Pito Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Rozglądamy się za nowym autem. Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Czy przy takiej jeździe naprawdę tak ważne jest ACC? Jest to must have? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 (edytowane) W sumie nie, nie jest to warunek konieczny, ale przyzwyczaiłem się w Vitarze i będzie brakowało . Ważniejsze są w sumie moc, spalanie, automatyczne hamowanie, asystent pasa i zmiany pasa. I oczywiscie Android Auto, zapomniałem napisać. To jest must have. Edytowane 17 Listopada 2022 przez Pito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Astra będzie fo kupienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 2 minuty temu, mati_lecha napisał(a): Astra będzie fo kupienia? Tak Tylko w dobre ręce, co ją będą pastować woskiem co kwartał i lać Millersa co 10 kkm Zastanawiam się czy nie zostawić:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Jeśli to ma być samochód na długie lata, to najlepiej ocynkowany. Jeśli to ma być samochód na krótkie odcinki, to najlepiej z wtryskiem pośrednim. Swift 83KM spełnia tylko drugi z powyższych warunków, Micra 92KM i Clio 92KM spełniają oba. Corsę, 208 i C3 z silnikiem 1.2 można chwilowo odpuścić dopóki jeszcze moczą paski w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Jeśli chodzi o nowe samochody, to aktualną ofertę rynkową i ceny można sprawdzić na stronie: autokatalog kropka pl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, Pito napisał(a): Rozglądamy się za nowym autem. Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku Podobno nowa Fabia teraz jest dobra i tania. Akurat w 100k się zmieści. I szybsza niż Porsche, bo to Skoda. Edytowane 17 Listopada 2022 przez Furvus_Eques 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 (edytowane) 8 godzin temu, Pito napisał(a): Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku Renault Clio albo Sandero Stepway. Citroen C3 to idealne auto dla kobiety, ale na 10 lat to chyba lepiej wziac cos innego niz Puretech na mokrym pasku Z nowych aut klasy B bardzo fajny jest tez Yaris. Edytowane 18 Listopada 2022 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 7 godzin temu, donpedro napisał(a): najlepiej ocynkowany Dobra uwaga, najpewniej tak jak z Vitarą - jeszcze przed wyjazdem z salonu pójdzie konserwacja. Co ciekawe - Astra nie rdzewieje jakoś dramatycznie - czesto myję, przelecę myjką po podwoziu i w sumie się trzyma zdrowo. 7 godzin temu, donpedro napisał(a): Corsę, 208 i C3 z silnikiem 1.2 można chwilowo odpuścić Właśnie nie zagłębiałem się jeszcze, ale słyszałem co nieco o sławnych Puretechach. Szkoda, bo Corsa/208 bardzo ładne auto. 38 minut temu, Maciej__ napisał(a): Renault Clio tak, rozważamy też. Jakieś konkretne silniki brać/omijać? Fabia, Sandero - odpadają ze względów wizualnych Micra - musimy się bardziej przyjrzeć, dostępna od ręki podobno. A co powiecie o Kia Rio w wersji mild hybrid ?? albo i20 . Są jakieś problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes_knw Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Niedawno staliśmy przed podobny wyborem, czyli auto klasy B i wybór padł na I20. Wnętrze, rzecz gustu, dla mnie aż takie brzydkie i tragiczne nie jest. - za lekko ponad 80 tys. mamy wersje Moder plus dwa pakiety (Cool + LED) - podgrzewana kierownica, fotele, android auto, cyfrowe zegary, kamera cofania i co najważniejsze - automatyczna klima. - 1.2MPI słaby, 1.0T jedzie bardzo przyzwoicie i też jest na łańcuchu. RIO to już stary model, auto miało premierę już ładnych parę lat temu, silniki te same co w Hyundai. DACIA, oglądaliśmy i jakoś nie, niby nic temu autu nie brakuje ale jakoś nie przyciąga. CLIO, bardzo fajny samochód z zewnątrz i na zewnątrz, dobrze wyposażony, sprzedawcy bardzo chętnie proponują z fabrycznym LPG (dopłata 2000 zł). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Citroen C3 to idealne auto dla kobiety, Chcesz w ryja? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Z tym wnętrzem i20 trochę sprostowanie - brzydkie nie jest, kumpel ma i30 i przymierzałem się pare razy, niczego sobie. Ale byliśmy wcześniej oglądać swifta, te zegary okrągłe, nawiewy, ogólnie liczniki extra, po czym wsiedliśmy do i20... no i taka troche nuda... Ale samo i20 bardzo ładnie się prezentuje z zewnątrz. Patrzę właśnie na Clio 1.0 TCE zen z lpg - 100 KM, w sumie ma wszystko co potrzeba, do tego ten gaz, a cena bardziej niż zachęcajaca bo wystawione <70 k. Ciekawe czy rzeczywiście dostępne. Są jakieś znane problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 7 minut temu, spad napisał(a): Chcesz w ryja? Mi też się podoba , żona nie chce nawet popatrzeć. Bleee i tyle pogadali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 6 minut temu, Pito napisał(a): Mi też się podoba , żona nie chce nawet popatrzeć. Bleee i tyle pogadali. Jeżdżę od roku. Co fajne to ma autoklimę, światła led, można mieć podgrzewane fotele. Na minus to nagłośnienie, jest tragiczne, oraz uchwyt na kubki. Ja korzystam bardzo często, więc udusiłbym gołymi rękami projektanta tych uchwytów. Wstawiłem do cytryny lpg, 7-8 litrów gazu na setkę we wrocławskich korkach. Mega duży plus to jego zawieszenie, w mieście wolę jeździć C5 niż Golfem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 9 godzin temu, Pito napisał(a): A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Co do Swift Sport, to na polski rynek trafia z niskoprofilowymi oponami 195/45, które (poza modnym wyglądem) w mieście mają same wady. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 (edytowane) 54 minuty temu, grzes_knw napisał(a): Niedawno staliśmy przed podobny wyborem, czyli auto klasy B i wybór padł na I20. RIO to już stary model, auto miało premierę już ładnych parę lat temu, silniki te same co w Hyundai. Aktualne i20 jest oparte na aktualnym Rio, więc konstrukcyjnie są to bliźniaki (z tym że Rio miało potem lifting). Edytowane 18 Listopada 2022 przez donpedro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 10 godzin temu, Pito napisał(a): Co jest bezproblemową konkurencją pewnie yaris... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 (edytowane) 10 godzin temu, Pito napisał(a): W sumie nie, nie jest to warunek konieczny, ale przyzwyczaiłem się w Vitarze i będzie brakowało . Ważniejsze są w sumie moc, spalanie, automatyczne hamowanie, asystent pasa i zmiany pasa. I oczywiscie Android Auto, zapomniałem napisać. To jest must have. Asystent zmiany pasa to tylko premium. idelane auto dla kobiety to C3. Edytowane 18 Listopada 2022 przez sdss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Renault Clio albo Sandero Stepway. Ja bym się w takiej sytuacji mocno nad tym Sandero zastanawiał. Bo jeśli na jakąś popierdułkę klasy B trzeba teraz wydać 100k to już wolę z Dacią się pomęczyć, ale przynajmniej żyć w świadomości, że nie przepłaciłem. A ta nowa Sandero nie wygląda aż tak źle. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 11 minut temu, sdss napisał(a): Asystent zmiany pasa to tylko premium. Jesli masz na mysli monitorowanie martwego pola to w Clio jest w opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a): Ja bym się w takiej sytuacji mocno nad tym Sandero zastanawiał. Bo jeśli na jakąś popierdułkę klasy B trzeba teraz wydać 100k to już wolę z Dacią się pomęczyć, ale przynajmniej żyć w świadomości, że nie przepłaciłem. A ta nowa Sandero nie wygląda aż tak źle. Dochodze do podobnych wnioskow Ale to chyba glownie wynika z tego, ze do niedawna 100k to byla kupa forsy i jeszcze sie z tym nie pogodzilem, ze juz nie jest 3 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): Dochodze do podobnych wnioskow Ale to chyba glownie wynika z tego, ze do niedawna 100k to byla kupa forsy i jeszcze sie z tym nie pogodzilem, ze juz nie jest Dla nas dalej jest. Problem w tym, że dla ustalających te ceny nie jest. Niedługo i w Dacii się zorientują, że 100k to dobra cena za małe auto więc trzeba kupować póki tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 10 godzin temu, Pito napisał(a): Rozglądamy się za nowym autem. Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku A moze SsangYong Tivoli? widze 1.5T 163km z automatem od 95k ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 1 minutę temu, Furvus_Eques napisał(a): Dla nas dalej jest. Problem w tym, że dla ustalających te ceny nie jest. Niedługo i w Dacii się zorientują, że 100k to dobra cena za małe auto więc trzeba kupować póki tanio. Dlatego chce w najblizszym czasie zmienic auto, mimo ze z obecnym nic sie nie dzieje i normalnie bym mogl kilka lat jeszcze pojezdzic... Tylko jak poczekam 1-2 lata to sie moze okazac, ze zostanie mi wlasnie na klase B 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 (edytowane) 4 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Dlatego chce w najblizszym czasie zmienic auto, mimo ze z obecnym nic sie nie dzieje i normalnie bym mogl kilka lat jeszcze pojezdzic... No ja właśnie zmieniłem i wygląda na to, że ten Jag pobędzie ze mną dłużej niż 3 lata. 4 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Tylko jak poczekam 1-2 lata to sie moze okazac, ze zostanie mi wlasnie na klase B Zastanawiałem się właśnie czy zamiast brać tego Jaga na dłużej nie wynająć czegoś na 2 lata "na przeczekanie" i potem decydować w zależności od tego jak będzie wyglądała sytuacja. Ale doszedłem do wniosku, że nie ma czego przeczekiwać, bo raczej po tych dwóch latach będzie gorzej niż lepiej. Więc wziąłem tego póki w ogóle było co brać i pojeżdżę z 5 lat a potem się zobaczy. Edytowane 18 Listopada 2022 przez Furvus_Eques 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 40 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Ja bym się w takiej sytuacji mocno nad tym Sandero zastanawiał. Bo jeśli na jakąś popierdułkę klasy B trzeba teraz wydać 100k to już wolę z Dacią się pomęczyć, ale przynajmniej żyć w świadomości, że nie przepłaciłem. A ta nowa Sandero nie wygląda aż tak źle. do tego w cenie blizniaczego clio (zen) dostajemy wszystko co tylko w dacia może być 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 13 minut temu, mokrii napisał(a): do tego w cenie blizniaczego clio (zen) dostajemy wszystko co tylko w dacia może być Skonfigurowałem taką wyposażoną pod korek i wyszło mi 88k. Nadal okropnie dużo ale auto dobrze wygląda i będzie z takim wyposażeniem całkiem wygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 6 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Skonfigurowałem taką wyposażoną pod korek i wyszło mi 88k. Nadal okropnie dużo ale auto dobrze wygląda i będzie z takim wyposażeniem całkiem wygodne. a sprawdz ile za tak wyposażone clio ktore robi wrrrrrrrrrrrrrrrr.......... wwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrrr................ miałem przez dobe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 1 minutę temu, mokrii napisał(a): a sprawdz ile za tak wyposażone clio ktore robi wrrrrrrrrrrrrrrrr.......... wwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrrr................ miałem przez dobe Aż się boję - jestem pewien, że 100k pęknie. BTW, jak tak patrzę na te auta klasy B po 100k to zaczynam dochodzić do wniosku, że te wszystkie premiumy to nie takie drogie. Owszem, kosztują 3x tyle ale dostajesz 5x tyle w zamian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 8 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Aż się boję - jestem pewien, że 100k pęknie. BTW, jak tak patrzę na te auta klasy B po 100k to zaczynam dochodzić do wniosku, że te wszystkie premiumy to nie takie drogie. Owszem, kosztują 3x tyle ale dostajesz 5x tyle w zamian. Clio będzie ciut tańsze od Captur, a tego konfigurowałem za 101 k PLN, pod zamówienie dostałem 0% rabatu. Na auta już zamówione przez dealera miałem max 2% rabatu Na Captur E-Tech demo dealer zaproponował chyba 7000 zł rabatu względem cennika. Dochodzę do wniosku, że elektryk po dotacji za 200 k PLN to dobra cena 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Nic nie bedzie lepiej jezdzic od Swifta. Jak nie przeszkadza, ze jest stosunkowo maly jak na klase B to wogole bym sie nie zastanawial. Mozna tez spojrzec na Fieste lub nowe Clio. Jestem zaskoczony jak to nowe Clio jezdzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Dlatego chce w najblizszym czasie zmienic auto, mimo ze z obecnym nic sie nie dzieje i normalnie bym mogl kilka lat jeszcze pojezdzic... Tylko jak poczekam 1-2 lata to sie moze okazac, ze zostanie mi wlasnie na klase B Z tego samego założenia wychodzę. Patrząc że rok temu za Vitare płaciliśmy 86 k, teraz identyczna to 100-102k, Swifty to samo - rok temu startowały od 55, teraz od 65 (około). Niestety oszczędności nie rosną w tym samym tempie, góra na co można liczyć to 7% na lokatach na nowe środki. I może się okazać, że za rok-dwa, jak Astrę już na pewno będziemy wymieniać, to mi starczy oszczędności na Swifta rocznik 2020. A jeszcze jest jedno - nowe auto kupujemy też ze względów bezpieczeństwa - 6/7 poduszek, wszystkie systemy wspomagające. To jest nie do przeliczenia na pieniądze. Można ujeżdżać pełnolatka i 25 lat, jak się nic nie dzieje, ale kwestii bezpieczeństwa nie przeskoczy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 2 godziny temu, donpedro napisał(a): Aktualne i20 jest oparte na aktualnym Rio, więc konstrukcyjnie są to bliźniaki (z tym że Rio miało potem lifting). Zgadza się i z liftingiem weszło Mild-Hybrid. Auto do bólu poprawne, 120KM daje rade w miejskiej dzungli jak nawet i na trasie daje rade spokojnie wyprzedzać. Sporo miejsca z tyłu. Spalanie nizsze jak we wcześniejszym Tsi, który uchodził i tak za oszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 14 minut temu, Pito napisał(a): Z tego samego założenia wychodzę. Patrząc że rok temu za Vitare płaciliśmy 86 Może wiele nie pomogę. Teściu ma i20 (ale starsze) i tym mi się tragicznie jeździ auto mi nie leży totalnie. Żona ma niwsze i10 i tym nawet lubię jeździć. Jeździłem trochę nowym swiftem (tą słabsza hybrydą) i mi się podobał. Spalanie na poziomie poniżej 4,5 litra podobnie albo trochę mniej jak żony i10. Żebyś miał porównanie to mój s-cross 1,4 (nie hybryda) w takich samych warunkach spala ponad litr więcej na 100 km. Jeśli chodzi o swifta jestem na tak, i20 musiałbym pojeździć nowym, bo pewnie zawieszenie już jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 25 minut temu, janusz napisał(a): Może wiele nie pomogę. Teściu ma i20 (ale starsze) i tym mi się tragicznie jeździ auto mi nie leży totalnie. Żona ma niwsze i10 i tym nawet lubię jeździć. Jeździłem trochę nowym swiftem (tą słabsza hybrydą) i mi się podobał. Spalanie na poziomie poniżej 4,5 litra podobnie albo trochę mniej jak żony i10. Żebyś miał porównanie to mój s-cross 1,4 (nie hybryda) w takich samych warunkach spala ponad litr więcej na 100 km. Jeśli chodzi o swifta jestem na tak, i20 musiałbym pojeździć nowym, bo pewnie zawieszenie już jest lepsze. W tym Swifcie którym jeździliśmy twarde było strasznie, podskakiwał na nierównościach jak taczki. Ale ogólnie jeździło się dobrze. Co do spalania swifta, wiem czego się spodziewać, bo mam Vitare, co do innych aut - nie mam pojęcia na ile deklaracje są zgodne z rzeczywistością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 43 minuty temu, czachabrava napisał(a): 120KM daje rade w miejskiej dzungli jak nawet To najbardziej kusi w tej Kii Ale myślę, ze turbinka w 100 konnym Clio też da radę. Do tego LPG.... wyrasta na nowego faworyta. Trzeba się przejechać. Co do Dacii - no nie bardzo nam leży, ale przy okazji wizyty w Renaulcie pomacamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Jesli masz na mysli monitorowanie martwego pola to w Clio jest w opcji Nie , asystenta zmiany pasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 3 minuty temu, sdss napisał(a): Nie , asystenta zmiany pasa Dzieki, nawet nie wiedzialem, ze sa takie cuda W klasie B chyba faktycznie nie wystepuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 10 minut temu, Maciej__ napisał(a): Dzieki, nawet nie wiedzialem, ze sa takie cuda W klasie B chyba faktycznie nie wystepuje. Dokładnie, też nie wiedziałem że takie cuda sa. Stąd też tam powyżej źle napisałem - chodziło mi tylko o te diody w lusterkach monitorujące martwe pole, w sumie nie wiem jak to się nazywa.. W Vitarze mam asystenta pasa - tzn trzyma auto w pasie ruchu i właśnie te ostrzegawcze diody w lusterkach - przydatna rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 4 godziny temu, Pito napisał(a): Z tym wnętrzem i20 trochę sprostowanie - brzydkie nie jest, kumpel ma i30 i przymierzałem się pare razy, niczego sobie. Ale byliśmy wcześniej oglądać swifta, te zegary okrągłe, nawiewy, ogólnie liczniki extra, po czym wsiedliśmy do i20... no i taka troche nuda... Ale samo i20 bardzo ładnie się prezentuje z zewnątrz. Patrzę właśnie na Clio 1.0 TCE zen z lpg - 100 KM, w sumie ma wszystko co potrzeba, do tego ten gaz, a cena bardziej niż zachęcajaca bo wystawione <70 k. Ciekawe czy rzeczywiście dostępne. Są jakieś znane problemy? Jeżeli jest wybór by brać Intens, to warto, bo jest lepszy wypas i miekkie plastiki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Godzinę temu, Pito napisał(a): Z tego samego założenia wychodzę. Patrząc że rok temu za Vitare płaciliśmy 86 k, teraz identyczna to 100-102k, Swifty to samo - rok temu startowały od 55, teraz od 65 (około). Niestety oszczędności nie rosną w tym samym tempie, góra na co można liczyć to 7% na lokatach na nowe środki. I może się okazać, że za rok-dwa, jak Astrę już na pewno będziemy wymieniać, to mi starczy oszczędności na Swifta rocznik 2020. A jeszcze jest jedno - nowe auto kupujemy też ze względów bezpieczeństwa - 6/7 poduszek, wszystkie systemy wspomagające. To jest nie do przeliczenia na pieniądze. Można ujeżdżać pełnolatka i 25 lat, jak się nic nie dzieje, ale kwestii bezpieczeństwa nie przeskoczy. ale jakby się trafił teraz Swift mild hybrid 2-3 letni to czemu nie? A może Ignis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 29 minut temu, Pito napisał(a): W Vitarze mam asystenta pasa - tzn trzyma auto w pasie ruchu i właśnie te ostrzegawcze diody w lusterkach - przydatna rzecz. No to wszystko w Clio mozesz mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 52 minuty temu, Pito napisał(a): To najbardziej kusi w tej Kii Ale myślę, ze turbinka w 100 konnym Clio też da radę. Do tego LPG.... wyrasta na nowego faworyta. Trzeba się przejechać. Co do Dacii - no nie bardzo nam leży, ale przy okazji wizyty w Renaulcie pomacamy. Przejedź się i zobacz bo ten silnik ma bardziej wolnossaca charakterystykę. 1.0 tsi 95KM wydawał się w Fabii dużo bardziej dynamiczny w miejskim ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 14 godzin temu, Pito napisał(a): Rozglądamy się za nowym autem. Obecnie jako główne mamy Vitarę 130 km mild hybrid. Z auta jestem zadowolony w 150%, moc odpowiednia, super wyposażenie i spalanie między 4.9 a 5.5. Jako drugie mamy 16 letnia Astre G, auto też super, z LPG, zadbane, w bardzo dobrym stanie, no ale swoje lata już ma i patrząc na inflację i ceny nowych - postanowiliśmy zmienić. Obecnie Astrą jeździ żona, rozwozi dzieci do przedszkoli (foteliki!!) jakieś zakupy itp. Miesięcznie wychodzi ok. 1000-1200 km. Auto na 10 lat lub więcej. Budżet to ok. 80 tys. Nasze typ to Swift - numer 1 jeśli chodzi o wygląd i wyposażenie, jest ACC, grzane fotele, mild hybrid wiec spalanie pewnie w okolicy 4-5 l przy naszej jezdzie, silnik na łańcuchu. Jedyny minus to moc 83 KM (choć tragedii nie ma, nawet ładnie idzie pod górkę) i ta klima manualna z wajchą do obiegu wewnetrznego. Ceny w okolicy 75k, odbior w maju. Co jest bezproblemową konkurencją o podobnych parametrach i w podobnej cenie? No ok, do 100k. I20 brzydkie w środku, nie ma ACC. Rio ma mild hybrid i odpowiednią moc, ale jak z awaryjnoscią i dostępnością? Micra - silnik słaby, brak ACC. Może Clio, corsa, pug208. A może zaszaleć i Swift Sport za 100k. Silnik jak w vitarze i mild hybrid 48V, więc szatan. Ma być bezproblemowe i wytrzymać te 10 lat. Dawajcie propozycje, oczywiście wszyscy poparte AKTUALNYMI cenami, nie tymi sprzed pół roku Yaris sie mnie podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 59 minut temu, Pito napisał(a): Ale myślę, ze turbinka w 100 konnym Clio też da radę. Do tego LPG.... wyrasta na nowego faworyta. Trzeba się przejechać. Co do Dacii - no nie bardzo nam leży, ale przy okazji wizyty w Renaulcie pomacamy. Jakoś daje radę, mam w IV gen 0.9 90 KM, to można powiedzieć podobne silniki, ale właśnie ten silnik mnie grochę blokuje przed zakupem nowego auta z nim. Charakterystyka jest dziwna. Nie leży mi za cholere. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 1 minutę temu, komor napisał(a): Jakoś daje radę, mam w IV gen 0.9 90 KM, to można powiedzieć podobne silniki, ale właśnie ten silnik mnie grochę blokuje przed zakupem nowego auta z nim. Charakterystyka jest dziwna. Nie leży mi za cholere. Teraz masz w Clio 1,0Tce, jezdziles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Godzinę temu, Pito napisał(a): 2 godziny temu, czachabrava napisał(a): 120KM daje rade w miejskiej dzungli jak nawet To najbardziej kusi w tej Kii Kiedyś sprawdzałem kone z tym silnikiem i mi nie podeszła. Jak wszystkie "małe turbawki" ma specyficzną charakterystykę i trzeba wyżej kręcić, żeby dynamicznie jechać. Trzeba to lubić, ja na codzień (do miasta) wybrałbym wspomaganie mild hybrid niż małą turbinkę. Ta hybryda w mieście na pewno mniej spali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Silnik 1.0Turbo w wersjach o mocy 91/92/100KM stosowany w Renault, Nissan i Dacia - to obecnie jedyny produkowany silnik turbo z wtryskiem pośrednim. Ma to swoje zalety, zwłaszcza jeśli ktoś kupuje samochód na wiele lat, jeździ na krótkich odcinkach, lub planuje LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 8 minut temu, donpedro napisał(a): Silnik 1.0Turbo w wersjach o mocy 91/92/100KM stosowany w Renault, Nissan i Dacia - to obecnie jedyny produkowany silnik turbo z wtryskiem pośrednim. Ma to swoje zalety, zwłaszcza jeśli ktoś kupuje samochód na wiele lat, jeździ na krótkich odcinkach, lub planuje LPG. Dokładnie, wtrysk posredni to mimo wszystko duza zaleta, szczególnie jak o nagar w dolocie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.