej w brata Fabii 1.0 (MPI).
Astra G to był taki z deka klamot, traktor, chociaż też była na wypasie jak na te czasy. Pamiętam że klima przy ponad 30° na zewnątrz potrzebowała 200m żeby schłodzić kombiaka. Astra H to już według mnie dużo bardziej komfortowe auto. A Rapid taki dziwny, niby się fajnie jedzie, ale cały czas ma się wrażenie że to budżetowe auto, zwłaszcza wykończenie w środku.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 
 
Brać 1.0 MPI, montować LPG i cieszyć się jazdą i tyle w temacie.
Otóż to, ja teraz taką Fabianą robie na gazie 2tys/mies. i cały czas nie mogę wyjść z podziwu, że dwa razy w tygodniu tankuję łącznie za 130zł, czyli na miesiąc to jest 500zł piękny kawalerze.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Skoda wydawała się tańsza ponieważ taka Octavia przez wiele lat porównywano z Passatem a powinna być z Golfem.

Chyba już z 15 lat temu każdy zdążył się zorientować, że skoda robi klasy "połówkowe", czyli takie C+, D+ pod względem przestrzeni. Jak widzę jednak, Ameryka lubi być odkrywana na nowo. To chyba wywołuje jakieś szczególne emocje - inaczej nie potrafię tego wyjaśnić.

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ciekawe, u mnie glosno robi sie w okolicach 140km/h. Albo juz sie przyzwyczailem ;]

Myslalem, ze moze w tych nowszych jest jakos lepiej pod tym wzgledem. Moze to kwestia opon?

 

Teraz mam zimówki, generalnie przy jeździe po mieście jest głośniej. Poza miastem jeszcze nie bylem 🙃

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Polarny napisał(a):

Z ilu ja samochodów zrezygnowałem dzięki jeździe próbnej ...

 

 

No właśnie, mam tak samo. Wczoraj byłem się przejechać Corollą Cross, którą uważałem za auto idealne do potrzeb naszej rodziny. Uważałem tak na podstawie opisów w necie, wcześniej nie widziałem auta na oczy ;)

No i po jeździe czar prysł...

Napęd w postaci hybrydy 5gen rewelacja, zawieszenie też. 

Ale obszerność kabiny, bagażnik, wyciszenie, ergonomia, fotele- wszystko na minus wzgledem mojej Skody Karoq :oslabiony:

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, sowik85 napisał(a):

 

No właśnie, mam tak samo. Wczoraj byłem się przejechać Corollą Cross, którą uważałem za auto idealne do potrzeb naszej rodziny. Uważałem tak na podstawie opisów w necie, wcześniej nie widziałem auta na oczy ;)

No i po jeździe czar prysł...

Napęd w postaci hybrydy 5gen rewelacja, zawieszenie też. 

Ale obszerność kabiny, bagażnik, wyciszenie, ergonomia, fotele- wszystko na minus wzgledem mojej Skody Karoq :oslabiony:

 

 

Ja tez sie bardzo rozczarowalem ta Corolla, wnetrze to naprawde dramat :facepalm:

Zeby tylko ten naped dalo sie  przeszczepic do Puga albo Mazdy to bylby ideal ;]

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ja tez sie bardzo rozczarowalem ta Corolla, wnetrze to naprawde dramat :facepalm:

Zeby tylko ten naped dalo sie  przeszczepic do Puga albo Mazdy to bylby ideal ;]

 

Toyoty zawsze miały kupę wewnątrz.  Jakos nie mogę sie przekonac do tego japan dacia style 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Rado_ napisał(a):

Toyoty zawsze miały kupę wewnątrz.  Jakos nie mogę sie przekonac do tego japan dacia style 

Przez to nie kupiłem poprzedniej wersji Rav4.

Kropką nad i był przełącznik regulacji lusterek - taki sam jak w Yaris I 8]

No i kiedy tylko jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

Przez to nie kupiłem poprzedniej wersji Rav4.

Kropką nad i był przełącznik regulacji lusterek - taki sam jak w Yaris I 8]

No i kiedy tylko nie jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy.

\

Yarisem z Panka jechalem, mialem wrażenie, ze to Dacia, do ktorej wrzucono granat.😆

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Yarisem z Panka jechalem, mialem wrażenie, ze to Dacia, do ktorej wrzucono granat.😆

Zgadzam się , I20 czy tam Fabia inny świat. Poprzedni model yarisa , nie wiem jak nowy.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Rado_ napisał(a):

Toyoty zawsze miały kupę wewnątrz.  Jakos nie mogę sie przekonac do tego japan dacia style 

To chyba zależy od modelu/wyposażenia. Jechałem Corollą z 2007 i rzeczywiście - bieda Dacia style ;]

Ale w takim Avensisie z 2002 roku wnętrze było bardzo ładne.

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, marcindzieg napisał(a):

To chyba zależy od modelu/wyposażenia. Jechałem Corollą z 2007 i rzeczywiście - bieda Dacia style ;]

Ale w takim Avensisie z 2002 roku wnętrze było bardzo ładne.

Jest ok, mimo to jakoś nie pasuje mi wnetrze Toyoty 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, rwIcIk napisał(a):

No i kiedy tylko jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy

 

Te obecne Corolle to by trzeba od razu po zakupie do profesjonalnego wyciszenia oddać. 

Tyle, że taka impreza to około 6k zł.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, rwIcIk napisał(a):

 

No i kiedy tylko jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy.

 

Hybrydowa Toyota już zawsze będzie kojarzyła mi się ze stukającym elektrozaworem w instalacji gazowej po mocniejszym dodaniu gazu.

A Prius powinien zmienić nazwę na Toyota Uber.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2022 o 12:31, bielaPL napisał(a):

Co myślicie o tej skodzince?

 

image.png.092d8e566fdda3dec1e53da6626cfc95.png

 

150KM i DSG za 94 klocki

8s do 100

4,1 m długości i 380l bagażnik

ciutkę mniejsza od golfa mk6 ale niewiele

w sumie dobre auto rodzinne dla 2+1 z fajnymi osiągami, po chipie pewnie 7.5 do 100....

 

Ktoś miał okazję jeździć?

 

 

Jeżeli lubisz prowadzić samochód, spróbuj się przejechać SEATem Ibiza, którego prowadzenie daje o wiele więcej frajdy niż jazda Skodą.

 

Miałem przez kilka dni 1.0 TSI 110 KM w wersji Xcellence i byłem zachwycony tym samochodem. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przyjemnie wyciszony, świetne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów.

 

Później miałem na testy 1.0 TSI 110 KM w Skodzie Fabii oraz Rapid - diametralnie różne wrażenia z jazdy. W Skodzie spory lag i większe spalanie.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

 

Jeżeli lubisz prowadzić samochód, spróbuj się przejechać SEATem Ibiza, którego prowadzenie daje o wiele więcej frajdy niż jazda Skodą.

 

Miałem przez kilka dni 1.0 TSI 110 KM w wersji Xcellence i byłem zachwycony tym samochodem. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przyjemnie wyciszony, świetne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów.

 

Później miałem na testy 1.0 TSI 110 KM w Skodzie Fabii oraz Rapid - diametralnie różne wrażenia z jazdy. W Skodzie spory lag i większe spalanie.

 

Chyba masz na myśli Fabię III. Czwórka jest o wiele bardziej dojrzała. Komfort jak i wyciszenie na korzyść IV. 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, sowik85 napisał(a):

 

Te obecne Corolle to by trzeba od razu po zakupie do profesjonalnego wyciszenia oddać. 

Tyle, że taka impreza to około 6k zł.

 

Nie jechałeś Aurisem II :phi: wtedy byś nie narzekał na hałas w Corolli.

 

I nie trzeba na wyciszenie oddawać do profesjonalistów. Na dzień dobry podłoga z nadkolami od wewnątrz. Odkręcenie foteli i zdjęcie plastików to 15 minut roboty.

Potem drzwi i wnęki kół i jest w miarę "normalnie". 

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Tak, mowa o F3. Jednak jeżdżąc ogólnie wszystkimi modelami Skody, nie sądzę, że DNA marki uległo nagłej zmianie?

 

Akurat porównując do F3 to zmiana na plus jest bardzo duża. Powiedziałbym że nawet Ibiza została w tyle. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, czachabrava napisał(a):

 

Akurat porównując do F3 to zmiana na plus jest bardzo duża. Powiedziałbym że nawet Ibiza została w tyle. 

Tyle ze Ibiza od początku była na tej platformie. Teraz dorzucili fabie. BTW nowych ibiz wogole nie widać na ulicach chyba to się wogole nie sprzedaje.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, wujek napisał(a):

Tyle ze Ibiza od początku była na tej platformie. Teraz dorzucili fabie. BTW nowych ibiz wogole nie widać na ulicach chyba to się wogole nie sprzedaje.

 

Bo ludzie wola Arone ;]

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, wujek napisał(a):

Tyle ze Ibiza od początku była na tej platformie. Teraz dorzucili fabie. BTW nowych ibiz wogole nie widać na ulicach chyba to się wogole nie sprzedaje.

 

Miałem Scalę, która jest na tej samej platformie i także jest różnica w, prowadzeniu. 

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, czachabrava napisał(a):

 

Miałem Scalę, która jest na tej samej platformie i także jest różnica w, prowadzeniu. 

Dla mnie Ibiza jest sztucznie sportowa zupełnie niepotrzebnie nadsterowna. Scala prowadziła się optymalnie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.11.2022 o 12:25, Maciej__ napisał(a):

 

Ja tez sie bardzo rozczarowalem ta Corolla, wnetrze to naprawde dramat :facepalm:

Zeby tylko ten naped dalo sie  przeszczepic do Puga albo Mazdy to bylby ideal ;]

 

I właśnie nie mogę tego odwidzieć. Będę musiał wybrać się na testy z negatywnym nastawieniem. A też był mój favoryt i nawet widziałem po raz pierwszy kilka sztuk w weekend na ulicach. Ehhhh....

Edited by lucash
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, lucash napisał(a):

I właśnie nie mogę tego odwidzieć. Będę musiał wybrać się na testy z negatywnym nastawieniem

 

A może akurat Tobie ten wóz podejdzie, różni ludzie i różne potrzeby :ok:

Np. dla rodziny 2+1 pojemność OK.

Dla osób wyższych niż ja (173cm) pozycja za kierą powinna być lepsza, bo zrobią wiekszy użytek z podłokietnika- dla mnie był za daleko z tyłu, a jest nieregulowany.

Do jazdy głównie w miescie wyciszenie jakoś obleci.

Itd itd...

Pojedziesz i zobaczysz.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, lucash napisał(a):

I właśnie nie mogę tego odwidzieć. Będę musiał wybrać się na testy z negatywnym nastawieniem. A też był mój favoryt i nawet widziałem po raz pierwszy kilka sztuk w weekend na ulicach. Ehhhh....

 

Ten nowy Qashqai z hybryda calkiem ciekawie sie zapowiada :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2022 o 14:26, MarcG napisał(a):

Cos mi się wydaje, że te super osiągi elektryków to jakieś oszustwo jest ;] Jeżdżę trochę różnymi zawalidrogami po Polsce i jakoś te szybkie elektryki nie chcą mnie wyprzedzać, jest wprost odwrotnie ;]

Bo mnie nie spotkałeś :P 

Link to comment
Share on other sites

 
Akurat porównując do F3 to zmiana na plus jest bardzo duża. Powiedziałbym że nawet Ibiza została w tyle. 
Potwierdzam, nie to że zupełnie inne auto, bo to jednak dalej Fabia, nie zwróciłem uwagi na to czy jest ciszej, ale chyba tak, przy 180kmh jest normalnie, czyli nie było zbyt głośno. Natomiast dużo lepiej się prowadzi, nie poniewiera jej na boki tak jak poprzedniej, albo jest deko sztywniejsza, albo poszerzyli rozstaw kół. Natomiast różnica w komforcie jazdy jest na plus.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

 

Jeżeli lubisz prowadzić samochód, spróbuj się przejechać SEATem Ibiza, którego prowadzenie daje o wiele więcej frajdy niż jazda Skodą.

 

Miałem przez kilka dni 1.0 TSI 110 KM w wersji Xcellence i byłem zachwycony tym samochodem. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przyjemnie wyciszony, świetne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów.

 

Później miałem na testy 1.0 TSI 110 KM w Skodzie Fabii oraz Rapid - diametralnie różne wrażenia z jazdy. W Skodzie spory lag i większe spalanie.

Jaka taka diametralna różnica moze byc w prowadzeniu fabii i Ibiza…

Jaki styl prowadzenia trzeba uprawiać, żeby poczuć te różnice 

nie wiem

ja rozumiem diametralne różnice powiedzmy fabia i Cayman ;)

no ale ale raczej mało doświadczony kierowca jestem 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, akisel napisał(a):

Jaka taka diametralna różnica moze byc w prowadzeniu fabii i Ibiza…

Jaki styl prowadzenia trzeba uprawiać, żeby poczuć te różnice 

nie wiem

ja rozumiem diametralne różnice powiedzmy fabia i Cayman ;)

no ale ale raczej mało doświadczony kierowca jestem 

 

Pewnie na największą różnice w prowadzeniu wplywaja balonowe 15tki vs 17tki w ibizie xcellence.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, akisel napisał(a):

Jaka taka diametralna różnica moze byc w prowadzeniu fabii i Ibiza…

Jaki styl prowadzenia trzeba uprawiać, żeby poczuć te różnice 

nie wiem

ja rozumiem diametralne różnice powiedzmy fabia i Cayman ;)

no ale ale raczej mało doświadczony kierowca jestem 

 

Układ kierowniczy, skrzynia biegów, reakcja silnika na gaz, sztywność podwozia oraz nadwozia - to czuć. Przejedź się jednym I drugim. 

 

20 minut temu, czachabrava napisał(a):

 

Pewnie na największą różnice w prowadzeniu wplywaja balonowe 15tki vs 17tki w ibizie xcellence.

Sądzisz, że porównywalnym nieporównywalne wersje samochodów,  a także, żeby do auta prasowego ktoś wybrał baloniaste opony?  :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

 

Układ kierowniczy, skrzynia biegów, reakcja silnika na gaz, sztywność podwozia oraz nadwozia - to czuć. Przejedź się jednym I drugim. 

 

Ja wszystko rozumiem, a moze nawet bym poczuł ;)

ale

smiem twierdzić, ze 80-90% kierowców nie „kapnie sie”, jesli dać im poprowadzić Ibizę, przerobiona wewnątrz na fabie ;)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, akisel napisał(a):

Ja wszystko rozumiem, a moze nawet bym poczuł ;)

ale

smiem twierdzić, ze 80-90% kierowców nie „kapnie sie”, jesli dać im poprowadzić Ibizę, przerobiona wewnątrz na fabie ;)

Wszystko zależy od badanej grupy  ;)

Były jakieś badania, z których wynikało, że X % użytkowników bmw 1 nie miało świadomości, że pojazd ma napęd na tył :)

 

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Wszystko zależy od badanej grupy  ;)

Były jakieś badania, z których wynikało, że X % użytkowników bmw 1 nie miało świadomości, że pojazd ma napęd na tył :)

 

 

To akurat specyficzna grupa, 90% użytkowników BMW nie ma świadomości istnienia kierunkowskazów ;]

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Z czego wynikają różnice w prowadzeniu aut zbudowanych na tej samej platformie, z użyciem tych samych elementów zawieszenia i układu kierowniczego?

Być może różne wyprofilowanie foteli wpływa na odbiór odczuć z jazdy?

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ghost2255 napisał(a):

Z czego wynikają różnice w prowadzeniu aut zbudowanych na tej samej platformie, z użyciem tych samych elementów zawieszenia i układu kierowniczego?

Być może różne wyprofilowanie foteli wpływa na odbiór odczuć z jazdy?

 

 

Myślę, że jeszcze większe znaczenie może mieć wyprofilowanie osłon przeciwsłonecznych  ;)

 

A tak na poważnie, inne zestrogenie, dopracowanie danych elementów, itd.

 

To samo Octavia 3 vs Leon 3. Kanapowoz vs gokart.

 

W Octavii masz leniwy układ kierowczy, długą wajchę zmiany biegów, a do tego zawieszenie, które sprawia wrażenie jakby się podróżowało bujającym się pontonem.

 

W Leonie masz mała drzwignię zmiany biegów (precyzyjną), twardszy układ kierowniczy dający więcej czucia oraz sztywne zawieszenie.

 

Reakcja na gaz również jest diametralnie różna.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ghost2255 napisał(a):

Z czego wynikają różnice w prowadzeniu aut zbudowanych na tej samej platformie, z użyciem tych samych elementów zawieszenia i układu kierowniczego?

Być może różne wyprofilowanie foteli wpływa na odbiór odczuć z jazdy?

 

Fizycznie wystarczą pewnie trochę inne amortyzatory i sprężyny.

Technicznie różnicę można zrobić wstawieniem innej cyferki w sterowaniu …w sumie wszystkim; od pedałów, przez kierownicę na skrzyni i silniku nie kończąc.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

To samo Octavia 3 vs Leon 3. Kanapowoz vs gokart.

 

Znowu przesadzasz

jesli octavia to kanapowoz, to czym jest superb, a czym jest citroen c5 ? 

A jesli Leon to gokart, to czym jest Leon cupra, a czym mini, a czym jest gokart? ;)

Ot, jeden trochę sztywniejszy drugi mniej… i tyle.

Cytując, „DIAMETRALNEJ różnicy” -  nie ma   

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.