Skocz do zawartości

W211 kibel?


Chalek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

@koNik ? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się wyleczyłem z takich przebiegów :)

Raz Paska trzymałem do prawie 400. Od 170 co 70 były to duże wydatki, a nawet bardzo duże.

Każde kolejne auto trzymałem właśnie max do 160-170 i nawet biorąc spory spadek wartości auta - około 2/3, to i tak taniej wyszło niż trzymanie paska do 400, nie mówiąc o przestojach furtka u mechaników. 

 

Jako 3 auto do Kościoła to może i dla fanu bym kupił, ale na codzień to moim zdaniem proszenie się o kłopoty.

 

Ale to moje zdanie.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Camel napisał(a):

ja się wyleczyłem z takich przebiegów :)

Raz Paska trzymałem do prawie 400. Od 170 co 70 były to duże wydatki, a nawet bardzo duże.

Każde kolejne auto trzymałem właśnie max do 160-170 i nawet biorąc spory spadek wartości auta - około 2/3, to i tak taniej wyszło niż trzymanie paska do 400, nie mówiąc o przestojach furtka u mechaników. 

 

Jako 3 auto do Kościoła to może i dla fanu bym kupił, ale na codzień to moim zdaniem proszenie się o kłopoty.

 

Ale to moje zdanie.

To samo mu powiedziałem. Kup se lepiej za to jakieś clio i tyle. 

Ale bez gwiazdy nie ma jazdy rzekł.

A samochód ma robić dziennie ok. 50km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Chalek napisał(a):

To samo mu powiedziałem. Kup se lepiej za to jakieś clio i tyle. 

Ale bez gwiazdy nie ma jazdy rzekł.

A samochód ma robić dziennie ok. 50km. 

 

Jak go stać niech kupi. Już tutaj kiedyś pisałem choć liczb nie pamiętam bo starałem się je wyprzeć z głowy - mnie utrzymanie jako daily BMW e39 530d z 2001 roku kosztowało około 15 tyś rocznie nie licząc paliwa. Przebiegi 45 tyś rocznie, wszystko robione na czas i na oryginalnych częściach. 

Pomimo ładowanej kasy silnik odmówił posłuszeństwa przy przebiegu 485 tyś, a ja kupiłem jeszcze dwie używki zanim dojrzałem do nowego auta.

 

Sam silnik jest bardzo trwały, kupiłem taki Mamie dwa lata temu w W203 Sportcoupe (po Zabrzu jeździ;)), ale on robi jakieś 3-5 tyś rocznie. Tak to można. 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, analyzer64 napisał(a):

Jak drugie tyle ma na ewentualne naprawy to brać ;]

 

przy obecnych cenach mechaników to mało :) myślę, że trzeba mieć z 50 000. I tyle pójdzie w przeciągu 2 lat w to auto, aby robić po 100km dziennie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Chalek napisał(a):

To samo mu powiedziałem. Kup se lepiej za to jakieś clio i tyle. 

Ale bez gwiazdy nie ma jazdy rzekł.

A samochód ma robić dziennie ok. 50km. 

No to niech bierze. Nic tak nie leczy głupoty jak własne doświadczenie ;)

  • Lubię to 1
  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, jarek_g60 napisał(a):

Ogólnie czesci do tego auta raczej nie są drogie. Problemem może być układ paliwowy delphi, kolektor ssący i egr. reszta raczej pancerna. A silnik raczej om646 nie 651

 

A ta słynna pompa SBC? Nie każda wersja to miała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, jarek_g60 napisał(a):

Ogólnie czesci do tego auta raczej nie są drogie. Problemem może być układ paliwowy delphi, kolektor ssący i egr. reszta raczej pancerna. A silnik raczej om646 nie 651

 

Ale tutaj nawet nie chodzi o awarie, ja podałem koszt samej eksploatacji przy przebiegach 45 tyś rocznie, czyli niewiele więcej niż kolega zakłada. Same oryginalne klocki do e39 to 6-7 lat temu było 1200 za komplet przód tył, tarcze przód 1500, wymiana oleju z separatorem to 1200 zł co 15 tyś (3 razy w roku!!), komplet dobrych opon 3 tysiące, a opony ciężkie auto z napędem na tył zżera jak mało co, zimowe co dwa lata wymiana... 

Nawet takie bzdury jak wycieraczki w przypadku e39 mają chory wymiar i komplet 100 zł. 

 

Jakbym policzył awarie które nie unieruchamiają auta ale wkurzają w stylu webasto które się wieszało, czy wypalające piksele w liczniku to by grubo poszło w górę. 

 

Dążę do tego, że albo masz 1000 miesięcznie na utrzymanie poza paliwem i ubezpieczeniem, albo weź kredyt i kup nowego kompakta, będziesz finansowo do przodu. 

Chyba że ktoś chce kupić i narzekać że się psuje, słabo hamuje, kopci i w ogóle części drogie. 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bizz napisał(a):

 

Ale tutaj nawet nie chodzi o awarie, ja podałem koszt samej eksploatacji przy przebiegach 45 tyś rocznie, czyli niewiele więcej niż kolega zakłada. Same oryginalne klocki do e39 to 6-7 lat temu było 1200 za komplet przód tył, tarcze przód 1500, wymiana oleju z separatorem to 1200 zł co 15 tyś (3 razy w roku!!), komplet dobrych opon 3 tysiące, a opony ciężkie auto z napędem na tył zżera jak mało co, zimowe co dwa lata wymiana... 

Nawet takie bzdury jak wycieraczki w przypadku e39 mają chory wymiar i komplet 100 zł. 

 

Jakbym policzył awarie które nie unieruchamiają auta ale wkurzają w stylu webasto które się wieszało, czy wypalające piksele w liczniku to by grubo poszło w górę. 

 

Dążę do tego, że albo masz 1000 miesięcznie na utrzymanie poza paliwem i ubezpieczeniem, albo weź kredyt i kup nowego kompakta, będziesz finansowo do przodu. 

Chyba że ktoś chce kupić i narzekać że się psuje, słabo hamuje, kopci i w ogóle części drogie. 

E no ale serwisowanie 18 letniego strupa na częściach z ASO to już taka trochę fanaberia 😁

Takie klocki z brembo na tył to pewnie ze 300 zł.

 

Nie bronie tutaj zakupu takiego strupa, ale Twój przypadek to chyba trochę przerysowany jest.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Chalek napisał(a):

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

@koNik ? 😁

Te roczniki jeszcze tak nie rdzewialy jak pozniejsze? Sunsiad ma mesia tak pordzewialego ze strach patrzec na rantach drzwi itp zeby sie nie rzozlecial. A nabijal sie z fiata drugiego sunsiafa....Fiat nadal zdrowy a jego mesiu gnije

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Chalek napisał(a):

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

@koNik ? 😁

Jak dla mnie bardzo ładny egzemplarz 

Ja bym brał.

Już nie przesadzajcie, że żeby przejechać dzienne 50km, to trzeba nowe auto mieć.

Ja dziennie robię ok. 300, czasem więcej i pudłem za 10kzl, wrzucając na starcie drugie tyle latam bezawaryjnie po 2-3lata, wymieniając tylko olej co 10kkm.

Dodam, że zwykły Lotos 5w40

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wpisy i się zastanawiam czy ci którzy są przeciwni to tylko z tego względu że sami trafili na wadliwe/nie zadbane egzemplarze czy się nasłuchali takich doradców jakimi sami są 😅

Posiadam w211, e220 cdi, 2007 rok, po lift, z przebiegiem 380000 km, 170 km, ( silnik 2,1) w automacie, posiadam go dwa lata, kupiłem z pewnego źródła, przez ostatnie kilka lat z przebiegiem rocznym do 30000km. Po lift, w połowie aluminium, części eksploatacyjne nie są horrendalnie drogie, klocki łożyska w normalnych cenach, dobrej jakości zamienniki nieco droższe od części kompaktowego rodzinnego auta dwie klasy niższego, zawieszenie aluminiowe, za komplet dobrej jakości zamiennika zapłacisz tyle co do klasę niższego audi bądź wyżej wymienionych BMW, i tak jest to koszt minimum 2tys zł.

Na silnik nie narzekam, bez większych awarii, zaraz jak go kupiłem wydmuchał uszczelkę pod wytryskiem, koszt podkładek i komplet nowych śrub 150zł, frezowanie gniazd zrobiłem sam bo posiadam do tego przyrząd, podkładki zamontowane na ciepło (kto się zna ten wie), wtryski oddałem do serwisu Boscha, sprawdzenie 150 plus naprawa jedynego 450, (wtryski Delphi) serwisant pytał co się działo z autem, wyjaśniłem że wydmuchał uszczelkę a wtryski dla pewności chciałem sprawdzić jak już mam rozebrane, jeździ do dziś. 

Wymiana oleju w skrzyni to koszt 600zł, (mój pierwszy automat więc nie wiem czy to dużo czy normalna stawka) 

Ogólnie jestem zadowolony i jeśli budżet pozwala lepiej poszukać po lifta (nie rdzewieje 😅) utrzymanie też nie jest strasznie drogie w stosunku do jakości i klasy auta, 

Spalanie średnie 6,7l chociaż od wiosny spadnie bo strach będzie przycisną trochę więcej niż jest to dozwolone w przepisach 😉,

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 19:10, Chalek napisał(a):

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

@koNik ? 😁

 

Nie znam się na tych modelach ani trochę ;)

Moge jedynie polecić silnik m112 i m113. Automat 722.6 również jest bardzo dobry;)

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znałem kiedyś takiego gościa

Miał nowego civica ale mu ukradli i poszedł w 7 letnią w211. Super auto. Po 2-3 latach zaczęły się różne problemy łącznie z szukaniem jakiegoś elektronika który ogarniał moduły od skrzyni biegów. Finalnie sprzedał go mówiąc że po prostu przestał być pewny tego auta i nie czuł się dobrze jadąc nim w trasę. Wrócił z powrotem do nówek.

 

Co do silnika to jakbym miał już ładować kasę to brałbym coś mocniejszego ;] ten dieselek to w C klasie może i fajny jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem e39 z przebiegiem 230tys przez 9 lat i zrobilem nim ok 180tys na gazie, przez tez czas wymianilem wahacze na Lemforder i nigdy drugi raz nie wymieniłem żadnego, aż takie straszny koszt to nie byl, klocki i tarcze Zimmermann na przod kupowałem za 550zl 6 lat temu i nic poza eksploatacja, oleje co 10tys, koszt 300zl z filtrami, wszystko sam robilem , bo to nic skomplikowanego i az cieszyło robić, a tak nic, aż człowiekowi sie nudziło gdyż tylko lał i jeździł, a by coś pogrzebał. Kolega to wyjątek co robił na oryginałach, ale niech będzie obiektywny i napisze iż tez są tańsze dobrej klasy odpowiedniki, bo jak ktoś się nie zna to uwirzy i powiela, że to wszystko taki drogie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2022 o 19:31, Zbychu1280 napisał(a):

ale niech będzie obiektywny i napisze iż tez są tańsze dobrej klasy odpowiedniki, bo jak ktoś się nie zna to uwirzy i powiela, że to wszystko taki drogie. Pozdrawiam.

 

Jestem obiektywny - jak ktoś chce jeździć E39 45-50 tys rocznie to musi robić na oryginałach. Kropka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bizz napisał(a):

 

Jestem obiektywny - jak ktoś chce jeździć E39 45-50 tys rocznie to musi robić na oryginałach. Kropka.

Może te beemki w ASO maja jakieś pozłacane klocki albo coś.

Przykład z dziś ale z Kii, jak rozumie marka nie premium więc klocki z ASO to koreanski shit 😁

Klocki tyl textar z wymianą 300 zł w niezależnych serwisie.

Wycena ASO na oryginale, 750zl.

A to głupie klocki. 

Kolega ostatnio robił rozrzad w X1 w ty  sławnym dieslu 2.0 na łańcuchu.

Niezależny serwis wycenił na ok 4-5k, ASO gazda 19k zł.

Serio? 

 

Takżenie,  nie jesteś obiektywny tylko miałeś widzimisię robienia na oryginałach a nie DOBREJ jakości zamiennikach.

Oczywiście, jak ktoś pcha maxgeara do beemki to to pewnie długo nie pociągnie ale to dotyczy każdej marki.

 

Sto lat temu jak kupiłem wahacz  do vectry C za 110 zł ( analogiczny lemforder 450) to wytrzymał całe 3 miesiące i 3000 km 😁🤣

 

Co nie zmienia faktu że i tak bym takie w211 nie kupił 😁

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2022 o 15:23, Chalek napisał(a):

Może te beemki w ASO maja jakieś pozłacane klocki albo coś.

Przykład z dziś ale z Kii, jak rozumie marka nie premium więc klocki z ASO to koreanski shit 😁

 

Marka nie premium, porównanie z dupy. Co to było, Ceed? To waży tonę, temu obojętne czy klocki OEM czy drewniane. 

Ja wykorzystywałem możliwości samochodu i co za tym idzie dbałem o niego jak producent zalecił.

 

W dniu 25.11.2022 o 15:23, Chalek napisał(a):

Klocki tyl textar z wymianą 300 zł w niezależnych serwisie.

Wycena ASO na oryginale, 750zl.

A to głupie klocki. 

Kolega ostatnio robił rozrzad w X1 w ty  sławnym dieslu 2.0 na łańcuchu.

Niezależny serwis wycenił na ok 4-5k, ASO gazda 19k zł.

Serio? 

 

Serio? 

 

Porównanie robocizny w ASO do rozmowy o tym czy części należy kupować oryginalne czy zamienniki?

 

W dniu 25.11.2022 o 15:23, Chalek napisał(a):

Takżenie,  nie jesteś obiektywny tylko miałeś widzimisię robienia na oryginałach a nie DOBREJ jakości zamiennikach.

 

Dobrej jakości zamienniki to możesz sobie wrzucać do kompakta z kosiarką pod maską, ot teraz w Yarisie i Ceed wszystko leci na zamiennikach i działa.

Nie będę wrzucał zamienników do samochodu który ma 20 lat i jeździ tak jakby był nowy, z pełnym wykorzystaniem jego możliwości. 

 

Czy można wrzucać zamienniki? Można, rynek jest pełen takich aut. Dlatego jedne E39 można kupić za 15 koła a inne za 40. 

 

W dniu 25.11.2022 o 15:23, Chalek napisał(a):

Oczywiście, jak ktoś pcha maxgeara do beemki to to pewnie długo nie pociągnie ale to dotyczy każdej marki.

 

Sto lat temu jak kupiłem wahacz  do vectry C za 110 zł ( analogiczny lemforder 450) to wytrzymał całe 3 miesiące i 3000 km 😁🤣

 

Co nie zmienia faktu że i tak bym takie w211 nie kupił 😁

 

 

Ja bym kupił, od człowieka który ma takie podejście jak ja. Świetne auto, żywotny, oszczędny motor, skrzynia nie do zabicia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 21:58, bizz napisał(a):

Ale tutaj nawet nie chodzi o awarie, ja podałem koszt samej eksploatacji przy przebiegach 45 tyś rocznie, czyli niewiele więcej niż kolega zakłada.

 

Te "niewiele więcej", to jakieś 2.5 raza więcej. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 12:46, bizz napisał(a):

 

Marka nie premium, porównanie z dupy. Co to było, Ceed? To waży tonę, temu obojętne czy klocki OEM czy drewniane. 

Ja wykorzystywałem możliwości samochodu i co za tym idzie dbałem o niego jak producent zalecił.

 

 

Serio? 

 

Porównanie robocizny w ASO do rozmowy o tym czy części należy kupować oryginalne czy zamienniki?

 

 

Dobrej jakości zamienniki to możesz sobie wrzucać do kompakta z kosiarką pod maską, ot teraz w Yarisie i Ceed wszystko leci na zamiennikach i działa.

Nie będę wrzucał zamienników do samochodu który ma 20 lat i jeździ tak jakby był nowy, z pełnym wykorzystaniem jego możliwości. 

 

Czy można wrzucać zamienniki? Można, rynek jest pełen takich aut. Dlatego jedne E39 można kupić za 15 koła a inne za 40. 

 

 

Ja bym kupił, od człowieka który ma takie podejście jak ja. Świetne auto, żywotny, oszczędny motor, skrzynia nie do zabicia. 

Nie, było to 1,6 tonowe sportage. Czyli chyba nawet więcej niż e39. Ale Ty wiesz lepiej 🤣 wyjaśnij mi proszę co za premium rozwiązanie ma e39 w układzie hamulcowym? Że firmy aftermarketowe typu brembo, ferodo TRW nie ogarnęły produkcji klocków w stosunku do OEM?

Jeździłeś tym bmw co weekend po torze? Bo wtedy i OEM po pierwszym przejeździe wyzionie ducha.  Generalnie e39 to nie jest jakiś rocket science w stosunku do obecnie produkowanych samochodów kompaktowych.

 

W 19k wyceny z Aso ceny części to 12k.

Niezależny serwis 5k z częściami, ciężko na to wpaść w Twoim przypadku, to Ci rozpisałem. 

 

Nadal potwierdzasz ze serwisowanie 20letniego strupa na częściach ASO to zwykła fanaberia.

 

Nie wykorzystujesz możliwości ceeda czy yarisa? Nie boisz się ze jeżdżą na zamiennikach?

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Chalek napisał(a):

Nie, było to 1,6 tonowe sportage. Czyli chyba nawet więcej niż e39. Ale Ty wiesz lepiej 🤣 wyjaśnij mi proszę co za premium rozwiązanie ma e39 w układzie hamulcowym? Że firmy aftermarketowe typu brembo, ferodo TRW nie ogarnęły produkcji klocków w stosunku do OEM?

Jeździłeś tym bmw co weekend po torze? Bo wtedy i OEM po pierwszym przejeździe wyzionie ducha.  Generalnie e39 to nie jest jakiś rocket science w stosunku do obecnie produkowanych samochodów kompaktowych.

 

W 19k wyceny z Aso ceny części to 12k.

Niezależny serwis 5k z częściami, ciężko na to wpaść w Twoim przypadku, to Ci rozpisałem. 

 

Nadal potwierdzasz ze serwisowanie 20letniego strupa na częściach ASO to zwykła fanaberia.

 

Nie wykorzystujesz możliwości ceeda czy yarisa? Nie boisz się ze jeżdżą na zamiennikach?

 

 

 

Ten Sportage to z 4 obywatelami USA na pokładzie? Bo i producent i niezależne źródła podają zgoła inną wagę - podpowiem, 1379 kg. 

To raz - ale jeśli chce się błyszczeć to warto sprawdzać takie rzeczy.

image.png.4dd761f29fe5b905f202fcec41437593.png

 

Regularnie jeździłem z prędkościami 200+ - nadal podtrzymuję że żaden zamiennik nie wytrzymywał więcej niż 5kkm - może przesadzam że żaden, bo podejścia miałem tylko dwa, później uznałem że już więcej nie ryzykuję i kupuję OEM - dziwnym trafem bez problemu trzymały 20kkm. 

 

Opowieści z ASO nie biorę pod uwagę, bo tak jak Ty tu możesz napisać historyjkę o cenach części i robocizny, tak jak Ci mogę wyciągnąć klika historii gdzie jednak robocizna była głównym kosztem ASO - bez sensu takie porównania, bo obaj możemy mieć rację, a niezależnie od tego kto ją ma - nie to było celem tej rozmowy.

 

Nigdzie nie napisałem że serwisowanie 20 letniego strupa należy przeprowadzać tylko w ASO. Kompletna bzdura, nie potrafisz odnosić się do argumentów tylko tworzysz swoje. 

 

Napisałem i to podtrzymuję, że 20 letnie zadbane auto marki premium należy serwisować na oryginalnych częściach. Gdzieś Ty to ASO znalazł nie wiem, ale ochłoń i podchodź do dyskusji na serio bo stajesz się mało wiarygodny. W świetle większości Twoich wypowiedzi to jednak nie pasuje, bo kojarzę Cię jako rozsądnego gościa.

 

I ostatnie - nie, nie wykorzystuję możliwości Ceeda, nie przekraczam nim 150 km/h bo zwyczajnie zmądrzałem i do niczego mi to niepotrzebne. Wyjeżdżam wcześniej zamiast gnać jak wariat. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bizz napisał(a):

 

 

Ten Sportage to z 4 obywatelami USA na pokładzie? Bo i producent i niezależne źródła podają zgoła inną wagę - podpowiem, 1379 kg. 

To raz - ale jeśli chce się błyszczeć to warto sprawdzać takie rzeczy.

image.png.4dd761f29fe5b905f202fcec41437593.png

 

Regularnie jeździłem z prędkościami 200+ - nadal podtrzymuję że żaden zamiennik nie wytrzymywał więcej niż 5kkm - może przesadzam że żaden, bo podejścia miałem tylko dwa, później uznałem że już więcej nie ryzykuję i kupuję OEM - dziwnym trafem bez problemu trzymały 20kkm. 

 

Opowieści z ASO nie biorę pod uwagę, bo tak jak Ty tu możesz napisać historyjkę o cenach części i robocizny, tak jak Ci mogę wyciągnąć klika historii gdzie jednak robocizna była głównym kosztem ASO - bez sensu takie porównania, bo obaj możemy mieć rację, a niezależnie od tego kto ją ma - nie to było celem tej rozmowy.

 

Nigdzie nie napisałem że serwisowanie 20 letniego strupa należy przeprowadzać tylko w ASO. Kompletna bzdura, nie potrafisz odnosić się do argumentów tylko tworzysz swoje. 

 

Napisałem i to podtrzymuję, że 20 letnie zadbane auto marki premium należy serwisować na oryginalnych częściach. Gdzieś Ty to ASO znalazł nie wiem, ale ochłoń i podchodź do dyskusji na serio bo stajesz się mało wiarygodny. W świetle większości Twoich wypowiedzi to jednak nie pasuje, bo kojarzę Cię jako rozsądnego gościa.

 

I ostatnie - nie, nie wykorzystuję możliwości Ceeda, nie przekraczam nim 150 km/h bo zwyczajnie zmądrzałem i do niczego mi to niepotrzebne. Wyjeżdżam wcześniej zamiast gnać jak wariat. 

 

 

Jak chcesz błyszczeć to najpierw dowiedz się o którym sportage rozmawiamy. Wziąłeś biede wersję na potrzeby udowodnienia swojej tezy.

A tu masz foto mojego dowodu, podpowiem ze masa własna jest w okienku G.

20221202_093713.jpg.337d86a8343f0c99277a53809a5a116f.jpg

 

Czyli próbkę tego, że zamienniki są be, opierasz na bazie dwóch produktów. Odważne wnioski.

 

Jazdę 200+ pominę milczeniem. Ale cieszę się że zmądrzałeś i nikogo nie zabiłeś przy okazji.

 

Info o ASO można prosto zweryfikować, kolega ma ta ofertę na mailu. Jak bardzo chcesz mogę zrobić screena. 

Z racja zawodu opieram się na faktach, nie przypuszczeniach, więc jak już o czymś pisze to mam na to poparcie.

 

No chyba że to Twoje e39 to było M5 to zmykam do jamki bo to faktycznie na aftermarket ciężko serwisować.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



...co za premium rozwiązanie ma e39 w układzie hamulcowym? Że firmy aftermarketowe typu brembo, ferodo TRW nie ogarnęły produkcji klocków w stosunku do OEM?...

 


E39 to dość specyficzne auto które "nie lubi" zamienników i np. takie tarcze hamulcowe inne niż orginalne wychodzą drożej, bo najpierw kupisz zamiennik, później będziesz próbował je przetaczać a na koniec i tak oryginały założysz


pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, leszcz napisał(a):

E39 to dość specyficzne auto które "nie lubi" zamienników i np. takie tarcze hamulcowe inne niż orginalne wychodzą drożej, bo najpierw kupisz zamiennik, później będziesz próbował je przetaczać a na koniec i tak oryginały założysz emoji106.png
 

 

coś podobnego słyszałem o e60, że na zamiennikach to już nie zachowuje się jak e60 ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś podobnego słyszałem o e60, że na zamiennikach to już nie zachowuje się jak e60 default_zlosnik.gif 
Tak, tutaj również jest problem z tarczami.
To samo tyczy się wszelkich czujników, lepiej kupić używany niż zamiennik, chyba że uda się kupić producenta robiącego na pierwszy montaż


pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leszcz napisał(a):


 

 


E39 to dość specyficzne auto które "nie lubi" zamienników i np. takie tarcze hamulcowe inne niż orginalne wychodzą drożej, bo najpierw kupisz zamiennik, później będziesz próbował je przetaczać a na koniec i tak oryginały założysz emoji106.png


pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
 

 

Prawie 20 lat po zakończeniu produkcji nadal są dostępne oryginały w ASO?8]

Jeśli tak to szacun dla marki:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 20 lat po zakończeniu produkcji nadal są dostępne oryginały w ASO?8]
Jeśli tak to szacun dla marki:oki:
Oczywiście niestety, chyba 2 lata temu E39 przeszło w katalogu części do działu classic i ceny poszły w górę, a teraz to już zupełnie odlot

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 19:10, Chalek napisał(a):

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

W211 to najlepsze auto jakie miałem w życiu. Kupiłem nowe, sprzedałem 8-letnie (z przebiegiem 125kkm). Po paru latach z tęsknoty kupiłem następne, które mam do dziś...

 

2 tygodnie temu spotkałem swoje dawne auto. Ma teraz 380kkm, wygląda tam samo jak w momencie sprzedaży. Ma te z tego samego właściciela, któremu je sprzedałem. IMO lepszej reklamy nie trzeba

 

Ale i tak bym nie kupił przedlifta, ani auta z takim przebiegiem. ;]

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 19:10, Chalek napisał(a):

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

@koNik ? 😁

Sprawa indywidualna. Mój Espace IV 2.0 DCi ma tylko 300 kkm i nawet rozrząd nie był zmieniany. Silnik ma jeszcze oryginalne niebieskie kropki z loctite na śrubach.

 

Ale sprzęgło już trzeba było zmienić, po się siłownik centralny rozszczelnił.

 

Generalnie samochód, jak to francuz - gówniany, co 100 kkm trzeba coś naprawiać, a to jakiś kabel nie styka, a to jakiś czujnik nie działa. Wyobraź sobie, że musiałem już jeden czujnik parkowania wymienić, przelutować wiązkę od ogrzewania szyby tylnej. Gówno, jakich mało.

Edytowane przez maras77
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 15:10, Chalek napisał(a):

Jak myślicie, jak wielką skarbonką jest takie auto? Zakładając że te pół miliona kilometrów jest prawdziwe. 

https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w211-e-klasa-150-km-zadbany-bdb-stan-CID5-IDRdvvh.html

 

Kolega chce to kupic, mowil że jazda ok ale dla mnie to jakiś kosmos kilometrowy.

 

@koNik ? 😁

Mam W211 kombi od jakiś 7 lat. Nie jest to skarbonka. 3.2 CDI R6 przedlift z pneumatycznym zawieszeniem Airmatic. Zrobiłem nim ponad 160 tys km. Obecnie na liczniku 320 tyś. Czy prawdziwe? Nie wiem. Z drogich remontów to 4,5 tys zł za regenerację skrzyni i dwóch wtryskiwaczy. Zawieszenie NIE jest drogie w serwisowaniu. Przez ten czas raz tylny miech za 590 zł z gwarancją 2 lata i raz przedni amor za 1,1k PLN 

Edytowane przez Pigmej
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te auta są dobrze rozpracowane przez entuzjastów marki a na grupach facebookowych są ludzie, którzy ściągają całe auta z Anglii na części. 

Mojego kombiaka kupiłem chyba w 2016 roku za 24 tyś. Służy nam na trasy w 4 osoby po 1000-2000km w jedną stronę. To auto jest GENIALNE na trasy. Po mieście pali dużo, bo to ponad 1700kg. Ale jakość wykonania wnętrza, przestrzeń, wyciszenie, audio (harman-kardon) jest na bardzo wysokim poziomie. 

Jeśli masz kumatego i uczciwego mechanika, to koszty Cię nie zjedzą. Przykład: 

Skrzynia szarpie, przeciąga biegi, nie da się jechać. Hamuje dziwnie. ESP, ABS nie działa. Do tego nie dało się używać SBC-Hold ani SBC-Stop. Autem szarpało, jakby most albo wał był uwalony. 

Mój mechanik: 

Oho! To na 99% klaska- obracający się pierścień ABS-u (w tym aucie jest taki magnetyczny, nie ząbkowany). 80 zł plus wymiana.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 23:54, maras77 napisał(a):

Wyobraź sobie, że musiałem już jeden czujnik parkowania wymienić, przelutować wiązkę od ogrzewania szyby tylnej. Gówno, jakich mało.

 

Nie trzeba tak ostro to po prostu francuz. One tak mają, w innych markach jest znacznie lepiej, elektryka się tak masowo nie sypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 15:20, volf6 napisał(a):

Prawie 20 lat po zakończeniu produkcji nadal są dostępne oryginały w ASO?8]

Jeśli tak to szacun dla marki:oki:

 

Ja do E34 kupowałem części w ASO, jakoś nie przyszło mi do głowy że mogłoby nie być;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 13:20, leszcz napisał(a):


E39 to dość specyficzne auto które "nie lubi" zamienników i np. takie tarcze hamulcowe inne niż orginalne wychodzą drożej, bo najpierw kupisz zamiennik, później będziesz próbował je przetaczać a na koniec i tak oryginały założysz emoji106.png

 

 

 

Nie wiem czy czytałeś cały wątek, ale tutaj jest sporo entuzjastów zamienników dla których "nie ma różnicy".

 

Ja dwa razy kupiłem zamiennik tarcz, pierwsze padły po 1200 km, myślałem że felerny model. Drugie polecane padły po jakichś dwóch miesiącach czyli ~10 tyś, więcej już nie podchodziłem do auta bez oryginałów. Zresztą nie tylko tarcze, nawet takie bzdury jak czujnik parkowania potrafiły nie współpracować albo czujnik ABS. To auto wyleczyło mnie z zamienników.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bizz napisał(a):

Nie wiem czy czytałeś cały wątek, ale tutaj jest sporo entuzjastów zamienników dla których "nie ma różnicy".

W moim Subaru zamienniki też tak średnio. Szczególnie części zawieszenia. Lubiły się wysrać po kilku kkm. Ale ja jestem pechowy :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.12.2022 o 14:36, marcindzieg napisał(a):

W moim Subaru zamienniki też tak średnio. Szczególnie części zawieszenia. Lubiły się wysrać po kilku kkm. Ale ja jestem pechowy :)

 

Do japońskich chyba ogólnie zamienniki są średniej jakości, bo z Hondą miałem podobnie. Elementy zawieszenia firmy 555, CTR, były jeszcze niezłe, ale reszta, tak jak piszesz, kilka kkm i do kosza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, analyzer64 napisał(a):

 

Do japońskich chyba ogólnie zamienniki są średniej jakości, bo z Hondą miałem podobnie. Elementy zawieszenia firmy 555, CTR, były jeszcze niezłe, ale reszta, tak jak piszesz, kilka kkm i do kosza.

Nie wiem jak do Hondy ale części OEMowe zawieszenia do Subaru nie są jakieś specjalnie drogie. Dlatego zamienniki trochę nie mają sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.