Skocz do zawartości

Izera na platformie Geely


slawekw

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widziałem takiego tematu, a to chyba dość ciekawa informacja: spółka ElectroMobility Poland (EMP) wybrała chińską markę Zhejiang Geely Holding na dostawcę platformy dla polskiego elektryka Izera. 

Będzie to tylnonapędowa platforma SEA  Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m :jem:, następnie hatchback i kombi. Największy z dwóch dostępnych akumulatorów zapewni 450 km zasięgu

 

Nie musze chyba dodawać oczywistej oczywistości, że koncern Geely Holding to jeden ze światowych liderów automotive, do którego należy  np. Volvo.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, slawekw napisał(a):

Nie widziałem takiego tematu, a to chyba dość ciekawa informacja: spółka ElectroMobility Poland (EMP) wybrała chińską markę Zhejiang Geely Holding na dostawcę platformy dla polskiego elektryka Izera. 

Będzie to tylnonapędowa platforma SEA  Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m :jem:, następnie hatchback i kombi. Największy z dwóch dostępnych akumulatorów zapewni 450 km zasięgu

 

Nie musze chyba dodawać oczywistej oczywistości, że koncern Geely Holding to jeden ze światowych liderów automotive, do którego należy  np. Volvo.

Martwi mnie tylko tylny napęd. Taka moc z elektryka i tylni napęd :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, twinsen napisał(a):

Izera tak jak CPK nigdy nie powstanie, więc ta informacja jest bez znaczenia. Mogliby wybrać cokolwiek ;] 

 

Jeżeli to ma być chińskie auto importowane w całości (znaczek przykleją w Polsce), to czemu nie, może powstać. Zmuszą do zakupu samorządy, szkoły, policję, straż miejską. A potem dopiero to zbankrutuje i powstanie Izera 2 od innego chińskiego dostawcy, lepszego (i zabawa od nowa).  

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rado_ napisał(a):

Nie znam się, ale czy tu nie chodzi o to by po prostu chińczyk otworzył sobie fabrykę w  Eu? NA Polske będą sprzedawać Izere, a na resztę krajów będzie Volvo?😂

 

Pytanie, czy opłaci im się, czy będzie tańsza siłą robocza lub w inny sposób będzie to zrekompensowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rado_ napisał(a):

Nie znam się, ale czy tu nie chodzi o to by po prostu chińczyk otworzył sobie fabrykę w  Eu? NA Polske będą sprzedawać Izere, a na resztę krajów będzie Volvo?😂

 

Nie będzie żadnej fabryki, będzie montownia znaczków, no ewentualnie może koła jeszcze przykręcą, dostarczone w osobnym kontenerze. Chiński sposób by wejść do UE. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, K3 napisał(a):

No ale czy w ogólnym rozrachunku będzie auto tańsze i zysk większy dla Chińczyków...

Kto to wie, ale temat można na wiele sposobów rozpatrywać, czysto finansowym i jako przyczółek do ataku na EU.

W 2 przypadku to może i dołożyć mogą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, lucash napisał(a):

Martwi mnie tylko tylny napęd. Taka moc z elektryka i tylni napęd :hmm:

 

Tragicznie się takim czymś jeździ, przynajmniej w wydaniu KIA EV6 czy jak jej tam. Dodajesz gazu, auto zaczyna mielić kołami jednocześnie czuć jak zawieszenie się buja i w tym momencie ubrana na biało nerwowo wjeżdża kontrola trakcji. Zawieszenie nie nadaza za masa i mocą auta. Nie wiem co za geniusz to wymyślił.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał(a):

 

Tragicznie się takim czymś jeździ, przynajmniej w wydaniu KIA EV6 czy jak jej tam. Dodajesz gazu, auto zaczyna mielić kołami jednocześnie czuć jak zawieszenie się buja i w tym momencie ubrana na biało nerwowo wjeżdża kontrola trakcji. Zawieszenie nie nadaza za masa i mocą auta. Nie wiem co za geniusz to wymyślił.

EV6 też na tył? :panic: Dla mnie taki napęd jest fajny jak chcę się poślizgać 940 ale nie jak podróżuję z rodzinką. Chyba że systemy wsparcia opanowali do perfekcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lucash napisał(a):

EV6 też na tył? :panic: Dla mnie taki napęd jest fajny jak chcę się poślizgać 940 ale nie jak podróżuję z rodzinką. Chyba że systemy wsparcia opanowali do perfekcji. 

 

Przyjemniej to którym ja jeździłem było. Ja uwielbiam napęd na tył ale to auto jest przynajmniej w tej wersji po prostu niebezpieczne i niedopracowane zawieszeniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, lucash napisał(a):

EV6 też na tył? :panic: Dla mnie taki napęd jest fajny jak chcę się poślizgać 940 ale nie jak podróżuję z rodzinką. Chyba że systemy wsparcia opanowali do perfekcji. 

 

Zdecydowana większość EV ma na tył, wszystkie vag'owe też na tył id3/4/5 czy inny Enyaq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, r1sender napisał(a):

Przypominam, że to Motokącik, a nie HP, kolejne bezsensowne odniesienia do polityki skonczą się ostrzeżeniami.

 

Moim zdaniem to trudne dość, bo cała ta Izera to pomysł wybitnie polityczny. A sam samochód to będzie prawdopodobnie Geely i nie ma co o nim pisać pod hasłem "Izera". Moim zdaniem skończy się nawet na znaczku Geely a o Izerze szybko zapomnimy. Chińczycy sprytni są.

 

Ja jestem ciekaw czy lepiej się w Polsce by sprzedawał Geely jako Geely czy Geely jako Izera. Obie marki jakoś nie wzbudzają zaufania. Poza tym Polacy mają taką tendencję, że plują i kpią z rodzimych produktów a potem mają pretensje, że te upadły.

 

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, koNik napisał(a):

Przyjemniej to którym ja jeździłem było. Ja uwielbiam napęd na tył ale to auto jest przynajmniej w tej wersji po prostu niebezpieczne i niedopracowane zawieszeniowo.

 

Moim zdaniem problemem jest ten dostępny natychmiast moment obrotowy, który powoduje, że zerwanie przyczepności jest zbyt łatwe. Gdyby on rósł jednak choć trochę liniowo jak w aucie spalinowym to by tego zagrożenia nie było. IMO łatwo i tanio to skorygować oprogramowaniem (zmiana sposobu reakcji na gaz przy różnych prędkościach) ale może to spowodować, że jedna z najfajniejszych cech elektryków zniknie, przynajmniej w autach 2WD.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

Poza tym Polacy mają taką tendencję, że plują i kpią z rodzimych produktów a potem mają pretensje, że te upadły.

Ale to co było kiedyś w PL produkowane dość dobrze się sprzedawało. Może i pluli ale jeździli.

FSO/FSM/Daewoo/Fiat/Opel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał(a):

Ale to co było kiedyś w PL produkowane dość dobrze się sprzedawało. Może i pluli ale jeździli.
FSO/FSM/Daewoo/Fiat/Opel

 

W sumie racja. Nie do końca one poupadały z przyczyn zależnych od nas ale trochę więcej entuzjazmu by nie zaszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

W sumie racja. Nie do końca one poupadały z przyczyn zależnych od nas ale trochę więcej entuzjazmu by nie zaszkodziło.

I racja i NIE racja, według mnie

taki lanos sie sprzedawał, bo kosztował 50% lub nawet wiecej, taniej (w 2000 odbierałem z wujkiem 1,4 z gazem za 20 tys zł) od porównywalnego wymiarowo/osiągowo…. Nie wiem ,polo, fabia, golf czy do czego porownac

nie sadze, ze jakas ponadprzeciętna marże na tym mieli , zwyczajnie drożej sie nie sprzedawało 

no, a ze entuzjazmu by nie zaszkodziło, to w 100% sie zgadzam 

przy czym nie tylko w samochodach, ale we wszystkim…

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, akisel napisał(a):

(w 2000 odbierałem z wujkiem 1,4 z gazem za 20 tys zł)

 

Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, stalan napisał(a):

 

Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys.

 

I Lanosy przestały się sprzedawać jak w tej cenie pojawiła się Fabia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, stalan napisał(a):

 

Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys.

Napewno

goly, biały z czarnymi zderzakami 1,4 z gazem

W salonie stal chyba cos 23-24 tys, zakupiony za 20 (po jakich 8-9 latach i 350kkm sprzedany za 9 ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, stalan napisał(a):

 

Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys.

98 to był boom deawoo ;] do tego modele jeszcze z vinem KLY a nie SUP ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, wladmar napisał(a):

 

I Lanosy przestały się sprzedawać jak w tej cenie pojawiła się Fabia. 

No nie wiem. Jednak Lanos w kabinie miał więcej miejsca od fabki. Fabka jednak była droższa, a później DU padło.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2022 o 18:39, slawekw napisał(a):

Nie widziałem takiego tematu, a to chyba dość ciekawa informacja: spółka ElectroMobility Poland (EMP) wybrała chińską markę Zhejiang Geely Holding na dostawcę platformy dla polskiego elektryka Izera. 

Będzie to tylnonapędowa platforma SEA  Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m :jem:, następnie hatchback i kombi. Największy z dwóch dostępnych akumulatorów zapewni 450 km zasięgu

 

Nie musze chyba dodawać oczywistej oczywistości, że koncern Geely Holding to jeden ze światowych liderów automotive, do którego należy  np. Volvo.

Wielko hallo , chińczyk z lepą izera na masce . Sukces odtrąbiony,  setki etatów utworzone , kasa wydana .

 

Ja bym to już dawno załatwił podczas jednej wizyty w Chinach 😁😁 ... i tyle z polskiej produkcji patryiotycznej 😉 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, r1sender napisał(a):

No nie wiem. Jednak Lanos w kabinie miał więcej miejsca od fabki. Fabka jednak była droższa, a później DU padło.

 

Poza miejscem Lanos był autem z innej epoki. Zanim Daewoo padło Lanos stracił rynek właśnie na rzecz Fabii (pamiętasz ile tego jeździło?). Mając wtedy wybór mieć za 33-40 kzł Fabię czy Lanosa ludzie masowo wybierali jednak Fabię (i ja też). To samo było z Nubirą vs Octavia. Skoda wtedy mając dwa bardzo udane modele w bardzo konkurencyjnej cenie po prostu wykosiła wszelakie Daewoo i Fiaty. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, koNik napisał(a):

 

Tragicznie się takim czymś jeździ, przynajmniej w wydaniu KIA EV6 czy jak jej tam. Dodajesz gazu, auto zaczyna mielić kołami jednocześnie czuć jak zawieszenie się buja i w tym momencie ubrana na biało nerwowo wjeżdża kontrola trakcji. Zawieszenie nie nadaza za masa i mocą auta. Nie wiem co za geniusz to wymyślił.

Też czekam na wpisy na forach użytkowników ev6 po pierwszej zimie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

Wielko hallo , chińczyk z lepą izera na masce . Sukces odtrąbiony,  setki etatów utworzone , kasa wydana .

 

Ja bym to już dawno załatwił podczas jednej wizyty w Chinach 😁😁 ... i tyle z polskiej produkcji patryiotycznej 😉 

A to już jest do kupienia?

Jakoś chińskie komputery, sprzęt rtv/agd czy motocykle (z polskimi nazwami) nikomu nie przeszkadzają:old:

Edytowane przez volf6
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał(a):

A to już jest do kupienia?

Jakoś chińskie komputery, sprzęt rtv/agd czy motocykle (z polskimi nazwami) nikomu nie przeszkadzają:old:

 

Dopóki nie ma to przymiotnika "narodowy" w nazwie i nie jest wspierane kasą z budżetu (a Izera ma być), to nikomu nie przeszkadzają, owszem. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał(a):

A to już jest do kupienia?

Jakoś chińskie komputery, sprzęt tv czy motocykle (z polskimi nazwami) nikomu nie przeszkadzają:old:

Oczywiście że nie ,tylko izera to  była polska myśl techniczna i narodowa fabryka 😂

 

W domu przecież  nie mam narodowych telewizorów i laptopów 😁

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Poza miejscem Lanos był autem z innej epoki. Zanim Daewoo padło Lanos stracił rynek właśnie na rzecz Fabii (pamiętasz ile tego jeździło?). Mając wtedy wybór mieć za 33-40 kzł Fabię czy Lanosa ludzie masowo wybierali jednak Fabię (i ja też). To samo było z Nubirą vs Octavia. Skoda wtedy mając dwa bardzo udane modele w bardzo konkurencyjnej cenie po prostu wykosiła wszelakie Daewoo i Fiaty. 

Ja stałem przed wyborem Fabia vs Lanos i Lanos był jak dla mnie znacząco tańszy mimo, że na fabię była zniżka branżowa. Przy czym w wyposażeniu więcej oferował niż fabia, która była totalnym golasem. 

Nie bardzo też rozumiem co to znaczyło, że był z innej epoki. Miałem w tym czasie służbową fabię i jakiś specjalnych nowinek w tym aucie nie było.

Przewagą fabi w ofercie był diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, r1sender napisał(a):

Ja stałem przed wyborem Fabia vs Lanos i Lanos był jak dla mnie znacząco tańszy mimo, że na fabię była zniżka branżowa. Przy czym w wyposażeniu więcej oferował niż fabia, która była totalnym golasem. 

 

Pamiętam, że ceny były porównywalne, zwłaszcza przy wyprzedażach rocznika.

 

10 minut temu, r1sender napisał(a):

Nie bardzo też rozumiem co to znaczyło, że był z innej epoki. Miałem w tym czasie służbową fabię i jakiś specjalnych nowinek w tym aucie nie było.

Przewagą fabi w ofercie był diesel.

 

Półautomatyczna klima (potężna różnica w komforcie!) no i banalne LPG w przypadku 1.4 MPI albo świetny jak na tamte czasy 1.9 TDI. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Pamiętam, że ceny były porównywalne, zwłaszcza przy wyprzedażach rocznika.

 

 

Półautomatyczna klima (potężna różnica w komforcie!) no i banalne LPG w przypadku 1.4 MPI albo świetny jak na tamte czasy 1.9 TDI. 

 

No faktycznie. Gdybyś może porównał takiego poloneza to bym się zgodził. Technologicznie temat ujmując to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, r1sender napisał(a):

No faktycznie. Gdybyś może porównał takiego poloneza to bym się zgodził. Technologicznie temat ujmując to nie.

 

No zgodzę się. Istotny był też moment psychologiczny - Lanos to było Daewoo/FSO, więc takie fuj i ble, Fabia to VAG. Wyglądała zresztą dużo nowocześniej (dziś ciężko w to uwierzyć, ale zanim Fabia się opatrzyła wyglądała ciekawie, zwłaszcza na tle tego, co jeździło wtedy na drogach). Fabia była samochodem zachodnim i przez to marketing był skuteczny. Lanos był samochodem polsko-koreańskim (a Korea wtedy miała jeszcze bardzo słabą opinię) i chociaż nawet obiektywnie był niezły, to w odczuciu przegrywał.

Zresztą z tamtych lat nadal widać sporo Fabii, Lanosów zdecydowanie mniej.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ja jestem ciekaw czy lepiej się w Polsce by sprzedawał Geely jako Geely czy Geely jako Izera

Jaki znaczek by nie był, będzie się sprzedawać pod warunkiem 30% nizszej ceny od konkurencji. Co jest chyba wykonalne, bo przez hype na elektryki, dopłaty i podatki na spalinówki te ceny są oderwane od (polskiej) rzeczywistości. Pytanie czy za 4 lata też tak będzie, ale to tylko wróżka Cecylia wie. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał(a):

Jaki znaczek by nie był, będzie się sprzedawać pod warunkiem 30% nizszej ceny od konkurencji. Co jest chyba wykonalne, bo przez hype na elektryki, dopłaty i podatki na spalinówki te ceny są oderwane od rzeczywistości. Pytanie czy za 4 lata też tak będzie, ale to tylko wróżka Cecylia wie. 

 

Myślisz, że w Polsce będzie stać kolejka po elektryka w cenie 200 kzł (zakładając 30% niższą cenę od konkurencji na dzień dzisiejszy)? Problemem elektryków (u nas) jest nie tylko cena (chociaż i cena również) ale i brak infrastruktury (i raczej marne perspektywy jeżeli chodzi o zwiększanie mocy elektrowni). Przeciętny Polak kupuje używane auto w cenie 30 kzł. Jakoś nie widzę większego zainteresowania typowego mieszkańca bloku (czy mieszkańca wsi) elektrykiem za 200 kzł. Przynajmniej w najbliższym czasie. Elektryki mają swoją niszę i tam Izera może się sprawdzić, ale raczej będzie to kolejny Miś. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wladmar napisał(a):

Jakoś nie widzę większego zainteresowania typowego mieszkańca bloku (czy mieszkańca wsi) elektrykiem za 200 kzł. Przynajmniej w najbliższym czasie. Elektryki mają swoją niszę i tam Izera może się sprawdzić, ale raczej będzie to kolejny Miś. 

To że to jest miś to wiadomo.

Za 200k nie sprzeda się w PL. Tyle kosztuje kia niro ev i to jest oczywiście dla polskiej rodziny abstrakcja. 

Ale za 130k mogłaby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał(a):

Wielko hallo , chińczyk z lepą izera na masce

 

Zastanawia mnie skąd takie stwierdzenia ?

Z oficjalnych informacji wynika, że Geely nie będzie produkował aut dla Izery. Będzie "jedynie" dostawcą najdroższego w opracowaniu elementu, czyli platformy i silnika (z elektroniką). Resztę, czyli nadwozie wraz z systemami pokładowymi oraz akumulatory mamy mieć swoje.

Ciekawy jestem jak będzie w rzeczywistości.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, stalan napisał(a):

 

Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys.

 

Dokładnie, w 1998 Nexia była jeszcze na wyprzedaży za 25tys, a dokładka do lanosa to kolejne 5tys. Za 21tys to można było Tico kupić. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.