Jump to content

Nowe małe dla kobiety + 2 dzieci


Pito
 Share

Recommended Posts

Rozglądamy się za nowym autem.

Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

W sumie nie, nie jest to warunek konieczny, ale przyzwyczaiłem się w Vitarze i będzie brakowało :). Ważniejsze są w sumie moc, spalanie, automatyczne hamowanie, asystent pasa i zmiany pasa. I oczywiscie Android Auto, zapomniałem napisać. To jest must have.

Edited by Pito
Link to comment
Share on other sites

Jeśli to ma być samochód na długie lata, to najlepiej ocynkowany.
Jeśli to ma być samochód na krótkie odcinki, to najlepiej z wtryskiem pośrednim.

 

Swift 83KM spełnia tylko drugi z powyższych warunków, Micra 92KM i Clio 92KM spełniają oba.
Corsę, 208 i C3 z silnikiem 1.2 można chwilowo odpuścić dopóki jeszcze moczą paski w oleju.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Pito napisał(a):

Rozglądamy się za nowym autem.

Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku :)

 

 

 

Podobno nowa Fabia teraz jest dobra i tania. Akurat w 100k się zmieści. I szybsza niż Porsche, bo to Skoda.

;]

Edited by Furvus_Eques
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Pito napisał(a):

Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku :)

 

Renault Clio albo Sandero Stepway.

Citroen C3 to idealne auto dla kobiety, ale na 10 lat to chyba lepiej wziac cos innego niz Puretech na mokrym pasku ;)

Z nowych aut klasy B bardzo fajny jest tez Yaris.

Edited by Maciej__
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, donpedro napisał(a):

najlepiej ocynkowany

Dobra uwaga, najpewniej tak jak z Vitarą - jeszcze przed wyjazdem z salonu pójdzie konserwacja. Co ciekawe - Astra nie rdzewieje jakoś dramatycznie - czesto myję, przelecę myjką po podwoziu i w sumie się trzyma zdrowo.

 

7 godzin temu, donpedro napisał(a):

Corsę, 208 i C3 z silnikiem 1.2 można chwilowo odpuścić

Właśnie nie zagłębiałem się jeszcze, ale słyszałem co nieco o sławnych Puretechach. Szkoda, bo Corsa/208 bardzo ładne auto.

 

38 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Renault Clio

tak, rozważamy też. Jakieś konkretne silniki brać/omijać?

 

Fabia, Sandero - odpadają ze względów wizualnych

 

Micra - musimy się bardziej przyjrzeć, dostępna od ręki podobno. 

 

A co powiecie o Kia Rio w wersji mild hybrid ?? albo i20 . Są jakieś problemy?

Link to comment
Share on other sites

Niedawno staliśmy przed podobny wyborem, czyli auto klasy B i wybór padł na I20.

 

Wnętrze, rzecz gustu, dla mnie aż takie brzydkie i tragiczne nie jest.

- za lekko ponad 80 tys. mamy wersje Moder plus dwa pakiety (Cool + LED)

- podgrzewana kierownica, fotele, android auto, cyfrowe zegary, kamera cofania i co najważniejsze - automatyczna klima.

- 1.2MPI słaby, 1.0T jedzie bardzo przyzwoicie i też jest na łańcuchu.

 

RIO to już stary model, auto miało premierę już ładnych parę lat temu, silniki te same co w Hyundai.

 

DACIA, oglądaliśmy i jakoś nie, niby nic temu autu nie brakuje ale jakoś nie przyciąga.


CLIO, bardzo fajny samochód z zewnątrz i na zewnątrz, dobrze wyposażony, sprzedawcy bardzo chętnie proponują z  fabrycznym LPG (dopłata 2000 zł).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Z tym wnętrzem i20 trochę sprostowanie - brzydkie nie jest, kumpel ma i30 i przymierzałem się pare razy, niczego sobie. Ale byliśmy wcześniej oglądać swifta, te zegary okrągłe, nawiewy, ogólnie liczniki extra, po czym wsiedliśmy do i20... no i taka troche nuda... Ale samo i20 bardzo ładnie się prezentuje z zewnątrz.

 

Patrzę właśnie na Clio 1.0 TCE zen z lpg - 100 KM, w sumie ma wszystko co potrzeba, do tego ten gaz, a cena bardziej niż zachęcajaca bo wystawione <70 k. Ciekawe czy rzeczywiście dostępne. Są jakieś znane problemy?

 

image.png.e2b8a8455452e361db6d48be263acf84.png

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Pito napisał(a):

Mi też się podoba 🤣, żona nie chce nawet popatrzeć. Bleee i tyle pogadali.

 

Jeżdżę od roku. Co fajne to ma autoklimę, światła led, można mieć podgrzewane fotele. Na minus to nagłośnienie, jest tragiczne, oraz uchwyt na kubki. Ja korzystam bardzo często, więc udusiłbym gołymi rękami projektanta tych uchwytów. Wstawiłem do cytryny lpg, 7-8 litrów gazu na setkę we wrocławskich korkach. 

Mega duży plus to jego zawieszenie, w mieście wolę jeździć C5 niż Golfem.

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, grzes_knw napisał(a):

Niedawno staliśmy przed podobny wyborem, czyli auto klasy B i wybór padł na I20.

 

RIO to już stary model, auto miało premierę już ładnych parę lat temu, silniki te same co w Hyundai.

 

 

Aktualne i20 jest oparte na aktualnym Rio,

więc konstrukcyjnie są to bliźniaki (z tym że Rio miało potem lifting).

 

Edited by donpedro
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Pito napisał(a):

W sumie nie, nie jest to warunek konieczny, ale przyzwyczaiłem się w Vitarze i będzie brakowało :). Ważniejsze są w sumie moc, spalanie, automatyczne hamowanie, asystent pasa i zmiany pasa. I oczywiscie Android Auto, zapomniałem napisać. To jest must have.

Asystent zmiany pasa to tylko premium. 
 

idelane auto dla kobiety to C3. 

Edited by sdss
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Renault Clio albo Sandero Stepway.

 

Ja bym się w takiej sytuacji mocno nad tym Sandero zastanawiał. Bo jeśli na jakąś popierdułkę klasy B trzeba teraz wydać 100k to już wolę z Dacią się pomęczyć, ale przynajmniej żyć w świadomości, że nie przepłaciłem. A ta nowa Sandero nie wygląda aż tak źle.

:ok:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ja bym się w takiej sytuacji mocno nad tym Sandero zastanawiał. Bo jeśli na jakąś popierdułkę klasy B trzeba teraz wydać 100k to już wolę z Dacią się pomęczyć, ale przynajmniej żyć w świadomości, że nie przepłaciłem. A ta nowa Sandero nie wygląda aż tak źle.

:ok:

 

Dochodze do podobnych wnioskow :ok:

Ale to chyba glownie wynika z tego, ze do niedawna 100k to byla kupa forsy i jeszcze sie z tym nie pogodzilem, ze juz nie jest ;]

 

 

  • Like 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

Dochodze do podobnych wnioskow :ok:

Ale to chyba glownie wynika z tego, ze do niedawna 100k to byla kupa forsy i jeszcze sie z tym nie pogodzilem, ze juz nie jest ;]

 

Dla nas dalej jest. Problem w tym, że dla ustalających te ceny nie jest. Niedługo i w Dacii się zorientują, że 100k to dobra cena za małe auto więc trzeba kupować póki tanio.

:panic:

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Pito napisał(a):

Rozglądamy się za nowym autem.

Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku :)

 

 

 

A moze SsangYong Tivoli? widze 1.5T 163km z automatem od 95k ?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Dla nas dalej jest. Problem w tym, że dla ustalających te ceny nie jest. Niedługo i w Dacii się zorientują, że 100k to dobra cena za małe auto więc trzeba kupować póki tanio.

:panic:

 

 

Dlatego chce w najblizszym czasie zmienic auto, mimo ze z obecnym nic sie nie dzieje i normalnie bym mogl kilka lat jeszcze pojezdzic...

Tylko jak poczekam 1-2 lata to sie moze okazac, ze zostanie mi wlasnie na klase B ;]

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

Dlatego chce w najblizszym czasie zmienic auto, mimo ze z obecnym nic sie nie dzieje i normalnie bym mogl kilka lat jeszcze pojezdzic...

 

No ja właśnie zmieniłem i wygląda na to, że ten Jag pobędzie ze mną dłużej niż 3 lata.

:ok:

 

 

4 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

Tylko jak poczekam 1-2 lata to sie moze okazac, ze zostanie mi wlasnie na klase B ;]

 

Zastanawiałem się właśnie czy zamiast brać tego Jaga na dłużej nie wynająć czegoś na 2 lata "na przeczekanie" i potem decydować w zależności od tego jak będzie wyglądała sytuacja. Ale doszedłem do wniosku, że nie ma czego przeczekiwać, bo raczej po tych dwóch latach będzie gorzej niż lepiej. Więc wziąłem tego póki w ogóle było co brać i pojeżdżę z 5 lat a potem się zobaczy.

:ok:

 

Edited by Furvus_Eques
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ja bym się w takiej sytuacji mocno nad tym Sandero zastanawiał. Bo jeśli na jakąś popierdułkę klasy B trzeba teraz wydać 100k to już wolę z Dacią się pomęczyć, ale przynajmniej żyć w świadomości, że nie przepłaciłem. A ta nowa Sandero nie wygląda aż tak źle.

:ok:

do tego w cenie blizniaczego clio (zen)  dostajemy wszystko co tylko w dacia może być  :ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, mokrii napisał(a):

do tego w cenie blizniaczego clio (zen)  dostajemy wszystko co tylko w dacia może być  :ok:

 

Skonfigurowałem taką wyposażoną pod korek i wyszło mi 88k. Nadal okropnie dużo ale auto dobrze wygląda i będzie z takim wyposażeniem całkiem wygodne.

 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Skonfigurowałem taką wyposażoną pod korek i wyszło mi 88k. Nadal okropnie dużo ale auto dobrze wygląda i będzie z takim wyposażeniem całkiem wygodne.

 

a sprawdz ile za tak wyposażone clio ;] 

 

 

ktore robi wrrrrrrrrrrrrrrrr.......... wwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrrr................ :pad:  miałem przez dobe ;] 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mokrii napisał(a):

a sprawdz ile za tak wyposażone clio ;] 

 

 

ktore robi wrrrrrrrrrrrrrrrr.......... wwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrrr................ :pad:  miałem przez dobe ;] 

 

Aż się boję - jestem pewien, że 100k pęknie.

 

 

BTW, jak tak patrzę na te auta klasy B po 100k to zaczynam dochodzić do wniosku, że te wszystkie premiumy to nie takie drogie. Owszem, kosztują 3x tyle ale dostajesz 5x tyle w zamian.

:O

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Aż się boję - jestem pewien, że 100k pęknie.

 

 

BTW, jak tak patrzę na te auta klasy B po 100k to zaczynam dochodzić do wniosku, że te wszystkie premiumy to nie takie drogie. Owszem, kosztują 3x tyle ale dostajesz 5x tyle w zamian.

:O

 

 

Clio będzie ciut tańsze od Captur, a tego konfigurowałem za 101 k PLN, pod zamówienie dostałem 0% rabatu. Na auta już zamówione przez dealera miałem max 2% rabatu ;]

Na Captur E-Tech demo dealer zaproponował chyba 7000 zł rabatu względem cennika.

Dochodzę do wniosku, że elektryk po dotacji za 200 k PLN to dobra cena ;l

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nic nie bedzie lepiej jezdzic od Swifta. Jak nie przeszkadza, ze jest stosunkowo maly jak na klase B to wogole bym sie nie zastanawial. Mozna tez spojrzec na Fieste lub nowe Clio. Jestem zaskoczony jak to nowe Clio jezdzi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dlatego chce w najblizszym czasie zmienic auto, mimo ze z obecnym nic sie nie dzieje i normalnie bym mogl kilka lat jeszcze pojezdzic...

Tylko jak poczekam 1-2 lata to sie moze okazac, ze zostanie mi wlasnie na klase B ;]

 

Z tego samego założenia wychodzę. Patrząc że rok temu za Vitare płaciliśmy 86 k, teraz identyczna to 100-102k, Swifty to samo - rok temu startowały od 55, teraz od 65 (około). Niestety oszczędności nie rosną w tym samym tempie, góra na co można liczyć to 7% na lokatach na nowe środki. I może się okazać, że za rok-dwa, jak Astrę już na pewno będziemy wymieniać, to mi starczy oszczędności na Swifta rocznik 2020.  

 

A jeszcze jest jedno - nowe auto kupujemy też ze względów bezpieczeństwa - 6/7 poduszek, wszystkie systemy wspomagające. To jest nie do przeliczenia na pieniądze. Można ujeżdżać pełnolatka i 25 lat, jak się nic nie dzieje, ale kwestii bezpieczeństwa nie przeskoczy.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, donpedro napisał(a):

 

Aktualne i20 jest oparte na aktualnym Rio,

więc konstrukcyjnie są to bliźniaki (z tym że Rio miało potem lifting).

 

 

Zgadza się i z liftingiem weszło Mild-Hybrid. 

Auto do bólu poprawne, 120KM daje rade w miejskiej dzungli jak nawet i na trasie daje rade spokojnie wyprzedzać. Sporo miejsca z tyłu. Spalanie nizsze jak we wcześniejszym Tsi, który uchodził i tak za oszczędny. 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Pito napisał(a):

Z tego samego założenia wychodzę. Patrząc że rok temu za Vitare płaciliśmy 86

Może wiele nie pomogę. Teściu ma i20 (ale starsze) i tym mi się tragicznie jeździ auto mi nie leży totalnie. Żona ma niwsze i10 i tym nawet lubię jeździć. Jeździłem trochę nowym swiftem (tą słabsza hybrydą) i mi się podobał. Spalanie na poziomie poniżej 4,5 litra podobnie albo trochę mniej jak żony i10. Żebyś miał porównanie to mój s-cross 1,4 (nie hybryda) w takich samych warunkach spala ponad litr więcej na 100 km. Jeśli chodzi o swifta jestem na tak, i20 musiałbym pojeździć nowym, bo pewnie zawieszenie już jest lepsze. 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, janusz napisał(a):

Może wiele nie pomogę. Teściu ma i20 (ale starsze) i tym mi się tragicznie jeździ auto mi nie leży totalnie. Żona ma niwsze i10 i tym nawet lubię jeździć. Jeździłem trochę nowym swiftem (tą słabsza hybrydą) i mi się podobał. Spalanie na poziomie poniżej 4,5 litra podobnie albo trochę mniej jak żony i10. Żebyś miał porównanie to mój s-cross 1,4 (nie hybryda) w takich samych warunkach spala ponad litr więcej na 100 km. Jeśli chodzi o swifta jestem na tak, i20 musiałbym pojeździć nowym, bo pewnie zawieszenie już jest lepsze. 

W tym Swifcie którym jeździliśmy twarde było strasznie, podskakiwał na nierównościach jak taczki. Ale ogólnie jeździło się dobrze. Co do spalania swifta, wiem czego się spodziewać, bo mam Vitare, co do innych aut - nie mam pojęcia na ile deklaracje są zgodne z rzeczywistością. 

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, czachabrava napisał(a):

120KM daje rade w miejskiej dzungli jak nawet

To najbardziej kusi w tej Kii

 

Ale myślę, ze turbinka w 100 konnym Clio też da radę. Do tego LPG.... wyrasta na nowego faworyta. Trzeba się przejechać. Co do Dacii - no nie bardzo nam leży, ale przy okazji wizyty w Renaulcie pomacamy.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dzieki, nawet nie wiedzialem, ze sa takie cuda ;]

W klasie B chyba faktycznie nie wystepuje.

Dokładnie, też nie wiedziałem że takie cuda sa. Stąd też tam powyżej źle napisałem - chodziło mi tylko o te diody w lusterkach monitorujące martwe pole, w sumie nie wiem jak to się nazywa.. W Vitarze mam asystenta pasa - tzn trzyma auto w pasie ruchu i właśnie te ostrzegawcze diody w lusterkach - przydatna rzecz.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Pito napisał(a):

Z tym wnętrzem i20 trochę sprostowanie - brzydkie nie jest, kumpel ma i30 i przymierzałem się pare razy, niczego sobie. Ale byliśmy wcześniej oglądać swifta, te zegary okrągłe, nawiewy, ogólnie liczniki extra, po czym wsiedliśmy do i20... no i taka troche nuda... Ale samo i20 bardzo ładnie się prezentuje z zewnątrz.

 

Patrzę właśnie na Clio 1.0 TCE zen z lpg - 100 KM, w sumie ma wszystko co potrzeba, do tego ten gaz, a cena bardziej niż zachęcajaca bo wystawione <70 k. Ciekawe czy rzeczywiście dostępne. Są jakieś znane problemy?

 

image.png.e2b8a8455452e361db6d48be263acf84.png

Jeżeli jest wybór by brać Intens, to warto, bo jest lepszy wypas i miekkie plastiki

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pito napisał(a):

Z tego samego założenia wychodzę. Patrząc że rok temu za Vitare płaciliśmy 86 k, teraz identyczna to 100-102k, Swifty to samo - rok temu startowały od 55, teraz od 65 (około). Niestety oszczędności nie rosną w tym samym tempie, góra na co można liczyć to 7% na lokatach na nowe środki. I może się okazać, że za rok-dwa, jak Astrę już na pewno będziemy wymieniać, to mi starczy oszczędności na Swifta rocznik 2020.  

 

A jeszcze jest jedno - nowe auto kupujemy też ze względów bezpieczeństwa - 6/7 poduszek, wszystkie systemy wspomagające. To jest nie do przeliczenia na pieniądze. Można ujeżdżać pełnolatka i 25 lat, jak się nic nie dzieje, ale kwestii bezpieczeństwa nie przeskoczy.

ale jakby się trafił teraz Swift mild hybrid 2-3 letni to czemu nie? A może Ignis? 

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, Pito napisał(a):

To najbardziej kusi w tej Kii

 

Ale myślę, ze turbinka w 100 konnym Clio też da radę. Do tego LPG.... wyrasta na nowego faworyta. Trzeba się przejechać. Co do Dacii - no nie bardzo nam leży, ale przy okazji wizyty w Renaulcie pomacamy.

 

Przejedź się i zobacz bo ten silnik ma bardziej wolnossaca charakterystykę. 1.0 tsi 95KM wydawał się w Fabii dużo bardziej dynamiczny w miejskim ruchu. 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Pito napisał(a):

Rozglądamy się za nowym autem.

Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku :)

 

 

Yaris sie mnie podoba :)

 

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Pito napisał(a):

Ale myślę, ze turbinka w 100 konnym Clio też da radę. Do tego LPG.... wyrasta na nowego faworyta. Trzeba się przejechać. Co do Dacii - no nie bardzo nam leży, ale przy okazji wizyty w Renaulcie pomacamy.

 

Jakoś daje radę, mam w IV gen 0.9 90 KM, to można powiedzieć podobne silniki, ale właśnie ten silnik mnie grochę blokuje przed zakupem nowego auta z nim. Charakterystyka jest dziwna. Nie leży mi za cholere.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, komor napisał(a):

 

Jakoś daje radę, mam w IV gen 0.9 90 KM, to można powiedzieć podobne silniki, ale właśnie ten silnik mnie grochę blokuje przed zakupem nowego auta z nim. Charakterystyka jest dziwna. Nie leży mi za cholere.

 

Teraz masz w Clio 1,0Tce, jezdziles?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pito napisał(a):
2 godziny temu, czachabrava napisał(a):

120KM daje rade w miejskiej dzungli jak nawet

To najbardziej kusi w tej Kii

Kiedyś sprawdzałem kone z tym silnikiem i mi nie podeszła. Jak wszystkie "małe turbawki" ma specyficzną charakterystykę i trzeba wyżej kręcić, żeby dynamicznie jechać. Trzeba to lubić, ja na codzień (do miasta) wybrałbym wspomaganie mild hybrid niż małą turbinkę. Ta hybryda w mieście na pewno mniej spali. 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, donpedro napisał(a):

Silnik 1.0Turbo w wersjach o mocy 91/92/100KM stosowany w Renault, Nissan i Dacia

- to obecnie jedyny produkowany silnik turbo z wtryskiem pośrednim.
Ma to swoje zalety, zwłaszcza jeśli ktoś kupuje samochód na wiele lat, jeździ na krótkich odcinkach, lub planuje LPG.

Dokładnie, wtrysk posredni to mimo wszystko duza zaleta, szczególnie jak o nagar w dolocie chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.