komor Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 45 minut temu, Maciej__ napisał(a): Teraz masz w Clio 1,0Tce, jezdziles? Nie, tylko hybrydą 1.6. Ale pracownik salonu był zgodny że wielkiej różnicy między 0.9 a 1.0 nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 19 minut temu, Rado_ napisał(a): Dokładnie, wtrysk posredni to mimo wszystko duza zaleta, szczególnie jak o nagar w dolocie chodzi. Dodatkowo mniej paliwa dolewa do oleju na wtrysku posrednim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 4 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a): No ja właśnie zmieniłem i wygląda na to, że ten Jag pobędzie ze mną dłużej niż 3 lata. Zastanawiałem się właśnie czy zamiast brać tego Jaga na dłużej nie wynająć czegoś na 2 lata "na przeczekanie" i potem decydować w zależności od tego jak będzie wyglądała sytuacja. Ale doszedłem do wniosku, że nie ma czego przeczekiwać, bo raczej po tych dwóch latach będzie gorzej niż lepiej. Więc wziąłem tego póki w ogóle było co brać i pojeżdżę z 5 lat a potem się zobaczy. Zrobiłem tak samo, jak brałem Grand C-MAX'a to też dlatego że tego rozmiaru VAN'y się kończyły, teraz S-Max z tych samych powodów. Na rynku zostały niedobitki S-Max'a i Galaxego, oraz gruz stary w postaci Sharana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 7 godzin temu, AstraC napisał(a): Zrobiłem tak samo, jak brałem Grand C-MAX'a to też dlatego że tego rozmiaru VAN'y się kończyły, teraz S-Max z tych samych powodów. Na rynku zostały niedobitki S-Max'a i Galaxego, oraz gruz stary w postaci Sharana. Zapomniales o leaderze rynku! Renault Espace! (noo i troche dobijajaca Dacia Jogger) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 18 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 Rok temu z małym okładem mieliśmy podobne typy. Auto tez dla żony choć ostatecznie za chwilę dogoni przebiegiem tego „podstawowego” bo po prostu wygodniej sie tym kręci po mieście. Clio żonie nie podeszło (choć to był mój faworyt ze względu na LPG). Z Dacią mnie pogoniła (choć IMO nowe Sandero spoko wóz). W Swifcie sie zakochała no i jest Suzuki. Tyle tylko że wtedy za mniejszy pieniądz była wersja Elegance. Tu już ja się wtrącałem bo o ile manualną klimę bym bez problemu przeżył to zależało mi na elektrycznych szybach z tyłu (ze względu na dzieciaka i możliwość ich blokowania), tarczach z tyłu (kij ze skutecznością bo to miejskie wozidło ale cierpię na PTSD w stosunku do bębnów) i mój „must have”: dostęp bezkluczykowy). To że auto jest mniejsze od Clio czy Sandero było jedną z zalet bo jest gdzieś pomiędzy obecnymi klasami A i B (niby można by iść w A ale po jeździe Aygo uciekaliśmy). Co do silniczka to daje rade. Cudów wiadomo nie ma ale do normalnej jazdy jest ok (trochę trzeba się przestawiać przesiadając się z turbo benzyny). Spalanie z 13kkm liczone z „instrybutora”mam 5,2. Ale jest w tym sporo „wycieczek” do przedszkola (start - 1km - stop) itp. wiec na super rezultat nie ma co liczyć. Najmniejsze z baku udało mi się zrobić 4,8. Ten cały układ hybrydowy.. hmm jakbym mógł wybrać to wolałbym go nie mieć. OK, nie miałem bezpośredniego porównania do wersji bez tego bo już takich nie było, ale jakiś dużych zalet nie widzę. No może start-stop działa sprawniej. Za to dla mnie minusem jest rekuperacja. Gdyby dało się sterować jej siłą to byłoby super (pewnie dałbym radę używać hamulca tylko awaryjnie). Niestety się nie da, a ja mam wrażenie że jej siła jest losowa. Czasem „hamuje” bardzo mocno, czasem ledwo ledwo. Efekt jest taki że jadąc z górki jest problem zrobić to płynnie ze stałą prędkością: odpuszczasz gaz bo auto się rozpędza a tu dzięki rekuperacji mocno zwalnia. Probujesz musnąć tylko gaz więc od mocnego zwalniania znowu przechodzisz do przyspieszania co powoduje szarpnięcie (myślałem, ze z czasem to opanuję ale albo się nie da albo ja nie umiem). W rezultacie bardzo często korzystam z ACC bo komputerowi wychodzi to nieco delikatniej. Suma summarum myślę że więcej paliwa bym zaoszczędził bez tej hybrydy (w 1.5 TSI mam średnie zużycie raptem litr wyższe). Nie wiem jak hybryda działa w Vitarze - jeśli na tej samej zasadzie to pewnie nie będzie Ci to przeszkadzać. Podsumowując Swift to fajne autko choć jak każde swoje wady ma. Najważniejsze, że żona jest w nim nadal zakochana i ich nie dostrzega;) 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 18 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2022 30 minut temu, tasiorek napisał(a): Podsumowując Swift to fajne autko choć jak każde swoje wady ma. Najważniejsze, że żona jest w nim nadal zakochana i ich nie dostrzega;) Dzięki, super odpowiedź. Swift ma styl nie do pobicia, można się w nim zakochać i nie ukrywam, że też może się skończyć na nim. Ale Clio kusi gazem, zwłaszcza że przed chwilą tankowałem Astre po 2.75 i za 100 km wychodzi 20 zł. Musimy obejrzeć z bliska, przejechać się i zobaczymy. Trzeci typ to kia Rio z MH - nieźle wygląda, 120 KM, dobre wyposażenie, ale pewnie cena dużo wyższa od Clio, nie miałem czasu posprawdzac dokładnie. Co do mild hybrid w Vitarze, nie ma takich efektów jak opisałeś. Jest delikatnie mocniejsze hamowanie silnikiem niż w Astrze, ale co do siły to praktycznie niezmienne i przewidywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 8 godzin temu, Pito napisał(a): Dzięki, super odpowiedź. Swift ma styl nie do pobicia, można się w nim zakochać i nie ukrywam, że też może się skończyć na nim. Ale Clio kusi gazem, zwłaszcza że przed chwilą tankowałem Astre po 2.75 i za 100 km wychodzi 20 zł. Musimy obejrzeć z bliska, przejechać się i zobaczymy. Trzeci typ to kia Rio z MH - nieźle wygląda, 120 KM, dobre wyposażenie, ale pewnie cena dużo wyższa od Clio, nie miałem czasu posprawdzac dokładnie. Co do mild hybrid w Vitarze, nie ma takich efektów jak opisałeś. Jest delikatnie mocniejsze hamowanie silnikiem niż w Astrze, ale co do siły to praktycznie niezmienne i przewidywalne. Rio będziesz miał ciężko kupić, od września zakończyli przyjmować zamówienia i zostały niedobitki na placach. W większości z 1.2 pod maską. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 23 godziny temu, Pito napisał(a): Z tym wnętrzem i20 trochę sprostowanie - brzydkie nie jest, kumpel ma i30 i przymierzałem się pare razy, niczego sobie. Ale byliśmy wcześniej oglądać swifta, te zegary okrągłe, nawiewy, ogólnie liczniki extra, po czym wsiedliśmy do i20... no i taka troche nuda... Ale samo i20 bardzo ładnie się prezentuje z zewnątrz. Patrzę właśnie na Clio 1.0 TCE zen z lpg - 100 KM, w sumie ma wszystko co potrzeba, do tego ten gaz, a cena bardziej niż zachęcajaca bo wystawione <70 k. Ciekawe czy rzeczywiście dostępne. Są jakieś znane problemy? Jak juz dopuszczasz 1.0 silnik to ja bym się przyjrzał Juke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 10 godzin temu, jaceq napisał(a): Zapomniales o leaderze rynku! Renault Espace! (noo i troche dobijajaca Dacia Jogger) Espace w ostatniej wersji to takie coś pomiędzy VANem i SUVem, nie typowy VAN. Jogger fajny ale jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 24 minuty temu, AstraC napisał(a): Espace w ostatniej wersji to takie coś pomiędzy VANem i SUVem, nie typowy VAN. Jogger fajny ale jak wyżej. Moim zdaniem bliżej mu do vana, ma faktycznie duże koła które optycznie go upodabniają do SUV ale siedzi raczej nisko i bryła jest typową vanowa. Ps. Miałem ostatnie Espace - niecały rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 2 godziny temu, bartekm napisał(a): Jak juz dopuszczasz 1.0 silnik to ja bym się przyjrzał Juke. Rozumiem że jesteś w stanie zaoferować nowego Juka do 100tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 3 minuty temu, czachabrava napisał(a): Rozumiem że jesteś w stanie zaoferować nowego Juka do 100tys? Acenta 98kPLN, a najtansza Visia 91kPLN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 W dniu 18.11.2022 o 09:25, jaceq napisał(a): A moze SsangYong Tivoli? widze 1.5T 163km z automatem od 95k ? Pięknie, jeszcze niedawno pamiętam jak stały w salonach poniżej 70k po 2 lata, bo nikt nie chciał tego kupować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 Dzięki, super odpowiedź. Swift ma styl nie do pobicia, można się w nim zakochać i nie ukrywam, że też może się skończyć na nim. Ale Clio kusi gazem, zwłaszcza że przed chwilą tankowałem Astre po 2.75 i za 100 km wychodzi 20 zł. Musimy obejrzeć z bliska, przejechać się i zobaczymy. Trzeci typ to kia Rio z MH - nieźle wygląda, 120 KM, dobre wyposażenie, ale pewnie cena dużo wyższa od Clio, nie miałem czasu posprawdzac dokładnie. Co do mild hybrid w Vitarze, nie ma takich efektów jak opisałeś. Jest delikatnie mocniejsze hamowanie silnikiem niż w Astrze, ale co do siły to praktycznie niezmienne i przewidywalne.Sprawdź Clio mnie odrzucił dźwięk silnika i o ile mógłbym się prawdopodobnie przyzwyczaić gdyby to auto kosztowało 65 (jak dacia) tak za prawie 100kpln to trochę wqrw (wszystko mający intens)Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 37 minut temu, mokrii napisał(a): Sprawdź Clio mnie odrzucił dźwięk silnika i o ile mógłbym się prawdopodobnie przyzwyczaić gdyby to auto kosztowało 65 (jak dacia) tak za prawie 100kpln to trochę wqrw (wszystko mający intens) Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Za 100kPLN to mozna miec Clio 1,3tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 Godzinę temu, iwik napisał(a): Pięknie, jeszcze niedawno pamiętam jak stały w salonach poniżej 70k po 2 lata, bo nikt nie chciał tego kupować. Kwestia marki mimo wszystko malo znanej - z tego jednak co widze, w tej cenie - w porownaniu do konkurencji - oferuje naprawde sporo. Do tego ogladalem pare testow tego i porownywali do Dacii i twiedzili ze w srodku jest o niebo lepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 3 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Acenta 98kPLN, a najtansza Visia 91kPLN... Dorzucając to co autor wymienił z wyposażenia to zakładam że za 100 chcialby jednak to mieć. Ale jeżeli podstawa to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 3 godziny temu, iwik napisał(a): Pięknie, jeszcze niedawno pamiętam jak stały w salonach poniżej 70k po 2 lata, bo nikt nie chciał tego kupować. Nadal nie kupują ale cena wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 17 godzin temu, tasiorek napisał(a): Ten cały układ hybrydowy.. hmm jakbym mógł wybrać to wolałbym go nie mieć. Mi akuratnie ten system się spodobał (nie oceniam go oczywiście z perspektywy użytkowania przez 10 lat, bo wiadomo że jedna rzecz więcej do zepsucia). Z tym systemem wydaje się, że autko lepiej jeździ niż rzeczywiście może, natomiast z małą turbo benzyną wydaje się być odwrotnie. Mild hybrid fajnie wspomaga silnik w niskim zakresie obrotów, natomiast turbo "benzynka" ożywa dopiero w górnym zakresie. Dla mnie na codzień przyjemniejsze mild, chociaż obiektywnie ma gorsze osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 5 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Za 100kPLN to mozna miec Clio 1,3tce ten którym jeździłem to był intens chyba wszystkomający w wersji jedenzerolpg i wg oferty kosztował prawie sto tysiecy rok temu tym samym jeździła żona kolegi @tasiorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 3 godziny temu, janusz napisał(a): Z tym systemem wydaje się, że autko lepiej jeździ niż rzeczywiście może, natomiast z małą turbo benzyną wydaje się być odwrotnie. Być może masz rację. Jak pisałem nie miałem możliwości przejechania się wersją bez hybrydy więc nie mam porównania. Możliwe, że gdybym je miał to dostrzegłbym zalety tego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 19 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 33 minuty temu, tasiorek napisał(a): Być może masz rację. Jak pisałem nie miałem możliwości przejechania się wersją bez hybrydy więc nie mam porównania. Możliwe, że gdybym je miał to dostrzegłbym zalety tego rozwiązania. Ja w Vitarze z tym mild hybrid rozpędzając się rzadko wychodzę powyżej 2000 rpm, nie wiem kiedy włącza się turbina, ale przy normalnej jeździe jest w większości przypadków zbędna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 3 godziny temu, mokrii napisał(a): ten którym jeździłem to był intens chyba wszystkomający w wersji jedenzerolpg i wg oferty kosztował prawie sto tysiecy rok temu tym samym jeździła żona kolegi @tasiorek Musiał miec wszystko z konfiguratora, łącznie z automatem. Ale wtedy to naprawdę wypas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 (edytowane) 23 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Acenta 98kPLN, a najtansza Visia 91kPLN... + jakieś upusty, bo się slabo sprzedaje. Jak się przymierzałem w maju, to jakiegoś tam wypasa (limitowana seria) z automatem można było nieco ponad 100k dostać. Niestety ten 1.0 3 cylindry to dyskwalifikacja. Edytowane 20 Listopada 2022 przez bartekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 Teraz, bartekm napisał(a): + jakieś upusty, bo się slabo sprzedaje. Jak się przymierzałem w maju, to jakiegoś tam wypasa (limitowana seria) z automatem można było nieco ponad 100k dostać. Niestety ten 1.0 3 cylindry to dyskwalifikacja. Faktycznie, gama silnikowa w porownaniu z takim Capturem wyglada slabo. Ten 1,0 to jest to samo co w Renault? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 (edytowane) 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Faktycznie, gama silnikowa w porownaniu z takim Capturem wyglada slabo. Ten 1,0 to jest to samo co w Renault? Tak, szczęśliwie to ucięte 1.3, a nie 1.2 silnik się trzesie na zimno i całkiem nieźle go w kabinie słychać. Za to nadwozie jest moim zdaniem super. Oczywiacie nie każdemu może się podobać jak wygląda, ale w środku jest przyzwoicie i nawet jest miejsce na nogi z tyłu, pewnie więcej niż w cx30 Edytowane 20 Listopada 2022 przez bartekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 12 minut temu, bartekm napisał(a): Tak, szczęśliwie to ucięte 1.3, a nie 1.2 silnik się trzesie na zimno i całkiem nieźle go w kabinie słychać. Za to nadwozie jest moim zdaniem super. Oczywiacie nie każdemu może się podobać jak wygląda, ale w środku jest przyzwoicie i nawet jest miejsce na nogi z tyłu, pewnie więcej niż w cx30 Ta hybryda moze ciekawa opcja jak ktos sporo jezdzi po miescie :ok: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 24 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Ta hybryda moze ciekawa opcja jak ktos sporo jezdzi po miescie :ok: To by był mocny kontrkandydat cx30, ale w maju nie było o nim mowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 W dniu 19.11.2022 o 08:20, jaceq napisał(a): Moim zdaniem bliżej mu do vana, ma faktycznie duże koła które optycznie go upodabniają do SUV ale siedzi raczej nisko i bryła jest typową vanowa. Ps. Miałem ostatnie Espace - niecały rok. Moim zdaniem do VAN'a nawet w postaci S-Max'a się nie umywa, o Galaxym nawet nie wspominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 23 godziny temu, Pito napisał(a): Ja w Vitarze z tym mild hybrid rozpędzając się rzadko wychodzę powyżej 2000 rpm, nie wiem kiedy włącza się turbina, ale przy normalnej jeździe jest w większości przypadków zbędna. czyli rzadko jeździsz pow.100km/h ,a tak na poważnie to turbo działa poniżej 2krpm i do normalnej jazdy wystarczy zmieniać biegi zgodnie z tym co pokazuje komputer czyli okolice 1,5-1,7krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 20 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 Godzinę temu, mmaciejosss napisał(a): zgodnie z tym co pokazuje komputer czyli okolice 1,5-1,7krpm I najczęściej tak właśnie wychodzi, oprócz 1 i 2, bo by trzeba zmieniać co 0,5 sekundy. A z innej beczki - orientuje się ktoś ile spala Clio 1.0 tce z LPG? Bo z tego co mówią w testach to i 9-10 litrów na autostradzie i po mieście. Jakoś ciężko mi w to uwierzyć, bo Astra mi pali 7.5, a trasa nad morze A1 to spalanie 8.5 lpg. Bo jeśli to Clio tak pali, to Swift wyjdzie praktycznie na to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 W dniu 20.11.2022 o 20:55, Pito napisał(a): I najczęściej tak właśnie wychodzi, oprócz 1 i 2, bo by trzeba zmieniać co 0,5 sekundy. A z innej beczki - orientuje się ktoś ile spala Clio 1.0 tce z LPG? Bo z tego co mówią w testach to i 9-10 litrów na autostradzie i po mieście. Jakoś ciężko mi w to uwierzyć, bo Astra mi pali 7.5, a trasa nad morze A1 to spalanie 8.5 lpg. Bo jeśli to Clio tak pali, to Swift wyjdzie praktycznie na to samo. Sa testy na Youtube. Ale nie jest to tak oszczędne jak TSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 (edytowane) 5 minut temu, Rado_ napisał(a): Sa testy na Youtube. Ale nie jest to tak oszczędne jak TSI Wszedłem na spritmonitor, w końcu znalazłem filtr gdzie można wybrać konkretnie generację i silnik i widzę, że średnio 7.0 LPG. Tyle w sumie bym się spodziewał. Za to Swifty, tu też jestem w stanie uwierzyć, startują od 3.9, do 5.0 to jest ich kilkanaście na stronie. Podejrzewam, za w naszych realiach 4.5 jest do osiągnięcia swiftem i 7.0 LPG Clio Edytowane 21 Listopada 2022 przez Pito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 3 minuty temu, Pito napisał(a): Wszedłem na spritmonitor, w końcu znalazłem filtr gdzie można wybrać konkretnie generację i silnik i widzę że średnio 7.0 LPG. Tyle w sumie bym się spodziewał. Za to Swifty, tu też jestem w stanie uwierzyć, startują od 3.9, do 5.0 to jest ich że strona. Podejrzewam, za w naszych realiach 4.5 jest do osiagniecia swiftem i 7.0 LPG Clio Ogólnie mi na benie jazda 30 % miasto. 70% poza miastem, spalanie mam z 10 kkm 5,5 l. Minimalnie miałem 5 l z baku, a ostatnio mieszczę się w 5,5 l. NIe przekraczam raczej 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 (edytowane) 30 minut temu, Rado_ napisał(a): Ogólnie mi na benie jazda 30 % miasto. 70% poza miastem, spalanie mam z 10 kkm 5,5 l. Minimalnie miałem 5 l z baku, a ostatnio mieszczę się w 5,5 l. NIe przekraczam raczej 100 km/h Tak tylko dla uściślenia - mówisz o Clio? Jakieś inne wrażenia, uwagi? W środę albo czwartek idziemy na jazdę próbną, więc wszystkie uwagi mile widziane. Ciekawe jest to, że jeśli auto zostanie zamówione teraz, produkcja w styczniu, odbiór luty/marzec. Ciężko mi w to uwierzyć, no ale może.... I byłby rocznik 2023. Edytowane 21 Listopada 2022 przez Pito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 2 godziny temu, Pito napisał(a): Wszedłem na spritmonitor, w końcu znalazłem filtr gdzie można wybrać konkretnie generację i silnik i widzę, że średnio 7.0 LPG. Tyle w sumie bym się spodziewał. Za to Swifty, tu też jestem w stanie uwierzyć, startują od 3.9, do 5.0 to jest ich kilkanaście na stronie. Podejrzewam, za w naszych realiach 4.5 jest do osiągnięcia swiftem i 7.0 LPG Clio Przy spalaniu 4,5 (5) benzyny kontra 7 gazu nawet bym się nie zastanawiał nad gazem. Chyba, że inne względy przemawiają za renault. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 22 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 7 godzin temu, janusz napisał(a): Przy spalaniu 4,5 (5) benzyny kontra 7 gazu nawet bym się nie zastanawiał nad gazem. Chyba, że inne względy przemawiają za renault. Nie jest to warunek konieczny, ale jedna z dodatkowych zalet Clio. Choć, jakby nie patrzeć - 4.5*7.6 PLN = ok. 35 zł, a 7 * 3.25 = 23 zł (liczę po cenach obecnych z 23% VAT po nowym roku) - 120 zł na miesiąc w kieszeni, rocznie zarobi na serwis. A miło podjechać pod dystrybutor i zapłacić 85 zł za 400 km, jak mi wychodzi w Astrze Akurat jestem z tych, którzy z gazem nie mieli żadnych problemów. W Astrze jeździ od ponad 100 tys. - tyle że zamiast zrobić składaka za 2300, założyłem instalację BRC za wtedy 2900, regulacja instalacji na hamowni. W poprzednich autach to samo - problemy wynikały tylko z tego, że jakiś paprok jeden z drugim założył register do silników z wtryskiem jednopunktowym (Astra F, Corsa B, Lanos) albo jakieś przewężenie w dolocie itp. wynalazki. Po wymianie na sterownik Bingo zawsze kończyły się problemy z instalacją gazową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 W dniu 18.11.2022 o 10:21, Furvus_Eques napisał(a): BTW, jak tak patrzę na te auta klasy B po 100k to zaczynam dochodzić do wniosku, że te wszystkie premiumy to nie takie drogie. Owszem, kosztują 3x tyle ale dostajesz 5x tyle w zamian. a ja dochodzę do odwrotnych wniosków. Każdy samochód w sumie jest taki sam, ma mnie dowieźć tam gdzie chcę, ma koła, kierownicę i silnik. Fakt, że w jednym jest ciszej, w innym głośniej, jeden ma masaż fotela i "piekną" grafikę na wyśwetlaczach, a drugi nie ma, ale zasadniczo jednak każdy służy do tego żebym dojechał. Jak dojadę to każdy dobry i nie ma co wyrzucać na nie swoich ciężko zarobionych pieniędzy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 10 minut temu, maro_t napisał(a): a ja dochodzę do odwrotnych wniosków. Każdy samochód w sumie jest taki sam, ma mnie dowieźć tam gdzie chcę, ma koła, kierownicę i silnik. Fakt, że w jednym jest ciszej, w innym głośniej, jeden ma masaż fotela i "piekną" grafikę na wyśwetlaczach, a drugi nie ma, ale zasadniczo jednak każdy służy do tego żebym dojechał. Jak dojadę to każdy dobry i nie ma co wyrzucać na nie swoich ciężko zarobionych pieniędzy. Ja to nazywam przejedzeniem konsumpcjonizmu gonisz króliczka, kilka razy go łapiesz i się okazuje że nie do końca jest taki fajny jak wtedy gdy go goniłeś jeszcze 24 lata temu ludziska robili profesorkie wywody o wyższości seicento nad matizem, dziś mało kto wchodzi w szczegóły, ot ten trochę lepszy, ten bardziej śmierdzi i tyle . Dlatego wszystko musi podrożeć bo jak widać ludzie już znudzili się za gonieniem i trzeba ich trochę podkręcić 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 7 minut temu, bielaPL napisał(a): Ja to nazywam przejedzeniem konsumpcjonizmu gonisz króliczka, kilka razy go łapiesz i się okazuje że nie do końca jest taki fajny jak wtedy gdy go goniłeś jeszcze 24 lata temu ludziska robili profesorkie wywody o wyższości seicento nad matizem, dziś mało kto wchodzi w szczegóły, ot ten trochę lepszy, ten bardziej śmierdzi i tyle . Dlatego wszystko musi podrożeć bo jak widać ludzie już znudzili się za gonieniem i trzeba ich trochę podkręcić Raczej z wiekiem zmieniaja sie priorytety 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 14 minut temu, bielaPL napisał(a): Ja to nazywam przejedzeniem konsumpcjonizmu gonisz króliczka, kilka razy go łapiesz i się okazuje że nie do końca jest taki fajny jak wtedy gdy go goniłeś jeszcze 24 lata temu ludziska robili profesorkie wywody o wyższości seicento nad matizem, dziś mało kto wchodzi w szczegóły, ot ten trochę lepszy, ten bardziej śmierdzi i tyle . Dlatego wszystko musi podrożeć bo jak widać ludzie już znudzili się za gonieniem i trzeba ich trochę podkręcić ja bym jednak nie dorabiał do tego za bardzo filozofii. Jak 4 lata temu kupowałem Astrę, to taka wersja wystarczająca do jazdy kosztowała 70 tys. pln. "Zaszalałem" i wziąłem taką z mocnym silnikiem i wszystkim co chciałem za 85 tys. pln. Dzisiaj byle kompakt kosztuje 120 tys, a fajny 150 tys (i to nadal żadne GTI). Można powiedzieć, że samochody przez wiele lat prawie nie drożały, że teraz trudne czasy, wszystko drożeje to i samochody i trzeba się z tym pogodzić. No tak, tylko że przez to że wszystko inne drożeje w szalonym tempie (od masła, przez prąd, gaz po korepetycje dla dziecka) to kurde, w budżecie zostaje mniej, zarobki nie nadążają i jednak nie mam na to żeby na samochód przeznaczyć więcej. Czyli zwyczajnie chodzi o kasę a nie gonienie czegośtam. Mimo tej pandemii i pracy z domu ostatnie lata potrzebuję jeździć, przez 4 lata zrobiłęm Astrą 90 tys. km i przewiduję że jeszcze kilka lat tak będę potrzebował. Nie muszę nic gonić, nie muszę prowadzić wywodów o lepszości seicenta nad matizem, zwyczajnie potrzebuję jeździć, ale za bardzo nie mam 150 tys. na samochód i to cała folozofia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 52 minuty temu, maro_t napisał(a): a ja dochodzę do odwrotnych wniosków. Każdy samochód w sumie jest taki sam, ma mnie dowieźć tam gdzie chcę, ma koła, kierownicę i silnik. Fakt, że w jednym jest ciszej, w innym głośniej, jeden ma masaż fotela i "piekną" grafikę na wyśwetlaczach, a drugi nie ma, ale zasadniczo jednak każdy służy do tego żebym dojechał. Jak dojadę to każdy dobry i nie ma co wyrzucać na nie swoich ciężko zarobionych pieniędzy. Niby tak, ale to zależy jak daleko chcesz zajechać i jak zmęczony/wypoczęty być na końcu tej podróży. Nie wspominając już o tym, że jazda niektórymi samochodami po prostu może sprawiać przyjemność - i to za nią się też płaci. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 13 minut temu, maro_t napisał(a): ja bym jednak nie dorabiał do tego za bardzo filozofii. Jak 4 lata temu kupowałem Astrę, to taka wersja wystarczająca do jazdy kosztowała 70 tys. pln. "Zaszalałem" i wziąłem taką z mocnym silnikiem i wszystkim co chciałem za 85 tys. pln. Dzisiaj byle kompakt kosztuje 120 tys, a fajny 150 tys (i to nadal żadne GTI). astrę opchniesz teraz za 70k pewnie 80k w leasing i dalej się cieszysz widzisz ja kijankę rok temu brałem za 70k i to dla mnie też nie było mało, miała być używka 4 letnia poleasingowa ale ceny po 50-55tys sprawiły że nowe było lepszym wyborem Dziś z kolei to już czuję że to prawie za darmo było na razie rynek zwariował i auta do 10 lat mocno trzymają wartość, zrobiło się jak w DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 1 minutę temu, Furvus_Eques napisał(a): Niby tak, ale to zależy jak daleko chcesz zajechać i jak zmęczony/wypoczęty być na końcu tej podróży. Nie wspominając już o tym, że jazda niektórymi samochodami po prostu może sprawiać przyjemność - i to za nią się też płaci. Gdyby wszyscy kierowali sie tylko zimna kalkulacja, to wszelkie marki premium butow, ciuchow, kosmetykow tez by nie mialy racji bytu Nie kazdy chce zyc pod dyktando Excela i kupuje to co mu sie zwyczajnie podoba, albo zeby zirytowac sasiada 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 2 minuty temu, bielaPL napisał(a): na razie rynek zwariował i auta do 10 lat mocno trzymają wartość, zrobiło się jak w DE NIe zwariowal, tylko dyskontuje wzrost cen nowych samochodow Nikt teraz nie sprzeda 3-4 latka za 50-60% ceny zakupu, bo zeby kupic nowy musialby dolozyc 2 razy tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 Teraz, Maciej__ napisał(a): Gdyby wszyscy kierowali sie tylko zimna kalkulacja, to wszelkie marki premium butow, ciuchow, kosmetykow tez by nie mialy racji bytu Nie kazdy chce zyc pod dyktando Excela i kupuje to co mu sie zwyczajnie podoba, albo zeby zirytowac sasiada Oczywiście. Dodatkowo też każdy może szukać przyjemności tam, gdzie jemu akurat pasuje. Dla jednego to będzie jazda konna, dla innego żeglowanie a jeszcze następny woli kolekcjonować opakowania po zupkach Knorr. Jeśli jednak ktoś czerpie przyjemność z jazdy autem to wydanie na ten cel trochę więcej niż podpowiadałby rozsądek jest moim zdaniem uzasadnione. A jeżeli jeszcze spędza w tym aucie dużo czasu to tym bardziej. I wcale nie musi to iść w parze z wysoką ceną, komfortem i ogólnie pojętym premium. Są ludzie, którzy kupują np. Jeepa Wranglera i mają z jazdy nim mnóstwo frajdy, mimo że za tę cenę mogliby mieć np. BMW, które zmiażdży tego Wranglera komfortem. Albo jakiegoś starocia, który po prostu im się podoba - niejeden tu na forum ma jakieś starsze auto tylko dla przyjemności. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 43 minuty temu, maro_t napisał(a): zwyczajnie potrzebuję jeździć, ale za bardzo nie mam 150 tys. na samochód i to cała folozofia Czyli nie to że nie ma różnicy, a poprostu Cię nie stać. Dlaczego ludzie się boją do tego przyznać? To jakiś wstyd? Mnie też było stać na to co mam, mimo że mógłym chcieć choćby S-Max'a Vignale, ale umiem powiedzieć - nie stać mnie na niego, bo bym musiał dołożyć tyle ile nie mam. I różnica jest, w komforcie podróżowania między Grand C-MAX'em a S-Max'em, prowadzenie może nawet nie, ale cisza, ilość miejsca, wykonanie czuć różnicę, po mieście może bez znaczenia, ale już jak spędzisz te kilka godzin w trasie to znaczenie ma duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 18 minut temu, AstraC napisał(a): Czyli nie to że nie ma różnicy, a poprostu Cię nie stać. Dlaczego ludzie się boją do tego przyznać? To jakiś wstyd? przecież właśnie to napisałem, może tylko nie tak dosadnie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 4 minuty temu, maro_t napisał(a): przecież właśnie to napisałem, może tylko nie tak dosadnie . ja myślę, że cię stać, astrę opchniesz za 70k bo 200KM ma, dołożysz 70 w leasing i sobie jakąś hybrydę trzaśniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 2 godziny temu, maro_t napisał(a): a ja dochodzę do odwrotnych wniosków. Każdy samochód w sumie jest taki sam, ma mnie dowieźć tam gdzie chcę, ma koła, kierownicę i silnik. Fakt, że w jednym jest ciszej, w innym głośniej, jeden ma masaż fotela i "piekną" grafikę na wyśwetlaczach, a drugi nie ma, ale zasadniczo jednak każdy służy do tego żebym dojechał. Jak dojadę to każdy dobry i nie ma co wyrzucać na nie swoich ciężko zarobionych pieniędzy. 34 minuty temu, maro_t napisał(a): przecież właśnie to napisałem, może tylko nie tak dosadnie . A odniosłem się do postu powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.